بخشی از متن:
خلاصه:
پیچیدگی های پدیده های هیدرولوژیکی، عللی است که منجر به این پیچیدگی ها می شود و ماهیت ها و کاستی های تقلیل گرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نیروهای محرک برای توسعه هیدرولوژی و تشکیل شاخه ای از افراد هیدرولوژی مورد بحث قرار گرفته است. مبنای نظری و محدودیت های هیدرولوژی موجود خلاصه شده است. سوء تفاهم های موجود در توسعه مدل هیدرولوژیکی آبخیز به طرف جلو پیش می رود. در نهایت، ضرورت گسترش هیدرولوژی از خطی به غیرخطی مورد بحث قرار گرفته است.
واژه های کلیدی: پدیده آب شناسی؛ تئوری آب شناسی؛ روش آب شناسی؛ مدل آب شناسی؛ تقلیل گرایی؛ غیر خطی
فهرست مطالب:
خلاصه
1 مقدمه
2 پیچیدگی های پدیده های هیدرولوژیکی و نقایص تقلیل گرایی
3 شاخه های نیروهای هیدرولوژی و محرک برای توسعه هیدرولوژی
4 روش های هیدرولوژیکی و محدودیت های تئوری های موجود
5 روندهای توسعه مدل های هیدرولوژیکی حوزه آبخیز و سوء تفاهم های موجودشان
6 ضرورت گسترش هیدرولوژیکی از خطی به غیر خطی
7 نتیجه گیری
منابع (درمتن اصلی)
بخشی از متن:
بخشی از متن:
شرکت بیمه آسیا (سهامی عام) به عنوان دومین شرکت بزرگ بیمه ای و بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور، بیش از 50 سال است که در عرصه بازار بیمه کشور فعالیت می کند و به عنوان یکی از صد شرکت برتر کشور همواره مطرح بوده و از اعتبار بالایی در سطح داخل و خارج کشور برخورداراست.
فهرست مطالب:
روابط عمومی در شرکت بیمه آسیا
فصل اول: تاریخچه و فعالیت های شرکت بیمه آسیا
تاریخچه فعالیت بیمه آسیا
خلاصه تاریخچه شرکت
مجوز تاسیس
تاریخ تاسیس شرکت
محل دفتر مرکزی
مدت فعالیت شرکت
تابعیت و مرکز اصلی شرکت
سهامداران شرکت
فصل دوم: شرح فعالیت های روابط عمومی در شرکت بیمه آسیا
مقدمه
چهارگام تا روابط عمومی ایده آل
گام اول: روابط عمومی قانون مدار
گام دوم: برنامه ریزی پیش نیاز روابط عمومی قانون مدار
گام سوم: روابط عمومی قانون مدار و اخلاق گرائی
گام چهارم: نقش نظارتی روابط عمومی
شرح وظایف روابط عمومی در شرکت بیمه آسیا
نمودار سازمانی مدیریت روابط عمومی
شرح وظایف مدیریت روابط عمومی
وظایف مدیر روابط عمومی
وظایف معاون روابط عمومی
وظایف دفتر روابط عمومی
شرح وظایف اداره تبلیغات و امور فرهنگی
شرح وظایف معاون اداره تبلیغات
شرح وظایف معاون امور فرهنگی
شرح وظایف دایره امور هنری، سمعی و بصری
شرح وظایف دایره تبلیغات و امورفرهنگی
شرح وظایف اداره انتشارات
شرح وظایف رئیس اداره انتشارات
شرح وظایف معاون اداره انتشارات
دایره اخبارو اطلاعات
دایره خبرنامه و فصلنامه (چاپ)
شرح وظایف اداره ارتباطات
