بخشی از متن:
مقدمه:
ادراک محرک خارجی که به طور مختصر ارائه شده توسط روانشناسان تجربی سراسر قرن اخیر و در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیقات زیادی در دهه ی 1950 برای بررسی شناخت مافوق واژگان ارائه شده در میدان دیداری راست انجام شده است، اما در حالیکه مراجعه برای «سو برتری نیمکره مغز» به وجود آمد، عوامل دیگر از جمله عادات مطالعه و کاوش پس از تماس در بیان یافته ها حائز اهمیت بود. که مطالعه ی بیماران دوپاره مخ در اوایل دهه ی 1960 توسط اسپری و گازانیگا (فصل 10) بود که منجر به تکنیک نمایش میدان دید تقسیم شده بود که برای بررسی سازماندهی مغزی افزاد سالم نرمال در لابراتوآر استفاده شد و اساسی برای روانشناسی عصب شناختی تجربی معاصر محسوب می شد. از زمان اواسط دهه ی 1960 و به خصوص بین 1970 و 1985، تحقیقات بیشماری از این تکنیک استفاده کرد، که اکنون اکثر متدهای مهم بررسی درباره ی روانشناسی عصب شناختی تجربی را تشکیل می دهد . به علاوه از بازنگری جامع پیرامون 1980 مشمول کتاب شناسی بیش از 1000 مرجع، که اکثراً در 10 سال اخیر منتشر شده، که نشانه ی اهمیت این تکنیک است. اگر تحقیقات تجربی در یافته هایشان متفق الرای بود، ممکن بود تا پیشرفت چشمگیر در این زمینه را گزارش کرد، اما در حقیقت ارائه ی نتیجه گیری قطعی از آنها دشوار بود. که این مسئله تا حدودی به دلیل کیفیت علمی بی اهمیت اکثر تحقیقات است، و تا حدی به دلیل پیچیدگی سیستم تحت مطالعه است. با این وجود، برخی منصفانه نتیجه گیری های شفافی را ارائه می دهد.
فهرست مطالب:
مقدمه
تکنیک
مدارک
محرک های غیر کلامی
محرکهای کلامی
تئوری ها
مدل های ساختاری
مدلهای حواسی
مدل ساختاری دینامیک
نتیجه گیری
بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
رشد اجتماعی فرآیندی است که از طریق آن فرد، آگاهیها، ارزشها، برقراری روابط اجتماعی و مهارتهای اجتماعی را کسب می کند و این اکتسابات او را قادر می سازند که با جامعه وحدت یابد و به نحوی انطباق یافته رفتار کند. (نظیری، 1381)
مسئله ماهواره در سطح بین الملل در سال 1967 در کمیته فرعی حقوقی استفاده صلح جویانه از فضای ماورای جو مطرح شد. یعنی پخش مستقیم ماهواره هنگامی مورد توجه قرار گرفت که تحولات تکنولوژی آنچنان پیشرفته نبوده و به گفته دکتر داود باوند، کارشناس حقوق بین الملل و استاد دانشگاه هدف اولیه استفاده از ماهواره در دهه 60 بیشتر برای توسعه آموزش از جمله مبارزه با بی سوادی بود، بخصوص در جوامعی مثل: استرالیا، روسیه و هند که قلمرو گسترده ای داشتند روستاهای دور دست نمی توانستند از امکان آموزشی و تحصیل برخوردار باشند. (هاشمی، 1381)
اینک در پژوهش حاضر نظر بر این است که بدانیم این تکنولوژی پیشرفته چه رابطه ای با رشد اجتماعی نوجوانان جامعه کنونی ما دارد؟ فرضیه های پژوهش عبارتند از: ....
