بخشی از متن:
چکیده:
بشر پیوسته کوشیده است تا با اتّکا به خرد خود به اسرار هستی پی ببرد و یکی از راههای پی بردن به این اسرار روی آوردن به حکمت است. اصطلاح حکمت به معنای بسیار متنوعی در طول تاریخ به کار رفته است. به نظر میرسد که هر فرهنگی تصور آرمانی خود را از حکمت دارد و آن را در متون حکمی، شفاهی یا مکتوب ثبت کرده است. روشن است که حکمت مستلزم گونهای دانش است، به هر شیوهای که میخواهد کسب شده باشد. دانش حکمی به رغم کلینگریاش دانشی سطحی نیست، بلکه دانشی ژرف و به مرور زمان پخته شده است. شخص حکیم در مرز یک دانش خاص متوقف نشده و از دانشهای مختلف بهرههای خود را گرفته و سرانجام حکمت اعتبارش به تحقق آن در کسی است که آن را دارد. در میان شاعران ادب پارسی جلوههای مختلف حکمت را بیش از سایر ادیبان پارسی و به شکل کامل آن میتوان در شاهنامهی فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام مشاهده نمود، برای مثال در اشعار این سه شاعر نامی جلوههای مختلف حکمت چون: علم اخلاق، فلسفه و منطق، طب، موسیقی، جبر و اختیار، قضا و قدر، حساب و هندسه، نجوم و... به فراوانی دیده میشود که البتّه بسامد آنها در دیوانهای این سه شاعر بزرگ متفاوت است. به نظر میرسد ستایش خداوند و بعد از آن خرد به عنوان اوّلین آفریده از طرف فردوسی و ناصرخسرو مورد توجّه بوده و خیّام در رباعیّاتش کمتر به این مقوله پرداخته است و در زمینه جبر و اختیار و قضا و قدر میتوان گفت که نگاه فردوسی مابین نگاه ناصرخسرو و خیّام است یعنی به موضوع امر بینالامرین معتقد بوده است و ناصرخسرو بیشتر به اختیار تمایل و خیّام گرایش به جبر داشتهاست. در این پژوهش کوشیده شده است تا شیوههای مختلف نمود حکمت در شاهنامه فردوسی و دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام بیان شود تا از این رهگذر بدانیم چرا این سه شاعر بزرگ را حکیم نامیدهاند.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اوّل: کلّیّات تحقیق
1-1- مقدّمه
1-2- بیان مسأله
1-3- پرسش تحقیقاتی
1-4- اهداف تحقیق
1-5- ضرورت و اهمیّت تحقیق
1-6- تعریف واژهها و اصطلاحات پژوهش
فصل دوم: مرور مطالعاتی
2-1- مبانی نظری
2-2- پژوهشهای گذشته
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- روش تحقیق
3-2- جامعه پژوهش
3-3- شیوه و ابزار جمعآوری اطلاعات
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1- مقدّمه
4-2- بخش اوّل: اوضاع سیاسی و اجتماعی عصر فردوسی، ناصرخسرو و خیّام و شرح احوال و سبک و سیاق آنها
4-3- بخش دوم نگاهی به کاربرد واژههای حکمت، فلسفه، حکیم و فیلسوف در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-4- بخش سوم: ستایش خداوند (یزدان) در اندیشه و شعر فردوسی، ناصرخسرو و خیّام
4-5- بخش چهارم: اخلاق و پند و اندرز و عبرت و حکمت در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-5-1- خرد و خرورزی در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-5-2- بیاعتباری روزگار و اغتنام فرصت در شاهنامه، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-5-3- اخلاق در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-5-4- دادگری و عدالت د رشاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-5-5- قضا و قدر و جبر و اختیار در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-6- بخش پنجم: بازتاب علوم رایج زمان در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-6-1- فلسفه و کلام در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-6-2- موسیقی در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-6-3- شطرنج در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-6-4- طب در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو
4-6-5- نجوم در شاهنامه فردوسی، دیوان ناصرخسرو و رباعیّات خیّام
4-6-6- توانایی ناصرخسرو بر علوم مختلف از زبان خودش
4-6-7- تسلّط ناصرخسرو بر ادیان مختلف از زبان خودش
4-6-8- تسلّط ناصرخسرو و خیّام بر افسانهها و داستانهای اساطیری آریاییان
4-6-9- علم منطق و حساب و هندسه در شاهنامه فردوسی و دیوان ناصرخسرو
4-6-10- ناصرخسرو و مذهب اسماعیلیه
4-6-11- نظر بزرگان علم در مورد جایگاه خیّام در علم جبر و حساب و هندسه
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1- نتیجهگیری
5-2- پیشنهادها و توصیهها
5-3- محدودیّتها
منابع و مآخذ
چکیده انگلیسی
بخشی از متن:
چکیده:
این پژوهش با عنوان «هم اندیشیهای عارفانهی امام خمینی با حافظ و مولانا» در پنج فصل تنظیم شده است. پژوهنده عمده ترین مضامین و اندیشه های مشترک عرفانی امام خمینی، حافظ و مولانا را که شامل مقامات از جمله: توبه، زهد، صبر، توکل، فقر، رضا و نیز حالات عرفانی که شامل: مراقبه، خوف، رجا، محبت و عشق است، مقایسه کرده است. در ضمن کار پارهای از اصطلاحات عرفانی نظیر: عهد الست، بار امانت وحدت وجود، تجلّیات حق، پیر، انسان کامل، ذکر وفکر، مکاشفه، شطح، رند، خرابات، حجاب، جبر و اختیار نیز شرح داده شده است. بنابراین پژوهنده با مراجعه به آثار امام خمینی (ره)، مولوی، حافظ و شروحی که بر این آثار نگاشته شده است، فراز هایی از اندیشه های ناب عرفانی آنها را تدوین نموده است. پژوهنده به این نتیجه رسیده است که در باب مقامات، حالات و اصطلاحات عرفانی هر سه آرای مشترکی دارند. از جمله تفاوت هایی که در عقاید آن ها مشاهده گردید، این است که حافظ در بحث مقام زهد و توبه آن ها را خاص زاهدان و عابدان می داند، نه سالکان عاشق. در بحث جبر و اختیار حافظ عقیده ای نسبتاً جبرگرایانه دارد هر چند گرایش وی به اختیار نیز محسوس است. دیگر آن که عرفان حافظ فردی، عرفان مولوی اجتماعی و لکن عرفان امام فراتر از اجتماع می باشد، به گونه ای که رهبری ملتی را در پرتو عرفانش برعهده گرفته است.
کلید واژهها: عرفان، اندیشه، امام خمینی، حافظ، مولانا
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اوّل: کلّیّات و مقدّمات
1-1 مقدّمه
1-2 بیان مسأله
1-3 پرسش های تحقیقاتی
1-4 اهداف تحقیق
1-5 ضرورت و اهمّیّت تحقیق
1-6 تعریف واژهها واصطلاحات پژوهش
فصل دوم: مرور مطالعاتی
2-1 مبانی نظری
2-2 پژوهش های گذشته در ایران و خارج از ایران
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 روش تحقیق
3-2 جامعهی پژوهش
3-3 شیوهی جمع آوری اطّلاعات
فصل چهارم: ارائه و تجزیه و تحلیل اطّلاعات
مقدّمه
بخش اوّل: معرّفی شخصیّت امام خمینی (ره) ، حافظ و مولانا
الف) زندگی نامه ی امام خمینی (ره)
آثار امام خمینی (ره)
ب)شرح حال و زندگی حافظ
ج)شرح احوال و زندگی مولانا
بخش دوم: عرفان و شناخت آن
تعریف عرفان
جنبهی فرهنگی و اجتماعی عرفان
عرفان عملی و نظری
الف) بخش نظری
ب) بخش عملی
تعریف تصّوف
پیشینه ی تصّوف در اسلام
انحراف صوفیه
تشابه و تفاوت تصّوف و عرفان
حال و مقام در عرفان
مقامات و شرح آنها
توبه
توبه از دیدگاه مشایخ صوفیه
توبه از دیدگاه امام خمینی (ره)
توبه از دیدگاه مولوی
توبه ازدیدگاه حافظ
مقام زهد
امام خمینی (ره) و زهد
درجات زهد
مولانا و زهد
زهد حافظ
مقام فقر
معنای فقر از نظرامام خمینی (ره)
فقر از نظر مولوی
فقر از نظر حافظ
مقام صبر
