پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

فروشگاه دانلود پروژه ها ،مقاله و تحقیقات دانشجویی - project , computer , book , pdf , word, پروژه , تحقیق , مقاله , کارآموزی , پایان نامه , عمران , کامپیوتر , ساختمان , الکترونیک
پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

فروشگاه دانلود پروژه ها ،مقاله و تحقیقات دانشجویی - project , computer , book , pdf , word, پروژه , تحقیق , مقاله , کارآموزی , پایان نامه , عمران , کامپیوتر , ساختمان , الکترونیک

بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی

بررسی-و-شناخت-مرد-گرایی-زنان-متأهل-و-عوامل-تأثیر-گذار-بر-روی-آن-به-منظور-کاهش-مرد-گرایی
بررسی و شناخت مرد گرایی زنان متأهل و عوامل تأثیر گذار بر روی آن به منظور کاهش مرد گرایی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 167
حجم فایل: 640
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
مرد گرایی زنان پدیده ای بشری که امروز جزو پدیده های اجتماعی کنار پدیده های جهان طلاق، جرائم، اجتماعی و ... مورد توجه قرار گرفته است و درصدد مقابله با آن بر آمده اند اما باید قبل از آن این پریدن شناخت وعوامل مؤثر بر آن را شناسایی کرده چرا که در هر کشور وجامعه ای این پدیده دیده شده است.
مرد گرایی دارای معنای ومفاهیم زیادی است و تعریفای زیادی از آن به عمل آمده و تقسیم بندی های مختلفی از آن شده است.
مردگرایی زنان نتیجه در رفتار درونی است که ناشی از ناکامی در خود بروز می کند و بنابر عقیده آن را تقسیم بندی و مرتب می کنیم.
مردگرایی ناشی از بی هنجاری بسیاری در بیان عوامل تأثیر گذار مانند جنس، فاصله سنی، بیوگی، مجرد، مطلقه بودن، نداشتن فرزند، تمرکزجمعیت، اقامت در شهرهای بزرگ، بالا بودن هزینه های زندگی، بحران های اقتصادی اعتیاد، سوء سابقه اختلافات خانوادگی، اختلال روانی را مؤثر می دانند گروهی دیگر وجود طبقات اجتماعی در هر جامعه ای بدون اراده افراد بشر بوجود می آیند در بروز این پدیده بشری که در کنار پدیده های دیگر مؤثرمی دانند مرد گرایی در تمام طبقات اجتماعی چه در طبقه بالا وچه در طبقه متوسط ویا پایین دیده می شود برخی از صاحب نظران از خدمت های زندگی مفهوم سبک زندگی را خارج کرده اند وگفته اند که سبک زندگی شامل نحوه گذراندن اوقات فراغت، ورزش، میهمانی دادن، هدیه دادن، دست دادن،نحوه صحبت کردن می شود که تحت تأثیر پایگاه طبقاتی شخص قراردارد. میعاد گاه معاشرت وملاقات با دوستان وهمتایان نیز ظاهراً با موفقیت های طبقانی اشخاص بی ارتباط نیست.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش   
۱- مقدمه   
۲ - بیان مسئله   
۳ - اهداف تحقیق
۴ - ضرورت واهمیت تحقیق
۶ - دیاگرام تحقیق
۷- تعریف اصطلاحات و متغیرهای تحقیق    
فصل دوم: پیشینه پژوهش    
۱- مقدمه    
۲- تعریف    
۱-۲ زن ومرد وعشق    
۲-۲ برابری جنسی    
۳-۲ فرهنگ    
۴-۲ زنان    
۵-۲- آنومی اجتماعی    
۶-۲- کنترل اجتماعی    
۷-۲- ازدواج    
۳- عوامل موثر بر موضوع    
۱-۳- تربیت خانوادگی    
۲-۳- ارتباطهای نامشروع    
۳-۳- خستگی جنسی    
۴-۳- فرهنگ    
۵-۳-  زنان    
۶-۳-  شخصیت    
۷-۳- مهاجرت    
۴-  آثار و تبعات موضوع    
۱-۴- فحشا    
۲-۴-  آسیب جسمانی    
۳-۴- خود آرائی    
۴-۴- فرهنگ    
۵-۴-  فساد اخلاقی    
۵- نظریه ها    
۱-۵-  فروید و اریک فروم : غریزۀ جنسی    
۲-۵-  مورگان: تک همسری    
۳-۵-  با خوفن: روابط جنسی    
۴-۵-  رولومی: روابط جنسی    
۵-۵- رادکلیف براون: رابطه اجتماعی    
۶-۵- دورکیم انحراف    
۷-۵- انحراف از دیدگاه اسلامی    
۶-  وضع موجود درجامعه   
۱-۶- مشکلات بزرگ جوامع کنونی   
۲-۶-  زوجهای امروزی   
۳-۶- روابط جنسی   
۴-۶- ازدواج و روابط زناشوئی   
فصل سوم: روش پژوهش   
۱-  مقدمه    
۲- جامعه آماری    
۳-حجم نمونه و روش نمونه گیری    
۵- روش جمع آوری اطلاعات    
۶- روش آماری    
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها    
۱- مقدمه    
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری    
۱- بحث  و نتیجه گیری    
۲- تنگناها و محدودیت های پژوهش    
۳- پیشنهاد های پژوهش    
خلاصه پژوهش    
جامعه آماری    
روش نمونه گیری    
ابزار اندازه گیری    
روش جمع آوری اطلاعات    
منابع و ماخذ
پرسشنامه

