بخشی از متن:
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه سلامت روان در بین زنان با سرپرست و بدون سر پرست حدود سنی 35 ساله شهرستان رشت است که جامعه آماری مشخص شده عبارتند از زنان دارای شوهر و بدون شوهر که طبق آمار بدست آمده از اداره ثبت احوال از بین 12000 زن حدود سنی 35 سال و مشخص کردن آمار زنان بی سرپرست و با سرپرست 150 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و جهت سنجش این آزمودنیها پرسش نامه سلامت عمومی گلدنبرگ که دارای 28 سوال چهار گزینه ای است استفاده گردیده و نمرات خام آن بدست آمده و جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین سلامت روانی و اضطراب و افسردگی و نشانه های بدنی در بین زنان با سرپرست و بدون سرپرست تفاوت معنی داری وجود دارد.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سوال مسئله
فرضیه تحقیق
متغیرها
تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و مفاهیم
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
تعریف سلامت روانی
مشکل تعریف
مختصری درباره تاریخچه و پیشینه سلامت روانی در ایران
تاریخچه بهداشت و سلامت روانی
زمینه تاریخی آسیب شناسی روانی
موضوع آسیب شناسی روانی
تعریف آسیب شناسی
دیدگاه اختلالات اضطرابی در سلامت عمومی
دیدگاه روان پویایی
دیدگاه رفتار گرایی
دیدگاه شناختی
نظریه ها، تحقیقها و درمان افسردگی در سلامت عمومی
نظریه های زیست شناسی
تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
فصل سوم: روش تحقیق
طرح تحقیق
جامعه تحقیق
حجم نمونه تحقیق
پرسشنامه سلامت عمومی (ghq)
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه فصل چهارم
جدول 2-4: مقایسه سلامت روانی
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه رنگ قرمز و مشکی و عزت نفس دانش آموزان مقطع دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی شهرستان ابهرکه فرضیه تحقیق عبارت است از بین دانش آموزانی که تمایل به رنگ قرمز و مشکی دارند از لحاظ عزت نفس تفاوت معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه عبارتند از: دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی شهرستان ابهراست که طبق آمار بدست آمده از بین 5 مدرسه راهنمایی و دهها مدرسه ابتدایی که 120 نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده ازمون عزت نفس کوپراسمیت بر روی آنها به شیوه گروهی اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق از روش اماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که به جای دانش آموزان تمایل به رنگ قرمز و مشکی از لحاظ عزت نفس تفاوتی وجود ندارد. چون t محاسبه شده برابر 1/906 از t جدول 2/671 با درجه ازادی 118درسطح معنی داری 5% کوچکتر است پس فرضیه خلاف ردشده است.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف تحقیق
فرضیه تحقیق
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
تاثیر سه رنگ اصلی در زندگی
توصیف رنگهای اصلی
رعایت اعتدال
نقش رنگها در بهبود بخشیدن به زندگی
سبز لیمویی
سبز کله اردکی
بنفش
نارنجی پررنگ
سیاه
رنگ قرمز
تاثیرات رنگها بر شخصیت کودکان
واکنش عمومی نسبت به رنگ
صورتی
زرد
آبی
قهوه ای
تحقیقات پروفسورلوشر در مورد تاثیر رنگها بر شخصیت
تاثیر باور نکردنی رنگ ها بر آرامش انسان
مسئله عزت نفس
خود پنداره
طرحواره های خود
خودهای ممکن
ناهمخوانی شناختی
نظریه ادارک خویشتن
هویت
نقش ها
اتکا به تجربه خویش
رویکردی منحصر به فرد به مشاوره
خودو گرایش به سمت شکوفایی
شرایط ارزش
ناهمخوانی
آزمون های روان شناختی
پژوهش در نظریه راجرز
پژوهش در نظریه راجرز
ارزیابی درمان فرد مدار
رشد خود در کودکی
توجه مثبت
سئوال هایی در مورد ماهیت انسان
درمان فرد مدار
گروهای رویارویی
تحقیقات انجام شده
تحقیقات انجام شده
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
روش آماری مربوط به فرضیه ها
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
جدول 1-4
یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