شرح وظایف رئیس اداره ارتباطات
شرح وظایف معاون اداره ارتباطات
نظارت بر امور پرسنلی، دفتر و بایگانی
شرح وظایف دایره ارتباطات برون سازمانی
فعالیت های روابط عمومی در شرکت بیمه آسیا
نقاط قوت کجاست؟
جایگاه ذهنی بیمه آسیا در میان مخاطبان (share of mind)
نقاط ضعف کجاست؟
به کجا می خواهیم برسیم؟
ساخت تیزر تلویزیونی
پخش تیزرهای تلویزیونی
پخش آرم آگهی
پخش تیزرهای تلویزیونی استانی
برنامههای مشارکتی تلویزیونی (سراسری)
پخش تیزر و برنامههای مشارکتی رادیویی (سراسری)
پخش تیزر و برنامههای رادیویی مشارکتی (استانی)
تابلوهای شهری تهران و اتوبان های کرج وقم
تابلوهای شهری و اتوبان های شهرهای بزرگ
تابلوهای شهری سایر شهرها
تابلوی فرودگاه های تهران و شهرهای بزرگ
تابلوهای متروی تهران
تابلوهای پرتابل و لمپست در تهران
تابلوهای دور زمین مسابقات فوتبال
تلویزیونهای شهری
حضور تبلیغاتی در مطبوعات محلی
ارسال پیامک (SMS)
تبلیغات در سایتهای اینترنتی
حضور در سمینارها و نمایشگاهها (سراسری)
حضور در سمینارها و نمایشگاهها (استانی)
ساخت غرفه و خرید تجهیزات نمایشگاهی
نظرسنجی
چاپ بروشور
چاپ خبرنامه
ترجمه و چاپ کتاب بیمهای
چاپ گزارش سالانه (Annual Report)
چاپ سررسید
هزینه حضور مشاور تبلیغاتی در جلسات اتاق فکر
هدایای تبلیغاتی (مدیریت ها و شعب تهران)
هدایای تبلیغاتی (استانها)
تله تئاتر کودک
CD معرفی شرکت
ساخت سرود و کلیپ اختصاصی بیمه آسیا
جلد مشترک بیمه نامه های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه
چاپ بنرهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی
طراحی گرافیکی
بخشی از متن:
شرح مدار و طرز کار پروژه:
در این پروژه با استفاده از یک لوسل 30 کیلو گرمی و بهره گیری از مبدل آنالوگ به دیجیتال میکرو کنترلر avr و همچنین یک تقویت کننده ی عملیاتی توانسته ایم یک ترازوی دیجیتالی طراحی کنیم. در واقع به دلیل این که در خروجی لودسل سیگنال خروجی در حدود 2 تا 8 میلی ولت است ابتدا باید این سیگنال تقویت گردد زیرا در میکروهای avr حداقل ولتاژ قابل شناسایی توسط مبدل آنالوگ به دیجیتال در حدود 300 میلی ولت است و لذا باید 2 میلی ولت در مقداری ضرب شود و تقویت گردد که حداقل این مقدار میتواند چیزی حدود 150 باشد پس باید از یک مدار تقویت کننده با گین 150 استفاده گردد.
برای دقت بیشتر در اندازه گیری وزن عملاً باید از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال با دقت بالاتر استفاده کرد و در صورتی که بخواهیم از مبدل آنالوک به دیجیتال خود میکرو استفاده کینم باید توجه داشت که میکرو دارای دقت 10 بیت است که نسبت به دقت مبدلهای صنعتی که 24 بیت است بسیار کم است.
