پاورپوینت بررسی کارت امتیازی متوازن در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 4801 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت بررسی کارت امتیازی متوازن در 36 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف دقیق و کامل کارت امتیازی متوازن چیست؟
تاریخچه پیدایش کارت امتیازی متوازن BSC
معیارهای کلی برای تدوین کارت امتیازی متوازن چگونه در نظر گرفته میشود
نقش پیاده اجرا و پیاده سازی کارت امتیازی متوازن بر بهبود عملکرد سازمان
مبحث علمی پژوهشی در مورد کارت ارزیابی متوازن
انواع مختلف کارت امتیازی متوازن اجرا شده در سازمان های مختلف
کارت امتیازی متوازن نسل اول
کارت امتیازی متوازن نسل دوم
کارت امتیازی متوازن نسل سوم
نمونه کارت امتیازی متوازن
نمونه انجام شده کارت امتیازی متوازن برای یک شرکت ایرلاین منطقه ای
مراحل هشت گانه اجرا و پیاده سازی کارت امتیازی متوازن
خلاصه ای از مبحث کارت امتیازی متوازن
بخشی از متن
مقدمه
کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card) با نمایش سطح عملکرد سازمانها، مدیران را در راستای بهبود عملکرد واحد مربوطه یاری می سازد. رویکرد کارت امتیازی متوازن BSC در تعیین جایگاه سازمان این امکان را فراهم می آورد تا بتوان از این ابزار برای عارضه یابی سازمان ها بهره گرفت. در این راستا تنها باید سعی کرد تا معیارهای مناسبی برای اندازه گیری عملکرد تعریف و به کار گرفته شود.
تعریف دقیق و کامل کارت امتیازی متوازن چیست؟
مشکل تمام سیستم های مدیریت عملکرد این است که اهداف عملکرد، بلندمدت هستند (برای مثال، حداکثرسازی سود در طول دوره عمر شرکت)، اما برای آن که اهداف عملکرد به عنوان یک سیستم کنترل اثربخش عمل کنند باید در کوتاه مدت پایش شوند. مشکل رویکرد مالی فوق برای تفکیک سودآوری به نسبت های سازنده آن این است که بعید است که تعقیب کوتاه مدت اهداف مالی، منجر به حداکثرسازی بلندمدت سود شود.
یکی از راه حل ها برای این معضل، مرتبط کردن اهداف کلی شرکت برای حداکثر ساختن ارزش با اهداف استراتژیک و عملیاتی است تا مطمئن شویم که تعقیب اهداف مالی، در عوضِ موقعیت استراتژیک شرکت در بلندمدت نیست. مقبول ترین و رایج ترین روش برای انجام این کار، استفاده از کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card) است که رابرت کاپلان و دیوید نورتون ایجاد کردند. متدولوژی کارت امتیازی متوازن این امکان را به مدیران میدهد تا چارچوبی یکپارچه برای متوازن کردن اهداف مالی و استراتژیک و تفکیک معیارهای عملکرد سازمان به واحدها و بخش های تجاری مستقل فراهم کنند.
معیارهای عملکرد موجود در کارت امتیازی متوازن از پاسخ به چهار سوال به دست می آید:
• سهامداران چه انتظاری از ما دارند؟ دیدگاه مالی از معیارهایی نظیر جریان نقدی، فروش و رشد درآمد و بازده حقوق صاحبان سهام تشکیل می شود.
• در نظر مشتریان چگونه هستیم؟ معیارهایی نظیر اهداف مربوط به محصولات جدید، تحویل به موقع و سطح عیوب و خطا بر دیدگاه مشتریان موثر است.
• باید در چه چیزی برتری داشته باشیم؟ دیدگاه کسب و کار داخلی با فرایندهای کسب و کار داخلی نظیر بهره وری، مهارت های کارکنان، زمان چرخه، نرخ بازده و معیارهای کیفیت و هزینه ارتباط دارد.
• آیا می توانیم به بهبود و ارزش آفرینی ادامه بدهیم؟ دیدگاه نوآوری و یادگیری شامل معیارهای مرتبط با زمان چرخه توسعه محصول جدید، رهبری تکنولوژیکی و نرخ بهبود است.
تاریخچه پیدایش کارت امتیازی متوازن BSC
در اوایل دهه ۱۹۹۰ ،مؤسسه کاپلان نورتن، تحقیقی را با عنوان «اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده» به عهده گرفت، دیوید نورتن مدیر اجرایی این مؤسسه، به عنوان رهبر و رابرت کاپلان به عنوان مشاور آکادمیکی این پژوهش انتخاب شده بودند و در نتیجه تحقیق طبق گفته کاپلان و نورتن مجموعه ای از معیارها بود که به مدیران بینش جامع و سریعی از کسب وکار میدهد. آنها به این حقیقت پی بردند که شرکتها نخواهند توانست مزیت رقابتی خود را تنها با ایجاد و توسعه ی داراییهای مشهود حفظ نمایند. به عبارت دیگر «داراییهای نامشهود» یا «سرمایه ذهنی» عامل بحرانی موفقیت در ایجاد و حفظ مزیت رقابتی خواهد بود.
معیارهای کلی برای تدوین کارت امتیازی متوازن چگونه در نظر گرفته میشود
معیارهای کارت امتیازی متوازن در عملکرد سازمانی از چهار دیدگاه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری تشکیل شده است که در ارتباط با چهار وظیفه ی حسابداری و مالی، بازاریابی، زنجیره ارزش و منابع انسانی می باشد. این دو دانشمند سرشناس بر این باور بودند که مدیران جهت اداره سازمانهای امروزی در محیط پیچیده کسب وکار، باید به عملکرد، از چندین زاویه نگاه کنند.
دانشمندان حوزه مدیریت کسب و کار، معتقدند کارت امتیازی متوازن باید به عنوان سیستم یادگیری، اطلاع رسانی و ارتباطات استفاده شود نه به عنوان سیستم کنترل.
بنابراین کارت امتیازی متوازن BSC موجب حرکت رو به جلوی سازمان میشود، این رویکرد با بسیاری از ابتکارات مدیریتی سازگار است و بسیاری از اصول مدیریتی را در یک سند ترکیب می نماید. نمونه هایی از این اصول عبارتند از: سازمان مشتری مدار، توانمندسازی پرسنل، تولید به موقع، مدیریت ناب، سازمان یادگیرنده، مهندسی مجدد، مدیریت ریسک، مدیریت ذینفعان، نوآوری، مدیریت زمان، مدیریت کیفیت جامع و مدیریت ارزش.
و ...
پاورپوینت بررسی چرخه عمر محصول در 27 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 4082 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت بررسی چرخه عمر محصول در 27 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
یک راهنمای ساده برای فهم چرخه عمر محصول
توسعه محصول جدید
مراحل چرخه عمر محصول
چطور میتوانیم از این مدل استفاده کنیم؟
آیا میشود چرخه عمر محصول را افزایش داد؟
جمعبندی
بخشی از متن
مقدمه
چرخه عمر محصول (Product Life Cycle) یا چرخه حیات محصول موضوعی است که مورد استفاده بسیاری از بازاریابها و مدیران کسبوکارها قرار میگیرد. چرخه عمر محصول نقش بسیار پررنگی در تعیین استراتژیها ایفا میکند. همچنین از آنجایی که هر محصولی روزی افول پیدا میکند، میتوانیم با دانش این حوزه، عمر محصول را تا حد ممکن بالا ببریم و آن را در بازار حفظ کنیم.
از طرف دیگر استراتژیهای ما در هر مرحله از چرخه عمر محصول متفاوت خواهد بود.
حال با دانستن اهمیت بالای این موضوع، در این مبحث راجع به چرخه عمر محصول بیشتر آشنا خواهیم شد .
یک راهنمای ساده برای فهم چرخه عمر محصول
همانطور که مطالعه چرخه عمر موجودات زنده به دانشمندان زیستشناسی کمک میکند تا در مورد ساختار موجودات در طول دوره حیاتشان به شناخت برسند و نسبت به تغییرات دورههای مختلف زندگی آنها آگاهی یابند، این اصطلاح نیز در مورد صنعت و بازار حکمفرماست، منظور این است که مدیران بازاریابی و کسانی که در حوزه کسبوکار مشغولاند باید نسبت به شرایط یک محصول در طول دوره عمرش واقف باشند تا بتوانند بهترین تصمیمگیریها را در مورد محصولاتشان اتخاذ نمایند.برای فهمیدن این موضوع مبحث توسعه محصول جدید را توضیح خواهیم داد .
توسعه محصول جدید
یک محصول جدید که قرار است توسعه پیدا کند را در نظر بگیرید، مرحله توسعه محصول جدید قبل از شروع چرخه عمر محصول اتفاق میافتد که این مراحل بیشتر شامل تحقیقات بازار میباشد که در نهایت منجر به راهاندازی محصول میگردد. ازاینرو این مرحله میتواند شامل موارد زیر باشد:
1. بررسی تقاضا برای محصولات
2. ارزیابی برند
3. محکزدن رقبا
4. درک ترجیحات و رفتارهای مصرفکنندگان
چرخه حیات محصول، مراحل محصول را از زمان عرضه تا توقف توصیف میکند. در واقع این مدل، یک ابزار استراتژی است که به شرکتها کمک میکند تا ازیکطرف برای توسعه محصول جدید برنامهریزی کرده و از طرف دیگر محصولات موجود را بهبود دهند.
در بخش زیر به معرفی چهار مرحله عمر محصول میپردازیم. به این نکته هم توجه کنید که برخی از محصولات هرگز از مرحله معرفی فراتر نمیروند درحالیکه برخی دیگر بسیار سریعتر از محصولات دیگر در چرخه زندگی حرکت میکنند.
و ...
پاورپوینت بررسی دو روش هزینه یابی جذبی و مستقیم در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 4108 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت بررسی دو روش هزینه یابی جذبی و مستقیم در 30 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی
فهرست مطالب
مقدمه
بررسی دو روش هزینه یابی
هزینههای جذبی
هزینه یابی مستقیم
هزینهیابی متغیر
گزارشگری مالی
بخشی از متن
مقدمه
روشهای هزینه یابی در واقع روشها و نظامهایی می باشند که منجر به انجام ثبت های حسابداری و تهیه گزارشاتی می گردند که مدیریت را در ارتباط با کنترل هزینه های مواد، دستمزد و سربار کمک و یاری می نمایند.هزینه یابی به دو روش هزینه یابی جذبی و هزینه یابی مستقیم (متغیر) صورت می پذیرد در ذیل به توضیح مختصری راجب هر کدام می پردازیم.
هزینه یابی جذبی : در این روش سربار ثابت ساخت برای تولید کالاهای مورد نظر در واحدهای تولیدی جذب محصولات تولید شده می گردد و پس از فروش کالاها در بخش بهای تمام شده کالا ثبت می گردد به بیان دیگر هزینه های تولیدی اعم از هزینه هایی که برای تولید و ساخت مواد مستقیم ، دستمزد پرداختی مستقیم ، سربار متغیر ساخت ، سربار ثابت ساخت و یا هزینه هایی که برای تولید کالاهای در جریان تولید می پردازیم را گویند از طرفی کالاهای تولیدی فروش نرفته ، مقادیری از سربار ثابت تحقق یافته دوره جاری را به دوره آتی منتقل می کنند
نکته : سود و زیان و بهای تمام شده کالای فروش رفته تابعی از حجم فروش است.
هزینه یابی مستقیم یا متغیر : این روش شامل هزینه هایی است که به طور مستقیم با تولید کالای مورد نظر در ارتباط است و به بیان دیگر با افزایش هزینه های تولید و ساخت کالا این نوع از هزینه نیز افزایش می یابد و به گونه ای با حجم کالای تولیدی در ارتباط مستقیمی قرار دارد.به عنوان مثال : برای تولید و ساخت کالا هزینه هایی را مانند مواد مستقیم ، دستمزد مستقیم ، سربار متغیر ساخت و هزینه هایی از این دست را باید بپردازیم تا کالا تولید گردد بنابراین به تمامی هزینه های مستقیم و متغیر از مرحله فراهم آوردن مواد کالا تا آخرین هزینه برای کالا که با عنوان بهای تمام شده کالا در نظر میگیریم را هزینه یابی مستقیم گوییم که باید هزینه های انجام شده را در هزینه های دوره ای و در صورت حساب سود و زیان ثبت کنیم علاوه بر این در این روش باید دو حساب کنترل سربار ساخت و دو حساب سربار جذب شده ، یکی برای سربار ثابت و دیگری برای سربار متغیر مورد استفاده قرار می گیرد.
بررسی دو روش هزینه یابی
1ـ روش هزینهیابی جذبی 2ـ روش هزینه یابی مستقیم یا متغیر
در روش هزینههای جذبی :
کلیه هزینههای تولیدی نظیر مواد مستقیم ـ دستمزد مستقیم، سربار متغیر ساخت، سربار ثابت ساخت، دربهای تمام شده موجودی کالای در جریان ساخت منظور میگردد.
روش هزینه یابی مستقیم :
فقط آن قسمت هزینههای ساخت به محصولات منظور میگردد که مستقیماً با حجم تولید تغییر مینماید.
در روش فوق مواد مستقیم دستمزد مستقیم سربار متغیر ساخت که هزینههای متغیر تولیدی می باشد در حساب کالای در جریان ساخت و در بهای تمام شده موجودیهای آخر دوره به عنوان هزینههای دوره در صورتحساب سود و زیان منظور میگردد.
سربار ساخت را اقلامی مانند هزینه اجاره ـ هزینه استهلاک حقوق و دستمزد و سرپرستان تشکیل میدهد و بستگی به تعداد تولید ندارد.
هزینه غیر تولیدی همراه با هزینههای اداری و تشکیلاتی و هزینههای توزیع و فروش در هزینهیابی مستقیم در صورتحساب سود و زیان نشان داده میشود.
تفکیک هزینههای سربار به دو بخش ثابت و متغیر به مدیریت امکان میدهد که اقلام سربار متغیر تولید را بیشتر کنترل نمود.
هزینههای اداری و تشکیلاتی و هزینههای توزیع و فروش در هر دو روش هزینههای طی دوره شناخته شده و در صورتحساب سود و زیان منظور میگردد.
منظور از طبقهبندی طبیعی هزینهها، طبقه بندی براساس تصمیمات اصولی بهای تمام شده کالای فروش رفته و هزینههای توزیع و فروش و هزینههای اداری و عمومی است.
در هزینهیابی مستقیم با متغیر هزینهها طبق گرایش هزینه به ثابت و متغیر تقسیم بندی میگردد.
دو اختلاف اساسی بین هزینهیابی جذبی و هزینهیابی مستقیم وجود دارد در رابطه با هزینههای سربار ثابت ساخت.
1ـ در هزینه یابی جذبی در گزارش تولید هزینههای سربار ثابت نشان داده میشود.
در هزینه یابی مستقیم هزینههای سربار ثابت ساخت به عنوان هزینههای طی دوره در صورت سود و زیان نشان داده میشود.
2ـ در ارائه هزینهها در صورتحساب سود و زیان که در هزینه یابی جذبی با تقسیم بندی طبیعی ولی در هزینهیابی مستقیم به عوامل ثابت و متغیر تقسیم گردیده است.
به هزینهیابی جذبی هزینهیابی کامل نیز میگویند: زیرا انواع هزینههای ساخت بهای تمام شده کالای ساخت شده را تشکیل میدهد.
سرباز ثابت ساخت مکمل است هنگامی که تولید متوقف باشد نیز وجود داشته باشد در حقیقت سربار ثابت ساخت بستگی به مقدار تولید ندارد بلکه تابعی از زمان میباشد.
هزینههای غیر تولیدی به شحر زیر طبقهبندی گردیده است 1ـ هزینههای توزیع و فروش ـ هزینههای عمومی و اداری ـ هزینههای غیر تولیدی
تعیین هزینههای ثابت و تعمیم در تجربه و تحلیل بهای تمام شده در مقایسه با حجم فعالیت و سود بینهایت مهم میباشد.
و ...
سمینار طبقه بندی علف کشها؛ مقدمه: گندم ازمهمترین غلات است.این گیاه در گونه های وحشی واهلی موجود است. گندم از گیاهان گلدار تک لپه ای گل داریکساله و تیره گندمیان بوده و از خانواده گرامینه بوده است. گندم گل اذین سنبله ای دارد.و از هر گره ان یکبرگ بوجود می اید.سنبلچه گندم متشکل ازاز دو گلوم و سه گلچه اس
سمینار سموم بازدارنده ی گروهALS؛ مقدمه: یکی ازمهمترین پدیده ها در مقاو مت علفکشها“ ظهور علفعای هرز مقاوم به علف کشهای بازدارنده استو لاکتات سینتاز است. این علفکش ها متعلق به گروه (ب) هستند و از جمله انها می توان به گرانستار و اسرت اشاره کرد. این گروه علفکش ها به بازدارند ه های استو هیدروکسی اس
سمینار علف کش های گندم؛ مقدمه: با توجه به تنوع کثیر گونه های علف هرز اختصاصی بودن آنها با گیاهان زراعی نیاز شدید در تولید علف کش انتخابی عمل کردن علف کش ها باعث شد حجم زیادی علف کش از ابتدا تا کنون تولید شود که نیاز است این علف کش ها بر پایه اصول علمی تقسیم بندی گردد
پروژه شبیه سازی شده موتور القائی در متلب، این فایل شامل شبیه سازی یک موتور القائی در فضای qdos است و مناسب برای دانشجویان برق قدرت می باشد.
پاورپوینت بررسی تاریخچه تاسیس و موفقیت های شرکت نایکی (NIKE) در قالب 12 اسلاید، بخشی از متن: نایکی که امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان شناخته می شود، اصلا در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ایالات متحده آمریکا ...
پاورپوینت مدیریت صنعتی با عنوان اصلی Industrial Relations at Cummins India Limited- A Case Study در قالب 44 اسلاید
تحقیق رشته فناوری اطلاعات (IT)، مقدمه: در مقدمه این مقاله باید بگویم که کسب درامد از اینترنت واقعی است. و هر کس که نمی گوید کسب درامد از اینترنت راست نیست. دروغ می گوید. حالا ممکن اون فرد مورد نظر که می گوید کسب درامد ممکن نیست. شاید از طریق راه های رفته که واقعا اون راه های منسوخ شده بوده اند. ...