نظر امام خمینی (ره) در خصوص صبر
مقام صبر از نظر مولوی
مقام صبر از نظر حافظ
مقام توکّل
توکّل از منظر امام خمینی (ره)
توکّل از نظر مولوی
مقام توکّل از نظر حافظ
مقام رضا
مقام رضا از دیدگاه امام خمینی (ره)
مقام رضا از منظر مولانا
مقام رضا از نظر حافظ
احوال
مراقبه
مراقبه از منظر حافظ
مراقبه از منظر مولوی
خوف
خوف از منظر امام خمینی (ره)
خوف از منظر مولوی
رجا
رجا از منظر امام خمینی (ره)
رجا از منظر مولوی
خوف و رجا از منظر حافظ
محبّت و عشق
عشق از منظر امام خمینی (ره)
عشق از منظر مولانا
عشق از منظر حافظ
شرح اصطلاحات عرفانی
شریعت و طریقت
شریعت و طریقت از دیدگاه امام خمینی (ره)
شریعت و طریقت از دیدگاه مولوی
نظر حافظ بر شریعت و طریقت
عهد الست
عهد الست از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولوی
بار امانت از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولوی
وحدت وجود از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولوی
پیر در عرفان
انسان کامل (پیر) از دیدگاه امام خمینی (ره
پیر از نظر مولوی
پیر از منظر حافظ
انکار مقامات عرفانی از نظر امام خمینی (ره)، حافظ و مولانا
شَطح از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولانا
ذکر و فکر از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولانا
مکاشفه و شهود از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولانا
رند از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولانا
خرابات از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولانا
حجاب از دیدگاه امام خمینی (ره)، حافظ و مولانا
جبر و اختیار
جبر و اختیار از منظر امام خمینی (ره)
گرایش به جبر و اختیار در مکتب حافظ
اختیار گرایی حافظ
جبر و اختیار از منظر مولانا
اسرار عرفانی نماز از منظر امام خمینی (ره)
اسرار عرفانی نماز از منظر حافظ
اسرار عرفانی نماز از منظر مولانا
سیری در اندیشه های عارفانه ی امام خمینی (ره)
سیر ی در اندیشه های عارفانه ی مولوی
سیر ی در اندیشه های عارفانه ی حافظ
بخش سوم: مقایسهی اندیشههای امامخمینی(ره) با حافظ و مولانا
اندیشه های عرفانی امام خمینی (ره)
مشرب عرفانی حافظ و امام خمینی (ره)
مقایسه ی کلی شعر امام خمینی (ره) و حافظ از نظر عرفانی
مشرب عرفانی امام خمینی (ره) و مولانا
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1 نتیجه گیری
5-2 پیشنهاد ها
5-3 محدودیّت ها
فهرست منابع و مآخذ
چکیده انگلیسی
بخشی از متن:
مقدمه:
هر چند از چسب در صنعت، مخصوص آبنوس کاران و صحافان و بیشتر برای چسباندن قطعات چوبی و یا اشیای کاغذی بود. اما به تدریج دامنه کاربرد آن گسترش یافت. به طوری که امروزه به جای استفاده از میخ، پیچ، بست، لولا و... برای اتصال قطعات فلزی، چوبی، کائوچویی، ... از بخاری گرفته تا تهیه اسباب بازی , صنایع مونتاژ و حتی برخی از قسمتهای هواپیماهای مافوق صوت, از چسبهای گوناگون و ویژهای که به روش سنتزی تهیه میشوند, استفاده میشود.
سابقه استفاده از چسب توسط انسان را میتوان در واقع از عصر سنگ و دوران غارنشینی در تهیه تیر و کمان و یا نقاشی حیوانات غول پیکر بر روی تخته سنگها با استفاده از رنگدانهها دانست. بدون شک ، خون نخستین مادهای بود که بشر از آن به عنوان چسب استفاده میکرد که البته کیفیت خوبی نداشت و متداول نشد. به تدریج بشر به وجود مواد چسب دار طبیعی پی برد و استفاده از آنها را آموخت.در واقع اولین ماده چسب دار که بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفته بود، مواد نشاستهای، قندی، صمغها، و شیرههای برخی از گیاهان بود.