دانلود فایل

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان

بررسی-رابطه-بین-هوش-هیجانی-و-خلاقیت-در-بین-دانش-آموزان
بررسی رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت در بین دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .DOC
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 667
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
از آنجا که توجه به هوش هیجانی و خلاقیت نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد لازم ا ست دست اندرکاران نظام آموزشی توجه به پرورش و رشد و شکوفایی خلاقیت را در نظر دا شته باشند.
بایستی به معلمان خاطر نشان ساخت که رفتار خلاق و عوامل درونی و بیرونی مرتبط با آن رفتار را می توان تغییر داد و در بهبود آن تلاش کرد.
در مورد هوش عمومی و خلاقیت همواره این سوال مطرح است که آیا خلاقیت یکی از عوامل هوش است.یا اینکه بین این دو استقلالی وجود دارد؟ عده ای معتقدند بین این دو ارتباطی قوی وجود دارد و آنها شبیه بهم هستند و خلاقیت بدون هوش بی معنی ا ست.
عده ای دیگر معتقدند بین این دو ارتباطی وجود ندارد و آنها مستقل از هم عمل می کنند . در این دیدگاه اظهار می شود خلاقیت ترکیبی یکپارچه از عناصر مختلف سیالی ابتکار انعطاف پذیری و بسط
است. که بعدی خاص تحت عنوان خلاقیت را می سازند و این عناصر با هم در تعامل و ارتباط هستند.
یکی از کارکردهای اصلی آموزش و پرورش این است که دانش آموزان را نسبت به شخصیت خودشان آگاه سازد. دانش آموزان باید از همان سالهای ابتدا یی مدرسه بی همتا بودن خود و دیگران را بطور عمیق و کامل احساس کنند. فرد برای رسیدن به خلاقیت و خود شکوفایی نیازمند اعتماد به خود است .شخص باید به ارزش فردی خود اطمینان داشته باشد.
از جنبه کاربردی اهمیت موضوع پژوهش را باید بطور عمده به نفع نظام آموزشی تفسیر کرد. اگرچه در سیستم آموزشی ما کمتر به شناسایی و پرورش خلاقیت توجه شده اما لازم است به شناخت دقیق فرایند های هوش هیجانی و خلاقیت پرداخته شود و عوامل موثر بر آنها بررسی گردد.نتیجه ای که از پژوهش حاضر حاصل خواهد شد این است که آیا بین هوش هیجانی و خلاقیت رابطه وجود دارد یا خیر؟
فرضیه اصلی تحقیق : بین هوش هیجانی و خلاقیت در دانش آموزان دوره متوسطه منطقه ۱۱ تهران همبستگی وجود دارد.
فرضیه های فرعی تحقیق: ...

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات پژوهش
بیان مسئله 
اهمیت وضرورت موضوع پژوهش 
اهداف پژوهش 
فرضیه های تحقیق 
متغیرها 
تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها  
الف ) تعاریف نظری 
ب) تعاریف عملیاتی 
فصل دوم: پیشینه تحقیق
پیشینه موضوع پژوهش درایران 
پیشینه موضوع پژوهش در جهان 
مبانی نظری تحقیق 
تعریف هیجان 
تعریف هوش 
ریشه های تاریخی هوش هیجانی 
هوش هیجانی وبهره هوشی 
آموزش هوش هیجانی 
آیامی توان هوش هیجانی را آموخت وآموزش داد 
برنامه های آموزشی که مستقیماً درمورد هوش هیجانی می باشند 
رشد تنظیم هیجانی 
عوامل موثر در قابلیت هیجانی 
نقش خود 
مهارت های قابلیت هیجانی 
هوش هیجانی در محیط کار 
هوش هیجانی وتفکر انتقادی 
تمایز بین احساسات سازنده ومخری 
استفاده از عواطف برای تعیین اهداف 
طبقه بندی هیجانی 
انگیزش وهیجان 
ترس هیجان 
دلیل اهمیت عواطف چیست 
چگونگی شکل گیری هوش هیجانی 
انواع هوش 
مدل های هوش هیجانی 
ویژگیهای آزمون هوش هیجانی 
آزمونی Eqi 
زمینه های تاریخی هوش هیجانی 
نظریه سالوی 
هوش هیجانی وهوشبهر بالا 
خلاقیت چیست 
تعریف خلاقیت 
مراحل خلاقیت 
نظریه های خلاقیت 
رویکردتداعی گری و رفتار گرایی 
رویکرد شناختی 
رویکرد روان کاوی 
رویکرد انسان گرایی 
رویکرد روان سنجی 
ویژگیهای افراد خلاق 
موانع خلاقیت 
موانع خلاقیت در مدرسه 
محیط کلاسی مناسب برای پرورش خلاقیت 
نقش معلم درپرورش خلاقیت دانش آموزان 
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
مقدمه 
روش تحقیق 
جامعه آماری 
نمونه وروش نمونه گیری 
ابزار جمع آوری اطلاعات 
الف: آزمون هوش هیجانی بار-آن (Bar-on) 
ب: ـآزمون خلاقیت عابدی 
روش آزمون خلاقیت عابدی 
چگونگی اجرای تحقیق 
شیوه نمره گذاری ابزار اندازه گیری خلاقیت 
روش آماری 
روش تجزیه وتحلیل داده ها
فصل چهارم: تحلیل یافته های پژوهش
مقدمه
شاخص های آماری مربوط به کل آزمودنی ها
نمودار هوش هیجانی
نمودار خلاقیت
آزمون فرضیه اصلی
نمایش گرافیکی همبستگی هوش هیجانی با خلاقیت
نتایج آزمون همبستگی
آزمون فرضیه های فرعی
یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی دختران وپسران
یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات هوش هیجانی رشته های علوم انسانی با ریاضی وتجربی
یافته های مربوط به مقایسه میانگین نمرات خلاقیت رشته های علوم انسانی با ریاضی وتجربی
یافته های مربوط به میانگین هوش هیجانی دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم
یافته های مربوط به میانگین خلاقیت دانش آموزان پایه اول با دوم وسوم
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دختران( جدول ۴-۴)
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی پسران ( جدول ۵-۴)
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان پایه اول دبیرستان (جدول ۶-۴)
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان پایه دوم وسوم ( جدول ۷-۴)
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان گروه تجربی وریاضی ( جدول ۸-۴)
همبستگی بین خلاقیت وهوش هیجانی دانش آموزان گروه علوم انسانی ( جدول ۹-۴)
فصل پنجم: نتیجه گیری
مقدمه 
پیشنهادات
الف: پیشنهادات مبتی بر فرضیه های بررسی شده 
ب: پیشنهادات برای تحقیقات بعدی 
ج: پیشنهادات جانبی 
محدودیتها 
منابع فارسی 
منابع انگلیسی