فهرست مطالب:
شرح مدار و طرز کار پروژه
فصل اول
1-1 میکروکنترلرAVR چیست
1-2 معماری AVR ها
1-3 ساختار پردازنده ی AVR
1-3-1 ریجسترهای عمومی
1-3-2 واحد ALU
1-4 پورت I/O
1-4-1 ساختار پورت I/O
1-5 فیوزبیت
1-5-1 فیوز بیت های ATMEGA32
1-6 بررسی پورت های میکرو ATMEGA32
1-6-1 پورت B
1-7 استفاده از پورت B به عنوان یک I/O عمومی دیجیتال
1-8 دیگر کاربردهای پورت B
1-8-1 پورت C
1-9 استفاده از پورت C به عنوان یک I/O عمومی دیجیتال
1-9-1 دیگر کاربردهای پورت C
1-9-2 پورت D
1-10 کلاک سیستم
1-10-1 کلاک CLKCPU-CPU
1-10-2 کلاک CLKI/O-I/O
1-10-3 کلاک CLKFLASH-FLASH
1-10-4 کلاک غیر همزمان تایمرCLK ASY
1-10-5 کلاک CLKASC-ADC
1-10-6 منابع کلاک
1-10-7 اسیلاتور کریستالی
1-10-8 اسیلاتور کریستالی فرکانس پایین
1-10-9 اسیلاتور RC خارجی
1-10-10 اسیلاتور RC کالیبره شده داخلی
1-10-11 کلاک خارجی
1-10-12 اسیلاتور تایمر / کانتر
1-11 حافظه ها در AVR
1-11-1 حافظه ی برنامه
1-11-2 حافظه ی داده
1-11-3 ریجسترهای I/O
1-11-4 ریجسترهای I/O توسعه یافته
1-11-5 حافظه ی داده داخلی (SRAM)
1-11-6 حافظه ی EEPROM
1-12 میکروکنترلر ATMEGA8
1-12-1 برخی خصوصیات ATMEGA8
1-12-2 خصوصیات جانبی
1-12-3 خصوصیات ویژه ی میکرو کنترلر
1-12-4 توان مصرفی در 4MHZ ، 3V ، 25C
1-12-5 ولتاژ های عملیاتی (کاری)
1-12-6 فرکانس های کاری
1-12-7 خطوط I/O و انواع بسته بندی
1-12-8 بررسی پایه های ATMEGA8 به کار رفته در مدار
فصل دوم
2-1 لودسل
2-2 انواع لودسل
2-3 درجه حفاظت لودسل
2-4 کلاس دقت لودسل
2-5 مقر لودسل
فصل سوم
3-1 نصب نرمافزار BASCOM AVR
3-2 محیط برنامهنویسی BASCOMAVR
3-3 معرفیمنوهایمحیط BASCOM
3-4 منوی TOOLS
3-5 منوی OPTIONS
3-6 دستورات محیط برنامهنویسی BASCOMAVR
3-7 جدول LOOKUP
3-7-1 عملگرهای ریاضی
3-7-2 عملگرهایمنطقی
3-8 پیکره بندی صفحه کلید های ماتریسی
3-9 بدست آوردن مقدار واقعی روی کیپد
فصل چهارم
4-1 قطعه های مورد استفاده در مدار
4-2 نرم افزار مورد نیاز برای برنامه نویسی
4-3 تحلیل برنامه
4-4 LCD
4-5 معرفی LCD کارکتری
4-6 تحلیل برنامه
4-6-1 نحوه ی کامپایل برنامه و پروگرام کردن IC
4-6-2 پروگرام کردن IC
4-7 شماتیک و pcb مربوط به مدار
4-8 برنامه
4-9 توضیحات نرم افزار مربوط به تولید PCB
4-10 تعمیر و عیب یابی احتمالی مدار
4-11 دیتاشیت قطعات
پیوست (الف)
مراجع
فهرست اشکال
فهرست جداول
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک ازخود و اعضای خانواده ی خود مؤثر است، از آن جمله می توان به عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر خانواده اشاره کرد که ارتباط مستقیم با سطح سواد و تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری دارد و چنین انسانی نسبت به خود و فکر و فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد و تحصیلات، از دیدگاه اقتصادی، افراد را بهسوی رشد و توسعهی درونزاد و خلاق و هماهنگ با اجتماع و کشور هدایت می کند و از دیدگاه تخصصی، جامعه را موفق می سازد، افراد بزرگسال به عنوان عامل اساسی تولید، حتی با یک اصطلاح اقتصادی خاص که همان جمعیت فعال یا نیروی کار می باشد، مشخص میشوند.با توجه به آمار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت و همچنین توسعه ی اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت دانش و ... را تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانستهاند مشکلات خود در زمینه های تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را از میان بردارند که از سطح بالای سواد برخوردار باشند.بی سوادی، نه تنها پدیده ای قابل تأسف است، بلکه علامتی است در کنار علائم دیگر که نشان دهنده ی از خود بیگانگی میباشد و منجر به عقب ماندگی می شود. این عقب ماندگی در تعلیم و تربیت، خود معلول شالوده های نامتناسب اقتصادی و اجتماعی است و رابطه ی مستقیم با فقر عمومی و کمبود وسایل کافی به ویژه نداشتن معلم و مدرسه است. ...
