پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

فروشگاه دانلود پروژه ها ،مقاله و تحقیقات دانشجویی - project , computer , book , pdf , word, پروژه , تحقیق , مقاله , کارآموزی , پایان نامه , عمران , کامپیوتر , ساختمان , الکترونیک
پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

فروشگاه دانلود پروژه ها ،مقاله و تحقیقات دانشجویی - project , computer , book , pdf , word, پروژه , تحقیق , مقاله , کارآموزی , پایان نامه , عمران , کامپیوتر , ساختمان , الکترونیک

بررسی علمی شیر مادر و مقایسه آماری داروی متوکلوپرامید و قطره گیاهی شیرافزا در تحریک ترشح شیر

بررسی-علمی-شیر-مادر-و-مقایسه-آماری-داروی-متوکلوپرامید-و-قطره-گیاهی-شیرافزا-در-تحریک-ترشح-شیر
بررسی علمی شیر مادر و مقایسه آماری داروی متوکلوپرامید و قطره گیاهی شیرافزا در تحریک ترشح شیر
فرمت فایل دانلودی: .DOC
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 128
حجم فایل: 778
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
در چند دهه اخیر اطلاعات علمی گسترده‌ای در مورد تغذیه با شیر مادر منتشر شده است. تأثیر اعجاب انگیز تغذیه با شیر مادر بر سلامت مادر و کودک، رشد و بقای کودک، کاهش مرگ و میر، ارضای نیازهای عاطفی کودک، احساس امنیت او و نیز صرفه جویی اقتصادی در بعد خانواده و در بعد کشوری، سازمانهای بین‌المللی را بر آن داشته که با مشورت و جلسه‌های متعدد و از راههای گوناگون، برای ترویج تغذیه با شیر مادر تلاش کنند. (11)
سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، تغذیه انحصاری شیرخواران با شیر مادر را برای مدت 6 ماه توصیه می‌کنند. به این معنی که در 6 ماه اول زندگی، نوزادان فقط از شیر مادر تغذیه شوند و حتی آب و یا مایع دیگری به آنها داده نشود. (21) اما در سراسر جهان تعداد معدودی از نوزادان برای بیش از چند هفته اول به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می‌شوند. (88)
در این پایان نامه، به منظور بررسی عملکرد پزشکان متخصص و ماما در مواجهه با کاهش شیر مادران تحقیق صورت گرفته است. در بررسی آماری با  200 پزشک متخصص و ماما در چهار بخش تهران و شهرستان کرج مصاحبه انجام شده است به منظور اینکه مشخص گردد که در جهت افزایش شیر مادران، کدامیک از دو داروی شیرافزا (گیاهی) و یا متوکلوپرامید (شیمیایی) را تجویز می‌کنند و علت چیست؟
بررسی نتایج حاصل از تحقیق نشان داده که کلیّه پزشکان، در درجه اول به موارد طبیعی از جمله تغذیه کامل و کافی مادر شیرده، آرامش روحی و حمایت عاطفی او از طرف خانواده و شیردهی مکرّر نوزاد اشاره نموده اند. 66 درصد پزشکان، قطره گیاهی شیر افزا را توصیه کرده اند، 5/16 درصد نیز قرص (یا قطره) متوکلوپرامید را تجویز کرده و 5/15 درصد فقط به رعایت موارد طبیعی مذکور اشاره داشته اند و هیچ دارویی توصیه نکرده اند.
این نتایج در کل بیانگر این است که اکثر پزشکان ترجیح می‌دهند تا حدّ ممکن داروی شیمیایی تجویز نکنند. به جهت بررسی ارتباط دیدگاه پزشکان در زمینه تجویز با تخصص آنها، از روش آماری مجذور خی استفاده شد. نتایج نشان داد که دیدگاه پزشکان در رابطه با تجویز دارو ارتباطی با نوع تخصّص آنها ندارد و صرفنظر از اینکه متخصص اطفال یا متخصص زنان – زایمان و یا ماما باشند، از تجویز داروی شیمیایی تا آنجا که مقدور است، خودداری می‌نمایند و جامعه متخصص کشور ما (صرفنظر از نوع تخصص) در جهت کمک به افزایش شیر مادر، همچنان گرایش بیشتری به فرآورده‌های گیاهی دارند.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
1-1- آناتومی پستان
1-2- بافت شناسی پستان
1-3- فیزیولوژی پستان
1-4- تاریخچه کشف هورمون پرولاکتین و شرح اعمال آن در شیردهی از دیدگاه بیولوژی سلولی