مثلا رومیان از سقز (ماده چسبدار و صمغی که از درختان برگ سوزنی نظیر سرو و کاج و یا درخت صنوبر ترشح میشود) در صنعت کشتی سازی استفاده میکردند. به تدریج مواد دیگری مانند موم ، عسل و یا مواد ژله مانندی از ماهی ، شاخ حیوانات یا شیر و تخم مرغ بکار گرفته شده بعدها ، با پیشرفت صنایع و استخراج و پالایش نفت ، از قیر و قطران چوب و ... به عنوان چسب استفاده به عمل آمد. اگر چه کائوچوی طبیعی (شیوه لاتکس) از مدتها قبل شناخته شده بود، اما چون حلال مناسبی برای آن موجود نبود، کاربردی به عنوان ماده چسبی پیدا نکرد تا اینکه با دستیابی به روغنهای نفتی که کائوچو را در خود حل کرده و مایع چسبناکی را به وجود می آورند، کاربرد آن به عنوان ماده چسبی متداول شد.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
1-1 مقدمه
1-2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
1-3 مشخصات متقاضیان
1-4 دلایل انتخاب طرح
1-5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1-6 وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
نیروهای چسبندگی
کشش سطحی
آماده سازی سطح برای چسبندگی (ایجاد اتصال)
روش آماده سازی سطوح بسپاری
صنعت چسبسازی
انواع چسب
طبقه بندی چسبهای صنعتی
چسب کانی
چسب سنتزی
ترموپلاستها
چسب اپوکسی
چسب بتونهای
بتونه شیشه
بتونه آبی
بتونه گلسیرین و اکسید سرب
گرد بتونه
مواد تشکیل دهنده
مواد پلیمری
افزودنیهای دیگر
تئوریهای چسبندگی
تئوری جذب فیزیکی
تئوری جذب شیمیایی
تئوری نفوذ
تئوری الکتروستاتیک
تئوری پیوند درونی مکانیکی
تئوری لایه مرزی ضعیف
آماده سازی سطح برای چسبندگی
انواع چسبها
چسبهای اپوکسیدی
چسبهای فنولیک برای فلزات
چسبهای آکریلیک
چسبهای غیر هوازی
چسب های پلی سولفیدی
سفت شدن لاستیکی چسبهای ساختمانی
سیلیکونها
مجوز های قانونی
مراحل صدور جواز تاسیس
مدارک مورد نیاز
اصلاحیه جواز تاسیس
تعریف
صدور پروانه بهره برداری
مراحل صدور توسعه طرح
تعریف
مراحل صدور کارت شناسایی
فناوری ترمز
فصل دوم: روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از محل تولید چسب عایق بندی خودرو
فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها
فهرست مواد مصرفی مورد نیاز
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
توجیه اقتصادی محصول
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت
فصل سوم: امور مالی طرح
1- سرمایه گذاری ثابت طرح
1-1- زمین محل اجرای طرح
2-1- محوطه سازی
3-1- ساختمان ها
4-1- تأسیسات و تجهیزات
5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
6-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه
7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی
8-1- هزینه های قبل از بهره برداری
جدول هزینه های ثابت طرح
2- هزینه های جاری طرح
1-2- حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
2-2- مواد اولیه و بسته بندی
3-2- هزینه سوخت و انرژی
4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه های جاری طرح
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
سرمایه در گردش
جدول سرمایه گذاری
جدول فروش
فصل چهارم: جمع بندی، نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج حاصله از اجرای طرح
بخشی از متن:
توضیحات:
با این روش دیگر دغدغه تبدیل واحدها را نداشته باشید! در این پاورپوینت در قالب 11 اسلاید سعی شده است به طور کامل واحدهایی که بیشتر با آن سر و کار داریم را توضیح دهد که چگونه به یکدیگر با روشی بسیار آسان و قابل فهم تبدیل می شوند. این روش طوری است که کاملا بصری است و با یک بار یادگیری، کاملا در ذهن می ماند و بارها می توان برای تبدیل واحدهای مختلف از آن استفاده کرد.
