بخشی از متن:
چکیده:
در حال حاضر رایانش ابری دارای تقاضای بالایی است زیرا شیوهای برای کاهش هزینه ی ایجاد زیر ساخت از طریق مجازیسازی منابع ارائه میکند. مجازی سازی منابع مستلزم مکانیزم مدیریت منابع بسیار دینامیکی است. باتوجه به اینکه رایانش ابری این امکان را برای کاربران ابری فراهم میکند تا درخواست های متعدد را بصورت همزمان ارسال کنند، بایستی یک طرح خود مدیریتی/ نظارتی وجود داشته باشد تا تمامی منابع را بصورت بهینه برای برآورد نیاز آنها و برای بهبود استفاده از منابع در دسترس کاربران تقاضا کننده قرار دهد. در این مقاله یک چارچوب موثر بهنام EARA (تخصیص منابع مبتنی بر عامل کارآمد) برای تخصیص منابع بر اساس محاسبات عامل در سطح SaaS در رایانش ابری ارائه میکنیم. EARA شامل پنج عامل مختلف است، که هر کدام از این عوامل دارای عملکرد جمعآوری اطلاعات مربوط به تمام منابع موجود در ایجاد ابر واقعی بر اساس قرارداد SLA، و سپس پاسخ به کاربر با تخصیص یا کد پاسخ مناسب هستند.
کلمات کلیدی: تخصیص منبع، SLA، رایانش ابری، EARA
فهرست مطالب:
چکیده
1. مقدمه
2. تحقیقات مرتبط
3. محاسبه ی فضای برداری
4. چارچوب EARA
الف) لایه ی تعامل ابری
ب) لایه ی زمان بندی
ج) لایه ی محاسباتی منبع
د) لایه ی تعامل مشتری
5. پیاده سازی
6. نتیجه گیری و هدف آتی
بخشی از متن:
چکیده:
در حالی که محاسبات ابری از نظر اقتصادی قانع کننده هستند، اما از طرفی چالش های امنیتی نیز به همان اندازه قابل توجه هستند. در این مقاله، سعی می کنیم تا مسائل مربوط به امنیت محاسبات ابری را بیان کنیم، تا مسائل قابل توجیه را از تمام مسائل نامرتبط مجزا کنیم. دیدگاه های کنونی و قدیمی در صنعت، دانشگاه، دولت، و هکرها را برسی می کنیم. از نظر ما تعدادی از مسائل مربوط به امنیت محاسبات ابری اساسا جدید و یا اساسا غیر قابل حل هستند؛ اغلب آنچه که به نظر "جدید" است تنها مربوط به محاسبات قدیمی از چند سال گذشته است. با نگاهی به گذشته و به دوره اشتراک گذاری زمان، در حال حاضر به بسیاری از این مسائل توجه می شود. از سوی دیگر، به نظر ما دو جنبه محاسبات ابری تا حدی جدید و اساسی هستند که عبارتند از: پیچیدگی های ملاحظات اعتماد چند جانبه، و نیاز متعاقب برای حسابرسی متقابل.
فهرست مطالب:
چکیده
اصطلاحات عمومی
مقدمه
1. سردرگمی تعاریف
2. ارزیابی کنونی
3.1. چه چیزی جدید نیست
2.2. چه چیزی جدید است
3.3. نوآوریهای مدل تهدید ابری
3. برخی VU DEJA
مالتیکس
4.2. VMM های اولیه
4.3. شرکت National CSS
4. فرصت های جدید
5. ایده های نهایی
بخشی از متن:
چکیده:
دادهکاوی فنی است که استخراج اطلاعات ناشناخته را از پایگاههای بزرگ داده میسر میسازد. سازمانها نیز از مزایای بهرهگیری از این فن بیبهره نیستند. دادهکاوی سازمانها را در درک بهتر دادههای مربوط به بازار، رقبا، مشتریان و ... یاری رسانده و اثربخشی فعالیت آنها را افزایش میدهد. لیکن دادهکاوی نیز مانند سایر فنون میتواند مورد استفادة نادرست قرار گیرد. دادهکاوی هم میتواند الگوها و سایر انواع دانش را که تاکنون میسر نبوده، کشف کند و هم میتواند تهدیدی برای اطلاعات محرمانه و امنیت آنها باشد. در این تحقیق به موضوع محرمانگی اطلاعات شخصی و امنیت دادهها در دادهکاوی پرداخته شدهاست.