الف- تاریخچه کشف پرولاکتین
ب- مهار عمل پرولاکتین
ج- محرکهای پرولاکتین
د- اعمال پرولاکتین از دیدگاه بیولوژی سلولی
هـ ارزیابی پرولاکتین
و- نقش پرولاکتین در لاکتوژنز
1-5 شیر مادر، محتویات و فواید آن
الف- آغوز (کلستروم)
ب- بررسی تفاوت آغوز و شیر موقتی
ج- محتویات و فواید شیر مادر
1-6- تغذیه با شیر مادر
الف- ناکافی بودن شیر مادر
ب- موارد قابل توجه در طی شیردهی
ج- جلوگیری از بارداری در زمان شیردهی
د- از شیرگیری
1-7- اثرات شیر مادر بر سیستم‌های گوناگون بدن نوزاد
الف- تأثیر شیر مادر بر استخوان سازی نوزاد
ب- تأثیر شیر مادر بر رشد و تکامل سیستم عصبی نوزاد
ج- تأثیر شیر مادر بر سیستم ایمنی نوزاد و حمایت ایمونولوژیک غیر قابل جایگزینی آن
د- تأثیر شیر مادر بر تعادل وزن، قد و رشد نوزاد
هـ تأثیر شیر مادر بر سیستم تنفسی نوزاد
و- تأثیر شیر مادر بر سیستم قلب و عروق نوزاد در سالهای آتی زندگی
ز- تأثیر شیر مادر بر سیستم گوارشی نوزاد
ح- تأثیر شیر مادر بر سیستم شنوایی نوزاد
ط- تأثیر شیر مادر بر کاهش میزان کم خونی نوزاد
ی- تأثیر شیر مادر در پیشگیری از دیابت نوع 2
ک- تأثیر تغذیه با شیر مادر بر مننژیت ناشی از هموفیلوس آنفلوآنزا
1-8- فواید شیردهی بر مادر شیرده
1-9- مقایسه محتوای شیر مادر با شیر گاو
1-10- محتوای شیر خشک و مضرات آن در مقایسه با شیر مادر
1-11- خطرات شیرخشک
1-12- موارد منع شیردهی
1-13- مادران شیرده شاغل
1-14- تأثیر الکل بر شیردهی
1-15- تأثیر سیگار بر شیردهی
1-16- بیماریهای پستان
1-16-1- ناهنجاریهای رشد پستان
1-16-2- ترشّحات غیر طبیعی پستان
1-16-3- غدد پستان
1-16-4- ترک و زخم نوک پستان، راههای پیشگیری و درمان
1-16-5- پدیده رینود
1-16-6- حساسیت موضعی پستان
1-16-7- تورم و پرخونی پستان
1-16-8- التهاب پستان
1-16-9- آبسه پستان
1-17- شیردهی و داروها
1-17-1- فاکتورهای مؤثر در ترشّح دارو و ورود آن به داخل شیر
1-17-2- مکانیزم انتقال داروها به داخل شیر
1-17-3- دسته داروها بر حسب مضر یا بی ضرر بودن در طی شیردهی
1-17-3-1- دسته داروهای بی‌ضرر در طی شیردهی
1-17-3-2- دسته داروهایی که در طی شیردهی کمتر ایمن هستند
1-17-3-3- دسته داروهایی که در طی شیردهی خطرناک هستند
1-17-4- موارد قابل ذکر در مورد مصرف داروها در طی شیردهی
1-17-5- دم کرده‌های گیاهی بی‌ضرر در طی شیردهی
1-17-6- اشعه X و اسکن‌ها در طی شیردهی
فصل دوم: محرکهای شیردهی (گیاهی و شیمیایی)
2-1- گیاهان داروئی محرک شیردهی
2-2- قطره گیاهی شیرافزا
2-2-1- مواد مؤثره گیاهان موجود در قطره شیرافزا
2-2-2- فارماکولوژی
2-3- محرکهای شیمیایی: داروهای محرک شیردهی
2-3-1- متوکلوپرامید، دارویی با عارضه جانبی شیرافزایی
فصل سوم: بررسی آماری و نتایج
3-1- مطالب جمع‌آوری شده حاصل از نظریات 200 پزشک (متخصص زنان، اطفال و ماما)
3-1-1- بررسی معیارهای پزشکان در مورد سنجش کافی بودن میزان شیر مادر
3-1-2- بررسی علل ناکافی بودن میزان شیر مادر
3-1-3- موارد ذکر شده به منظور افزایش شیردهی در درجه اول
3-1-4- بررسی آمار بدست آمده از پزشکان (بر حسب درصد)
3-1-5- علل تجویز فرآورده های خوراکی متوکلوپرامید
3-1-6- علل تجویز قطره شیر افزا
3-1-7- علل عدم تجویز فرآورده های خوراکی متوکلوپرامید توسط آن دسته از پزشکان که آنرا تجویز نمی‌کنند
3-1-8- علل عدم تجویز قطره شیرافزا توسط آن دسته از پزشکان که آنرا تجویز نمی‌کنند
3-1-9- سایر موارد دارویی تجویز شده به منظور افزایش شیر مادر
3-2- ترسیم نتایج حاصل به صورت جدول و نمودار ستونی
3-3- استفاده از روش آماری مجذور خی
3-4- آزمون فرض صفر و مقابل و ترسیم جدول فراوانی‌های مورد انتظار بر اساس آن
3-5- فرمول مجذور خی و محاسبات
فصل چهارم: بحث و نتیجه‌گیری
فصل پنجم: مراجعخلاصه انگلیسی
فهرست جداول
فهرست اشکال