جدول 2-4
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
خلاصه:
بخشی از متن:
مقدمه:
مطالعات نشان داده است که بشر اصولاً بکارگیری روشهای خلاق را در یادگیری ترجیح می دد و روشهایی نظیر کاوش، لمس کردن و پرسش و آزمایش و دنبال مجهول رفتن و نظریه دادن، معلمین برخلاف متعلمین اغلب طرفدار دیکته کردن دانش و اطلاعات هستند، تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مطالب درسی، اگر نگوییم همه ی آنها با روشهای خلاق بسیار با صرفه تر و موث تر است روشهای دیکته کردن آموخته می شوند علاوه بر آن بسیاری از افراد واکنشی بسیار قوی نسبت به یادگیری خلاق از خود نشان می دهیم، آنها روشهایی که این امکان و اجازه را می دهد و از آنها می خواهد که خود دنبال مجهول و کشف پاسخ بروند ، میزان یادگیری بسیار بالا و در روشهایی که اطلاعات به آنها دیکته می شود، سرعت و میزان یادگیری بسیار پایینی داشته اند. یادگیری از طریق بکارگیری استعدادهای خلاق ، عموماً به شکل های درک مسأله ، یا نواقص ، حدس زدن و ساختن فرضیه درباره راه حل آن، آزمایش کردن این حدسیات ، تجدید نظر و اصلاح حدسیات و استخراج نتایج آزمایش بروز می کند . در این فرایند یکی از غرایض قوی بشری نقش مهمی بر عهده می گیرد و آن تنشی است که بشر در مقابل یک مجهول یا غیر حقیقت احساس می کند. او سعی دارد به صورتی خود را از این تنش آزاد سازد و این انگیزه او را وادار به پرسیدن و حدس زدن و پی گیری مطلب می نماید حتی پس از حدس زدن ، تردید درباره صحت حدس هنوز باعث نارضایتی است . در دنیای پیچیده کنونی که شاهد رقابت های بسیار فشرده جوامع گوناگون برای دستیابی به جدیدترین فناوری و منابع قدرت هستیم افراد تیزهوش و دارای هوش هیجانی که خلاق هستند و صاحبان اندیشه نو و تفکر واگرا به مثابه گرانبهاترین سرمایه ها از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار است و در چنین عصری باید برای اداره سازمان های گوناگون اجتماعی- فرهنگی و اقتصادی و آموزش و به نوآوری و نوجویی و نظرخواهی و بهره گیری از دستاوردهای اخلاقی، علمی و فنی بشر همت گذاشت. امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به افراد هوشمند و خلاق نیاز دارد، هر قدر جهانی که در آن زندگی می کنیم پیچیده تر می شود نیاز به شناسایی و پرورش ذهن های خلاق و آفریننده نیز بیشتر و شدیدتر می گردد به همین دلیل در شرایط کنونی، مسأله خلاقیت از مهمترین مسائل در قلمرو روانشناسی آموزشگاهی است و همین طور رابطه نزدیکی با هوش به خصوص هوش هیجانی دارد . با توجه به این امر باید مدیرانی مبتکر و خلاق را برای رده های متفاوت مدیریت برگزید، مدیران توانمندی که قادر باشند با اتخاذ تدابیر و شیوه های بایسته به ویژه در دستگاه آوزش و پرورش و مراکز دانشگاهی زمینه را برای تجلی بروز استعدادها و خلاقیت دانشجویان فراهم آورد. اگر با استناد به نظر ژان کیا ژه هدف اصلی آموزش در مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش را آفرینش و به ویژه آفرینش انسان های توانا به انجام دادن کارهای نو و انسان های خلاق و نوآفرین و کاشف بدانیم. (سیدیحی محمدی- 138)
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مساله
سوال مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
زمینه تحقیق
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
مرور سوابق نظری و پیشینه مورد مطالعه
ادبیات و پیشینه تحقیق
اجزاء خلاقیت
هوش و خلاقیت
خلاقیت و پیشرفت تحصیلی
خلاقیت و جنسیت
رشد خلاقیت
نقش معلم در پرورش خلاقیت
خلاقیت چیست
شرایط خلاقیت
انگیزش درونی چیست
تاثیرات اجتماعی و محیطی
تاثیر محدودیتها بر جنبه های مرتبط با خلاقیت در عملکرد
ده گام به سوی تقویت خلاقیت
روش آموزش خلاقیت
طبقه بندی مسائل
آموزش مهارتهای حل مساله
اهمیت دادن به دستاوردهای خلاقانه طلادگیرنده
بگذارید کودکان تجربه کنند
کشف استعدادهای ویژه هر دانش آموز
جو کلاسی و خلاقیت
روش های آموزش خلاقیت به دانش آموزان
اسباب بازیهای مناسب برای کودکان
استفاده از مواد رنگی