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

بررسی میزان بکارگیری روش های تربیت دینی نوجوانان از منظر نهج البلاغه در کتب دینی

بررسی-میزان-بکارگیری-روش-های-تربیت-دینی-نوجوانان-از-منظر-نهج-البلاغه-در-کتب-دینی
بررسی میزان بکارگیری روش های تربیت دینی نوجوانان از منظر نهج البلاغه در کتب دینی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 133
حجم فایل: 2178
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
خداوند متعال در طول تاریخ  پیامبران زیادی را برای ارائه دین و تقویت دین داری انسان ها به منظور جلوگیری از انحراف بشر ارسال نموده است از طرف دیگر پیامبران  آسمانی نیز دعوت مردم به سوی خدا را در راس اهداف و برنامه های خود قرار داده اند مهمترین گام برای رسیدن به این اهداف تربیت افراد بشر به سمت اخلاق و دین است. حتی در قرن بیست و یکم به بعد نیز علی رغم پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی میل به پرسش در وجود انسان ها شعله می کشد و قیام ها و جنگهای زیادی بر سر مساله دین و مذهب به وقوع پیوسته و یا در حال وقوع است. برای قرارگرفتن  گرایش فطری انسانها به سمت خدا و دین «شیوه آموزش و تربیت دینی توسط والدین و نظام آموزشی مهمترین و موثرترین راه برای نیل به این مقصود است.»
در نظام آموزشی برای تربیت دینی عوامل بسیاری دخیل هستند مانند رفتار و منش معلم ، شیوه تدریس، محتوای تدریس .... و ما در بین این عوامل کتب دینی مقطع راهنمایی را انتخاب نمودیم تا ببینیم چه میزان از شیوه های تربیتی امام علی(ع) برای تربیت دینی نوجوان در آن استفاده شده است.
در این راستا فصل اول شامل بیان مسئله، اهمیت و ضرورت موضوع، بیان اهداف، سوالات پژوهش و تعریف واژه ها می باشد و فصل دوم به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول شامل موضوع تربیت، هدفهای تربیت در اسلام، ارزش و اهمیت تربیت، اصول و مبانی و روشهای تربیت، دین، فلسفه و ضرورت دین، اهمیت تربیت دینی، زمان تربیت دینی، طریق آموزش دینی، اصولی درتربیت دینی، آسیب شناسی دینی و بخش  دوم به معرفی نهج البلاغه و ضرورت تربیت از دید نهج البلاغه، عوامل موثر در تربیت، اصول و مبانی روشهای تربیتی از دید  نهج البلاغه می باشد و سپس یک نمونه عملی یعنی قسمتـی از نـامـه 31 نهج البلاغه و در انتهای این بخش به پیشینه نظری تحقیق اشاراتی داشته است.
در فصل سوم به روش  اجرای پژوهش نگاهی داشته که از روش مطالعاتی و توصیفی استفاده گردیده است.
و در فصل چهارم نیز به بیان اهداف، محتوا و روشهای تربیتی کتب دینی پرداخته شده و میزان بکارگیری روشهای تربیتی نوجوانان درکتب دینی را بررسی و در انتهای فصل نمودارهای توصیفی از مطالب جمع آوری شده را ارائه و به سوال های پژوهش پاسخ داده شد است.
و در فصل پنجم بعد از ذکر بیان مسئله، روش یافته ها به صورت خلاصه بیان شده است که حاصل آن این است که از بین 9 روش تربیتی استخراج شده از نهج البلاغـه 6 روش درکتب دینی می باشد  (روش الگویی، محبت، تذکر، موعظه، عبرت، تشویق و تنبیه) و 3 روش که روش عملی تر می باشد یافت نشد (روش توبه ، ابتلا و امتحان، مراقبت و محاسبه) و در پایان این فصل به پیشنهادها و محدودیتهای تحقیق اشاره شده است .

فهرست مطالب:
    چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
    مقدمه    
    بیان مسئله    
    اهمیت و ضرورت موضوع    
    اهداف پژوهش    
    سوالات پژوهش    
    تعاریف واژه ها و اصطلاحات    
    تعاریف نظری    
    تعاریف عملیاتی      
    روش تحقیق    
فصل دوم: پیشینه تحقیق و ادبیات تحقیق
    مقدمه    
    بخش اول    
    موضوع  تربیت    
    ارزش و اهمیت تربیت    
    جایگاه تعلیم و تربیت    
    هدفهای تربیت در اسلام    
    اصول و مبانی وروشهای تربیت    
    مفهوم دین    
    فلسفه و ضرورت دین    
    اهمیت تربیت دینی    
    زمان تربیت دینی    
    طریق آموزش دینی    
    اصولی در تربیت دینی    
    آسیب شناسی تربیت دینی    
    موانع تربیت دینی نسل نوجوان در نهاد خانواده    
    موانع تربیت دینی نسل جوان در نهاد جامعه    
    موانع تربیت دینی  نسل نوجوان در نهاد نظام آموزشی    
    بخش دوم    
    آشنایی با نهج البلاغه    
    ضرورت تربیت از دیدگاه نهج البلاغه    
    امکان تربیت از دیدگاه نهج البلاغه    
    تربیت پذیری انسان از دیدگاه نهج البلاغه    
    ارزش تربیت از دیدگاه نهج البلاغه    
    هدفداری تربیت ازدیدگاه نهج البلاغه    
    ضرورت شتاب در تربیت نوجوان  از دیدگاه نهج البلاغه    
    عوامل موثر در تربیت از دیدگاه نهج البلاغه    
    وراثت    
    محیط      
    محیط جغرافیایی    
    سختیها و شداید    
    کار    
    عوامل ماورای طبیعت    
    اراده انسان    
    مبانی تربیت از دیدگاه  نهج البلاغه    
    مبانی هستی شناسی (معرفت به خداوند، به دین و جهان آخرت)     
    مبانی انسان شناختی (عقل، اراده، تاثیرپذیری ...)   
    اصول تربیتی از دیدگاه نهج البلاغه     
    اصل اعتدال   
    اصل تدرج و تمکن      
    اصل تسهیل و تیسر   
    اصل زهد     
    اصل تعقل   
    اصل تفکر   
    اصل تدبر   
    اصل کرامت   
    اصل عزت   
    روشهای تربیتی از دیدگاه نهج البلاغه   
    روش الگویی   
    روش محبت     
    روش تذکر     
    روش عبرت     
    روش موعظه     
    روش تشویق و تنبیه     
    روش توبه   
    روش ابتلاء و امتحان   
    روش مراقبه و مطالبه   
    بررسی نمونه عملی در سیره امام علی (ع)   
    نامه 31 نهج البلاغه سفارشات  امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی (ع)   
    پیشینه نظری تحقیق ( تحقیقات انجام شده در داخل کشور )   
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
    مقدمه    
    جامعه    
    نمونه      
    روش اجرای پژوهش    
    روش جمع آوری اطلاعات    
    طرح پژوهش    
فصل چهارم: یافته های پژوهش
    مقدمه   
    معرفی سیر تربیتی کتاب دینی مقطع اول راهنمایی و بیان هدف محتوا و روش   
    معرفی سیر تربیتی کتاب دینی مقطع دوم راهنمایی و بیان هدف محتوا و روش   
    معرفی سیر تربیتی کتاب دینی مقطع سوم راهنمایی و بیان هدف محتوا و روش   
    یک نگاه کلی به مباحث تربیتی امام علی (ع) و نمودار توصیفی   
    پاسخ به سوالهای  پژوهشی   
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادها 
    بیان مسئله ، روش و یافته ها به صورت خلاصه    
    نتیجه گیری      
    محدودیتهای تحقیق    
    پیشنهادها    
فهرست منابع   
چکیده انگلیسی

دانلود فایل

نمونه سوالات ریاضی عمومی 1 دانشگاه های فنی حرفه ای همراه با پاسخ و توضیح کامل

نمونه-سوالات-ریاضی-عمومی-1-دانشگاه-های-فنی-حرفه-ای-همراه-با-پاسخ-و-توضیح-کامل
نمونه سوالات ریاضی عمومی 1 دانشگاه های فنی حرفه ای همراه با پاسخ و توضیح کامل
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: jpeg
تعداد صفحات: 30
حجم فایل: 15896
قیمت: : 70000 تومان

بخشی از متن:
توضیحات:
در این فایل جزوه ی کامل ریاضی عمومی 1 دانشگاه های فنی و حرفه ای به همراه مثال های حل شده و نمونه سوالات با پاسخ تشریحی و کامل همراه با نکته های نیاز برای حل مسائل آماده دانلود میباشد.این جزوه و نمونه سوالات به زبان کاملا ساده و قابل تفهیم بوده و تمامی دانشجویان دانشگاه های فنی حرفه ای میتوانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است مثال های حل شده در این جزوه، سوالات پایان ترم ترم های قبل هستند.