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
پیشینه تحقیق
فصل دوم
نقش والدین درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان
عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی فرزند
عوامل موثر در ترک تحصیل دانش اموزان
عوامل تاثیر گزار در افت تحصیلی دانش آموز
راه های جلوگیری از افت تحصیلی
فصل سوم
یافته های عمده تحقیق
بحث و نتیجه گیری
خلاصه نتایج
بخشی از متن:
چکیده:
زمینه هدف: هوش عاطفی شامل شناخت و کنترل عواطف و هیجانهای فرداست. هدف از این تحقیق بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین و هوش عاطفی تمامی مدیران مدارس کلیه مقاطع شهرستان آق قلا می باشد.
مواد و روش ها: این مطالعه به روش توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است وبه صورت مقطعی در سال 93 انجام گرفته است. جامعه آماری تمامی مدیران کلیه مقاطع تحصیلی شهرستان آق قلا می باشند که شامل 139 نفر بودند که از این تعداد 103 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. در این تحقیق دو پرسش نامه سبک رهبری تحول آفرین شامل 20 سوال و هوش عاطفی شامل 20 سوال تنظیم شده است. روایی پرسش نامه طبق نظر تعدادی از صاحب نظران تایید شده است وبا استفاده از ضریب آلفای کرونباخ پایایی پرسش نامه سبک رهبری تحول آفرین 0/831 وهوش عاطفی معادل 0/79 محاسبه گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل رگرسیون گام به گام) انجام گرفته است.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول
1-1- اهداف
1-1-1- هدف اصلی
1-1-2- اهداف فرعی
1-2- متغیرها
1-2-1- متغیر وابسته
1-2-2- متغیرهای مستقل
1-3- فرضیات تحقیق
1-4- سوالات تحقیق
1-5- روش تحقیق
1-6- جامعه آماری و شیوه نمونه گیری
1-7- روش جمع آوری داده ها
1-8- تجزیه وتحلیل داده ها
فصل دوم
2-1- مقدمه
2-2- نوع و روش پژوهش
2-2-1- تحقیق توصیفی
2-2-2-تحقیق همبستگی
2-2-3- تحقیق پیمایشی
2-3- جامعه آماری
2-4- نمونه آماری
2-5- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات
2-6- اعتبار و پایایی پژوهش
2-7- روش های تحلیل آماری
2-8- چارچوب نظری و تعاریف مفهومی و عملی
2-8-1- هوش عاطفی
2-8-2- آگاهی از هیجان های خود
2-8-3- بیان هیجان ها
2-8-4- آگاهی از هیجان های دیگران
2-9- چهارمین مولفه هوش عاطفی مربوط به مدیریت هیجانهاست
2-9-1- خود آگاهی عاطفی
2-9-2- خود ابزاری
2-9-3- خود عزت نفس
2-9-4- خود شکوفایی
2-9-5- استقلال
2-9-6- همدلی
2-9-7- مسئولیت پذیری
2-9-8- روابط بین فردی
2-9-10- واقع گرایی
2-9-11- انعطاف پذیری
2-9-12- حل مسئله
2-9-13- تحمل فشار روانی
2-9-14- کنترل تکانش
2-9-15- خوش بینی
2-9-16- شادمانی
2-10- متغیروابسته
2-10-1- رهبری تحول آفرین
2-10-2- نفوذ آرمانی
2-10-3- انگیزش الهام بخش
2-10-4- ترغیب ذهنی
2-10-5- ملاحظات فردی
2-11- پیشینه ی تجربی تحقیق
2-11-1- پیشینه ی داخلی
2-11-2- پیشینه ی خارجی
فصل سوم
3-1- سبک رهبری
3-1-1- تعریف سبک رهبری تحول آفرین
3-1-2- تاریخچه ی مطالعاتی رهبری تحول آفرین
3-1-3- ابعاد رهبری تحول آفرین
3-1-4- ویژگی های رهبری تحول آفرین
3-1-5- اثربخشی سبک رهبری تحول آفرین
3-1-6- موانع اجرای رهبری تحول آفرین در سازمان
3-2- هوش عاطفی