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت ضرورت پژوهش
هدف کلی
عاریف نظری پژوهش
فصل دوم
رشد اجتماعی نوجوان 1
رشد اجتماعی نوجوان 2
رشد اخلاقی و اجتماعی جوانی
رشد اجتماعی
تصمیم دشوار برای ماهواره
تاثیر مادر در رشد اجتماعی کودک
رشد بدنی تند
رفتارهای ناهنجار نوجوان
چرا رشد اجتماعی ضروری است
رشد و تکامل اجتماعی
تغییر رفتار اجتماعی در نوجوانی
دیدگاه های مختلف در مورد رشد اجتماعی
تعریف ارتباط
کارکردهای وسایل ارتباط جمعی
وضعیت تلویزیون ایران
اثرات ووسایل ارتباط جمعی
نقش آموزشی و آگاهی بخشی
رسالت ووظایف ارتباط جمعی
عوامل موفقیت رسانه ها در جلب مشارکت مردم
نقش رسانه ها در شگل گیری افکار عمومی
درد تنهایی
قضاوت
انتقاد
سوال های زیاد و نامناسب
احساس گناه، پشیمانی، تاسف
فصل سوم
جامعه آماری مورد مطالعه
تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری
روش اجرای پژوهش
فصل چهارم
مقدمه
جدول آماری پژوهش
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
بیان مساله:
ممکن است اضطراب را نوعی درد داخلی دانست که سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادل موجود می شود و چون بشر دائماً به منظور برقراری تعادل کوشش می کند بنابراین می توان گفت ه اضطراب یک محرک بسیار قوی است امکان دارد این محرک مضر باشد و این خودبستگی به درجه شخصیت افراد که متوجه فرد است اضطراب متعادل یا نرمال آن است که به شدت عکس العمل متناسب باشد با مقدار خطر و این خود مفیداست زیرا شخص را وادار می سازد که با موفقیت، خطرات را از خود دفع کند و بنابراین مقدار معتدل اضطراب برای رشد و تکامل صحیح شخصیت لازم است و در واقع هیچ فرد بشری نیست که مقداری اضطراب نداشته باشد که توجه به تفریحها و علائق آدمی باشد موسیقی و نقاشی گاهی اوقات می تواند تاثیر مثبت جهت کاهش عوامل روانی و مشکلات روحی در افراد باشد که در تحقیق حاضر به نوع علاقه به موسیقی پاپ و تاثیر آن در کاهش اضطراب به همین موضوع پرداخته و اگر با این عملکرد ها بتوان مقدار اضطراب را کاهش داده و فرد را به سلامت روانی سوق دهیم (سید سعید محمدی، 1382)
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
سوال مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
اضطراب
یادگیری اضطراب
1- مبت (پاداش)- خشم (تنبیه)- به مقدار مساوی از هر یک
2- محبت زیاد و بدون تنبیه
3- خشم زیاد و بدون محبت
4- محبت- خشم- محبت کم- خشم زیاد
5- محبت- خشم- خشم کم- محبت زیاد
اضطراب سرکوب کننده است
اضطراب
دستگاه روانی
رشد روان جنسی
نابهنجاریها و اختلالات روانی
اختلالات اضطرابی
اضطراب تعمیم یافته
اضطراب رعبی
فوبی
هانز کوچولو ( مورد مشهودی از فوبی )
وسواس فکری و عملی
علل اختلالات اضطرابی
1- دیدگاه زیست شناختی
2- دیدگاه روان پویایی
3- دیدگاه رفتار گرایی
4- دیدگاه شناختی
5- دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی
نظریه نئوفرویدیها درباره اضطراب
آدلر و روان شناسی فردی
کارل یونگ و روان شناسی تحلیلی
اریک فرام
هینز کاهوت
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
روش آماری مربوط به فرضیه ها
روش تحقیق
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها
مقدمه
نمودار ترسیم کاهش اضطراب
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
منابع و ماخذ
ضمایم (پرسشنامه اضطراب سنج کتل)
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
چکیده:
هدف اصلی در این پروژه بررسی تغییر درصد تیتانیم و کربن بر روی ریز ساختار و خواص سایشی مکانیکی کامپوزیت فروتیک (Fe/TiC) است.
نتایج حاصله نشان داده است که با کنترل ترکیب شیمیایی، نوع عملیات حرارتی، اصلاح روش ساخت و سرعت انجمادی قطعه می توان ریز ساختار زمینه، نحوه توزیع ذرات سرامیکی (TiC) و میانگین اندازه ذرات (TiC) و تعداد آنها در واحد سطح و شکل آنها و کسر حجمی آن و در نهایت چگالی کامپوزیت که منجر به خواص سایشی و مکانیکی متفاوت می گردد را کنترل نمود.