بخشی از متن:
چکیده:
در عصر حاضر در بسیاری از موارد ماشینها جایگزین انسانها شدهاند و بسیاری از کارهای فیزیکی که در گذشته توسط انسانها انجام میگرفت امروزه توسط ماشینها صورت میگیرد. اگرچه قدرت کامپیوترها در ذخیره، بازیابی اطلاعات و اتوماسیون اداری، ... غیر قابل انکار است، اما همچنان مواردی وجود دارد که انسان ناچار است خودش کارها را انجام دهد. اما به طور کلی، موارد مرتبط با ماشین شامل سیستمهایی است که در آن به علت ارتباطات پیچیده بین اجزا، مغز انسان از درک ریاضی این ارتباطات قاصر است. مغز انسان به مرور زمان با مشاهده توالی رفتارهای سیستم و گاه آزمایش نتیجهای که بر اثر دستکاری یکی از اجزای سیستم به دست میآید تا حدی میتواند عادتهای سیستم را شناسایی کند. این روند یادگیری بر اثر مشاهده مثالهای متنوع از سیستم، به کسب تجربه منجر میشود. در چنین سیستمهایی مغز قادر به تجزیه و تحلیل داخلی سیستم نیست و تنها با توجه به رفتارهای خارجی، عملکرد داخلی سیستم را تخمین میزند و عکسالعملهای آن را پیش بینی میکند.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات پروژه
کلیات پروژه
1-2 مقدمه
فصل دوم: الگوریتم ژنتیک
2-1 فناوری شبکه عصبی
2-2 فناوری الگوریتم ژنتیک
2-3 مروری بر کاربردهای تجاری
2-4 بازاریابی
2-5 بانکداری و حوزههای مالی
2-6 پیش بینی
2-7 سایر حوزههای تجاری
2-8. الگوریتم ژنتیک
2-8-1. عملگرهای ژنتیک
2-8-1-1. عملگر تولید مثل
2-8-2. مؤلفه های ژنتیک
2-9. الگوریتم نلدر- مید
2-9-1. مرور اجمالی بر روش عملکرد الگوریتم نلدر- مید
2-10. ترکیب ژنتیک و نلدر- مید
2-11. جامعة آماری
2-12. نمونة آماری
2-13. دادهها و اطلاعات
2-14. ابزار جمعآوری داده
2-15. دادههای خام
فصل سوم: بررسی چندین مسئله در الگوریتم ژنتیک
3-1 طراحی آزمایشات و ارائه مدلی از متغیرهای مستقل
3-2 معرفی عوامل مؤثر
3-3 رطوبت تفاله
3-4 دمای خشک کن
3-5 درصد آهک اضافه شده
3-6 معرفی متغیر پاسخ
3-7 الگوریتم های پیشنهادی
3-8 الگوریتم ترکیبی شبیه سازی تبرید و ژنتیک (GA-SA)
3-9 الگوریتم شبیه سازی تبرید (SA)
3-10 جزئیات ساختار الگوریتم های پیشنهادی
نمایش حل ها
3-11 دمای اولیه
3-12 جستجوی همسایگی
فصل چهارم: بهینه سازی مسائل مختلف
4-1. مرور ادبیات مسئله
4-2. شرح مسئله تسطیح منابع در حالت چند پروژهای
4-3. مدلسازی مسئله
4-4. مدلسازی مسئله در حالت تک پروژهای
4-5 مدلسازی مسئله در حالت چند پروژهای، هنگامی که چند نوع منبع داریم
4-6 بیان روش حل به کمک الگوریتم ژنتیک
4-7 کد کردن مسئله
4-8 تولید جامعه اولیه
4-9 تعیین مکانیسم نمونهگیری
4-10. انتخاب عملگر ژنتیکی مناسب
4-11 تعیین معیار توقف
4-12 بررسی نتایج حاصل از مسئله
4-14 بررسی نتایج حاصل از حل مسئله در حالت چند پروژهای و چند منبعی
4-15. بیان مسئله و شرح اهمیت پژوهش
4-16 بهینه سازی
4-17. انواع روشهای بهینه سازی
4-17-1. کلاسیکها
4-17-2. روشهای ابتکاری
4-17-3. روش تحقیق
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 نتیجهگیری
منابع و ماخذ
فهرست اشکال
فهرست جداول
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
معلمی که قصد دارد در مورد پروژه های علمی تحقیق نموده وآنرا در کلاس درس به کار گیرد باید با مبانی نظری وفلسفی ونیز روانشناختی پروژه های علمی آشنا باشد.بنابراین در این بخش مجددا مطلبی در باب فلسفه ی عمل گرایی که زیر بنای آموزش پروژه محور می باشد ذکر می گردد.