دانلود فایل

بررسی تطبیقی وضعیت ارتباطات انسانی کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعۀ ایثارگران

بررسی-تطبیقی-وضعیت-ارتباطات-انسانی-کارمندان-بنیاد-شهید-و-امور-ایثارگران-و-جامعۀ-ایثارگران
بررسی تطبیقی وضعیت ارتباطات انسانی کارمندان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جامعۀ ایثارگران
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 191
حجم فایل: 4680
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
قرن بیست و یکم؛ عصر انفجار اطلاعات و توسعه جوامع بشری با محوریت ارتباطات است.عرصه ای که به کمک دانش ارتباطات مرزها بی رنگ شده اند و دورنمای چند دهه  آینده بیانگر افزایش سرعت در انتشارات اطلاعات و کسب ارتباطات و گستردگی نفوذ این علم در جوامع می باشد و به گونه ای که منابع قدرت تغییر و علم ارتباطات قدرت برتر
عرصه های سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی خواهد بود به نحویکه کشور قدرتمند در این عرصه ابر قدرت و انسان داناتر و مسلط به این علم توانمند و موفق ترین فرد جامعه خواهد بود.
بر خلاف اختلاف نظرهای دانشمندان در گذشته اکنون تقریباً به اتفاق همه دانشمندان ارتباطات را عامل توسعه می دانند.شاخه ای از علم که منابع انسانی،روابط بین آنان و سمت و سو بخشیدن به سرمایه های انسانی به عنوان عامل اصلی توسعه جوامع را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و استفاده ،بسط و تقویت جنبه های مختلف این علم با استفاده از وسایل ارتباطی می تواند زیر
ساخت های انگیزه لازم برای جهش و توسعه جوامع را مهیا و فراهم شود.اما از این رهگذر توجه به ارتباط انسانی به عنوان عنصر اصلی و کلیدی شکل دهی به فرهنگ جوامع نیز از دیگر موارد است.
هر چند علم ارتباطات در کشور ما از نظر تکنیکی و فنی در جایگاه بالایی قرار ندارد اما با توجه به فرهنگ و پیشینه ارزشمند این مرز و بوم و توجه جدی امروزی و سرعت بسط و ارزشیابی علم ارتباطات در کشورمان بی شک در آینده بسیار نزدیک نقش کار بردی و سرنوشت سازی در
عرصه های مختلف کشورمان ایفا نمود.لذا در این راستا افزایش توانمندیها و مهارتهای ارتباطی شاه کلید نقش آفرینی موثر و موفق در جامعه ایرانی در آینده نزدیک خواهد بود. ...

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
بیان مسأله    
ضرورت مسأله    
اهداف تحقیق   
روش تحقیق   
سؤالات تحقیق    
متغیرهای مستقل   
متغیرهای وابسته   
فرضیه ها    
ابزار اندازه گیری    
جامعه و نمونه پژوهش   
تعاریف   
وضعیت آماری کارکنان بنیاد شهید امور ایثارگران    
وضعیت آماری جامعۀ ایثارگران    
منابع مربوط به فصل اول    
فصل دوم: پیشینۀ تحقیق
چارچوب نظری (کلی)   
تعریف ارتباط   
فراگرد ارتباط نظام گراست    
پیام   
معنی   
ارتباط انسانی   
پنجرۀ جوهری   
نقشها در ارتباطات انسانی   
ارتباط مؤثر   
ارتباط موثر در ارتباطات عمومی   
اثربخشی در ارتباطات میان فردی   
درک    
اقناع در ارتباطات انسانی    
سلطه پذیری در روابط انسانی   
رفتارهای پرخاشگرانه در روابط انسانی    
رفتارهای ابراز وجودی   
تعارض   
جستجوی بهترین راه حل از طریق مشارکت    
ارتباط انسانی و مدیریت ماکیاولی   
بهره گیری از ارتباطات انسانی در ارتباطات سازمانی    
چگونگی حذف موانع ارتباطی در سازمان    
کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارتباطات انسانی   
ارتباطات انسانی و جامعۀ ایثارگران    
مدیریت منابع انسانی   
استراتژی توسعۀ سازمانی و رابطۀ آن با منابع انسانی   
روابط انسانی و تأثیر آن بر فرهنگ سازمانی   
چگونگی شکل گیری و تداوم فرهنگ سازمانی   
اثرات توجه به منابع انسانی به عنوان سرمایۀ اجتماعی   
ارتباطات انسانی و روابط عمومی ها    
توسعۀ انسان بر پهنۀ ارتباطات انسانی   
فراگرد ارتباط میان کنشی است    
ارتباط می تواند ارادی یا غیرارادی باشد   
فراگرد ارتباط می تواند تعاملی یا مراوده ای باشد    
کانالهای ارتباط انسانی    
ارتباط کلامی    
ارتباط غیرکلامی   
نظام ارتباطی حرکات بدن    
چهره و نگاه    
چهره و رخسار   
ارتباط آوایی   
ارتباط بویایی    
ارتباط فاصله ای    
ارتباط غیرکلامی و وضع ظاهری   
انواع اعتبار   
دو مهارت عمده برای رسیدن به تفاهم با دیگران    
ارتباط انسانی به عنوان رفتاری آموختنی   
بازخورد   
تأثیر انگیزش و پاداش در ارتباطات انسانی   
نیاز به همبستگی   
نیاز به موفقیت   
جزم گرایی   
منابع مربوط به فصل دوم    
فصل سوم: روش کار
مقدمه    
روش تحقیق   
تحقیق پیمایشی   
جامعۀ آماری    
نمونه و روش نمونه گیری    
حجم نمونه    
ابزار اندازه گیری و روش جمع آوری اطلاعات    
اعتباریابی پرسشنامه ها    
روش جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها    
آزمون خی دو   
منابع مربوط به فصل سوم    
فصل چهارم: تحلیل داده ها
مقدمه    
بخش اول : تجزیه و تحلیل توصیفی     
بخش دوم : تجزیه و تحلیل استنباطی     
فصل پنجم: نتیجه گیری
نتیجه گیری     
پیشنهادات     
ضمائم
منابع و ماخذ (پایان هر فصل)
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
فهرست نمودارها