دانلود فایل

تحلیل روشهای کاهش ضریب تمرکز تنش با تغییرات شکل هندسی به روش المان محدود با نرم افزار Catia

تحلیل-روشهای-کاهش-ضریب-تمرکز-تنش-با-تغییرات-شکل-هندسی-به-روش-المان-محدود-با-نرم-افزار-catia
تحلیل روشهای کاهش ضریب تمرکز تنش با تغییرات شکل هندسی به روش المان محدود با نرم افزار Catia
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 176
حجم فایل: 8060
قیمت: : 10000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
در 15 ژانویه 1919، در خیابان تجاری بوستون واقعه ای وحشتناک رخ داد. مخزن بزرگی با 27 متر قطر و حدود 15 متر ارتفاع، ناگهان شکست و بیش از 5/7 میلیون لیتر شیره قند در خیابان ریخت .
ناگهان قسمت بالای مخزن به هوا و پهلوها به دو طرف پرتاب شدند. ساختمانی در آن نزدیکی، که کارمندانش در حال صرف نهار بودند، فرو ریخت و چند نفر مدفون شدند و قسمتی از مخزن به ایستگاه آتش نشانی برخورد کرد و تعدادی آتش نشان کشته و مجروح شدند.
به هنگام فروریختن، قسمتی از مخزن به یکی از ستونهای ساختمان بلند شرکت راه آهن بوستون اصابت کرد. این ستون کاملا قطع شد... و ساختمان از حالت قائم خارج و چند فوت نشست کرد... . بر اثر غرق شدن در شیره قند، یا خفگی، و یا در اثر برخورد با آوار دوازده نفر جان باختند، بیش از 40 نفر مجروح شدند. تعداد زیادی اسب که در آن ساختمان می زیستند غرق شدند، و بقیه را نیز بر اثر شدت جراحات مجبور بودند بکشند.
شکست مخزن شیره قند شناخت وقایعی را که به شکست زودرس قطعات مهندسی منجر می شوند، الزامی می کند. گاهی سایر سازه ها نیز به همین سرنوشت دچار می شوند. برای مثال، در بلژیک، کانادا، اتریش و ایالات متحده آمریکا در طی پنجاه سال گذشته چندین پل فرو ریخت ، علاوه بر آن تا به حال در تعداد بسیاری کشتی باری شکست رخ داده است. از مطالعات بعدی نتیجه گیری شده است که این شکستها، که به دو قسمت شدن کشتی منجر می شود، ناشی از تمرکز تنشها در قسمت بالای کشتی و امکان پذیر بودن عبور ترک از قسمت جوش است،جوشهایی که صفحات فولادی دا به همدیگر وصل می کند همچنین نواقص جوشکاری و کیفیت نامطلوب فولاد به فرآیند شکست کمک می کند. اخیرا تعداد زیادی شکست در کشتیهای حامل نفت رخ داده است که به آلودگی سواحل و محلهای غنی از ماهی منجر شده است. ...

فهرست مطالب:
مقدمه 
فصل اول: تمرکز تنش
1- تمرکز تنش       
1-1- ضریب تمرکز تنش       
1-1-1- تئوری الاستیسته      
2-1-1- روش فتو الاستیسته      
3-1-1- روش کرنش نسبح      
4-1-1- روش تشابه الکتریکی      
5-1-1- روش غشاء الاستیک       
2-1- روشهای کاهش ضریب تمرکز تنش      
فصل دوم: معرفی روش اجزای محدود
1-2- مقدمه      
2-2- تاریخچه      
3-2- ساختار روشهای عددی      
1-4-2- ارکان روش اجزای محدود      
2-4-2- روش تحلیل      
فصل سوم: گسسته سازی مسئله
3-1- مقدمه       
3-2- تقریبات هندسی       
3-3- ساده سازی از طریق تقارن      
3-4- شکل و رفتار اجزای اساسی      
3-5- انتخاب نوع جزء      
3-6- اندازه و تعداد اجزا      
3-7- شکل و اعوجاج اجزا      
3-8- محل گره ها      
3-9- شماره گزاری گره ها و اجزا       
3-10- جمع بندی      
فصل چهارم: توابع میانیابی و اجزای ساده
4-1- مقدمه       
4-2- اجزای ساده مرکب و چند تایی       
4-3- چند جمله ای ها       
4-4- مختصات طبیعی      
4-5- کمیات برداری      
4-6- جز متقارن محوری       
4-7- جمع بندی      
فصل پنجم: فرآیند مدل سازی و پردازش نتایج
5-1- اعتبار و دقت مدل       
5-2- خواص مدل      
5-3- اعمال فشار ثابت روی سه جزء خطی      
5-4- اعمال فشار ثابت روی سه جزء درجه دوم      
5-5- مسئله اتصال انگشتی      
5-6- شرایط قیدی      
5-7- مدلهای مشابه اجزای محدود با شرایط مرزی مختلف      
5-8- روش تغییر چگالی شبکه      
5-9- ریز کردن شبکه      
5-10- شبکه های کوچک شدنی در بررسی همگرایی      
5-11- روش اعو جاج اجزاء      
5-12- شاخص های اعو جاج اجزا       
5-13- پردازش نتایج      
5-14- کنترل کردن مدل      
فصل ششم: تقارن زیر مدل کردن و بررسی اعتبار
6-1- مقدمه       
6-2- مدل متقارن و بار گذاری نامتقارن       
6-3- تقارن محوری      
6-4- انواع تقارن      
6-5- زیر مدل سازی و زیر سازه سازی      
فصل هفتم: تحلیل المان محدود CATIA
7-1- مقدمه      
7-2- تعریف پارا متر المان بندی       
7-3- المان بندی کلی      
7-4- خواص فیزیکی مدل      
7-5- تعریف جرم      
7-6- قید گزاری       
7-7- اعمال بار گزاری      
7-8- انجام آنالیز      
7-9- مشاهده نتایج      
فصل هشتم: تحلیل و نتایج تحلیل
پیوست و ضمائم      
منابع و مآخذ       

دانلود فایل

ارزیابی رشد شناختی کودکان

ارزیابی-رشد-شناختی-کودکان
ارزیابی رشد شناختی کودکان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 131
حجم فایل: 951
قیمت: : 8000 تومان

بخشی از متن:
بیان مسئله:
با توجه به گسترش پژوهشهای تجربی در زمینه روانشناسی کودک به ویژه به کمک دانش رفتاری و داده‎های اساسی که روانشناسی سنجشی در مورد پرورش سیستم عصبی و مرکزی ارائه داده‎اند، نگرش بزرگسالان در جهات گوناگون رفتاری کودکان دستخوش تغییرات مختلفی شده است. بنا به تحقیق (ورپیلو) دو روند اساسی در توسعه و پیشرفت درک کودک مؤثر واقع می‎شود که یکی تشخیص شناخت اشیاء و دیگری تمایز بین آنهاست.