توصیف عوامل مانع خلاقیت
کمرویی مانع ایده هاست
ضرورت توجه به خلاقیت درکودکان و نوجوانان
ویژگی های افراد خلاق
رشد خلاقیت در بچه ها
عوامل سرکوب خلاقیت
ما و خلاقیت
نقش معلم
وظیفه ی اولیا
امکانات ما برای ایجاد خلاقیت
نتیجه گیری
پشنهادها
بها دادن به هنر های کودکان جهت پرورش خلاقیت
هوش هیجانی را بشناسیم
چگونه می توان در هوش هیجانی پیشرفت کرد
مولفه های هوش هیجانی
سنجشی برای هوش هیجانی
هوش هیجانی EI
هوش هیجانی خود را بیازمایید
اهمیت اندازه گیری هوش هیجانی
تعریف و پیشینه هوش هیجانی
پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
ابزار اندازه گیری تحقیق
معرفی آزمون خلاقیت تورستون (CREE)
اعتبار آزمون
روش آماری مربوط به فرضیه ها
روش تحقیق
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
جدول 1-4 نمرات خام آزمودنی ها از آزمون خلاقیت
جدول 2-4 نتایج بدست آمده فرضیه اول
جدول 3-4 نمرات خام پسران و دختران
جدول 4-4 نتایج بدست آمده فرضیه دوم
جدول 5-4 نتایج بدست آمده فرضیه سوم
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه طلاق در بین زوج هایی که ازدواج سنتی داشته اند و زوجینی که ازدواج مدرن داشته اند که فرضیه عنوان شده عبارت بود از اینکه بین زوجینی که ازدواج سنتی داشته اند میزان شیوع طلاق متفاوت از ازدواج هاییاست که به شیوه مدرن ازدواج کرده اند 80 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونه ها از طریق روش نمونه گیری در دسترس بوده است و آزمون طلاق بر روی آنهااجرا گردیده که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری t مستقل استفاده گردیده که نتایج نشان داد که بین زوجینی که ازدواج سنتی داشته اند میزان شیوع طلاق متفاوت از زوج هایی است که به شیوه مدرن ازدواج کرده اند . به عبارت دیگر میزان شیوع طلاق در زوج هایی که به صورت سنتی ازدواج کرده بودند بیشتر از زوج هایی بود که به شیوه جدید ازدواج کرده بودند .
واژهای کلیدی: طلاق، ازدواج سنتی، ازدواج به سبک جدید
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
سؤال تحقیق
تعاریف واژه ها و مفاهیم عملیاتی و نظری
ازدواج مدرن
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
تاریخچه طلاق
طلاق در ملل و ادیان مختلف
یونان باستان
قانون بابل
ایران باستان
دین مسیحیت
کشور شوروی سابق
تبت
چین
کشورهای اروپایی و آمریکایی
ایالات متحده آمریکا
کشور فرانسه
جدایی جسمانی
انگیزه های ازدواج
ازدواج به طریق خواستگاری
جدایی قانونی
طلاق
انواع طلاق در ایران
اختلالات رفتاری
طلاق و اختلالات رفتاری
تحولات عاطفی نوجوانان و نقش والدین در اختلالات رفتاری
طلاق و اختلالات رفتاری- اجتماعی
آمار و اختلالات ناشی از طلاق
مشاوره پیش از ازدواج و اطلاع رسانی به جوانان
مشاوره و سلامت اجتماعی
علل و پیامدهای طلاق
فقر، بیکاری و عدم آگاهی
مشکلات اقتصادی
اعتیاد، منشاء 85 درصد طلاق ها
مشکلات جنسی، عامل 50 درصد طلاق
یک طلاق در برابر هر 5 ازدواج
طلاق، فاجعهای در انفجار خانواده
طلاق و شرایط زنان
رابطه بین طلاق وخودکشی
تاثیر طلاق بر اختلالات رفتاری کودکان ونوجوانان
تحقیقات انجام شده در خارج و در داخل کشور
فصل سوم: تعیین روش تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق
روش تجزیه و تحلیل دادها
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه وتحلیل داده ها
مدل های آماری به کار رفته
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهاد ها و محدودیت ها
منابع و ماخذ
ضمائم
پرسشنامه طلاق
معماری سبز (Green Architecture) یا معماری پایدار یکی از گرایشها و رویکردهای نوین معماری است که در سالهای اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته است . این معماری که برخاسته از مفاهیم توسعه پایدار می باشد در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست یکی از نیازهای اساسی بشر در جه
بخشی از متن:
بخشی ازمتن:
آپاندیس، لوله کوچ، باریک و انگشتی شکل است که از روده بزرگ منشعب می شود. التهاب ناگهانی آپاندیس را آپاندیسیت میگویند.