دانلود فایل

بررسی تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ساری از سقوط آل زیار تا ظهور مرعشیان

بررسی-تحولات-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ساری-از-سقوط-آل-زیار-تا-ظهور-مرعشیان
بررسی تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ساری از سقوط آل زیار تا ظهور مرعشیان
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 146
حجم فایل: 13882
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
در دوره سلجوقی، مردم ساری که از ستیزه های حاکم وقت ساری به تنگ آمده بودند به شاهزادگان محلی باوندی دل بستند. از این رو ساری به دست شهریار حسام الدوله باوندی که در بخش جنوبی ساری (پریم) حکومت داشت آزاد شد. مرکز حکومت باوندیان از پریم به ساری منتقل شد.
باوندیان در این مرحله از حکومت خود در ساری به سلسله اسپهبدیه شهرت یافتند. نسل دوم شاهان باوندی توانستند صد و چهل سال حکومت کنند. این دوره ی حکومت آنان مقارن با حکومت های سلجوقی و خوارزمشاهی بود. آنها غالباً به صورت دست نشانده و در مواقعی هم کاملاً مستقل عمل می کردند و درگیری های منطقه ای نیز در طبرستان (مازندران) داشتند.
شهر ساری به سالهای 568 و 578 ﻫ.ق به دفعات مورد حمله ی موید آی ابه و سلطان تکش خوارزمشاه قرار گرفت که این حملات کشتار و ویرانی بسیار به بار آورد.
پس از قتل اسپهبد رستم شاه غازی دوم شمس الملوک وفات (606 ﻫ.ق) بدست ابوالرضا حسین مامطیری، این سلسله پس از 140 سال منقرض شد و سلطان محمد خوارزمشاه به سادگی مازندران را تسخیر کرد. تا مقارن حمله مغول مازندران تحت سیطره ی خوارزمشاهیان اداره می شد که در این زمان پناه گرفتن سلطان محمد خوارزمشاه به مازندران باعث یورش مغولان به این منطقه شد و مازندران به مخروبه ای تبدیل شد و ساری هم محل آمد و شد مغولان گردید تا اینکه در سال 635 ﻫ.ق اسپهبد اردشیر پسر شهریار کینخوار، قیام کرد و ممالک مازندران را تصرف کرد و سومین و آخرین شاخه باوندی را تأسیس کرد. او به خاطر آن که ساری در معرض یورش مغولان بود، مرکز حکومتی خود را به آمل منتقل کرد. این شاخه، با قتل فخرالدوله حسن بدست کیا افراسیاب چلاوی در سال 750 ﻫ.ق پایان یافت و سپس برای مدت کوتاهی خاندان کیاهای جلالی در ساری و پیرامون آن حکومت کردند که در جنگ با مرعشیان شکست خوردند و ساری به تصرف مرعشیان در آمد . بدین ترتیب حکومت سادات مرعشی در طبرستان شکل گرفت.
در این پژوهش علاوه بر موضوعات سیاسی به موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز اشاره شده است.
نژاد مردم ساری، از طایفه تپوری و خط و زبان آنان طبری است که از جمله زبانهای کهن ایرانی (فارسی) می باشد ، مذهب مردم و پادشاهان باوندی ساری، شیعه بوده. مشاهیر و دانشمندان آنان نسبت به دوره های قبلی از شهرت و اعتبار برخوردار بودند. در این دوره آثار و بناهای تاریخی چندانی وجود ندارد، اطلاعاتی که ما از بناهای این دوره در دست داریم مطالبی است که ابن اسفندیار در کتاب خود به آن اشاره کرده است.
واژگان کلیدی: طبرستان، مازندران، ساری، باوندیان، اسپهبدیه