اهداف پژوهش:
 الف: استفاده از نقاشی به عنوان وسیله‎ای ساده برای سنجش رشد شناختی
ب: به دست آوردن ارتباط بین جنسیت و رشد شناختی
ج: به دست آوردن ارتباط بین سن و رشد شناختی

فهرست مطالب:
چکیده فصل اول
بیان مسئله
اهداف پژوهش
اهمیت پژوهش
فرضیه
تعاریف عملیاتی
الف: تعریف رشد شناختی
ب: تست آدمک رنگی
سایر فرضیه‎ها
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهداف پژوهش
اهمیت پژوهش
فرضیه
دلایل ارائه فرضیه
متغیرهای تحقیق
سایر فرضیه‎ها
تعریف واژه‎ها
الف- تعریف نظری
ب- تعریف عملی
۱- تحول شناختی (رشدشناختی)
زمینه تحول شناختی
۲- تست آدمک رنگی
چکیده فصل دوم
سوابق تحقیق
بررسی نقاشی از دیدگاه‎های مختلف
الف- دیدگاه تکاملی
ب- دیدگاه پیاژه از نقاشی
ج- دیدگاه روانکاوی
د- دیدگاه هنرمندانه
۴-دیدگاه هنرمندانه
تفاوتهای پسران و دختران
بکارگیری رنگ در نقاشی
فصل دوم
اولین وسیله آموزش
نقاشی چیست؟
بررسی دیدگاه‎های مختلف راجع به نقاشی
۱- دیدگاه تکاملی: (نقاشی به مثابه بازی)
۲- دیدگاه پیاژه
مراحل رشد از نظر پیاژه
الف ‎- مرحله حسی ‎- حرکتی
ب- مرحله پیش عملیاتی
ج- مرحله عملیاتی عینی
د- مرحله عملیات صوری
۳- دیدگاه روانکاوی
سوابق تحقیق
پژوهش در مورد نقاشی
نقاشیهای فرافکنی
نقاشی سالم
الف- امنیت و اعتماد به نفس
ب- باز بودن
ج- ثبات و نظم
عوامل مؤثر در بیان نقاشی کودکان
تفاوت‎های خلقی در کودکان
میزان فعال بودن
تحریک‎پذیری
بازداری و ترس
تفاوتهای پسران و دختران
تکامل چهره‎نگاری
مراحل تحول شناختی
شکل آدم
بکارگیری رنگ در نقاشی
منشاء اهمیت رنگ
چکیده فصل سوم
طرح مسأله
ابزار پزوهش
تست آدمک رنگی
جامعه آماری
روش نمونه‎گیری
روش اجراء
فصل سوم
طرح مسأله
ابزار پژوهش
تست آدمک رنگی
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه‎گیری
روش آماری
فرمول آزمون ‎t برای گروه‎های مستقل
روش اجرا
قابلیت اعتماد و اعتبار آزمون ترسیم آدمک
فصل چهارمتوصیف اطلاعات
جداول فراوانی و نمودارهای هستوگرام
مقایسه سنی نمرات کلی دختران با یکدیگر
مقایسه‎ سنی نمرات کلی پسران با یکدیگر
شیوة اجرا نمره‎گذاری و نتایج آماری آزمون آدمک رنگی
ورقه نمره‎گذاری تست آدمک رنگی
فصل پنجمبحث و نتیجه‎گیری
مزایای ابزارهای گردآوری اطلاعات
محدودیتهای خارج از کنترل پژوهشگر
الف- یادگیری نقاشی
ب- میزان علائق و انگیزش آزمودنی
ج- ترتیب تولد
د- میزان هوش
و- وضیت تحصیلی والدین
م- تفاوتهای بین فردی
پیشنهادات
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمیمه

دانلود فایل

بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس، سازگاری اجتماعی، پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانش آموزان