3-2-1- تاریخچه مطالعاتی هوش عاطفی در مدیریت
3-3- ابعاد هوش عاطفی وارتباط آن با رهبری تحول گرا
3-3-1- خود آگاهی
3-3-2- خود کنترلی
3-3-3- خود انگیزی
3-3-4- همدلی
3-3-5- مهارت های اجتماعی یا تنظیم روابط با دیگران
3-3-6- رهبری تحول آفرین
3-4- چارچوب نظری و تجربی در رابطه ی هوش عاطفی و سبک رهبری تحول آفر
فصل چهارم
4-1- مقدمه
4-2- بخش توصیفی
4-2-1- متغیر های جمعیت شناختی
4-2-1-1- جنسیت
4-2-1-2- گروه های سنی
4-2-1-3- سابقه شغلی
4-2-2- بررسی وضعیت هوش عاطفی در بین کارکنان مدارس شهرستان آق قلا
4-2-2-1- وضعیت مدیریت تحول در بین مدیران مدارس شهرستان آق قلا
4-2-2-2- مولفه های مدیریت تحول
4-3- بخش تحلیلی
4-3-1- آزمون نرمال بودن
4-3-2- آزمون همبستگی
4-4- اصلاحات و نتیجه گیری
4-4-1- اصلاحیه فرضیات
4-4-1-1- هدف اصلی
4-4-1-2- اهداف فرعی
4-4-2- آزمون آلفای کرونباخ
4-4-3- نتیجه گیری
4-5 منابع
پیوستها
پرسشنامه هوش عاطفی
پرسشنامه رهبری تحول آفرین باس و اولیویو
جدول مورگان
بخشی از متن:
چکیده:
نمایش مدیریت سود از چشم انداز یک صحنه جرم یک روشنایی جدید در تحقیق قبلی در مدیریت سود جاری کرده است. و کیفیت سود مربوط بسته شده است. کارهای بال و شاوی کومار ] 2008 کیفیت سود عمومی اولیه در مجله حسابداری و اقتصادی بیان کرده است [ و تئو ات آل ] 1998 مدیریت سود و متعاقب عملکرد بازار عمومی اولیه .مجله مدیریت مالی 53 و 1974- 1935 [ برای نشان دادن کاربرد اجزاء رسیدگی صحنه جرم برای تحقیق مدیریت استفاده شده است.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مدیریت سود
درﻳﺎﻓﺖ پاداشهای ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ
ﻛﺎﻫﺶ ﻫﺰﻳﻨﺔ سیاسی
اﻓﺰاﻳﺶ ارزش شرکت
ﺟﺬب سرمایه
بررسی مدیریت سود و انعطافپذیری حسابداری
مدیریت سود و انعطافپذیری
انعطافپذیری حسابداری و روش اندازهگیری آن
شکست زنجیره سود
شیوه برآورد سطح مدیریت سود
مدیریت سود چگونه رخ می دهد؟
چه کسی مسئولیت مدیریت سود را به عهده دارد؟
با استفاده از جه روش های سود مدیریت می شود؟
چه کسی قربانی مدیریت سود می شود؟
انگیزه مدیریت سود چیست؟
ایا فرصتی برای مدیریت کردن سود وجود دارد؟
خلاصه توضیحات دیگر
هموارسازی سود
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
چکیده:
چابکی سازمانی و هوش سازمانی هم از موضوعات مرتبط با تغییر و تحولات سازمانی هستند. در این پروژه سعی بر آن است که علاوه بر توضیح مدیریت تغییر، نقش دو عامل مهم چابکی و هوش سازمانی در موفقیت، کنترل و بکارگیری موثر و مفید تغییر و تحولات نظام آموزش و پرورش، بیان شود. پروژه حاضر از نوع مروری است که مطالب آن با استفاده از منابع کتابخانه ای، اینترنتی و مقالات مرتبط جمع آوری گردیده است. اگر تغییر و تحولات با مدیریت صحیح همراه باشد، می توان از آن به نحو مثبت برای سازمان بهره جست اما اگر مدیر توانایی برخورد صحیح با تغییر را نداشته باشد، تغییر به بحران تبدیل خواهد شد که در مواردی حتی به شکست سازمان نیز منجر می شود. چابکی و هوش سازمانی دو عاملی هستند که مدیر را قادر می سازند برخورد صحیح و موثرتری با تغییر و تحولات داشته باشد و ازفرصت های پدید آمده به بهترین نحو استفاده نماید. همچنین می توانند منجر به رشد و سازگاری بهتر و مدیریت صحیح تغییرات شوند.
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین هوش سازمانی و چابکی سازمانی در آموزش و پرورش انجام شده است. این تحقیق از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کلیه کارکنان و مدیران اداره آموزش و پرور ش شهرستان ... ( 200 نفر) بود ه است که از بین آنها 50 نفر به روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند . برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های چابکی سازمانی و هوش سازمانی با روایی و پایا یی مناسب استفاده شد. نتایج بدست آمده حاکی از رابطه مثبت و معنادار بین هوش سازمانی و چابکی سازمانی است.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: طرح تحقیق
بیان مسئله
اهداف تحقیق
فرضیات یا پرسشهای تحقیق
متغیر ها
روش تحقیق
جامعه آماری و شیوه نمونه گیری
روش جمع آوری داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل دوم: ادبیات تحقیق
هوش سازمانی
تعاریف متعدد هوش سازمانی
چرا هوش سازمانی اهمیت دارد ؟
نظریه هوش سازمانی کارل آلبرخت
دلایل استفاده از هوش سازمانی در سازمان ها
هوش هیجانی
تعریف هوش هیجانی
سیرتکوین مفهوم پردازی هوش هیجانی
چابکی سازمانی
تعاریفی از چابکی
ابعاد چابکی
چالشی جدید
نتایج فصل
فصل سوم: عناصر تحقیق
مقدمه
نوع و روش پژوهش
تحقیق توصیفی
تحقیق همبستگی
تحقیق پیمایشی
جامعه آماری
نمونه آماری
روش و ابزار گردآوری اطلاعات
اعتبار و پایایی پژوهش
روشهای تحلیل آماری
پیشینه تحقیق
فصل چهارم: تجزیه تحلیل و نتایج تحقیق
نتیجه گیری
مقدمه
بخش توصیفی
آزمون فرضیات
فرضیات فرعی
منابع
پرسشنامه
بخشی از متن:
مقدمه:
امروزه قدرتهای اقتصادی بزرگترین بخش زندگی ما را تحت سیطره خود دارند، مهمترین سؤالی که پیش میآید این است که با استفاده از تئوریهای اقتصادی معاصر، در چه سطحی میتوان توسعه پایدار را تجزیه و تحلیل و اجرا کرد. تئوریها و مفاهیم توسعه اقتصادی در قرن گذشته نمیتوانست نیازهای انسانی را تأمین کند و آن را تنها در زنجیرهای از مطالعات حمایت محیطی خلاصه مینمود. این مسائل موجب شد تا رویکردهای جدیدی ارائه شود و ماهیت تئوری اقتصادی و نقش و وظایف بالقوه آن برای حل مسائل مرتبط با وجود انسان انتقادی و بقای شهروندی تعریف شود.
در ابتدای دهه 1990 بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، گروه زیادی از کشورها با ویژگی خاص توسعهای خود در دو گروه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم شدند. اگر چه این کشورها با اقتصاد به اصطلاح در حال تغییر، محدود به حوزه اقیانوس آرام میشدند ولی توجه کمتری به تجزیه و تحلیل ویژگیهای خاص توسعه آنها در حاشیه رکود وضعیت اقتصادی میشد و نه تنها به تجزیه و تحلیل وضعیت آنها در بخشهای مختلف تولید اقدام نمیشد بلکه وضعیت مصرف منابع طبیعی و آلودگی محیطی نیز مورد غفلت واقع شده بود.تغییر در جهت اقتصاد بازار که مبتنی بر سرمایهگذاری بخش خصوصی بود از طریق ساخت دهی مجدد اقتصاد کشورهای کمونیستی و تعدیل فعالیتهای آنها دنبال میشد. تغییر سریع در جهت اقتصاد بازار، باز ساختدهی اقتصادی، افزایش قیمت انرژی و منابع دیگر، بسیاری از مسائل جدی را در دهههای اخیر موجب شد، ولی افزایش مصرف منابع تجدیدپذیر از نقطه نظر پایداری تغییرات مثبتی در توسعه ایجاد کرد.