شاید هیچ سیستم فکری یا فلسفی در قرن بیستم به اندازه عملگرایی مطرح نشده و غوغایی به پا نکرده است که هنوز هم مطرح است و درباره اش گفتگو میشود (ویلیامز جیمز، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، 1370) به گفته خود ویلیامز جیمز «روش پراگماتیکی قبل از هر چیز روشی است برای حل نزاعهای متافیزیکی، که در غیر این صورت میتوانند پایانناپذیر باشند. آیا جهان واحد است یا کثیر؟ مقدر است یا آزاد؟ مادی است یا روحی؟ اینها مفاهیمی هستند که هرکدام ممکن است درباره جهان صادق باشد یا نباشد و نزاع بر سر چنین مفاهیمی پایانناپذیر است. روش پراگماتیکی در چنین مواردی عبارت است از کوشش برای تفسیر هر مفهومی به کمک ردگیری پیامدهای عملی مربوط به آن.
اگر این یا آن مفهوم صحیح باشد چه تفاوت عملی در بین خواهد بود اگر هیچ گونه تفاوت عملی یافت نشود در این صورت، شقها (آلترناتیوها)ی مختلف عملا دارای یک معنا هستند و هر نزاعی بیهوده است. هرگاه نزاعی جدی باشد ما باید قادر باشیم تفاوت عملیای را که در اثر محقق بودن این با آن طرف نزاع حاصل میشود نشان دهیم. (شعارینژاد، 1383) ...
فهرست مطالب:
مقدمه
پیشگامان فلسفه تربیتی عملگرایی
پیرس
ویلیام جیمز
جان دیوئی
معلم پراگماتیست
مبانی تربیتی در مکتب پراگماتیسم
آموزش و پرورش از دیدگاه عملگرایی
هدف های تعلیم و تربیت پراگماتیسم
ویژگی های هدف در آموزش و پرورش پراگماتیستی
برنامه درسی از نظر پراگماتیستها
روش تدریس از نظر پراگماتیستها
حل مسئله با روش «دیویی»
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
مقدمه:
درخت خرما یکی از مقدس ترین و قدیمی ترین درختان میوه شناخته برای انسان است پیدایش درخت خرما در جهان از دوران دوم زمین شناسی آغاز شده اما زمان پی بردن انسان به ارزش غذائی خرما و کاشت درخت آن به شش هزار سال پیش از میلاد می رسد.مبداء اصلی این گیاه بدرستی مشخص نیست. بعضی از دانشمندان مبداء اصلی آن را در اسیا و کرانه های خلیج فارس و گروهی دیگر زیست گاه اصلی خرما را شمال آفریقا یا شبه قاره هند می دانند. بر اساس شواهد باستان شناسی قدمت کشت نخل خرما در ایران به بیش از شش هزار سال می رسد. در حال حاضر خرما در هر پنج قاره دنیا و در بیش از 30 کشور کشت و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
1-1 مقدمه
1-2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
1-3 مشخصات متقاضیان
معرفی طرح
اهمیت نخل خرما و جایگاه ان در کشور ایران
1-4 دلایل انتخاب طرح
1-5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1-6 وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
ترکیبات شیمیایی
خواص داروئی
مضرات
اختصاصات عمومی
اختصاصات دستگاه رویشی
تنه خرما
برگ خرما
اختصاصات تشریحی
ساختار عمومی گل در نخلها
رده بندی تیره خرما
کاربرد و اهمیت اقتصادی گیاهان تیره خرما
روش تولید الکل خرما
فصل دوم: روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از شرکت طراحی فرآیندهای شیمیایی فراتک
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها
فهرست مواد مصرفی مورد نیاز
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
توجیه اقتصادی محصول
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت (جهت فروش کالا)
فصل سوم: امور مالی طرح
زمین
محوطه سازی
ساختمانها
میزان سرمایه گذاری
محاسبه هزینه ها
هزینه های ثابت و متغییر طرح
محاسبه سود و زیان ویژه
تاسیسات مورد نیاز
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
وسایل نقلیه
تاسیسات اداری
هزینه های قبل از بهره برداری
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و مزایای پرسنل تولیدی
هزینه سوخت و انرژی
استهلاک و تعمیر و نگهداری
فصل چهارم: جمع بندی، نتیجه گیری
نتایج حاصله از اجرای طرح
منابع و ماخذ
فیبر نوری یا تار نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که میتواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابلهای معمولی میباشد، با فیبر نوری میتوان دادههای تصویر، صوت و دادههای دیگر را به راحتی با پهنای
بخشی از متن:
مقدمه:
سنگ آهن از نوع سنگ آذرین و با توجه به درجه اکسیداسیون به شکل چهارگان و به اسامی اکسید آهن هماتیت، لیمونیت و ماگماتیت و به رنگهای قرمز، زرد و سیاه در طبیعت یافت می شود و معمولاً با عیار بالای 40% به عنوان ذخیره معدنی و استحصال مرقون به صرفه می باشد.