بررسی-تاثیر-آموزش-مهارت-های-زندگی-بر-عزت-نفس-سازگاری-اجتماعی-پیشرفت-تحصیلی-و-اضطراب-دانش-آموزان
بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس، سازگاری اجتماعی، پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 154
حجم فایل: 431
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس، سازگاری اجتماعی، پیشرفت تحصیلی، اضطراب حالت و اضطراب صفت دانش آموزان دختر سال اول دوره دبیرستان است.
فرضیات پژوهش عبارتند از:
1- گذراندن درس مهارت های زندگی، عزت نفس دانش آموزان را افزایش می دهد.
2- گذراندن درس مهارت های زندگی، سازگاری اجتماعی دانش آموزان را سبب می‌شود.
3- گذراندن درس مهارت های زندگی، موجب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می‌شود.
4- گذراندن درس مهارت های زندگی، سطح اضطراب حالت دانش آموزان را کاهش می دهد.
5- گذراندن درس مهارت های زندگی، سطح اضطراب صفت دانش آموزان را کاهش می دهد.
به همین منظور از بین 360 نفر دانش آموز دختر سال اول دوره دبیرستان، 60 نفر دانش آموز، بطور تصادفی، انتخاب شدند. سپس با آرایش تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند.
پس از این که، پیش در گروه آزمایشی و کنترل اجراء شد. گروه آزمایشی، آموزش مهارت های زندگی را به مدت 16 هفته و هفته ای یک جلسه دریافت نمود. پس از اتمام دوره آموزش، پس آزمون در دو گروه آزمایشی و کنترل اجرا گردید.
نتایج پژوهش حاضر به شرح زیر است:
1- پس از گذراندن درس مهارت های زندگی، عزت نفس دانش آموزان، بطور معنادار افزایش پیدا کرده است.
2- پس از گذراندن درس مهارت های زندگی، سازگاری اجتماعی دانش آموزان بطور معنادار افزایش پیدا کرده است.
3- پس از گذراندن درس مهارت های زندگی، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بطور معنادار بیشتر شده است.
4- پس از گذراندن درس مهارت های زندگی، سطح اضطراب حالت دانش آموزان بطور معنادار کاهش پیدا کرده است.
5- پس از گذراندن درس مهارت های زندگی، سطح اضطراب صفت دانش آموزان بطور معنادار کاهش پیدا کرده است.
6- بین وضعیت اشتغال پدران با اضطراب حالت و عزت نفس دانش آموزان ارتباط معنادار وجود دارد.
7- بین سطح تحصیلات والدین با عزت نفس دانش آموزان ارتباط معنادار وجود دارد.
8- بین ترتیب تولد دانش ، اضطراب حالت، اضطراب صفت و عزت نفس دانش آموزان ارتباط معنادار وجود دارد.

فهرست مطالب:
چکیده
فرضیات پژوهش
فصل اول: مقدمه و کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف تحقیق
فرضیه‌های اصلی تحقیق
فرضیه های فرعی پژوهش
متغیرهای پژوهش
۱- متغیر مستقل
۲- متغیرهای وابسته
۳- متغیرهای مداخله گر (تعدیل کننده)
۴-متغیرهای کنترل
تعریف عملیاتی مهارت های زندگی
تعریف عملیاتی سازگاری اجتماعی
تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی
تعریف عملیاتی اضطراب حالت
تعریف عملیاتی اضطراب صفت
فصل دوم: مروری بر پیشینه پژوهش
مقدمه
تعریف عزت نفس
شکل گیری عزت نفس
اهمیت عزت نفس
تفاوت عزت به نفس با اعتماد به نفس
تفاوت عزت نفس با خویشتن پذیری
تفاوت عزت نفس با مفهوم خود پنداره
زمینه های مختلف عزت نفس
عزت نفس کلی
عوامل موثر در رشد عزت نفس
تاثیر جنسیت در رشد عزت نفس
تعریف اضطراب
نظریه روانکاوی
نظریه های شناختی اضطراب
نظریه یادگیری اجتماعی اضطراب
نظریه های رفتاری اضطراب
نظریه زیست شناختی اضطراب
روش های مختلف اندازه گیری اضطراب
افتراق بین اضطراب حالت و اضطراب صفت
پیشرفت تحصیلی
تعریف پیشرفت تحصیلی
دیدگاه های مختلف درباره پیشرفت تحصیلی
عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی
سازگاری اجتماعی
عوامل موثر بر سازگاری اجتماعی
شرایط تحصیلی
هوش
گروه همسالان
نظریه ها و دیدگاه های سازگاری اجتماعی
دیدگاه روان پویایی
دیدگاه یادگیری اجتماعی
دیدگاه تحولی
دیدگاه زیستی
دیدگاه اجتماعی- فرهنگی
ارتباط حیطه های مختلف زندگی فرد با مهارتهای زندگی
ارتباط نظریه های مشاوره با مهارت های زندگی
برنامه آموزش مهارت های زندگی
خود توانمندسازی از طریق آموزش مهارت های زندگی
طبقه بندی مهارت های زندگی
۱- مهارت های بین فردی/ روابط انسانی
۲- مهارت های حل مسئله/ تصمیم گیری
مهارت های مربوط به سلامت جسمانی/ حفظ سلامتی
اهمیت آموزش مهارت های زندگی در مدارس
پیشینه تحقیقات پژوهش
فصل سوم: روش و تحقیق
اهمیت آموزش مهارت های زندگی در مدارس
پیشینه تحقیقات پژوهش
جامعه آماری
ابزارهای تحقیق
آزمون عزت نفس کوپراسمیت
اعتبار رویارویی آزمون آزمون عزت نفس کوپر اسمیت
آزمون اضطراب- حالت- صفت (STAI)
مقیاس رفتار سازگارانه وایلند
چگونگی اجرای آزمونها
نحوه اجرای آزمایش
روش های آماری پژوهش
روش های آماری توصیفی
روشهای آمار استنباطی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه:
تبیین یافته های آماری
فرضیه (۱)
فرضیه (۲)
فرضیه (۳)
فرضیه (۴)
فرضیه (۵)
تبیین یافته های جانبی
بحث و نتیجه گیری کلی
مشکلات و محدودیت های پژوهش
پیشنهادات