کلیدواژه: دادهکاوی، اطلاعات شخصی، محرمانگی، امنیت دادهها
فهرست مطالب:
چکیده
1. مقدمه
2. داده، اطلاعات و دانش
3. کشف دانش در پایگاه دادهها و دادهکاوی
4. مزایای دادهکاوی
5. محرمانگی و انواع آن
6. محرمانگی و امنیت دادهها در دادهکاوی
5- نتیجهگیری
منابع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مقدمه:با گسترش روز افزون استفادۀ سازمان ها از پایگاه داده ها در امور روزانه و تصمیم سازی های سازمانی، نقش امنیت اطلاعات و داده ها اهمیت روز افزونی یافته است. گسترش سریع کاربرد های مبتنی بر وب از سیستم های پایگاهی، این مقوله را اهمیتی مضاعف بخشیده است. امروزه حفاظت از اطلاعات سازمانی نه -تنها درارتباط با کاربرانِ خارجی بلکه در برابر سوء استفاده کاربرانِ داخل سازمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
داده از سرمایه های اصلی هر سازمان است که روز به روز بر حجم و میزان استفاده از آن افزوده می شود. این داده ها در سازمان ها نقش اساسی ایفا میکنند و مبنای تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک هستند. حفاظت از داده ها در قبال خطراتی که سازگاری، صحت، دقت، خصوصی بودن و محرمانگی آنها را تهدید میکنند، امری اجتناب ناپذیر است. اهمیت و حساسیت ایمنی پایگاه داده ها به ویژه با گسترش دانش و تکنولوژی داده کاوی و کشف دانش بیشتر عیان میشود.
فهرست مطالب:
مقدمه
1- تعاریف
1-1 داده
1-2 اطلاعات
1-3 دانش
1-4 پایگاه داده
1-5 سیستم مدیریت پایگاه داده
1-6 امنیت
2- امنیت پایگاه داده (یک سطحی)
3- امنیت پایگاه داده (چند سطحی)
3-1 دلایل ایجاد
3-2 روش های ایجاد
4- سیاست های کنترل دسترسی
4-1 احتیاطی
4-1-1 مدیریت مجوز ها
4-1-2 System R
4-1-3 نمایش و اعمال مجوز ها
4-2 اجباری
4-3 مبتنی بر نقش
5- استانداردهای پیشگیری
5-1 ارزیابی آسیب پذیری و پذیرش
5-2 تجرید
5-3 نظارت بر فعالیت های پایگاه داده
5-4 بومی حسابرسی
5-5 فرایند ها و روش ها
6- انواع تهاجمات و روش های مقابله با آنها
6-1 تهاجم به داده ها
6-1-1 انواع تهاجمات به داده ها
6-1-2 انواع داده های مورد تهاجم
6-1-3 روش های مقابله
6-2 استنتاج
6-3 تهاجم انواع ویروس ها
6-3-1 انواع ویروس ها
6-3-2 مبارزه با ویروس ها
7- پشتیبان گیری
7-1 خرابی های سیستم
7-2 سیاست های تهیه
پیوست
نقش مدیر پایگاه داده
امنیت در پایگاه داده های آماری
مسألۀ اسب های تراوا
فهرست منابع
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
مفهوم مدیریت استراتژیک منابع انسانی (SHRM) اندکی پس از توسعه مفهوم مدیریت منابع انسانی (HRM) در امریکا و در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 مطرح گردید. مفهوم HRM ابتدا در کارهای آکادمیک در ایالات متحده در دهه 1960 و 1970 توسعه می یابد، و از آن زمان به بعد این مفهوم در جهان کسب و کار به صورت فزاینده ای به کار گرفته شده است (Brewster, 1994:1).