استخراج سنگ اهک با روش روباز و پلکانی می باشد. بدین ترتیب که ابتدا توسط دریل واگن عملیات حفارید انجام شده و با خرج گذاری چالها با مواد ناریه دینامیت، پودر آنفو و چاشنی الکتریکی و یا معمولی فوری و تأخیری و انفجار قطعات ماده معدنی جدا شده و با استفاده از لودر مواد معدنی جدا شده و با استفاده از لودر مواد معدنی به داخل کامیون ها جهت حمل به کارخانه فراوری و تلغیظ حمل می شود. برای تأمین باد لازم دریل واگن و یا پرقراتورها از کمپرسور استفاده می شود. مختصات چالهای دحفاری شده با دریل واگن با قطر سر مته 64 و یا 76 میلی متر و فواصل چالها از یکدیگر 5/1 الی 2 متر و از طسح آزاد حدود 4 متر و بسته به نقشه آتشباری می باشد و مشخصات پله ها به عبارت طول سینه کار برابر طول جعبه کار و عمق چال برابر ارتفاع پله و معمولاً 12 متر و عرض پله ها برابر محل استقرار ماشین آلات حفاری، باربری در حدود 20 الی 25 متر می باشد. جهت استخراج عملیات باطله برداری و پاکسازی سطحی معدن انجام شده و سپس آماده سازی پله ها و عملیات استخراج ماده معدنی صورت می گیرد و کلیه عملیات از بالا به پایین صورت خواهد گرفت.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
1-1 مقدمه
1-2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
1-3 مشخصات متقاضیان
1-4 دلایل انتخاب طرح
1-5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1-6 وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح مجوز های قانونی
نگاه اجمالی
تاریخچه
سیر تحولی و رشد
سنگ معدنهای آهن
فرآیندهای اولیه استخراج آهن
مواد اولیه مورد نیاز استخراج آهن
سنگ معدن آهن
زغال کک
سنگ آهک
واکنشهای کوره استخراج آهن
احیای مستقیم
مجوز های قانونی
مراحل صدور جواز تاسیس
شرایط عمومی متقاضیان (اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی) دریافت جواز تاسیس
مدارک مورد نیاز
اصلاحیه جواز تاسیس
تعریف
صدور پروانه بهره برداری
مراحل صدور توسعه طرح
فصل دوم: روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از معدن سنگ آهن
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست مواد مصرفی مورد نیاز
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت (جهت فروش کالا)
فصل سوم: امور مالی طرح
1- سرمایه گذاری ثابت طرح
1-1- ماشین آلات
2-1- تأسیسات
جمع کل هزینه های ثابت طرح
2- هزینه های جاری طرح
1-2- حقوق و دستمزد
2-2- هزینه مواد ناریه
3-2- هزینه تعمیرات و نگهداری
4-2-هزینه سوخت
5-2- هزینه اجاره بلدوزر
6-2- هزینه غذا
7-2- هزینه تعمیر و نگهداری
7-2- هزینه های مترقبه پیش بینی نشده
3- هزینه های جاری سالیانه
4- سرمایه در گردش
5- حقوق پایه
6- محاسبه استهلاک
7- محاسبه قیمت تمام شده
8- قیمت فروش
9- سود حاصل از فروش (سود ویژه)
10-نرخ بازگشت سرمایه
11- دوره بازگشت سرمایه
فصل چهارم: جمع بندی، نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج حاصله از اجرای طرح
بخشی از متن:
مقدمه:
پلی اتیلن یا پلی اتن یکی از سادهترین و ارزانترین پلیمرها است. پلی اتیلن جامدی مومی و غیر فعال است. این ماده از پلیمریزاسیون اتیلن بدست میآید و بطور خلاصه بصورت PE نشان داده میشود. مولکول اتیلن دارای یک بند دو گانه C=C است. در فرایند پلیمریزاسیون بند دو گانه هر یک از مونومرها شکسته شده و بجای آن پیوند سادهای بین اتمهای کربن مونومرها ایجاد میشود و محصول ایجاد شده یک درشتمولکول است. از فیلم های پلی اتیلنی برای بسته بندی مواد غذایی، البسه، کیسههای پلاستیکی، فیلم های محافظ درکاربردهای ساختمانی، عایق های رطوبت، گلخانه ها، پوششهای صندلی اتومبیلهای نو، تارپولین ها و غیره استفاده کرد. از کاربردهای دیگر آن میتوان به استفاده از آن در عایق های الکتریکی کابلها وسیمها، ظروف خانگی، قطعات مختلف مصرفی در صنایع خودروسازی، قطعات تزریقی، انواع لوله ها، مخزنهای نگهداری مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی و از پودر آن برای بهبود خواص مختلف رزین های گرما نرم و گرماسخت و غیره اشاره کرد. بررسی میزان تاثیر ضربه قوچ در لوله های پلی اتیلن ضربه قوچ و روش محاسبه آن ضربه قوچ در اثر بستن و یا باز کردن ناگهانی و یا تدریجی شیر تغذیه کننده لوله و یا دریچه و یا سوپاپ موجود در قسمت انتهای لوله حامل سیال تحت فشار، ایجاد می شود که با تغییرات سرعت و تغییر اندازه حرکت همراه و سبب ایجاد یک افزایش فشار و یا کاهش فشار در لوله می گردد و بصورت موج منفی و مثبت با سرعتی که به سرعت موج موسوم است در طول لوله پیش می رود .
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات
1-1 مقدمه
1-2 نام کامل طرح و محل اجرای آن
1-3 مشخصات متقاضیان
1-4 دلایل انتخاب طرح
1-5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه
1-6 وضعیت و میزان اشتغالزایی
تاریخچه و سابقه مختصر طرح
تاریخچه تولید پلی اتیلن
استفاده از انواع کاتالیزورها در سنتز پلیاتیلن
انواع پلی اتیلن
HDPE( پلیاتیلن با دانسیته بالا)
LDPE (پلیاتیلن با دانسیته پایین)
LLDPE (پلی اتیلن خطی با دانسیته پایین)
MDPEپلی اتیلن با دانسیته متوسط است
توزیع وزن مولکولی
مجوز های قانونی
مراحل صدور جواز تاسیس
شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس
مدارک مورد نیاز
اصلاحیه جواز تاسیس
تعریف
صدور پروانه بهره برداری
مراحل صدور توسعه طرح
فصل دوم: روش انجام کار
گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه
بازدید از محل بازیافت و تولید ظروف پلی اتیلنی
جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده
فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها
مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان)
فصل سوم: امور مالی طرح
1- سرمایه گذاری ثابت طرح
1-1- زمین محل اجرای طرح
2-1- محوطه سازی
3-1- ساختمان ها
4-1- تأسیسات و تجهیزات
5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
6-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه
7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی
8-1- هزینه های قبل از بهره برداری
جدول هزینه های ثابت طرح
2- هزینه های جاری طرح
1-2- حقوق و دستمزد
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
2-2- مواد اولیه و بسته بندی
3-2- هزینه سوخت و انرژی
4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه های جاری طرح
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
سرمایه در گردش
جدول سرمایه گذاری
فصل چهارم: جمع بندی، نتیجه گیری و پیشنهادات
نتایج حاصله از اجرای طرح