دانلود فایل

بررسی مسائل و مشکلات آموزشی مدرسه دخترانه نابینایان

بررسی-مسائل-و-مشکلات-آموزشی-مدرسه-دخترانه-نابینایان
بررسی مسائل و مشکلات آموزشی مدرسه دخترانه نابینایان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 75
حجم فایل: 291
قیمت: : 8000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه:
متأسفانه در کشورهای جهان سوم که سلطه سالها استعمار و استثمار آنان  را از قافله پیشرفت تمدن عقب نگاهداشته درصد نابینایان بعلت فقدان بهداشت عمومی، سوء تغذیه، عدم رعایت مسائل ایمنی در کار، بی اطلاعی از مسائل بهداشتی چشم و غیره. بسیار بالا و نگران کننده است. این در جائیست که نقد علمی و مالی دولتها اجازه ایجاد سازمانهای رفاهی و انجام تحقیقات علمی در زمینه رفاه نابینایان را نمی دهد درواقع کشورهای جهان سوم با کمترین امکانات توانبخشی تعداد قابل ملاحظه ای نابینایی محروم از شغل، خانواده وامکانات آموزشی دارد که وضع آنها وخیم تر می شود.

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
انگیزه تحقیق
اهداف تحقیق
اهمیت موضوع مورد بررسی
فصل دوم
تاریخچه توجه نابینایان
گذری بر تاریخچه آموزش و پرورش در ایران و جهان
تاریخچه خط بریل در جهان و ایران
تعریف و طبقه بندی نابینایی
عوامل مؤثر بر نابینایی
تعلیم و تربیت کودکان نابینا
آشنایی با آموزش نابینایان و روشهای مورد استفاده
شورای جهانی رفاه نابینایان
آمار نابینایان در جهان و ایران
سئوالات تحقیق
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها
فصل سوم
روش تحقیق
جامعه آماری
فرد مورد مشاهده
حجم نمونه
ابزار تحقیق
شرح مؤسسه
فصل چهارم
جداول توزیع فراوانی
فصل پنجم
نتایج تحقیق
پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
نمونه پرسشنامه
منابع و ماخذ

دانلود فایل

مشاوره و میزان موفقیت مشاوران در آموزشگاه ها

مشاوره-و-میزان-موفقیت-مشاوران-در-آموزشگاه-ها
مشاوره و میزان موفقیت مشاوران در آموزشگاه ها
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 120
حجم فایل: 925
قیمت: : 9000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن:
ضرورتهای فرهنگی و اجتماعی مشاوره و راهنمایی نقش آن در پویایی جامعه، مردم گسترش کمی و کیفی آن در سرتاسر ایران و بهره وری مطلوب از خدمات راهنمایی نیاز حیاتی مدارس، خانواده ها، مراکز شغلی و تمام اقشار جامعه را به راهنمایی و نقش و جایگاه مهم آن را در جامعه مشخص می کند. امید داریم با بذر طراوت مشاوره و راهنمایی گلهای شادمانی و رضایت را به چهره خانواده ها و تمام اقشار ببینیم و فرزندانمان این گلهای پرطراوت و نسل انقلاب در تحصیل و در زندگی و درس و اهداف با رهنمودهای مشاورین به سوی سعادت و ترفی خود در کشور گام بردارند. مشاورین باید بتوانند شتابی در این چرخ تعلیم و تربیت کمی و کیفی آن بدهند اگرچه شغل مشاوره و راهنمایی در ایران به علت نوپا بودن اقدمهای اولیه خود را برمی دارد و مطبوعات و رسانه ها نیز کمتر بدان می پردازند. مشاورین برآنند که اولاً بتوانند گره گشای معضلات جوانان و خانواده ها باشند و ثانیاً در تعلیم و تربیت و سازندگی و خدمات بر مردم هر چه بیشتر سهیم باشند. درسالهای آینده مدارس، خانواده ها، و جامعه ما طعم شیرین راهنمایی را چشیده و اثر روحبخش آن را خواهند دید.

فهرست مطالب:
سپاسگزاری
فصل اول: مبادی تحقیق Introduction
مقدمه
1- موضوع تحقیق و تبیین أن
2- تعریف مسئله مورد پژوهش
3- هدف تحقیق
4- ضرورت تحقیق
5- محدودیتها و مشکلات تحقیق
6- واژه ها واصطلاحات تحقیق
فصل دوم: سابقه تحقیق Research –literature
الف) سابقه نظری تحقیق
1- تعریف راهنمایی
2- انواع راهنمایی
3- راهنمایی تحصیلی
4- راهنمایی  شغلی
5- راهنمایی شخصی
6- راهنمایی فردی
7- راهنمایی گروهی
8- تفاوت راهنمایی و مشاوره
9- پرونده تحصیلی – تربیتی
10- مشاوره متخصصان راهنمایی
11- مشاور موفق
12- وظایف مشاور
13- سابقه راهنمایی و مشاوره در جهان
14- سابقه راهنمای ایران
الف) تمهید مقدمات برای اجرای برنامه راهنمایی
پ) برنامه راهنمایی قبل از انقلاب
ج) برنامه راهنمایی بعد از انقلاب
ب) سابقه علمی تحقیق
1- سابقه علمی تحقیق در جهان
روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق
د) روش تحقیق
1- تعریف روش تحقیق
2- انواع روش تحقیق
3- روش این تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق Research Method
الف) فرضیات
ب) تعریف فرضیه
2- انواع فرضیه
3- فرضیات این تحقیق
ب) جامعه آمار و نمونه گیری
1- تعریف جامعه آماری
2- جامعه آماری این تحقیق
3- تعریف نمونه گیری
4- انواع نمونه گیری
5- نمونه گیری در این تحقیق
ج) جمع آوری اطلاعات
1- تعریف روش جمع آوری اطلاعات
2- انواع روشهای جمع آوری اطلاعات
3- روش جمع آوری اطلاعات دراین تحقیق
د) روش تحقیق
1- تعریف روش تحقیق
2- انواع روش تحقیق
3- روش این تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات Resarch Analysis
تجزیه و تحلیل سئوالات 1تا 26 تستی پرسشنامه
تجزیه و تحلیل سئوالات تشریحی پرسشنامه
فصل پنجم: نتیجه گیری Conclusion
1- نتیجه این تحقیق
2- پیشنهادات و نظرات اصلاحی
3- خلاصه تحقیق
4- فهرست منابع
5- پیوست نمونه پرسشنامه