آپاندیسیت یکی از مهم ترین علل جراحی فوری شکم دربچه هاست. این بیماری درآقایان شیوع بیشتری نسبت به خانم ها دارد. اوج میزان شیوع آن دراواخر نوجوانی و اوایل 20 سالگی است.
آپاندیسیت درکودکان زیر2 سال نادر است. معمولا آپاندیس با مدفوع، جسم خارجی و ندرتا با تومور مسدود می شود.
درکودکان علائم و نشانه های آپاندیسیت به ندرت ظاهر می شود، لذا تشخیص معمولا به تاخیر می افتد و احتمال پارگی آپاندیس بیشتر است. ولی دربچه های بزرگ تر و بالغین تظاهرات بالینی مشخص هستند.
آپاندیس هیچگونه عملکرد شناخته شده ای در بدن ندارد. اما از آنجایی که آپاندیس مملو از سلولهای لنفاوی ست بخشی از سستم ایمنی بدن به شمار آمده و پادتن هایی را به درون روده ترشح می کند. اما برداشتن آپاندیس تاکنون عوارضی را درپی نداشته است. نظریه ای دیگری حاکی از آن دارد که آپاندیس در نیاکان گیاهخوار ما وظیفه هضم و تجزیه سلولز را بعهده داشته است اما با تغییر عادات غذایی انسانها این عضو کارایی خود را از دست داده است و با برداشتن آن تغییری در عملکرد گوارشی بدن پدید نمی آید.
فهرست مطالب:
آپاندیسیت
شیوع
علائم
دلایل
تشخیص
درمان
عوارض
آپاندیسیت های خاص
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مسیحیت در منطقه فلسطین در حوزه دریاى مدیترانه که منطقهاى سرسبز و بارانى است و همیشه از رونق و تراکم جمعیت برخوردار بوده، به ظهور رسید. سرزمین فلسطین که در واقع همان سرزمین موعود بنی اسرائیل بود.
و خداوند وعدهاش را به ابراهیم و انبیاى پس از او داده بود و حضرت موسى بنی اسرائیل را به امید رسیدن به آن از مصر حرکت داد، پس از حضرت موسى به دست بنی اسرائیل افتاد و آنان به رهبرى مردان مقتدرى چون داود و سلیمان آن را به مملکت آباد و قدرتمندى تبدیل کردند. مدت زمانى بیش از یک هزاره این قوم، ساکنِ آن سرزمین بودند و هر چند در مقطعى از آن سرزمین تبعید شدند، اما در تمام این دوران ساکنان اصلى آن بودند. در این دوره هزار ساله بنی اسرائیل گاه داراى حکومتى مستقل بودند و گاه تحت سلطه حاکمان بیگانه، یعنى ایرانیان، یونانیان و رومیان قرار داشتند. به هر حال توجه قدرتهاى سیاسى و امپراتوری ها به این منطقه اهمیت بیش از حد آن را نشان می دهد. منطقه فلسطین در سال 63 قبل از میلاد تحت سلطه امپراتورى قدرتمند روم درآمد. بنابراین در زمان ظهور مسیحیت به یکى از استانهاى یک امپراتورى آباد و پهناور تبدیل شده بود. امپراتورى روم هم از نظر آبادانى و هم ساختار مدنى و حقوقى از وضعیت بسیار مطلوبى برخوردار بود. دورترین نقطه کشور پهناور از امکانات بسیارى برخوردار بود و راهها و پلها و کشتی ها مسافرت را در این امپراتورى آسان می کرد.