فهرست مطالب:
چکیده 
مقدمه 
فصل اول: کلیات
1-1بیان مسأله 
1-2سؤال های پژوهش 
1-3 فرضیه 
1-4 تعریف واژگان 
1-5 اهمیت تحقیق
1-6 محدودیت و مشکلات تحقیق  
1-7 روش تحقیق 
1-8 پیشینه تحقیق 
1-9 قلمرو تحقیق 
1-10 بررسی منابع 
فصل دوم: جغرافیای تاریخی ساری 
2-1- جغرافیای تاریخی مازندران 
2-1-1- وجه تسمیه طبرستان 
2-1-2- وجه تسمیه مازندران 
2-2- جغرافیای طبیعی ساری 
2-3- وجه تسمیه ساری 
2-4- ساری از دیدگاه کتب پیشینیان 
2-4-1- ساری در دوران پیش از اسلام 
2-4- 2- ساری در دوره اسلامی 
2-5- ساری از دیدگاه سیاحان و جهانگردان 
فصل سوم: اوضاع سیاسی ساری از سقوط آل زیار تا دوره ی مرگ اسپهبد علی علاءالدوله 
3-1- پیشینه تاریخی ساری 
-2- ساری در عهد سلجوقیان 
3-3- پادشاهی اسپهبدان باوندی در ساری (نوبت دوم از سال 466- 606 ﻫ ق)
3- 3- 1- اسپهبد شهریار چهارم حسام الدوله نخست باوند - ( 466- 503 ﻫ ق / 1073م - 1109م)
3-3-1-1- نبرد سلجوقیان در ساری (جنگ مذهبی آمل و ساری) 
3-3-1-2- اسپهبد قارن سوم نجم الدوله باوند (503- 509 ﻫ ق) 
3-3-1-3- اسپهبد رستم دوم فخرالملوک باوند (509- 511 ﻫ ق/ 1115م- 1117م)   
3-3-1-4- اسپهبد علی علاءالدوله (یکم) باوند (511- 536 ﻫ ق)    
3-3-1-5- بازگشت اسپهبد علاءالدوله علی باوندی به طبرستان 
3-3-1-6- روابط سلطان محمود سلجوقی با اسپهبد علی علاءالدوله 
3-3-1-7- روابط سلطان سنجر سلجوقی با اسپهبد علی علاءالدوله باوندی    
3-3-1-8- مرگ اسپهبد علی علاءالدوله (536 ﻫ ق) 
فصل چهارم: اوضاع سیاسی ساری از دوره اسپهبد رستم سوم شاه غازی نصیرالدوله باوند تا ظهور مرعشیان  
4-1-1 ـ اسپهبد رستم سوم شاه غازی (یکم) نصیرالدویه (یکم) باوند (536- 558 ﻫ ق)
4-1-2 - جدال شاه غازی با مرداویج (تاج الملوک)
4-1ـ 3- جدال شاه غازی با اسماعیلیان 
4ـ1ـ4- جنگ شاه غازی با ترکمانان غز 
4ـ1-5 ـ جدال شاه غازی با کیکاووس و فخرالدوله (553 ﻫ ق)
4 ـ 1 ـ 6 ـ  جدال شاه غازی با سلطان محمود سلجوقی 
4 ـ 1ـ 7 ـ  مرگ شاه غازی (558 ﻫ ق)    
4 ـ 2 ـ  اسپهبد حسن یکم شرف الملوک (یکم) علاءالدوله دوم (558- 568 ﻫ ق)   
4 ـ 2 ـ 1 ـ  شورش مردم لاریجان علیه باحرب (563 ﻫ ق)     
4 ـ 2 ـ 2 ـ پناه گرفتن سلطان شاه خوارزمی به طبرستان (568 ﻫ ق ) 
4 ـ 2 -3- آمدن مؤیدآی ابه به طبرستان (568 ﻫ ق ) 
4 ـ 3 ـ  اسپهبد اردشیر یکم حسام الدوله دوم باوند (568- 602 ﻫ ق) 
4 ـ 3 ـ 1 ـ جدال اسپهبد اردشیر حسام الدوله با مؤید آی ابه (568 ﻫ ق) 
4 ـ 3 ـ 2- روابط اسپهبد اردشیر حسام الدوله با حکام خارج از طبرستان
4 ـ 4 ـ  ساری در دوره ی خوارزمشاهیان، مغولان    
4-4-1- ساری در جنگ با خوارزمشاه و سقوط آن 
4-4-2- مرگ اسپهبد اردشیر حسام الدوله (602 ﻫ ق) 
34-4-3- اسپهبد رستم چهارم شاه غازی دوم شمس الملوک (یکم) باوند (602 ﻫ ق- 606 ﻫ ق/1205م- 1209م) 
4-4-4- مغولان در مازندران و ساری 
4- 5- ساری در دوران سلسله کینخواریه (باوندیان دوره ی سوم) 
فصل پنجم: اوضاع اجتماعی و فرهنگی ساری    
5-1- نژاد و قومیت 
5-2- خط و زبان 
5-3- مذهب 
5-4- طبقات اجتماعی مردم طبرستان و ساری 
5-5- مشاهیر ساری
5-5-1- شیخ شهر آشوب 
5-5-2- ابن شهر آشوب    
5-5-3- شیخ احمد طبرسی 
5 ـ 5 ـ4ـ شیخ علی طبرسی 
5-5-5- سید ابوالفضل حسینی ساروی    
5-5-6- سید شرف الدین المنچب بن الحسین ساروی 
5-5-7- گرد بازو 
5-5-8- تاج الملوک 
5-6- آثار و بناهای تاریخی 
5-6-1- مسجد زنگو    
5-6-2- خانقاه    
5-6-3- خانقاه و گنبد دلارام 
5-6-4- خانقاه و گنبد زاهده خاتون 
5-6-5- قصر حسام الدوله اردشیر باوندی 
5-6-6 ـ قصر اسپهبد حسام الدوله شهریار بن قارن 
5-6-7- گاو پوستی (مدرسه و دخمه اسپهبدان باوندی در ساری) 
5-6-8- قلعه توجی 
5-6-9- برج رسکت 
نتیجه گیری 
ضمایم    
فهرست منابع و مآخذ 

دانلود فایل

بررسی تابع تقاضای انرژی و عوامل موثر برآن در اقتصاد ایران

بررسی-تابع-تقاضای-انرژی-و-عوامل-موثر-برآن-در-اقتصاد-ایران
بررسی تابع تقاضای انرژی و عوامل موثر برآن در اقتصاد ایران
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 105
حجم فایل: 265
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
این بررسی به پنج فصل تقسیم شده است که فصل آخر حاصل و نتیجه آن را تشکیل میدهند. فصل دوم با اهمیت موضوع شروع میشود که در آن شاخص انرژی بری محاسبه و بررسی شده و ساختار تقاضای نهایی انرژی را در سالهای مختلف نشان داده‌ایم در بخش چهارچوب نظری بررسی مبانی اقتصاد خرد مربوط به بررسی بحث گردیده و مفهوم کشش و کشش های کوتاه مدت و بلند مدت را تشریح کردیم در پی آن فرضیات اصلی تحقیق و همچنین محدودیت‌های بررسی را آورده‌ایم تعریف مختصری از اصطلاحات مهم بکار رفته در بررسی نیز شده است. در فصل سوم از روش دو مرحله‌ای انگل و گرنجر برای تخمین تابع تقاضای انرژی در ایران استفاده میشود. درابتدا بحث میشود که چون مصرف انرژی قیمت واقعی انرژی و درآمد واقعی متغیرهایی ناایستا دارای ریشه واحد تشخیص داده شده‌اند پس الگوی اقتصاد سنجی تقاضای انرژی باید بر اساس روشهایی استوار باشد که این خصوصیت داده‌ها را صریحا به حساب آورد یعنی روش همبستگی متقابل و الگوهای تصحیحی خطا ECM مزیت اصلی یک ECM این است که اولا چون هم تفاضل اولیه و هم سطح متغیرها وارد الگو میشوند امکان تمایز بین اثرات کوتاه مدت و بلند مدت متغیرها وجود دارد. دوما سرعت تعدیل به سمت رابطه بلند مدت را میتوان مستقیما تخمین زد. کشش های درآمدی کوتاه مدت و بلند مدت به ترتیب 72 و 93 درصد هستند و کشش های قیمتی مربوطه نیز 19 و 76 درصد هستند علاوه بر این متوجه میشویم که این تخمین‌ها ثابت نیستند به این معنی که پس از وقوع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی علایمی از وقوع یک تغییر ساختاری در تقاضای انرژی به چشم میخورد با استفاده از این تخمین‌ها مصرف آینده انرژی برای ایران را بر مبنای فروضی در ارتباط با رشد واقعی درآمد و قیمت‌های انرژی که در گزارش رسمی سازمان برنامه و بودجه وجود دارد ارزیابی کردیم. علاوه بر این با استفاده از یک الگوی ARIMA پیشنهادی نیز مصرف انرژی تا پایان برنامه دوم پیش بینی گردید. و آخرین فصل را به نتیجه گیری و پیشنهادات اختصاص داده‌ایم.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
1-1- بیان مساله    
1-2- اهمیت تحقیق   
1-3- فرضیات تحقیق    
1-4- تعریف اصطلاحات    
1-5- محدویتها    
فصل دوم: پیشینه تحقیق    
2-1- سیر تحول مدلهای تقاضای انرژی     
2-2- مروری بر ادبیات تقاضای انرژی     
2-3- مرور کارهای انجام شده در ایران     
2-4- ایرادات وارد بر الگوهای قبلی     
فصل سوم: روش کار     
3-1- سابقه تاریخی     
3-2- رگرسیون های ساختگی در اقتصاد سنجی     
3-3- پیشرفت هایی در بررسی متغیر های اقتصادی باروش همبستگی متقابل     
3-4- سری های زمانی که همبستگی متقابل  دارند    
3-5- همبستگی متقابل و الگوهای تصحیح خطا     
فصل چهارم: نتحلیل داده ها     
4-1- آزمون برای مرتبه ایستایی متغیرها     
4-2- آزمون برای همبستگی متقابل و تخمین کشش های بلند مدت     
4-3- تخمین الگوی  تصحیح خطا     
4-4- پیش بینی تقاضای  انرژی به روش ARIMA    
فصل پنجم: نتیجه گیری     
5-1- نتیجه گیری     
5-2- قدرت ، ضعف و محدودیت های بررسی     
5-3- پیشنهادات     
منابع و ماخذ