دانلود فایل

برنامه دفترچه تلفن

برنامه-دفترچه-تلفن
برنامه دفترچه تلفن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: mdb
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 29
قیمت: : 10000 تومان

بخشی از متن:

توضیحات:
بانک اطلاعاتی تلفن شخصی، پیش نیاز جهت استفاده از این برنامه، نصب بودن اکسس 2003 و بالاتر بر روی سیستم می باشد. پسوند این برنامه mdb بوده و اعمال تغییر در فرمها و غیره ممکن می باشد.
این برنامه جهت ثبت شماره تلفن و جستجوی شماره مورد نیاز ، در محیط اکسس 2003 توسط اینجانب (علیرضا شهبازی) تهیه شده است.

دانلود فایل

برنامه دفترچه تلفن

برنامه-دفترچه-تلفن
برنامه دفترچه تلفن
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: mdb
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 20
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:

توضیحات:
جهت ثبت و جستجوی نام و شماره مورد نیاز، پیش نیاز جهت استفاده از این برنامه ، نصب بودن اکسس 2003 و بالاتر بر روی سیستم می باشد.
پسوند این برنامه mde بوده و اعمال تغییر در فرمها و غیره ممکن نمی باشد ولی در صورت نیاز به تغییر می توانید پسوند mdb این برنامه را از همین سایت تهیه فرمائید.
این برنامه جهت ثبت شماره تلفن و جستجوی شماره مورد نیاز ، در محیط اکسس 2003 توسط اینجانب (علیرضا شهبازی) تهیه شده است.