فهرست مقالات:
اصول مدیریت توسعه پایدار اجتماعی و دگرگونی اقتصادی
مقدمه
اهمیت مدیریت در اسلام
راه های آشنائی با اصول مدیریت و رهبری در اسلام
اصول مدیریت با توجه به آیات و روایات
اصول مدیریت و کنترل پروژه ها
ویژگیهای یک مدیر موفق
چگونه یک مدیر دوست داشتنی باشیم
منابع
بخشی از متن:
چکیده:
درسالهای اخیر تقلب در شرکتها منجر به هزینههای گزاف میلیونی شده است. تنها درامریکا و انگلستان میزان تقلبهای گزارششده به میلیاردها دلار سرمیزند، هرچند گفته میشود اینگزارشها شاید تنها 10 درصد از کل تقلبها را شامل شود.
شواهد گویای آن است که موضوع تقلب در شرکتها مشکلی جدی است. این تقلبها، بهویژه هنگامی که مدیران و کارکنان ارشد شرکتها مرتکب آن میشوند، معمولاً زمانی ازپرده بیرون میافتد که شرکتها بهطور غیرمنتظره دچار مشکلات حاد میشوند. در این مواقع است که این سئوال مطرح میشود که حسابرسان کجا بودهاند؟
نقش حسابرسان مستقل در کشف و گزارش تقلب در شرکتها موضوعی بحثانگیز است. اظهارنظرهای حرفهای حسابرسان متفاوت است و به همین سبب برای کاهش فاصله انتظارات از عملکرد حسابرسی، بیشترین میزان همکاری ضرورت پیدا میکند. بررسیهای متعدد نشان داده است در حالی که سیاستمداران، دادگاهها، نشریات مالی وبسیاری دیگر، از حسابرسان انتظار کشف و گزارشکردن تقلبات را دارند، حرفه حسابرسی بهطور عمومی، مسئولیتهای خود را در این زمینه کاهش داده و براین نکته تأکید میکندکه کشف تقلبات از مسئولیتهای مدیران است و حسابرسی برای این نقش برنامهریزی نشده و غیرقابل اتکاست.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات پروژه
مقدمه
تعریف تقلب
تاریخچه توسعه وظایف حسابرسان در مورد کشف و گزارشگری تقلب
دلایل اختلاف بین کشورها
انتظارات جامعه
یک تضاد ذاتی
نگاهی به وضعیت ایران
فصل دوم: نقش حرفه حسابرسی در جامعه
نقش حرفه حسابرسی در جامعه
مدل شبه قضایی
مدل مسئولیت اجتماعی
نظریه مباشرت و نظارت
هدف حسابرسی و انواع اظهار نظر حسابرسی
تاثیر اظهار نظرحسابرس بر فعالیت شرکتها
فلسفه و جایگاه حسابرسی
نظریه شبه قضائی
نظریه مسئولیت اجتماعی
نظریه مباشرت و نظارت
انواع حسابرسی
انواع حسابرسی از نظر تابعیت سازمانی
انواع حسابرسی از نظر دلیل ارجاع کار
انواع حسابرسی از نظر نوع رسیدگی
حسابرسی مبتنی بر سیستم
تحول در متدولوژی حسابرسی
حسابرسی مبتنی بر سند رسی یا «حسابرسی رویدادهای مالی»
حسابرسی مبتنی بر ترازنامه
وظیفه حسابرس خارجی
تحول هدف های حسابرسی
نقش اصلی حرفه حسابرسی
فصل سوم: تقلب در حسابرسی صورتهای مالی
تقلب در حسابرسی صورتهای مالی
هدف حسابرسی صورتهای مالی
هدف حسابرسی صورتهای مالی
انجام حسابرسی صورتهای مالی
دامنه حسابرسی صورتهای مالی
اطمینان معقول
خطر حسابرسی و اهمیت
مسئولیت صورتهای مالی
تعیین قابلیت پذیرش چارچوب گزارشگری مالی
اظهار نظر در باره صورتهای مالی