دانلود فایل

اثربخشی آموزش دلگرم سازی شوانکر بر سلامت روانی و رضایت زناشویی همسران جانبازان

اثربخشی-آموزش-دلگرم-سازی-شوانکر-بر-سلامت-روانی-و-رضایت-زناشویی-همسران-جانبازان
اثربخشی آموزش دلگرم سازی شوانکر بر سلامت روانی و رضایت زناشویی همسران جانبازان
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 149
حجم فایل: 6583
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
در این پژوهش تلاش شده است تا تأثیر آموزش برنامه ی تدوین شده توسط پژوهشگر با رویکرد شوانکر بر افزایش سلامت روانی و رضایت زناشویی همسران جانباز مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور از میان همسران جانباز ساکن در دو مجتمع مسکونی و مادران دو مدرسه در منطقه ی 22 و 2  دعوت به عمل آمد و از بین مراجعه کنندگان 30 همسر جانباز که شرایط ورود به این طرح را داشتند به‏صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. روش تحقیق در این پژوهش، آزمایشی بوده و از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. همسران جانباز گروه آزمایش در معرض آموزش تدوین شده با رویکرد شوانکر به مدت 10 جلسه 1 ساعت و 30 دقیقه قرار گرفتند و گروه کنترل نیز هیچ آموزشی دریافت نکردند. از هر دو گروه پیش‏ آزمون و پس آزمون به عمل آمد. ابزارهای به کار رفته در این پژوهش عبارت بودند از:
1. پرسشنامه ی رضایت زناشویی اینریچ فرم 47 سئوالی که پایایی آن در پژوهش میرخشتی (1375)، 0/92 و در پژوهش سلیمانیان 0/95 به دست آمده است.
2. پرسشنامه ی سلامت عمومی که پایایی آن در پژوهش پالاهنگ (1374)، 0/91 برآورد شده است.
در این پژوهش از روش آماری نمرات   اختلافی استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که آموزش دلگرم‏سازی شوانکر موجب افزایش رضایت زناشویی وسلامت‌روان شده‌است و در خرده مقیاس‏های علائم جسمانی، اضطراب، اختلال در کارکرد اجتماعی و افسردگی نیز موجب بهبود علائم شده است و فرضیه‏های ما تائید شدند.
واژه ‏های کلیدی: جانباز، آموزش دلگرم‏سازی، رضایت زناشویی، سلامت روان، همسر جانباز
 
فهرست مطالب:
چکیده                                                                              
فصل اول: چارچوب تحقیق     
1. 1 بیان مسئله     
2. 1 اهمیت و ضرورت تحقیق     
3. 1 هدف تحقیق     
4. 1 فرضیه های تحقیق     
5. 1 تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح    
فصل دوم: پیشینیه ی تحقیق     
1. 2 مبانی نظری رویکرد آدلر     
1. 1. 2 دلگرم سازی     
1. 1. 1. 2 رفتارهای دلگرم زدا در خانواده     
2. 1. 1. 2 خود دلگرم سازی     
3. 1. 1. 2 آموزش خود دلگرم سازی شوانکر     
2. 2 خانواده     
3. 2 رضایت زناشویی     
1. 3. 2 عوامل موثر بر رضایت زناشویی    
2. 3. 2 بررسی نظریه های موجود در رابطه با رضایت مندی زناشویی     
1. 2. 3. 2 نظریه ی چرخه ی زندگی زناشویی     
2. 2. 3. 2 نظریه های طبقه بندی ازدواج های بادوام    
3. 2. 3. 2 نظریه ی مبادله ی اجتماعی نای     
4. 2. 3. 2 نظریه ی عقلانی- هیجانی الیس     
3. 3. 2 مدل های زوج درمانی     
4. 3. 2 ازدواج و رفتار با همسر از دیدگاه قرآن و حدیث     
4. 2 سلامت روانی     
1. 4. 2 تعریف سلامت و بهداشت روانی     
2. 4. 2 عوامل موثر بر اختلال سلامت روانی     
3. 4. 2 مفهوم سلامت روانی از دیدگاه های مختلف     
4. 4. 2 معیارهای سلامت روان از دیدگاه اسلام     
5. 4. 2 اهداف بهداشت روانی     
6. 4. 2 ارتقاء بهداشت روانی     
5. 2 جنگ و جانباز     
1. 5. 2 جنگ     
2. 5. 2 جنگ از دیدگاه قرآن     
3. 5. 2 جانباز و جانبازی    
6. 2 مروری بر تحقیقات انجام شده در ایران و جهان      
1. 6. 2 تحقیقات انجام شده در داخل کشور     
2 .6. 2 تحقیقات انجام شده در خارج کشور
فصل سوم: روش تحقیق    
1 .3 جامعه ی آماری، نمونه و روش نمونه گیری    
2. 3 روش تحقیق     
3. 3 روش جمع آوری داده ها     
4. 3 ابزار پژوهش     
1. 4. 3 پرسشنامه ی رضایت زناشویی اینریچ     
1. 1. 4. 3 معرفی کلی پرسشنامه     
2. 1. 4. 3 نمره گذاری پرسشنامه ی اینریچ    
3. 1. 4. 3 ویژگی های روان سنجی پرسشنامه ی اینریچ    
2. 4. 3 پرسشنامه ی سلامت عمومی GHQ    
1. 2. 4. 3 معرفی کلی پرسشنامه    
2. 2. 4. 3 نمره گذاری پرسشنامه ی GHQ   
3. 2. 4. 3 ویژگی های روان سنجی پرسشنامه ی سلامت عمومی GHQ   
5. 3 متغیرهای پژوهش    
6. 3 روش تحلیل آماری داده ها 
فصل چهارم: تحلیل داده های تحقیق    
1. 4 مقدمه     
2. 4 یافته های توصیفی تحقیق     
3. 4 تحلیل استنباطی داده های  تحقیق    
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری     
1. 5 مقدمه     
2. 5 خلاصه ی یافته های تحقیق و نتیجه گیری     
3. 5 پیشنهادات پژوهشی     
4. 5 پیشنهادات کاربردی    
5. 5 محدودیت های تحقیق     
فهرست منابع     
منابع فارسی     
منابع لاتین    
پیوست ها
پیوست الف: روش آموزشی شوانکر     
پیوست ب: پرسشنامه های GHQ و اینریچ Abstract
چکیده انگلیسی