فهرست مطالب:
ظهور مسیحیت
الف) بستر پیدایش مسیحیت
مؤسس مسیحیت
عصر حواریون
پطرس و پولس
تدوین متون مقدس مسیحى
عصر مناقشات و نزاع هاى فرقه اى
دوران فشار و شکنجه
مناقشات الهیاتى و فرقهاى
اعلامیه میلان و آزادى رسمى مسیحیان
شوراى نیقیه
مسیحیت رسمى و شکل نهایى نظام الهیات
مسیحیت پس از رسمیت یافتن
ظهور رهبانیت
شکل نهایى نظام الهیاتى
بحثهاى الهیاتى در شرق امپراتورى
بحثهاى الهیاتى در غرب امپراتورى
مسیحیت در قرون وسطا
جدایى کلیساهاى شرق از غرب
تلاشهاى الهیاتى در کلیساى غرب در قرون وسطا
عملکرد کلیساى کاتولیک در قرون وسطا
مسیحیت پس از قرون وسطا
واکنش کلیساى کاتولیک
مسیحیت پس از عصر اصلاحات
بخشی از متن:
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه افسردگی در بین بیماران ایدزی و بیماران کلیوی محدوده ی سنی 20 الی 22 ساله شهرستان ابهر می باشد فرضیه عنوان شده در تحقیق حاضر این است که بین بیماران ایدزی و بیماران کلیوی از لحاظ افسردگی تفاوت معنی درای وجود دارد که جامعه آماری تحقیق عبارتند از جوانان دختر و پسر حدود سنی 20 الی 22 ساله که به مراکز درمانی و بیمارستانها مراجعه کرده اند آزمون افسردگی یک بر روی آنها اجرا گردیده و بعد از بدست آوذدن نمرات خام آزمودنیها از روش آماری t مستقل استفاده شده که نتایج تحقیق نشان می دهد که بین بیماران ایدزی و بیماران کلیوی تفاوت معنی داری وجود دارد به این صورت که بیماران ایدزی از بیماران کلیوی بیشتر در معرض افسردگی هستند.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه تحقیق
واژه ها و مفاهیم
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
اهداف تحقیق
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
تعریف ایدز و منشاء انتقال
منشاء جغرافیایی ویروس ایدز
ساختار ویروس ایدز
خصوصیات رتروویروس ها
سیستم ایمنی
تفاوت بالینی ایدز در زنان، کودکان و مردان
پاتوژنز
انتقال و اپیدمیولوژی
انتقال جنسی
انتقال خون و فرآورده های آن
مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی داخل وریدی
کارکنان مراقبت های بهداشتی
تغذیه با شیر مادر
عفونت حادHIV
سارکوم کاپوزی در ایدز
درباره ایدز آموزش دهیم
پرکردن فاصله
ارزیابی شناخت جامعه از ایدز
فعالیت شماره ۱: یک بحث گروهی متمرکز
براین انجام موارد فوق
فعالیت شماره ۳: تمرین در رابطه با باورها
فعالیت شماره ۲: تمرین حل مشکل
فعالیت شماره ۴: یک داستان باز
تعریف افسردگی
شکل گیری افسردگی در جریان تحول
افسردگی های دوره اول کودکی
الف) نکات کلی
ب) افسردگی نوزاد به منزله یک واقعیت شایع بالینی
افسردگی اتکایی
افسردگی در خلال دوره های دوم و سوم کودکی
الف) نشانه هایی که مستقیماَ به افسردگی وابسته اند
ب) نشانه های وابسته به رنج افسرده وار
ج) نشانه های دفاعی علیه افسردگی
د) رفتارهای معادل افسردگی
افسردگی های نوجوانی
الف) واکنش اضطرابی افسرده وار
ب) افسردگی مبتنی بر احساس کهتری
ج) افسردگی مبتنی بر احساس رهاشدگی
د) افسردگی مالخولیایی
هـ) معادل های افسرده وار
فراوانی افسردگی در خلال تحول
طبقه بندی اختلالهای خلقی
گستره اول: افسردگی های یک قطبی
گستره افسردگی مهاد
توصیف گستره افسردگی مهاد
تحقیقات انجام شده در خارج و داخل از کشور
فصل سوم: روش تحقیق
تعیین روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
روش آماری مربوط به فرضیه ها
روش تحقیق
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل دادها
مقدمه
یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها
فصل پنجم: بحث نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت
منابع و ماخذ