فصل چهارم: پیچیدگی تقلب و محدودیت عمل حسابرسان در تقابل با آن
پیچیدگی تقلب و محدودیت عمل حسابرسان در تقابل با آن
مسئولیت حسابرس مستقل ارزیابی ریسک تقلب
نگرش حسابرسان داخلی و مستقل برای محدود کردن خطر تقلبهای مالی
ملاحظات اخلاقی در حوزه فعالیت حسابرسی داخلی
منظر حسابرسان مستقل به توسعه و تسری شایستگیهای اخلاقی
تردید و رویکرد حسابرسی داخلی
چگونگی بهکارگیری تردید توسط حسابرسان مستقل
خطوط قرمز هشدار اعمال متقلبانه
1- ماهیت کارکرد مدیریت و نفوذ ایشان بر محیط کنترلی و کنترلها
2- معاملات و ارتباطها با اشخاص وابسته
3- اثر محیط کنترلی تحتتأثیر ویژگی رفتاری کارکنان
4- تغییرهای برونسازمانی
5- پیچیدگی در کیفیت اجرای عملیات و ثبات مالی سازمان
6- شرایط کنترلی تقلب ناشی از سوءاستفاده از داراییها
نتیجهگیری
فصل پنجم: نتیجه گیری و منابع
نتیجه گیری
منابع
منابع فارسی
منابع غیر فارسی
بخشی از متن:
مقدمه:همانطور که میدانیم انسانها جدا از هم نمی توانند زندگی کنند و از آغاز خلقت دریافتند که بقای اجتماع با آشوب و زورگوئی امکان پذیر نیست و ناچار باید از حقوق خود در جامعه دفاع کنند زندگی در اجتماع نیز نیازمند قواعدی است که به آن قانون می گویند. لذا میتوان گفت از مهمترین ویژگی های قانون تنظیم روابط اجتماعی است. حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی در همه نهادها دیده میشود از خانواده به عنوان کوچکترین نهاد و اجتماعی تا دولت و.... قانون جاری است در صورتیکه افراد از حقوق و تکالیف خود آگاه باشند با تلاش برای حفظ حقوق خود نسبت به رعایت حقوق خود ودیگران و انجام وظائف و تکا لیفی که جامعه بر عهده ی آنها قرار داده است احساس مسئولیت میکنند بنابراین افراد بر طبق قانون در جامعه مسئو لیت پذیر می شوند.
فهرست مطالب:
مقدمه
مفهوم حقوق و دستمزد برابر است با
مفهوم کلی از حسابداری
مدیریت حقوق دستمزد
اهمیت سیستم حقوق و دستمزد
ویژگیهای سیستم حقوق و دستمزد
مدت کار
طرحهای مبتنی بر پاداش
طراحی سیستم حقوق و دستمزد به عهده کیست؟
حسابداری هزینه حقوق و دستمزد Payroll Accounting
مراحل مختلف طراحی سیستم حقوق و دستمزد
ثبت تنظیم لیست حقوق و دستمزد
حق اولاد و عائلهمندی
پیش پرداخت
بیمه
ارزشیابی (قیمت گذاری) مشاغل مدیریتی و حرفهای
پرداخت به مشاغل مدیریتی
پرداخت به مشاغل حرفهای
انواع سیستمهای پرداخت حقوق و دستمزد در کشور
کنترل سیستم حقوق و دستمزد
وظایف حسابداری حقوق و دستمزد در مورد لیستهای حقوق و دستمزد
مبلغ بازنشستگی
بیمه سرانه
بیمه تعهدی
مبلغ مشمول مالیات
بیمه تکمیلی
جمع هزینه
جمع کسور
مبلغ مشمول اضافه کار از کارکنان رسمی
کارکنان پیمانی
مبلغ اضافه کار کارکنان پیمانی
خالص پرداختی اضافه کار کارکنان
سنوات حقوق
سنوات پرسنلی با سابقه کار
کارکنان طرحی
مبلغ مشمول بیمه
مبلغ مشمول مالیات
احکام پرسنلی
حکم پرسنل قراردادی