پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

فروشگاه دانلود پروژه ها ،مقاله و تحقیقات دانشجویی - project , computer , book , pdf , word, پروژه , تحقیق , مقاله , کارآموزی , پایان نامه , عمران , کامپیوتر , ساختمان , الکترونیک
پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

پروژه ها و تحقیقات دانشجویی

فروشگاه دانلود پروژه ها ،مقاله و تحقیقات دانشجویی - project , computer , book , pdf , word, پروژه , تحقیق , مقاله , کارآموزی , پایان نامه , عمران , کامپیوتر , ساختمان , الکترونیک

تحقیق اثرات نماز بر زندگی دنیوی و اخروی

تحقیق-اثرات-نماز-بر-زندگی-دنیوی-و-اخروی
تحقیق اثرات نماز بر زندگی دنیوی و اخروی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 55
حجم فایل: 55
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:
مقدمه:
نماز در دین مقدس اسلام، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از فروع دین و حتی ستون دین به‌حساب می‌آید و قرآن کریم با تعبیرهای مختلفی، مانند «اقیموالصلوه» بر واجب بودن آن تصریح فرموده است، هر چه در مورد اهمیت نماز مطالعه کنیم شناخت ما در مورد نماز بیشتر می‌شود. نماز به معنای ارتباط و سخن گفتن مستقیم با خداوند بزرگ است و این بالاترین توفیقی است که یک جوان می‌تواند از آن برخوردار شود و سعی می‌کند همواره خود را آماده سازد: نماز از واجباتی است (شمس،45:1390) که در هیچ شرایطی نباید ترک شود نماز میراث تمامی انبیاء است و از اساسی‌ترین ارکان حیات، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوانان است و تاریخ این حقیقت را نشان می‌دهد که هرگاه نماز در جامعه رو به ضعف و فراموشی گذاشت، مقدمات انحطاط آن جامعه فراهم می‌شود.در این تحقیق برراهکارهای جذب جوانان به عنوان موثرترین قشر هر جامعه تاکید گردیده است و روش تحقیق به صورت مقطعی و اسنادی بوده است.

فهرست مطالب:
مقدمه
روش تحقیق
پیشینه تحقیق
مفاهیم و واژگان  کلیدی
نیاز روحی جوانان به نماز و دعا
مبانی نظریه تحقیق
تاثیر قلب در تحقق نماز
تفاوت عبادت واطاعت
پیامدهای بی توجهی به نماز
آثار و فواید نماز
بازدارندگی  نماز
پیامدهای ترک نماز
سیمای نمازگزاران واقعی
نتیجه گیری وپیشنهادات
منابع

دانلود فایل

تحقیق اثرات بازی های رایانه ای خشن بر کودکان

تحقیق-اثرات-بازی-های-رایانه-ای-خشن-بر-کودکان
تحقیق اثرات بازی های رایانه ای خشن بر کودکان
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 54
حجم فایل: 61
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
همزمان با رشد تکنولوژی و ورود بازی های رایانه ای به مرز و بوم ما، این بازی ها به دلیل داشتن جذابیت های ناشی از تصاویر متنوع و گیرا، گرافیک بالا، هیجانات زیاد و راحتی استفاده از آن، به سرعت جای خود را در میان کودکان و نوجوانان باز کرده است. دامنه و گستردگی استفاده از این پدیده به اندازه ای است که کمتر کودک و نوجوانی را می توان یافت که از بازی های رایانه ای بی بهره مانده باشد. همچنین در اغلب خیابان های شهر و روستاها کلوپ های مربوط به بازیهای رایانه رایج شده و با گسترش امکانات استفاده از اینترنت، گیم نت ها هر چه بیشتر مورد استقبال کاربران این گونه بازی ها قرار گرفته است. تولید کنندگان و توزیع کنندگان این بازی ها، برای کسب سود بیشتر هر روزه بازی های جدیدی را وارد بازار کرده و در هر بازی جدید جذابیت های بیشتر و هیجانات تازه ای برای جذب مشتری اضافه می نمایند. اغلب والدین نیز بی آن که نگران اثرات مخرب این کالای "تجاری ـ هیجانی" باشند، به رفتار فرزند خود عادت کرده و منفعلانه به این وضعیت تن داده اند.

فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
سوالات پژوهشی
اهداف کلی 
فصل دوم
پیشینه تحقیق  
آسیب های روانی تربیتی
فصل سوم 
روش تحقیق
چارچوب نظری
معایب بازیهای رایانه ای 
آسیب های روانی اجتماعی
مزایای بازیهای رایانه ای 
فصل چهارم
نتیجه گیری 
پیشنهادات
منابع

دانلود فایل

تحقیق ابزارهای آموزش در پیش دبستانی

تحقیق-ابزارهای-آموزش-در-پیش-دبستانی
تحقیق ابزارهای آموزش در پیش دبستانی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 32
قیمت: : 1000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
مسئله آموزش و پرورش پیش دبستانی از مدتها پیش مورد توجه مربیان بزرگ تعلیم و تربیت بوده است. توجه به استعداد ها و ویژگی های جسمی و ذهنی کودکان سنین پیش دبستانی و سعی در رشد و شکوفائی بالقوه آنان یک برنامه مدون و سازماندهی شده را جهت آموزشهای پیش دبستانی می طلبد اساس تربیت همان شش سال اول زندگی است حتی بعضی از روانشناسان  معتقدند که  شخصیت کودک در سه سال اول زندگی  شکل می گیرد. عده ای هم مثل روسو می گوید تا ۷ سالگی باز هم پیش دبستان است . موفقیت در دوره های تحصیلی بعد، جلوگیری از افت تحصیلی ، کاهش هزینه های تحصیلی و سازگاری بهتر اجتماعی بر اهمیت موضوع می افزاید. تحقیقی که تدوین گردیده تحت عنوان «بررسی تأثیر آموزشهای پیش دبستانی بر فرآیند رشد اجتماعی دانش آموزان پایه ا.ول شهری و حومه شهرستان ارومیه» مشتمل بر دو گروه دانش آموزان آموزش دیده های پیش دبستانی و دانش آموزان که دوره پیش دبستان را طی نکرده اند می باشد. بر روی جامعه آماری که مادر که حدود ۹۰۶۴ نفر می باشد که ۱۰%  آن به عنوان جامعه نمونه (۹۶ نفر) انتخاب شده اجرا گردید که به روش توصیفی و نیمه تجربی از طریق استفاده از آمار توصیفی و استنباطی  فرضیه های آن مورد بررسی و به آزمون گذاشته شده است. نتیجه ای که به دست آمده رد فرضیه آماری صفر ( H0 )  و تأئید فرض آماری خلاف (H1 ) می باشد. البته نمی شود در این رابطه یک تعمیم کلی در نظر گرفت ، لیکن می توان  این گونه بیان داشت که در چهار چوب  و محدودۀ این تحقیق که به روش علمی به عمل آمده آموزشهای پیش دبستانی در کسب مهارتهای اجتماعی دانش آموزان در مراحل بعدی تحصیل می تواند  مؤثر و مفید واقع گردد.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
کلیات
اهمیت بازی در پیش از دبستان
اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان
اهداف آموزش و پرورش پیش از دبستان
هدف از اسباب بازیهای آموزشی
ویژگیهای برنامه آموزشی پیش دبستانی
دیدگاهها و نظرات دانشمندان
نتیجه گیری
منابع

دانلود فایل

تحقیق روش های تدریس در آموزش ابتدایی

تحقیق-روش-های-تدریس-در-آموزش-ابتدایی
تحقیق روش های تدریس در آموزش ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 99
قیمت: : 1000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن:
اصطلاح تدریس، اگر چه در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می رسد، اکثر معلمان و مجریان برنامه های درسی با معنی و ماهیت درست آن آشنایی دارند. برداشتهای مختلف معلمان از مفهوم تدریس می تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه ی کار کردن با آنها تأثیر مثبت یا منفی بر جای گذارد. برداشت چند گانه از مفهوم تدریس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ از مهمترین آنها ضعف دانش پایه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاههای مختلف تربیتی است. گاهی آشفتگی و اغتشاش در درک مفاهیم تربیتی به حدی است که بسیاری از کارشناسان، معلمان و دانشجویان این رشته مفاهیمی چون پرورش، آموزش ،تدریس و حرفه آموزی را یکی تصور می کنند وبه جای هم به کار می برند. این مفاهیم اگر چه ممکن است در برخی جهات وجوه مشترک و در هم تنیده داشته باشند، اصولاً مفاهیم مستقلی هستند و معنای خاص خود را دارند.
پرورش یا تربیت «جریانی است منظم و مستمر که هدف آن هدایت رشد جسمانی، شناختی، اخلاقی و اجتماعی یا به طور کلی رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعداد آنان است » (سیف ،1379 ، 28 ). بر اساس چنین تعریفی پرورش یک نظام است، نظامی که کارکرد اساسی اش شکوفا کردن استعداد و تربیت شهروندانی است که هنجارهای مورد پذیرش جامعه راکسب کنند و متعهد به ارزشهای آن باشند. حتی بسیاری از صاحب نظران تربیتی کارکردی فراتر از کارکرد ذکر شده برای پرورش قائلند و معتقدند که القای ارزشها و سنتها و اخلاقیات پذیرفته شده جامعه به افراد یکی از قدیمی ترین دیدگاه پرورشی است، به جای چنین کارکردی، نظام تربیتی باید رشد مهارتهای شناختی از قبیل تفکر انتقادی، تحلیل ارزشها و مهارتهای گروهی را در کانون کارکردهای خود قرار دهد تا زمینه ی مردم سالاری در جامعه فراهم شود. (میلر، 1983) گروهی دیگر نیز بر این باورند که نظام تربیتی باید عامل تغییر و تحول اجتماعی باشد. (فریره، 1972)

فهرست مطالب:
مقدمه    
روش کنفـــــرانس (گــــرد هم آیی)     
روش شاگــــرد ـ استــــادی    
روش چند حســـی (مختلط)     
روش حل مسئلــــه    
روش پـــــروژه ای    
شیــــــوه سخنــــــرانی      
شیوه بازگویـــی    
شیـــــوه پــــرسش و پاســـــخ    
 شیوه تمــــرینی    
شیـــــوه بحثــــی    
شیــــوه نمایشــــی    
شیــــوه آزمایشـــی ( روش اجرا کردن یا یادگیری بوسیله عمل )    
شیــــوه گـــــردش علمـــــی    
روش کارگاهـــــــی    
روش تدریس کارگاهـــــی    
الگـــــوی دریافت مفهـــــوم    
الگـــوی آمــــوزش کاوشگــــری    
الگـــوی پیش سازمـــان دهنـــده    
الگوی یادسپاری    
الگوی کاوشگری علمی    
الـگــــوی تدریس غیـــــر مستقیم    
الگــــوی آگاهی یابی    
الگــــوی آمــــوزش آزمایشگاهــــی    
الگـــوی کاوشگـــــری علـــوم اجتماعـــــی    
الگـــوی یادگیـــــــری در حد تسلط آمـــــــوزش مستقیـــم
(نظــــریه اجتماعــــی یادگیــــری)    
الگـــوی آمــــوزش برای رشد مفهــــوم و مهـــارت    
منابع

دانلود فایل

تحقیق نقش معلمان در حل مشکلات کم رویی دانش آموزان دوره ابتدایی

تحقیق-نقش-معلمان-در-حل-مشکلات-کم-رویی-دانش-آموزان-دوره-ابتدایی
تحقیق نقش معلمان در حل مشکلات کم رویی دانش آموزان دوره ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 91
حجم فایل: 538
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
انسان اصالتا موجودی است اجتماعی و نیازمند برقراری ارتباط با دیگران. بسیاری از نیازهای عالیه انسان و شکوفا شدن استعدادها و خلاقیت هایش فقط از طریق تعامل بین فردی و ارتباطات اجتماعی ارضا می گردد. در واقع، خودشناسی، برقراری ارتباط مؤثر و متقابل با دیگران و پذیرش مسؤولیت اجتماعی از اهداف اساسی همه نظام های تربیتی است. در دنیای پیچیده امروز، یعنی در عصر ارتباطات حضور فعال فرهنگی و احاطه بر زنجیره علوم، فنون و تکنولوژی برتر انکارناپذیر است. در هر جامعه ای درصد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و بزرگ سالان بدون آن که تمایلی داشته باشند، ناخواسته خود را در حصاری از کم رویی محبوس و زندانی می کنند و شخصیت واقعی و قابلیت های ارزشمند ایشان در پس توده ای از ابرهای تیره کم رویی ناشناخته می ماند. چه بسیار دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، کارگران و... هوشمند و خلاقی که در مدارس، دانشگاه ها، ادارات، کارخانجات و... فقط به دلیل کم رویی و ناتوانی اجتماعی، همواره از نظر پیشرفت تحصیلی و شغلی و قدرت خلاقیت و نوآوری نمره کم تری عایدشان می شود; چرا که کم رویی یک مانع جدی برای رشد قابلیت ها و خلاقیت های فردی است. پدیده کم رویی در بین بزرگ سالان و افراد مسن بسیار پیچیده تر از جوانان است و چنین پیچیدگی روانی ممکن است در اغلب موارد نیازهای درونی، تمایلات، انگیزه ها، قابلیت ها، فرصت ها، هدف ها و برنامه شغلی، حرفه ای و اجتماعی جوانان ایشان را به طور جدی متاثر و دگرگون کند. پرداختن به پدیده کم رویی و بررسی مبانی روان شناختی آن از این رو حائز اهمیت است که تقریبا همه ما به گونه ای تجاربی از کم رویی را در موقعیت های مختلف داشته ایم. اما نکته مهم تراین است که بعضی ها درهمه شرایطوموقعیت های اجتماعی به کم رویی قابل توجهی دچار می شوند. بنابراین می توان گفت که اکثر قریب به اتفاق مردم در مواردی از زندگی اجتماعی خود به گونه ای دچار کم رویی شده اند. اما پدیده کم رویی دارای درجات مختلفی است: ...

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مشکل کم رویی در دانش آموزان
تعریف کمرویی
مشخصه های رفتاری کودکان کمرو و گوشه گیر
نشانه های دیگر
سبب شناسی مشکل
راهکارهایی برای معلمان
راهبردهای کمک به بچه خجول
افدام پژوهی
الگوی مصرف بچّه ها را چگونه اصلاح نمایم؟
کمرویی و انزوا طلبی
کمرویی وافعی کیست؟
عمومیت آن
سنین کمرویی
کودکی
آثار و نشانه های کمروی
عدم نداشتن ابتکار عمل
نگرانی و تشویش
انزواجوئی مثبت
ریشه و علل کمرویی
عوامل اجتماعی
عوارض آن
خطرات مهم تر
راه های پیشگیری از کمرویی در کودکان
جدائی یا طلاق
شکست های تحصیلی
خودماندگی در دانش آموزان ابتدایی
علل بیماری خودماندگی
 ویژگی ها و علائم و نشانه های کودکان مبتلا به اوتیسم
راهبردهایی پیرامون خودماندگی به معلمان و اولیا مدارس
در نتیجه
نشانه‌های یک دانش‌آموز خجالتی
مشکل کم رویی در دانش آموزان
نشانه های دیگر
سبب شناسی مشکل
راهکارهایی برای معلمان
کمرویی ناشی از ترس
خانواده و فرزندان کمرو
تک فرزندها و فرزندان اول خانواده
مدرسه، تقویت کمرویی یا رشد اجتماعی
فشارهای اجتماعی و کمرویی
کمرویی دانش آموزان
مشکلی مربوط به گذشته
علت شناسی کمرویی
نظریه صفات
نظریه یاد گیری (رفتارگرایی)
دیدگاه روان شناسی اجتماعی
موقعیتهای اجتماعی
تمایل به بهترین بودن
بر چسبهای اجتماعی
دیدگاه جامعه شناسی
تاثیر والدین
تاثیر مدرسه
راه های ریشه کن کردن کم رویی در دانش آموزان
علل کم رویی
نشانه های کم رویی
آثار کم رویی
راه های پیش گیری از کم رویی
مقابله با کم رویی
طرز برخورد با دانش‌آموزان خجالتی
کم‌رویی چیست؟
اضطراب اجتماعی
علایم کم‌رویی
علل کم‌رویی
روش‌های درمان کم‌رویی
درمان کم‌رویی
معلم ودانش آموزان خجالتی و گوشه گیر
انواع وعلل خجالتی وگوشه گیربودن درکلاس درس
ویژگی های کودکان و نوجوانان کم رو
شیوه های کمک به کودکان کمرو و خجالتی
مداخلات و کمک های والدین
مداخلات و کمک های مربیان و آموزگارن
 راه کارهای پیش نهادی برای ر ویارو یی با دانش آموزان خجالتی وگوشه گیر
نتیجه گیری
فهرست منابع

دانلود فایل

تحقیق نحوه کار در امور دفتری و بایگانی مدارس

تحقیق-نحوه-کار-در-امور-دفتری-و-بایگانی-مدارس
تحقیق نحوه کار در امور دفتری و بایگانی مدارس
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 84
حجم فایل: 635
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
گسترش و توسعه فعالیتهای سازمان و افزایش تبادلات سازمانی باعث می شود تا حجم زیادی از اسناد و پرونده ها برای سازمان ایجاد شود. این امر معضلاتی چون دشواری دسترسی به اسناد، کندی بازیابی آنها و از همه مهم تر هزینه های سنگین نگهداری را دربر دارد. از جمله پیامدهای این مسائل می توان به صرف زمان زیاد پرسنل در نگهداری و بازیابی اسناد، اشغال حجم زیادی از فضای فیزیکی برای نگهداری از این اسناد، نگرانی های ناشی از حفظ و امنیت اسناد و هزینه های خرید و نگهداری تجهیزات مناسب برای بایگانی فیزیکی اسناد و... اشاره کرد. ما در شرکت برید برآنیم تا با ارائه یک راهکار مناسب به سازمانها در رفع مسائل فوق یاری رسانیم و برای این منظور سیستم بایگانی اسناد و مدارک را با قابلیتهای زیر طراحی کردیم:
  ساختار اطلاعاتی بایگانی:بایگانی مجموعه ای از اسناد و مدارک است که با افزوده شدن حجم آنها امکان دسترسی به این اسناد و مدارک روزبه روز مشکل تر می کند. از طرفی در روشهای سنتی بایگانی، بازیابی اسناد تنها از طریق کلاسه آنها امکان پذیر است و بنابراین تنها از یک طریق می توان به اسناد مورد نظر دسترسی داشت. در سیستم بایگانی برید امکاناتی فراهم شده است تا بتوان اقلام اطلاعاتی پرونده ها و اسناد درون آنها را استخراج نموده و در سیستم تعریف کرد. لازم به ذکر است که هنگام ورود این پرونده ها و اسناد در سیستم، اقلام اطلاعاتی برای آنها وارد می شود که این پرونده ها و اسناد مذکور با استفاده از هریک از این اقلام اطلاعاتی قابل جستجو خواهند بود.  ...

فهرست مطالب:
چکیده
تعاریف و ا صطلاحات بایگانی 
آشنایی با مفهوم بایگانی
تاریخچه بایگانی
فواید بایگانی
محل و لوازم بایگانی
انواع مهر هامورد نیاز در واحد های بایگانی
ویژگی های تخصصی ، شخصیتی رفتاری مسئولان بایگانی و دفتری
 اهم این خصوصیات فهرست وار عبارت است از
اداره ی ا مور بایگا نی
مزایای شیوه ی غیر متمرکز
عوامل موثر در برقراری سیتم متمرکز یا غیر متمرکز
مراحل و نحوه ی استفاده از کامپیوتر
موارد استفاده ی بایگانی کامپیوتر در اموراداری و استخدامی
توانایی جمع آوری اسناد و مدارک ، آمار و ارقام جهت بایگانی
جمع آوری اطلاعات لازم
مطالعه ی اسنادو مدارک موجود در سازمان
اصول روش های بایگانی
تعریف طبقه بندی از نظربایگانی
روش های بایگانی
روشهای تنظیم پرونده های اسمی
ترتیب ثبت اسامی روی پوشه ها ودفاتر راهنما
روش شماره گذاری متوالی یا مسلسل (سیستم شماره ای محض)
نحوه استفاده از این روش
دفترراهنمای الفبایی
روش شماره گذاری بر اساس حرف اول ودوم نام خانوادگی
روش دهد هی( دسیمال)
روش جغرافیایی
آشنایی با اسناد خرید
مفهوم سند خرید
اسناد مورد نیاز خرید های عمده
واحد کارپردازی موظف به انجام امور زیر می باشد
آشنایی با ویژگی های اسناد و مدارک
شرایط احراز و خصوصیات بایگان فنی
بایگانی انواع نقشه
کد گذاری و بایگانی نقشه ها
توانایی بایگانی انواع نامه ها
کنترل و طبقه بندی اسناد
ثبت و بایگانی اسناد محرمانه
توانایی امحا پرونده
آیین نامه تشخیص اوراق زائد و ترتیب امحای آنها
مفهوم اوراق زائد
حفاظت از اسناد و مدارک
انواع ارتباط
برقراری ارتباطات صحیح درسازمان
ارتباط بامافوق سازمانی وتهیه گزارش
تعریف گزارش
فرم گزارش وانواع آن
عنوان گیرنده گزارش
گزارش تحلیلی
مراحل گزارش نویسی
آشنایی با  فرم ها و دفاترمورد استفاده در بایگانی
فرم فهرست محتویات پرونده
فرم  جایگزین  پرونده های انتقالی
انواع خا موش کنننده ها
تعریف لغوی سند
پاراف چیست؟
فلسفه ی سند نویسی
 نامه اداری
یادداشت اداری
نحوه ی کدگذاری واحدهای سازمانی
بایگانی مکاتبات اداری
روش موضوعی چیست؟
لاک و مهر کردن به دو روش
تعیین تکلیف پرونده های راکـد
ارسال پرونده ها به بایگانی راکد
منابع

دانلود فایل

تحقیق نحوه ایجاد خلاقیت و نوآوری در تبلیغات دینی

تحقیق-نحوه-ایجاد-خلاقیت-و-نوآوری-در-تبلیغات-دینی
تحقیق نحوه ایجاد خلاقیت و نوآوری در تبلیغات دینی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 101
حجم فایل: 501
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
آیا تاکنون به راه‌های ایجاد خلاقیت در تبلیغ فکر کرده‌اید؟ در روزگار ما به قول آلوین تافلر؛ دیگر قدرت از لوله‌ی تفنگ خارج نمی‌شود و ماهیت قدرت، تغییر یافته است. اندیشه‌های دینی متفاوت هر روز، راه‌های تازه‌ای را برای جلب مخاطبان، در پیش می‌گیرند. انسان خسته‌ی مدرن به دنبال راه‌های تازه‌ای برای شکستن قفس تنگ و نفس‌گیر زندگی ماشینی است. این در حالی است که علم‌گرایی، تجربه‌گرایی، اخلاق‌گرایی صرف و چندخدایی نیز نتوانست پاسخگوی نیازهای متنوع او باشد. از همین رو عرفان‌های کاذب و اندیشه‌های تخدیری در قالب جنبش‌های نوپدید دینی در قرن 21 رشد و گسترش فزاینده‌ای یافت. در این گیر و دار، کار ادیان ابراهیمی سخت‌تر شد. رهبران دینی ابراهیمی هر روز با جنبش‌هایی روبرو هستند که مومنان به این ادیان را با شبهه‌های جدیدی روبرو می‌سازد. از دیگر سو، مبلغان دینی با دشواری‌های خاصی روبرو شده‌اند که تنها با خلاقیت و نوآوری در شیوه‌های تبلیغی می‌توانند جدال فکری موفقی را در نگهداشت و جذب مخاطبان خود داشته باشند.
بدون شک، هر سازمان، متشکل از عوامل انسانی، فرهنگی، ساختاری، فنی، تکنولوژیکی و سایر عناصر محیطی است که به صورت مشترک برای تحقق هدف‌های از پیش تعیین شده در تعامل هستند. رشد سازمان و تداوم آن، ارتباط نزدیکی با نیازها و خواسته‌های انسانی و چگونگی برآورده شدن آنها دارد. یکی از وظایف مدیران سازمان‌ها آن است که نیروهای انسانی تحت امر خود را توانا سازند به گونه‌ای که بتوانند تصمیم بگیرند، راه‌حل‌های تازه برای مسایل پیدا کنند، خلاقیت داشته باشند و در مقابل کار مسئول باشند. ...

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تعریف خلاقیت
تقویت مهارت خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان
ویژگی های دانش آموزان خلاق
پرورش خلاقیت در خانواده
معلم و نقش او در پرورش خلاقیت دانش آموزان
 راهکارهای پرورش خلاقیت
 شیوه های پرسش خلاق   
 راهکارهایی برای کشف استعدادها و خلاقیت در دانش آموزان
 شکوفایی استعدادهای دانش آموزان توسط معلم
استعداد یابی و راهکارهای پرورش آن
 چگونگی تبلیغات دینی خلاق
نظام تبلیغات دینی خلاق
موانع خلاقیت مبلغان دینی
خصوصیات مبلغان خلاق
ارائه راهکارهایی برای ارتقای بینش دینی کودکان استثنایی
راههای ایجاد انگیزه در کودکان استثنایی برای انجام تکالیف دینی
حقوق دینی  کودک استثنایی از دیدگاه اسلام
رسانه موثرترین ابزار در باب فرهنگ سازی مسائل کودکان استثنایی است 
پیشنهادات
نقش معلم در پرورش خلاقیت
راههای ایجاد و پرورش خلاقیت
هنر مجالی برای تفکر و پرورش خلاقیت در دانش آموزان
عوامل موثر در پرورش خلاقیت دانش آموزان را بهتر بشناسیم
عامل فکری- عقلانی
عامل عاطفی
نقش معلم
روش های پرورش خلاقیت دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه
ویژگیهای شخصیت خلاق
موانع خلاقیت
موانع خلاقیت در محیط خانواده
اصول پرورش خلاقیت در کلاس درس
ویژگی های معلم پرورش دهنده ی خلاقیت
خلاقیت چیست ؟
ویژگی های معلم پرورش دهنده خلاقیت
پرورش خلاقیت تحصیلی در دانش‌آموزان
رفتار خلاق در نوجوانان
رفتار خلاق در کودکان مدرسه‌ای
نقش معلم‌ها چیست
والدین چه نقشی دارند
چگونه خلاقیت از بین می‌رود
حق‌پرورش خلاقیت برای تمام کودکان
خلاقیت جریانی اجتماعی و مشترک است
چالش‌های تحصیلی
روشهای رشد خلاقیت وتفکر در دانش آموزان
تفکر خلاق
راهکار هایی برای پرورش خلاقیت در دانش آموزان
روشهای  پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدائی
پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدایی
موانع خلاقیت در محیط مدرسه
موانع خلاقیت در محیط خانواده
ویژگی های معلم پرورش دهنده ی خلاقیت
نتایج نظرسنجی از تعدادی معلمان در زمینه خلاقیت
راههای ایجاد و پرروش خلاقیت
نتیجه گیری
منابع و مآخذ

دانلود فایل

تحقیق مشکلات و راهکارهای روشهای نوین یادگیری در دانش آموزان

تحقیق-مشکلات-و-راهکارهای-روشهای-نوین-یادگیری-در-دانش-آموزان
تحقیق مشکلات و راهکارهای روشهای نوین یادگیری در دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 102
حجم فایل: 505
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است. به همین سبب کیفیت آموزشی از سطح مطلوب برخوردار نیست و دانش آموزان علاقه زیادی به تحصیل نشان نمی دهند. یکی از دلائل آن عدم آشنایی معلمان با روش های نوین تدریس است.
 پیشرفت روز افزون علوم و تحقیقات گوناگون در حیطه های مختلف حاکی از آن است که اطلاعات بشر روز به روز افزایش می یابد و مطالب جدیدی به دست می آید.امروزه هر فرد بشر ناچار از استفاده یافته های جدید است.
 روش تدریس فعال ونوین که در آن مشارکت دانش آموز و معلم را می طلبد و به جای انتقال مطالب به دانش آموز، به افزایش توانایی یادگیرنده دز قزآیند یادگیری عنایت دارد.
به دلایل متعدد از جمله تاکید براصولی از کلیات نظام آموزش و پرورش کشور و اهداف دوره های تحصیلی، نگرش های جهانی، رشد روز افزون تحقیقات ، سرعت فن آوری و تکنولوژی ، ضرورت کار بست تدریس فعال را می طلبد.
ادیان و رهبران مصلح اجتماعیی نیز تاکید بر نوعی فعال سازی ذهن و جلوگیری از تقلید کورکورانه در اصول و روشهای زندگی دارند، لذا آموزش و تدریس های متکی بر روشهای فعال خود گامی است در اشاعه و ترویج علم و پرورش انسانهای آزاد و آگاه که می تواند در توسعه و فناوری مثمر ثمر باشد. ...

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: تجربیات شخصی
مقدمه
تجربیات
استفاده از روشهای نوین تدریس
نگاه اجمالی
تاریخچه روشهای تدریس در آموزش جهان
روش های نوین تدریس
مفهوم تدریس
رویکرد جدید در تدریس
راهبردهایی برای ارضای نیازهای یادگیری فراگیران
پرورش یادگیری در دانش آموزان
ارزیابی فضای کلاس
تاکید بر استفاده از روشهای فعال ونوین آموزشی
مراحل تدریس روش بحث گروهی :
مراحل تدریس در روش طرح کارای تیم :
فصل دوم: مشکلات و محدودیت ها و راهکارها
یادگیری همکارانه(گروه بندی دانش آموزان)
تکنولوژی آموزشی و روشهای جدید تدریس
تکنولوژی آموزشی در منظر بزرگان علم
استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید در امر آموزش و پرورش
شیوه های نوین تدریس (شیوه گردش علمی
وظایف معلم
محدودیت ها و مشکلات گردش علمی
بررسی نحوه تدریس:
روش موفق تدریس از دیدگاه دانش‌آموزان
بررسی موارد تربیتی در امر تدریس
نحوه انتقال مطالب از دیدگاه قرآن
نحوه برخورد معلم با دانش‌آموز (بعد عاطفی)
بررسی بهترین روش‌های تشویق و تنبیه
نحوه برخورد با شاگردان ناسازگار:
«روش‌های جلب توجه دانش‌آموزان»
بررسی نحوه ارتباط صحیح با دانش‌آموزان
پیشنهادات
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