افزایش مقدار کربن و تیتانیم باعث افزایش مقدار کاربید تیتانیم، سختی، مقاومت به سایش و اندازه ذرات کاربیدی می شود در حالی که چگالی کامپوزیت کاهش می یابد.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول:مقدمه
مقدمه
فصل دوم: مروری بر منابع
1-2- عوامل مؤثر بر خواص کامپوزیتها
2-2- تقسیم بندی کامپوزیتها
3-2- تریبولوژی و تریبوسیستم
1-3-2- تعریف سایش و عوامل اثر گذار روی آن
2-3-2- انواع مکانیزم های سایش
1-2-3-2- سایش چسبان
2-2-3-2- سایش خراشان
3-2-3-2- سایش خستگی
4-2-3-2- سایش ورقه ای
5 -2-3-2- سایش اکسایش
3-3-2- پارامتر سایش
4-3-2- رابطه بین مقاومت به سایش و سختی
5 -3-2- منحنی سایش
4-2- کامپوزیت فروتیک
1-4-2- انواع کامپوزیت های فروتیک
1-1-4-2- کامپوزیت هایی که با کوئینچ سخت می شوند
2-1-4-2- کامپوزیت هایی که با پیر سختی سخت می شوند
2-4-2- روشهای ساخت فروتیک
1-2-4-2- ساخت کامپوزیت به صورت غیر همزمان
الف) پراکنده کردن ذرات فاز دوم
ب) روش پاششی
ج) تزریق مذاب فلزی
2-2-4-2- ساخت فروتیک به صورت همزمان (insitu)
الف) سنتز خود احتراقی (SHS)
ب) XD
ج) دمش گاز واکنش دهنده
د) اکسایش مستقیم فلز( DIMOX)
ه) primex
و) واکنش حین تزریق
ز) واکنش شیمیایی در داخل مذاب
ح) روش آلیاژسازی مکانیکی
ط) متالورژی پودر
ی) احیای کربوترمال
ک) احیای ترمیت
ل) روش سطحی
3-4-2- خواص کامپوزیت های فروتیک
1-3-4-2- سختی
2-3-4-2- استحکام
3-3-4-2- مدول الاستیکی
4-3-4-2- مقاومت به سایش
پارامترهای موثر روی سایش
الف) کسر حجمی کاربید تیتانیم
ب) اندازه ذرات و شکل آنها
ج) نوع زمینه
د) کاربید های ریخته گری
ه) عملیات حرارتی و سرعت سرد کردن زمینه
و) نیرو در دستگاه pin on Disk
ز) عیوب در قطعات
ح) اثر ذوب مجدد
5-3-4-2- ماشین کاری
6-3-4-2- عملیات حرارتی
7-3-4-2- جذب ارتعاش
8-3-4-2- دانسیته
9-3-4-2- فرسایش
فصل سوم: مطالعه موردی
1 -3- روش تحقیق
1-1-3 - مواد اولیه
2-1-3- عملیات ذوب و ریختهگری
3-1-3- آماده سازی نمونهها
4-1-3- آنالیز نمونهها
5-1-3- متالوگرافی
6-1-3- آزمایش سختی
7-1-3- تست سایش
2-3-بیان نتایج
1-2-3- ریزساختار نمونههای حاوی مقادیر مختلف کربن با تیتانیم ثابت
2-2-3- ریزساختار نمونههای حاوی مقادیر مختلف تیتانیم با کربن ثابت
3-2-3- تاثیر درصد کربن بر خواص نمونهها
4-2-3- تاثیر درصد تیتانیم بر خواص نمونهها
5-2-3- نتایج پراش اشعه ایکس
6-2-3- تأثیر درصد کربن بر خواص سایشی نمونهها
7-2-3- تأثیر درصد تیتانیم بر خواص سایشی نمونهها
3-3- بحث نتایج
1-3-3- بررسی تشکیل فاز کاربید تیتانیم
2-3-3- مطالعه مسیر انجماد در کامپوزیت Fe-TiC
3-3-3- تأثیر درصد کربن بر ریزساختار کامپوزیت فروتیک
4-3-3- تأثیر درصد تیتانیم بر ریزساختار نمونهها
5-3-3- تأثیر درصد کربن بر چگالی کامپوزیت Fe-TiC
6-3-3- تأثیر مقدار کربن بر سختی کامپوزیت Fe-TiC
7-3-3- تأثیر مقدار کربن بر خواص سایشی کامپوزیت Fe-TiC
8 -3-3- تأثیر مقدار تیتانیم بر چگالی نمونهها
9-3-3- تأثیر مقدار تیتانیم بر سختی کامپوزیت Fe-TiC
10-3- 3-تاثیر مقدار تیتانیم بر خواص سایشی کامپوزیت
11-3-3- بررسی سطوح سایش
فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادها
1-4 نتیجه گیری
2-4پیشنهادها
منابع و مراجع
فهرست اشکال
فهرست جداول
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن: