بخشی از متن:
بخشی از متن:
1- اسناد مالی به موقع تنظیم و در دسترس باشد.
2- از تنبیه بدنی جدا خوداری شود و در صورت مشاهده برابر مقررات برخورد خواهد شد.
3- مدیران مدارس و مجتمع ها ماهانه حداقل یکبار از کلاس های درس بازدید نموده و گزارش عملکرد را در دفتر بازدید معلمان ثبت می نمایند.
4- دفاتر کلاسی همکاران از لحاظ ثبت فعالیتها یاددهی- یا دگیری و نمره گذاری و ثبت نتایج آزمایش ،منظم و مرتب است.
5- غیبت همکاران در اسرع وقت به کارشناس آموزش ابتدایی گزارش می گردد.
6- به مکاتبات اداری در وقت معین پاسخ داده شده و از مکاتبه با سایر ادارات بطور مستقیم جداً خوداری شود.
7- دریافت هر نوع وجه تحت عنوان کمک های درسی بدونه اجبار و در مقابل قبوض هدیه به مدرسه انجام گیرد و در غیر این صورت مدیر مدرسه جوابگو خواهد بود.
8- تمامی مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی ملزم به داشتن برنامه سالانه می باشند و پس از تهیه و تنظیم برنامه آن را در جلسات شورای مدرسه مطرح و به تصویب برسانند.
9- مدیران مجتمع ها باید ماهیانه جلسه ای با معاون آموزگاران و آموزگاران شاغل در مدارس تحت پوشش خود داشته باشند و صورت جلسات را پس از امضاٍ توسط حاضرین در جلسه در مرکز مجتمع بایگانی نمایند.
10- هر گونه اهمال و سستی همکاران و سهل انگاری و بی توجهی در انجام امورات آموزشی و پرورشی براساس شرح وظایف محوله از هیچ شخص یا اشخاص مورد قبول نخواهد بود. ...
فهرست مطالب:
تقدیر و تشکر
معرفی محل کار آموزی
مقررات اداری مدرسه و محیط ظاهری آن
وظایف معلمان
وظایف مدیر
پرسشنامه ای جهت نظر خواهی از دانش آموزان
گزارش شماره: یک
گزارش شماره: دو
گزارش شماره: سه
گزارش شماره: چهار
طرح درس جغرافیا
عکس های از مدرسه
بخشی از متن:
چکیده:
هدف از گذراندن این دوره آشنایی با موسسات و آموزشگاه های آزاد زیرنظر سازمان فنی و حرفه ای کشور وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی، خدمات قابل ارائه توسط این موسسات، نحوه جذب کارآموز، برگزاری دوره و دوره های قابل ارائه توسط این موسسات و همچنین آشنــایی با محیط های آموزشـی و نرم افـزارهایی که احیانـاً در این موسسـات مـورد استفاده قرار می گیرند، می باشد.
فهرست مطالب:
چکیده
1-1-معرفی محل کارآموزی
1-2-تاریخچه تاسیس
1-3-آشنایی با بعضی اصطلاحات
1-3-1-کارآموز
1-3-2-قرارداد کارآموزی
1-3-3-مهارت
1-3-4-حرفه
1-3-5-رشته
1-3-6-دوره
1-4-خدمات قابل ارائه
1-4-1-رایانه کار درجه 1
1-4-2-رایانه کار درجه 2
1-4-3-برنامه نویسی ویژوال بیسیک (Visual Basic) :
1-4-4-رایانه کار ICDL 2
1-4-5-رایانه کار ICDL 1 :
1-4-6-کاور گرافیک PhotoShop
2-1-فعالیت های آموزشگاه
2-1-1-فرآیند ثبت نام کارآموز تا زمان صدور گواهینامه
2-1-2-مراجعه کارآموز به آموزشگاه و دریافت اطلاعات در مورد رشته های موجود و شرایط ثبت نام
2-1-3-ارائه مدارک ثبت نام کارآموز به مدیر آموزشگاه جهت گذراندن دوره موردنظر
2-1-4- بررسی صلاحیت کارآموز با توجه به مدارک ارائه شده توسط مدیر و استانداردهای تعریف شده توسط سازمان
2-1-5-عقد قرارداد کارآموزی فی مابین مدیر و کارآموز و ارائه یک نسخه از آن به طرفین قرارداد
2-1-6-وارد کردن اطلاعات کارآموز در نرم افزار ثبت نام و صدور کارت کارآموزی
2-1-7-دریافت فیش معرفی به آزمون و ارائه لیست آزمون به سازمان
2-1-8-ارسال کارت ورود به جلسه به سازمان جهت ممهور نمودن آن به مهر سازمان
2-1-9-برگزاری آزمون کتبی و عملی و دریافت نمرات کارآموز از سازمان فنی و حرفه ای
2-1-10-ثبت نمرات در نرم افزار ثبت نام
2-1-11-دریافت گواهینامه کارآموز از سازمان و ثبت آن در نرم افزار ثبت نام
1-2-فعالیت های انجام شده توسط اینجانب در آموزشگاه
2-2-1-آشنایی با مشکلات نرم افزار موجود و تجزیه و تحلیل آن که به شرح زیر است
2-2-1-1-عدم اعلام تداخل دوره های آموزشی
2-2-1-2-عدم وجود یک بخش حسابداری
2-2-1-3-عدم وجود اسکن کردن تصاویر کارآموز
2-2-1-4-جستجوی ضعیف
2-2-1-5-گزارشگیری بسیار محدود
2-2-1-6-عدم رابط کاربر یUser Friendly مناسب
2-2-2-راه کارهای پیشنهادی لازم جهت رفع مشکلات
2-3-طراحی نرم افزار ثبت نام جامع کارآموزی
2-4-مراحل انجام طراحی پروژه
2-4-1-پایگاههای اطلاعاتی
2-4-2-مراحل طراحی فرم Data Entry و جدول لیست اطلاعاتی مربی
2-4-2-1-Data Dictionaty اطلاعات مربی
2-4-2-2-ایجاد فیلدهای اطلاعاتی مورد نیاز جدول Morabi
2-4-2-3-فرم Data Entry مربوط به مربی
2-4-2-4-ایجاد کدهای مورد نیاز در فرم Data Entry مربی
2-4-2-4-1-کدهای مربوط به Button "ثبت قرارداد"
2-4-2-4-2-کدهای مربوط به Button "ویرایش"
2-4-2-4-3-کدهای مربوط به Button "حذف"
2-4-2-4-4-کدهای مربوط به Button "Refresh"
2-4-2-4-5-کدهای مربوط به Button "چاپ اسامی"
2-4-2-4-6-کدهای مربوط به Button "جستجو بر اساس نام خانوادگی"
2-4-3-مراحل طراحی فرم Data Entry و جدول لیست اطلاعاتی ثبت کارآموز
2-4-3-1-Data Dictionary اطلاعات کارآموز
2-4-3-3-فرم Data Entry مربوط به اطلاعات کارآموز
2-4-3-4-ایجاد کدهای مورد نیاز فرم Data Entry ثبت کارآموز
2-4-3-4-1-کدهای مورد نیاز Button "ثبت"
2-4-3-4-2-کدهای مورد نیاز دکمه "Refresh"
2-4-3-4-3-کدهای مربوط به Button "جستجو بر اساس نام"
2-4-4-طراحی بانک اطلاعاتی شهریه
2-4-4-1-Data Dictionary اطلاعات شهریه
2-4-4-4-فرم Data Entry مربوط به شهریه
2-4-4-5-کدهای مورد نیاز برای درج خودکار شهریه در فرم اطلاعات کارآموز
2-4-5-طراحی بانک اطلاعاتی دروس
2-4-5-1-Data Dictionary اطلاعات دروس
2-4-5-2-ایجاد فیلدهای اطلاعاتی مورد نیاز جدل Program
2-4-6-ایجاد کدهای مورد نیاز فرم Data Entry جستجو بر اساس یک معیار دلخواه
2-4-6-1-کدهای مورد نیاز جستجو بر اساس نام
2-4-6-2-کدهای مورد نیاز جستجو بر اساس نام خانوادگی
2-4-6-3-کدهای مورد نیاز جستجو بر اساس نام کلاس
2-4-7-ایجاد فرم های دیگر نرم افزار
2-4-8-طراحی فرم Splash Screen
2-4-9-کدهای مربوط به فرم Splash Screen
2-4-10-طراحی فرم Log in
2-4-10-1-کدهای مربوط به Button "ورود"
2-4-10-2-کدهای مربوط به فرم خروج از برنامه
2-4-11-ایجاد فرم اصلی برنامه
2-4-11-1-کدهای مربوط به فرم اصلی frmMain
2-4-12-طراحی فرم درباره ما frmAbout
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
ADSL مخفف Asymmetric Digital Subscriber Line به معنای خط اشتراک دیجیتال نامتقارن (سرعت ارسال داده در ثانیه کمتر از دریافت اطلاعات است) میباشد، این تکنولوژی نسبتاً جدید است که خطوط تلفن فعلی را به راهی برای دستیابی به صوت و تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت نسبتاً بالا تبدیل می کند ADSL می تواند بیش از 6MB در ثانیه به مشترک تحویل دهد که (در ایران سرعت میانگین 512 KB است) این بدان معناست که بدون سرمایه گذاری زیاد و با کابل های موجود می توان ظرفیت را تا 50 برابر افزایش داد. با این تکنولوژی حتی می توان محتوای فعلی موجود در اینترنت را از متن به صوت تبدیل کرد و دیگر احتیاجی به کوچک کردن حجم تصاویر گرافیکی و در نتیجه کاهش کیفیت آنها نخواهد بود. می توان به راحتی ویدیو کنفرانس بین دانشگاهها و مراکز صنعتی برگزار کرد.
فهرست مطالب:
تقدیر و تشکر
پیشگفتار
فصل اول: آشنایی با مکان کارورزی
1-1- تاریخچه محل کارآموزی
فصل دوم: گزارش کار
2-1-ADSL
2-1- 1-ADSL چیست؟
2-2- نرم افزار سیستم کافی نت
2-3- توپولوژی STAR
2-3-1- مزایای توپولوژی STAR
2-3-2- معایب توپولوژی STAR
2-4- سوئیچ
2-5- نصب ویندوز XP
2-6- نصب ویندوز SEVEN
2-7- گرفتن تحقیق از اینترنت
2-8- ساخت yahoo mail
2-9- ساخت gmail
2-10- اسکن کردن عکس
فصل سوم: نتیجه گیری
3-1- نتیجه گیری
بخشی از متن:
بخشی از متن:
شهر کاکی واقع در شهرستان دشتی استان بوشهر با جمعیتی بالغ بر بیست هزار نفر است که با مرکز استان شهر بوشهر 120 کیلومتر فاصله دارد. تاریخ ورود برق به شهر کاکی بر می گردد به سال های 65- 1364 یعنی مدت خیلی زیادی نیست که شهر کاکی برق دار است.
در ابتدا با ایستگاه سیار 66 kv برق شهرتأمین می شده است. اما در سال1382 پست 132 kv راه اندازی شد و پست قبلی یعنیkv 66 به منطقه جاشک منتقل گردید. پستkv 132 در شرق کاکی است که می تواند از پست چغادک وارد شود و به طرف ایستگاهkv 66 کنگان خروجی دارد و بلعکس.
تعداد مشترکین برق کاکی حدود 8000 مشترک است که این شامل خود شهر کاکی و روستاهای اطراف نظیر گنخک شمالی و جنوبی، گنخک کورار، باغ شالی، باغ شور، بادوله، تلخو، بامیر، شیخیان شهاب، گز دراز جنوبی و شمالی و ... می شود. که همه روستاها با همان پست 132kv کاکی برق دار شده اند.
فهرست مطالب:
مقدمه
تعداد گروهای شاغل در اداره برق کاکی
سیستم برق
تئوری و تعاریفی از ترانسفورماتورها
انواع ترانسفورماتورها
ساختمان ترانسفورماتور
اجزای تشکیل دهنده یک ترانسفورماتور به شرح زیر است
هسته ترانسفورماتور
سیم پیچ ترانسفورماتور
قرقره ترانسفورماتور
ساخت ترانسفور ماتور قدرت خشک
بهرهبرداری پست های فشار قوی
وظایف و حدود اختیارات بهره برداری پست
ثبت وقایع و حوادث و شرایط بهره برداری
دستورالعمل ها
حدود وظایف و مسئولیت ها
ثبت آمار و ارقام ایستگاه
الف ) گزارش وضعیت خطوط تغذیه کننده ایستگاه ( خطوط ورودی )
ب ) گزارش وضعیت ترانسفورماتورها ( ترانس های قدرت،کمکی و زمین )
ج ) ثبت گزارش وضعیت ترانس های کمکی
د ) ثبت گزارش وضعیت فیدرهای خروجی پست
و ) ثبت وضعیت سیستم جریان DC ( جریان مستقیم )
ی ) دیزل اضطراری:
نحوه کد گذاری تجهیزات در پست ها
علائم و شماره گذاری در دیاگرام های شبکه برق
ژنراتورهای سنکرون
ساختمان ژنراتور سنکرون
سرعت چرخش ژنراتور سنکرون
ولتاژ داخلی تولید شده در ژنراتور سنکرون
مدار معادل ژنراتور سنکرون
عملکرد ژنراتور را در حالت خطا به 3 حوزه زیر تقسیم می کنند
رله زمانی بی متال یا حرارتی (تایمر حرارتی)
رله حرارتی چیست ؟
شرایط استفاده از یک بی متال سه فاز برای یک مصرف کننده تک فاز
بخشی از متن:
توضیحات:
این پرسشنامه یک پرسشنامه استاندارد 16 سوالی است که 4 بعد زیر را مورد سنجش قرار می دهد:
تعهد مدیریت برای یادگیری سازمانی: سوالات 1 تا 5
دید سیستمی: سوالات 6 تا 8
فضای باز و آزمایشگری: سوالات 9 تا 12
انتقال و یکپارچه سازی دانش: سوالات 13 تا 16
ضریب پایایی پرسشنامه برابر با 0/87 می باشد. ضمناً منبع اصلی پرسشنامه در درون متن ذکر گریدیده است.
این پرسشنامه برای سنجش قابلیت های یادگیری سازمانی در بین پرستاران طراحی شده است. می توان با الهام از این پرسشنامه قابلیت های یادگیری را در دیگر سازمان ها سنجید.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
پژوهش نسبت به احکام کیفری کار راهها شکایت نسبت به حکم صادره از دادگاه بدوی است که بر اثر آن، امر کیفرمجدداً تحت شرایط و محدودیتهایی در مرجع بالاتر مورد رسیدگی و قضاوت قرار می گیرد.
پژوهش، از تاسیسات مهم آیین دادرس کیفری، در سیستم های است که رسیدگی گبه امر کیفری در دو مرحله انجام میشود و علت وجود آن را در جهت حفظ و استقرار حقوق دفاعی متهم و مدعی خصوصی و نیز منافع جامعه ، در قبال بی توجهی یا نقایص احتمال تشخیص قاضی مرحله بدوی توجیه نموده اند.
در سیستمهای مذکور راههای شکایت از احکام کیفری را به طور کلی به دو دسته تقسیم کرده اند : طرق عادی که شامل اعتراض یا واخواهی و نیز استیناف یا پژوهش می شود و طرق فوق العاده که شامل تمیز یا فرجام و همچنین اعاده دادرسی میگردد . شکایت عادی از احکام در تمام مراحل و به هر علت وجهتی در اختیار طرفین دعوای کیفری است مگر اینکه قانون صریحا مواردی را استثنا کرده باشد ولی استفاده از شکایت فوق العاده, استثنایی و محدود به موارد است که قانون صراحتا پیش بین کرده است. ...
فهرست مطالب:
کلیات
قلمرو اثر انتقالی پژوهش
1 . بر حسب موضوع مورد پژوهش
2. بر حسب عنوان پژوهشخواه
دیوان کشور طی حکم دیگری معتقد است
پژوهش خواه، مدعی خصوصی است
پژوهش تبعی و آثار آن
اثر انتقالی پژوهش و قانون
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
در موتورهای احتراق داخلی بنزینی انرژی شیمیایی نهفته در سوخت به انرژی مکانیکی (دورانی) تبدیل می گردد. امروزه در موتورهای بنزینی از تزریق به داخل منبفولد ورودی (پشت سوپاپ هوا) برای تشکیل مخلوط سوخت و هوا استفاده می شود. این مخلوط با حرکت روبه پایین پیستون و انجام عمل مکش به داخل سیلندر کشیده می شود. هنگامیکه پیستون بالا می آید مخلوط را فشرده می سازد تا برای انجام عمل احتراق زمانبندی شده آماده شود و این هنگامیکه پیستون بالا می آید مخلوط را فشرده می سازد تا برای انجام عمل احتراق زمانبندی شده آماده شود و این مخلوط فشرده، توسط یک انرژی خارجی (جرقه) که بوسیله شمع اعمال می شود، محترق می گردد. گرمای آزاد شده در فرآیند احتراق، باعث منبسط شدن گازهای سوخته شده گردیده و سیلندر را تحت فشار قرار می دهد. این فشار پیستون را با سرعت به سمت پایین می راند. این حرکت توسط شاتون به میل لنگ منتقل شده و توسط آن به حرکت دورانی تبدیل می گردد. بعد از هر مرحله احتراق گازهای سوخته شده، با حرکت روبه بالای پیستون از طریق سوپاپ خروجی (دود) به بیرون رانده می شود.
فهرست مطالب:
فصل اول: آشنایی اجمالی با پدیده های موتور
سیکل احتراق در موتورهای بنزینی
نسبت تراکم
عوامل نامطلوب در احتراق
انفجار (Detonation)
اشتعال زودهنگام (Pre-Ignition)
ضربه (Knock)
فصل دوم: ترکیب هوا و سوخت
غلظت مخلوط هوا و سوخت و عملکرد آن
ضریب نسبت هوا ( λ عدد لامبدا)
تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی توان تولیدی موتور و مصرف سوخت ویژه
تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی آلاینده های خروجی موتور
عدد اکتان
نسبت هوا و سوخت در شرایط مختلف کارکرد موتور
استارت در هوای سرد و فاز گرم کردن موتور
کارکرد موتور در حالت نیمه بار و دورهای میانی
کارکرد موتور در حالت تمام بار و شتاب گیری
کارکرد موتور در حالت شتاب منفی
دورهای بسیار بالای موتور
سیستم های ترکیب هوا و سوخت
حالات پاشش سوخت
پاشش همزمان
پاشش گروهی
پاشش ترتیبی
مزایای سیستم های انژکتوری
فصل سوم: معرفی اجزاء
اجزاء سیستم
نمودار عملکرد کلی سیستم
مرکز کنترل الکترونیکی Electronic Control Unit (E.C.U.)
حافظه دایمی (Permanent Memory)
حافظه موقت (Volatile Memory)
حافظه غیرفرار پاک نشدنی
بخش اول: سنسورها
سنسور دور موتور یا موقعیت میل لنگ (Engine Speed Sensor)
سنسور موقعیت میل سوپاپ (Camshaft Position Sensor)
سنسور موقعیت دریچه گاز (Throttle Position Sensor)
سنسور ضربه (Knock Sensor)
سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (Coolant Temperature Sensor)
سنسور اکسیژن (Oxygen Sensor)
سنسور سرعت خودرو (Vehicle Speed Sensor)
سنسور فشار هوای منیفولد (Manifold Air Pressure)
سنسور دمای هوا (Air Temperature Sensor)
سنسور موقعیت پدال گاز (Accelerator Pedal Position Sensor)
بخش دوم: عملگرها و متعلقات سیستم
سیستم سوخت رسانی (Fuel Supply System)
1- پمپ بنزین (Fuel Pump)
فیلتر بنزین (Fuel Filter)
ریل سوخت رسانی (Fuel Rail)
رگلاتور فشار سوخت (Fuel Pressure Regulator)
انژکتورها (Injectors)
مخزن کنیستر (Carbon Canister Reservoir)
شیر برقی کنیستر (Canister Purge Valve)
2- سیستم جرقه زنی (Ignition System)
(Coil) کویل
(spark Plug) شمع
(Wire) وایر
3- سایر متعلقات
موتور پله ای دریچه ی گاز (Throttle Body Stepper Motor)
گرمکن دریچه ی گاز (Throttle Housing Heating Resistor)
پتانسیومتر (CO Potentiometer) CO
پتانسیومتر (CO Potentiometer) CO
دریچه ی گاز موتوریزه (Motor – Driven Throttle Valve)
رله دوبل (Double Relay)
سوییچ اینرسی (Inertia Switch)
لامپ عیب یابی
سوکت عیب یابی (Diagnostic Connector)
فصل چهارم: پالایش آلاینده های خروجی
مقدمه
آلاینده های منتشره توسط موتور خودرو
علت تولید آلاینده های اگزوز
1- مونواکسید کربن
2- هیدروکربنهای نسوخته
3- اکسیدهای نیتروژن
4- سایر ذرات مضر اگزوز
تکنولوژی کنترل آلاینده های اگزوز
1- سیستم کنترل حلقه بسته ی لامبدا
2- پالایش کاتالیزوری گازهای اگزوز
مبدلهای کاتالیزوری (Catalyst Converter)
ساختمان مبدلهای کاتالیزوری
روکش مبدلها (لایه کاتالیزوری فعال)
عملکرد مبدلهای کاتالیزوری
3- پس سوز حرارتی با استفاده از تزریق هوای ثانویه
پمپ هوا
شیر پمپ هوا
بخشی از متن:
بخشی از متن:
سوء رفتار یا رفتار مسامحه گرانه و نادرست با کودک، یک مشکل جدی و رایج در کودکان زیر 18 سال است. به عبارتی سوء رفتار عبارتست از انجام یا مسامحه در هر عملی که منجر به صدمه رساندن به کودک و ایجاد مشکلات بهداشتی گردد یا آسایش، سعادت و سلامت کودک را تهدید نماید. بنابراین این هر نوع سوء استفاده، سهل انگاری، بهره برداری، پرخاشگری، عمل خارج از نزاکت، بی احترامی یا هر عملی که منجر به جراحت صدمه یا فساد گردد، سوء رفتار اطلاق میشود.
در سالهای اخیر معنا و مفهوم سوء رفتار آن چنان گسترش یافته که غفلت و مسامحه را نیز شامل میگردد. اگر چه اثبات سوء رفتار با استفاده از سند و مدرک در دادگاه امر دشواری است، اما در برخی کشورها قوانینی درباره آن تدوین شده است. این قوانین بدرفتاری با کودک را چنین تعریف میکنند. «ایجاد آسیب جسمی یا روانی، سوء استفاده جنسی، رفتار احمال گرانه یا خشونت آمیز با کودک زیر 18 سال، توسط مراقبین و به مخاطره انداختن سلامت کودک».