دانلود فایل

تحقیق مشکلات و راهکارها روش های تدریس زبان انگلیسی دردوره راهنمایی

تحقیق-مشکلات-و-راهکارها-روش-های-تدریس-زبان-انگلیسی-دردوره-راهنمایی
تحقیق مشکلات و راهکارها روش های تدریس زبان انگلیسی دردوره راهنمایی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 100
حجم فایل: 467
قیمت: : 5000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از چکیده:
همانگونه که می دانید یادگیری زبان در چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن خلاصه می شود. به نظر می رسد گوش دادن اولین مهارت مورد نیاز برای یادگیری زبان است. همانگونه که اصولا زبان مادری را از طریق گوش دادن یاد گرفته ایم، افزایش توانایی و مهارت گوش دادن در یادگیری زبان جدید نسبت مستقیمی با حصول موفقیت در فراگیری آن زبان دارد. بعد از گوش دادن ، صحبت کردن (مکالمه) مهمترین نیاز و مهارت یک زبان آموز به شمار می آید.
اصولا زبان آموزانی که موفق می شوند از طریق گوش دادن و صحبت کردن با محیط ارتباط برقرار کنند در یادگیری مهارت های خواندن و نوشتن نیز بسیار موفق تر ظاهر می شوند. خواندن سومین و یکی از ساده ترین مهارت های یادگیری زبان است. مهارت خواندن بیش از هر چیز نیاز به داشتن دایره وسیعی از لغات دارد. گسترده شدن مرزهای دایره لغات شما تنها نیازمند زمان و کمی پشتکار است. بدون شک بسته های آموزشی زبانی که تمرکز خود را بر روی تقویت دایره لغات کاربران بنا کرده اند ، یکی از موثرترین راه ها برای تقویت مهارت خواندن هستند. کتاب های خوبی نیز در زمینه لغات کاربردی زبان موجود است که می توانند شما را در رسیدن هر چه سریعتر به موفقیت در خواندن یاری دهند. نوشتن آخرین مهارتی است که زبان آموز باید تمرکز خود را بر روی آن بگذارد. ...

فهرست مطالب:
چکیده
تاریخچه زبان انگلیسی
روش تدریس زبان انگلیسی
روش تدریس پیشنهادی نکات دستوری: (1)
روش تدرس اصوات (Phonetics)
مرحله تمرین (Oral Dii)
هدف از تمرینات Oral Drills
روش تدریس پیشنهادی مکالمه
روش سمعی بصری
مهارتهای چهارگانه یادگیری زبان خارجی
آموزش زبان انگلیسی
روش تدریس متون خواندنی (Reading)
تدریس واژگان Vocabulary
روش تدریس لغات جدید
لغات جدید به کمک تصاویر
روش تدریس پیشنهادی نکات دستوری در زبان انگلیسی
روش تدریس اصوات (Phonetics)
مرحله تمرین (Oral Drills) در زبان انگلیسی
روش تدریس مکالمه در زبان انگلیسی
یادگیری مشارکتی و تدریس زبان انگلیسی (روش کارآیی تیمی)
تفاوت های آموزش زبان انگلیسی در موسسات زبان و مدارس
نقش انگیزش در فرآیند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی
نگاهی اجمالی بر روش های نوین تدریس
روش های یادگیری مشارکتی
یادگیری انگلیسی با روش جدید
تفاوت a. an و کلمات جمع
معما
روش های تدریس
اصول روش مستقیم
اصول روش شنیداری- گفتاری
روش کارایی تیمی و تدریس زبان انگلیسی
فواید و کارکردها گوش دادن
مهارت های اساسی گوش دادن فعال
راهکارهای عملی گوش دادن فعال
به کمک ضمیر ناخودآگاه درخواب انگلیسی بیاموزید!!
یادگیری مشارکتی و تدریس زبان انگلیسی (روش کارآیی تیمی)
جدیدترین روشهای تدریس زبان
روش های موجود در تدریس گرامر
نتیجه گیری
منابع

دانلود فایل

حل n معادله n مجهول به روش کرامر با ++C

حل-n-معادله-n-مجهول-به-روش-کرامر-با--c
حل n معادله n مجهول به روش کرامر با ++C
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: cpp
حجم فایل: 29
قیمت: : 15000 تومان

بخشی از متن:
توضیحات:
پروژه برنامه نویسی حل n معادله n مجهولی به روش کرامر با ++C ، مناسب برای دانشجویان سال اول مهندسی نرم افزار

دانلود فایل