دانلود فایل

بررسی نحوه عملکرد ادوات ذخیره کننده اطلاعات دیجیتالی

بررسی-نحوه-عملکرد-ادوات-ذخیره-کننده-اطلاعات-دیجیتالی
بررسی نحوه عملکرد ادوات ذخیره کننده اطلاعات دیجیتالی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 139
حجم فایل: 138
قیمت: : 15000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه:
در این پروژه به بررسی انواع حافظه‌ها، چگونگی عملکرد دیسک‌ها و نیز نحوه ی ضبط اطلاعات بر روی آنها و به طور کل ضبط روی مواد مغناطیسی می‌پردازیم.
هنگامی که اطلاعات بر روی یک به اصطلاح واسطه ذخیره یا ضبط می‌گردند (در اشکال متفاوت ضبط مغناطیسی)، در می‌یابیم همواره چه در زمان گذشته و چه در زمان حال این فن آوری بوده است که بر صنعت تسلط داشته است. ذرات مغناطیسی با لایه‌های نازک دارای کورسیوتیه چند صد. ... هستند و به آسانی قادر به حفظ یک الگوی مغناطیسی از اطلاعات ثبت شده (در چگالی ده‌ها هزار بیتی) برای صد‌ها سال بوده و با این حال هنگامی که مطلوب باشد، الگو با نوشتن اطلاعات جدید بر روی قدیم به سادگی قابل تغییر می‌باشد.
از آنجایی که فرآیند ضبط مستلزم یک تغییر در جهت استپین‌های الکترون است ، فرآیند به طور نا محدود معکوس پذیر است و اطلاعات جدید ممکن است فوراً بدون هیچ فرآیندی توسعه لازم را داشته باشد. این مقاله با توسعه خواص مغناطیسی مواد ضبط می‌پردازد که از 1975 رخ داده اند.
قدیمی ترین مواد ضبط مغناطیسی عبارت بودند از سیم‌های فولاد زنگ نزن  12% نیکل و 12% کروم، که طوری آبکاری آنیلینگ شده بودند که ذرات تک حوزه از فاز مزیتی در یک شبکه آستنیت رسوب می‌کردند. پسماند زدایی تا Oe300-200 به این طریق به آسانی به دست می‌آید. در شکل عملی، فایده سیم‌ها را می‌توان محدود کرد. سیم‌ها طوری تابیده می‌شوند که نواحی از سیم که در حین ضبط کردن با هد در ارتباط است. لزوماً در عمل خواندن، نواحی نیست که به هد مماس می‌شود ، ثانیاً سیم‌ها به آسانی می‌شکستند و فقط توسط گره زدن می‌شد آنها را ترمیم کرد.
به همین دلایل سیم‌ها در دهه‌های 1940 و 1950 با نوار‌های وصله جایگزین شدند که با ذرات دارای ترکیب مصنوعی 7-Fe2O3 تک حوزه- (تک کاربرد) بودند. دیسک‌های مغناطیسی این ذرات را استفاده کردند تا اینکه دهه 1990 فرا رسید. مکانیزم معکوس سازی مغناطیسی کردن در ذرات تک حوزه سوزنی شکل ( با طول نوعاً 3/0 و قطر Mm06/0) که عبارتند از دوران غیر منسجم اسپین‌ها، مورد قبول واقع نشد.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: نانوتکنولوژی
1-1- آغاز نانوتکنولوژی
1-2- نانوتکنولوژی از دیدگاه جامعه شناختی
1-3- نانوتکنولوژی و میکرو الکترونیک
1-4- فنآوری نانو و فیزیک الکترونیک
فصل دوم: الکترونیک مغناطیسی
2-1- پیش گفتار
2-2- انتقال وابسته به اسپین
2-3- اصول اولیه
2-4- ثبت مغناطیسی
2-5- حافظه‌های غیر فرار
2-6- کاربردهای آتی
فصل سوم: مقاومت مغناطیسی و الکترونیک اسپینی
3-1- پیش گفتار
3-2- مقدمه
3-3- مقاومت مغناطیسی عظیم (GMR)
3-4- معکوس مغناطیسی سازی با تزریق اسپینی
3-5- مقاومت مغناطیسی تونل زنی (TMR)
فصل چهارم: حافظه دسترسی اتفاقی (RAM)
4-1- مبانی اصول اولیه
4-2- مرور کلی
4-3- پیشرفت‌های اخیر
4-4- جداره حافظه
4-5- حافظه دسترسی اتفاقی Shodow
4-6- بسته بندی DRAM
فصل پنجم: حافظه با دسترسی اتفاقی مغناطیسی (MRAM)
5-1- مشخصات کلی
5-2- مقایسه با سایر سیستم‌ها
5-2: الف) چگالی اطلاعات
5-2: ب) مصرف برق
5-2: ج) سرعت
5-3- کلیات
5-4- تاریخ ساخت حافظه‌ها
5-5- کاربردها
فصل ششم: حافظه فقط خواندنی (ROM)
6-1- تاریخچه
6-2- کاربرد ROM برای ذخیره سازی برنامه
6-3- حافظه ROM برای ذخیره سازی داده‌ها
6-4- سایر تکنولوژی‌ها
6-5- مثال‌های تاریخی
6-6- سرعت حافظه‌های ROM
6-6: الف) سرعت خواندن
6-6: ب) سرعت نوشتن
6-7- استقامت و حفظ اطلاعات
6-8- تصاویر ROM
فصل هفتم: ضبط کردن مغناطیسی
7-1- تاریخچه و سابقه ضبط کردن مغناطیسی
فصل هشتم: مواد برای واسطه‌های ضبط مغناطیسی
8-1- اکسید فریک گاما
8-2- دی اکسد کروم
8-3 اکسید فزیک گاما تعدیل شده به واسطه سطح کبالت
فصل نهم: دیسک‌های مغناطیسی
9-1- سازماندهی دیسک‌ها
9-2- برآورد ظرفیت‌ها و فضای مورد نیاز
9-3- تنگنای دیسک
9-4- فری مغناطیس
فصل دهم: نوار‌های مغناطیسی
10-1- کاربرد نوار مغناطیسی
10-2- مقایسه دیسک و نوار مغناطیسی
فصل یازدهم: فلاپی دیسک
11-1- مبانی فلاپی درایو
11-2- اجزای یک فلاپی دیسک درایو
11-2: الف ) دیسک
11-2: ب) درایو
11-3 نوشتن اطلاعات بر روی یک فلاپی دیسک
فصل دوازدهم: هارد دیسک چگونه کار می‌کند
12-1- اساس‌هارد دیسک
12-2- نوار کاست در برابر‌هارد دیسک
12-3- ظرفیت و توان اجرایی
12-4- ذخیره اطلاعات
فصل سیزدهم: فرآیند ضبط کردن و کاربردهای ضبط مغناطیسی
13-1 هدف‌های ضبط
13-2- کارآیی هد نوشتن
13-3- فرآیند هد نوشتن
13-4- فرآیند خواندن
نتیجه گیری و پیشنهادات
پیوست الف
منابع و مآخذ

دانلود فایل

طرفداران توسعه بین المللی

طرفداران-توسعه-بین-المللی
طرفداران توسعه بین المللی
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: docx, tif
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 332
قیمت: : 8000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن:
پیشنهاد توصیفی از رضایت برای قرارداد با شرایط مشخص شده است، و با این هدف ایجاد می شود تا شخص مورد مخاطب آن را بپذیرد. باید یک آشکار سازی عینی از نیت توسط پیشنهاد دهنده وجود داشته باشد اگر توسط گروه دیگر پذیرفته شود. بنابراین، پیشنهاد دهنده مقید می شود اگر شرایط یا رفتارهای او برای القای مشاهده گر شخص سوم است تا باور کند که نیات او مقید شده است. حتی اگر در حقیقت چنین نیت و قصدی را نداشته باشد. باید این مورد را نگه داشت که دانشگاه یک جایگاهی را به دانشجو به عنوان نتیجه ی خطال دفتری پیشنهاد می دهد.

فهرست مطالب:
جدول محتویات
1. شکل گیری یک قرارداد
الف. پیشنهاد
ب. پذیرش
ج. غرامت
د. مفهوم قراردادی
ز. فرم
2. محتوای یک قرارداد
الف. شرایط سفارش
ب. شرط ضمنی
3. خاتمه قرارداد- انقضاء مدت، فسخ، ابطال، محروم سازی
الف. انقضاء مدت
ب. فسخ
ج. ابطال
د. محروم سازی
4. خسارات / جبران خسارات

دانلود فایل