فهرست مطالب:
عنوان طرح پژوهشی
سوء رفتار با کودک
سندرم فقدان والدین
تاریخچه سوء رفتار با کودک
میزان شیوع
انواع بدرفتاری با کودکان
- سوء رفتار جسمی
2- مسامحه یا غفلت جسمانی
3- سوء رفتار عاطفی
4- سوء رفتار جنسی
انواع دیگر بدرفتاری
عوامل ایجاد سوء رفتار در کودکان
الف- فقدان منبع اجتماعی
ب- خصوصیات والدین
ج- خصوصیات کودک
بهره بر داری اقتصادی
مصاحبه با والدین
نقش غربالگری
نقش مراقبتی
نقش آموزشی
نقش پژوهشی و رهبری
نقش مشاوره ای
پیشگیریهای سطح اول
پیشگیری سطح دوم
رفتارهای ضد اجتماعی
افسردگی
پیشگیری سطح سوم
گزارش موارد سوء رفتار
تعاریف قانونی
تاثیرات رفتاری و عاطفی خشونت
فصل 2 قانون و کودک (بزهکاری در کودکان)
انواع بزهکاریها و جرایم کودکان
جدا ماندن از مادر و پیدایش ساختار شخصیتی بزهکارانه
آخرین دوره ی دوران کودکی
دوران نوجوانی و بلوغ
اجتماعی شدن در دوران نوجوانی و بلوغ
فصل 3- خانواده زمینه ساز شرافت یا انحراف
ولادت و فطرت
ریشه های رفتار
انگیزه شناسی جرم
نقش الگوئی والدین
راز اثر بخشی های خانواده
زمینه سازی شرافت
زمینه سازی جرم
عوامل موثر در زمینه سازی ها
فصل 4- اهمیت سالهای اولیه زندگی
فرزند در خانواده
اهمیت دوران کودکی
ضرورت تربیت
آموزش های لازم در این مرحله
آثار محرومیت ها و بدآموزی ها
اهمیت تجارب اولیه
تربیت در خارج خانواده
شرایط نامناسب خانواده
لیاقت والدین
فصل 5- خانواده نابسامان
بنای حیات خانواده
انواع خانواده
معرفی خانواده نابسامان
ملاک ها و نشانه ها
عوامل نابسامان کننده
آثار وعوارض آن بر کودک
تاثیر آن بر دختران
عوارض آن برای جامعه
نابسامانی و جرم سازی
ویژگی های چنین کودکان
فصل 6- سردی در خانواده
مهر و سلوک در خانواده
نیاز به مناسبات گرم
شرایط محیط خانه
محیط سرد و ویژگی آن
علل سردی کانون
احساس کودک از چنین محیط
خطر محیط سرد
وظیفه مادران
فصل 7- ازدواج مجدد والدین
مساله ازدواج مجدد
ضرورت آن برای پدر
لزوم آن برای مادر
شرط پذیرش کودک
احساس کودک در برابر همسر جدید
منع ها و حسادتهای کودکان
درگیری ها در زندگی جدید
انحراف و بزهکاری
کودک و والدین آلوده
اهمیت خانواده
والدین گنهکار
سرگرمی های زیانبخش خانواده
اثرات آلودگی بر کودکان
تشدید عوارض
فرجام چنین کودکان
بلای نادانی
خطر غفلت
جلوه های غفلت وجهل
عوارض ناشی از جهل و غفلت
تشدید عوارض
کودک در غفلت و جهل والدین
ضرورت هشیاری والدین
مساله روش در تربیت
اهمیت و تاثیر روش در تربیت
لغزش در گزینش واعمال روش
جلوه های مشی های ناصواب
عوارض آن برای کودک
ضرورت ها در اصلاح مشی
پرسشنامه آزار دیدگان
پرسشنامه آزار ندیده ها
جامعه شناسی کودکی در ایران
برخی نظریه های جامعه شناختی
حقوق کودک
کودکی مفهومی در ابهام
کودکان و آموزش
کودکان کار
کودک همسری
الف) همسران کودک
ب) بیهمسری کودکان
کودک و خشونت
از زندان تا اعدام کودکان
کودک و بهره کشی نظامی
کودکان بی هویت
کودکان خیابانی
کودک، کودکی و نقش نهادهای اجتماعی
بررسی حقوق کودک در ایران
مقدمه
تعریف مفاهیم
کنوانسیون حقوق کودک
ویژگی های کنوانسیون
ابعاد کنوانسیون
نقش دولت ها در کنوانسیون
حقوق کودک در ایران
موانع
راهکارها
نتیجه گیری
کودکآزاری نیمی از خشونتهای خانگی را تشکیل میدهد
ساده مثل کودکآزاری
کودکآزاری معضل است یا اغراق؟
کودک آزارها، قربانیان قبلی کودک آزاری
نمودارهای افراد آزار دیده توسط آزار دهندگان
نتیجه گیری آزاردیدگان
نمودارهای افراد آزاردیده
نتیجه گیری آزار ندیده ها
فهرست منابع و مآخذ
منابع اینترنتی