دانلود فایل

بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج ازدوره قاجاریه تا ایران فعلی از دیدگاه اجتماعی

بررسی-مردم-شناسی-سیر-تحولی-ازدواج-ازدوره-قاجاریه-تا-ایران-فعلی-از-دیدگاه-اجتماعی
بررسی مردم شناسی سیر تحولی ازدواج ازدوره قاجاریه تا ایران فعلی از دیدگاه اجتماعی
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 133
حجم فایل: 142
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
ازدواج نهادی است که از آن طریق مرد و زن و با هم پیمان زناشوئی می بندند. یکی از مهمترین تغییرات اجتماعی اساسی که در طول تاریخ گذشته از دوره قاجاریه در ایران رخ داده تحولات مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده است. این تغییرات شامل تحول در شکل و سن ازدواج، نوع خانواده و ... و عوامل مؤثر بر آن است.
تعداد زوجات به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی و تغییر نگرش ها رو به کاهش است و شیوه همسرگزینی به دلیل تغییر در مفهوم ازدواج دچار تحولات بزرگی شده است در حال حاضر اکثر ازدواج ها بدون دخالت مستقیم والدین و براساس عشق و علاقه انجام می گیرد. تأخیر در سن ازدواج یکی از مهمترین ابعاد دگرگونی پدیده ازدواج بوده است. میزان تجرد قطعی بالا رفته و از عمومیت ازدواج به ویژه در سنین پائین کاسته شده است. در اثر این تحولات پیش رسی ازدواج که سابقاً در ایران مرسوم بود و همچنین ازدواجهای فامیلی به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
روند تحولات سن ازدواج در جامعه و روابط آن با تحولات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی مرتبط است در کشور ایران الگوی ازدواج از شکل سنتی به مدرن تغییر کرده است.

فهرست مطالب:
    چکیده
    واژگان کلیدی
    مقدمه
فصل اول: کلیات
    1-1- بیان مسئله   
    1-2- اهمیت و ضرورت مسئله   
    1-3- انگیزه تحقیق    2
    1-4- اهمیت تحقیق    2
    1-5- پرسش های تحقیق    3
    1-6- قلمرو جغرافیایی تحقیق    3
    1-7- زمان تحقیق    3
    1-8- روش تحقیق    4
    1-9- روش جمع آوری اطلاعات    
    1-10- پیشینه تحقیق    
    1-11- مشکلات تحقیق    
    1-12- ادبیات تحقیق    
فصل دوم: جغرافیای طبیعی ایران
    1-2- جغرافیایی طبیعی ایران    
    2-2- آب و هوای ایران    
    3-2- پوشش گیاهی و جانوری ایران    
    4-2- گروه قومی     
    5-2- خط    
    6-2- دین    
    7-2- زبان    
    8-2-  جغرافیایی انسانی ایران    
    9-2- جمعیت کشور ایران    
    10-2- جغرافیایی اقتصادی ایر ان    
فصل سوم: ازدواج و زناشویی
    1-3- وصلت زناشویی   
    2-3- نظریه های در مورد ازدواج   
    3-3- نظام خویشاوندی   
    4-3- انتخاب همسر    
    5-3- شکل های مبادله    
    6-3- شکل های خاص ازدواج    
    7-3- روابط جنسی پیرازناشویی    
    8-3- ممنوعیت ازدواج با محارم    
    9-3- برون همسری    
    10-3- درون همسری    
    11-3- قومیت و الگوهای قومیت در ایران    
    12-3- ازدواج در کشورهای جهان    
    13-3- ازدواج در ایران    
    14-3- ازدواج در ادیان و مذاهب    
    15-3- اهداف زناشویی    
    16-3- همسر گزینی    
    17-3- پیوند با سنن    
    18-3- همسان همسری    
    19-3- خانواده     
فصل چهارم: دوره قاجاریه
    1-4- آغاز کار سلسله قاجاریه    
    2-4- نسب و گروه های قومی قاجاریه    
    3-4- پادشاهان قاجاریه    
    4-4- ازدواج در دوره قاجاریه    
    5-4- ازدواج پادشاهان در دوره قاجاریه     
    علل اجتماعی حرمسرا سازی    
    6-4- مشخصات حرمسرای پادشاهی    
    7-4- ازدواج در میان مردم    
    8-4- اقلیت های مذهبی    
    9-4- ازدواج در قشرهای مختلف    
    10-4- طلاق و وضع بیوه زنان     
    11-4- شیوه مجازات زنان بدکاره در دوره قاجار    
    12-4- زن عصر قاجار در خانه و جامعه    
    13-4- وضع اجتماعی زنان     
    14-4- مدارس دختران    
    15-4- انقراض سلسله قاجاریه    
فصل پنجم: دوره پهلوی
    1-5- آغاز عصر پهلوی    
    2-5- شاهان عصر پهلوی    
    3-5- ازدواج در عصر پهلوی    
    ازدواج پادشاهان و شاهزادگان در عصر پهلوی    
    4-5- اقدامات مهم رضاشاه    
    5-5- قشربندی جامعه در دوره پهلوی    
    6-5- ازدواج در قشرهای مختلف مردم    
    7-5- انقراض عصر پهلوی    
    8-5- ممنوعیت در ازدواجها    
    9-5- مراحل و شرایط ازدواج    
    10-5- شرایط مهم در ازدواج    
    11-5- مندرجات سند ازدواج     
    12-5- مهر یا صداق    
    13-5- جهیزیه    
    14-5- شرایط صحت نکاح    
    15-4- شرایط عاقد    
    16-5- فواید ازدواج    
فصل ششم: دوران انقلاب اسلامی
    1-6- آمار ازدواج در ایران    
    2-6- عوامل جسمی در سن ازدواج   
    3-6- عوامل روانی در سن ازدواج   
    4-6- عوامل اجتماعی- فرهنگی در سن ازدواج   
    5-6- انتخاب همسر   
    6-6- عوامل اقتصادی و اجتماعی   
    7-6- اشتغال   
    8-6- تفاوت آمار جمعیت در شهر وروستا   
    9-6- ازدواج موقت   
    10-6- تعریف ازدواج موقت   
    11-6- عوامل مهم ازدواج موقت در ایران   
    12-6- تعدد زوج   
    نتیجه گیری    
    منابع   

دانلود فایل