در ادبیّات منابع انسانی، معنی مشخص، روشن و یکسانی از مفهوم HRM کمتر وجود دارد. نویسندگان گوناگون تعاریف متفاوتی از HRM بیان کرده اند و یا در تحقیقات خود به کار گرفته اند. بسیاری از محققان تلاش نموده اند تا حوزه های گوناگونی که همگی تحت عنوان HRM قرار می گیرند را طبقه بندی نمایند. به عنوان مثال در یکی از متون کلاسیک منابع انسانی، HRM بر اساس نوعی طبقه بندی 4 گانه تشریح گردیده است. شامل: تاثیرات کارکنان ، جریان منابع انسانی ، سیستم های پاداش ، و سیستم های کار (Beer et al., 1985).
عده ای دیگر HRM را در حوزه های جداگانه ای طبقه بندی می نمایند. از جمله دسته بندی وظایف HRM در 4 حوزه کسب، نگهداری، انگیزش و توسعه منابع انسانی (DeCenzo & Robbins, 1988). عده ای دیگر نیز HRM را به عنوان زنجیره به هم پیوسته ای از فعالیت ها معرفی نموده اند. نظیر چرخه پنج مرحله ای از مدیریت منابع انسانی شامل انتخاب، عملکرد، ارزیابی آن، پاداش و توسعه (Fomburn et al., 1984:41).
فهرست مطالب:
2.1 مدیریت استراتژیک منابع انسانی
2.1.1 مقدمه
2.1.2 مفهوم سازی مدیریت استراتژیک منابع انسانی
2.1.3 تعریف مدیریت استراتژیک منابع انسانی
2.1.4 تئوری های مدیریت استراتژیک منابع انسانی
نقش و اهمیت تئوری در مدیریت استراتژیک منابع انسانی
2.1.5 مدل های استراتژیک مدیریت منابع انسانی
أ. دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت
ب. دیدگاه رفتاری
ج. دیدگاه سیستمهای سایبرنتیک
د. تئوری هزینههای مبادله/ هزینههای نمایندگی
2.1.6 تئوری های غیر استراتژیک مدیریت منابع انسانی
أ. دیدگاه قدرت/ وابستگی منابع
ب. نهادگرایی
2.2 هم ردیفی
2.2.1 مفاهیم و رویکرد های عمومی هم ردیفی
2.2.1.1 دستهبندی ون دِون و درازین
أ. رویکرد انتخابی
ب. رویکرد تعاملی
ج. رویکرد سیستمی
ج-1. تحلیل الگو
ج-2. همپایانی
2.2.1.2 دستهبندی ونکاترامان
أ. همردیفی به عنوان تعدیلکنندگی
ب. همردیفی به عنوان میانجیگری
ج. همردیفی به عنوان جور کردن
2.2.1.3 دستهبندی «جویس، اسلوکام، و گلینو»
أ. همردیفی تأثیری
ب. همردیفی عمومی
ج. همردیفی کارکردی
جمعبندی
2.3 همردیفی در مدیریت استراتژیک
2.4 همردیفی در مدیریت استراتژیک منابع انسانی
أ. هم ردیفی استراتژی سازمان- اقدامات منابع انسانی
ب. همردیفی استراتژی- ویژگی ها و مهارتهای کارکنان
ج. همردیفی استراتژی- رفتار کارکنان
2.4.1 تئوری های همردیفی در مدیریت استراتژیک منابع انسانی
أ. دیدگاه جهانشمول
ب. دیدگاه اقتضایی
ج. دیدگاه قواره ای
2.4.2 رویکرد های همردیفی در مدیریت استراتژیک منابع انسانی
أ. همردیفی به عنوان «یکپارچگی استراتژیک»
ب. همردیفی به عنوان «اقتضا»
ج. همردیفی به عنوان «مجموعه ای ایده آل از اقدامات»
د. همردیفی به عنوان «گشتالت»
ه. همردیفی به عنوان «بسته»
2.5 همردیفی در مدیریت منابع انسانی و عملکرد سازمان
2.5.1 در جستجوی مدلی برای ارتباط همردیفی و عملکرد
2.5.2 مطالعات و پیشینه تحقیقات در رابطه هم ردیفی و عملکرد در مدیریت استراتژیک منابع انسانی
2.5.3 مدل شولرو جکسون در همردیفی استراتژیهای رقابتی با اقدامات مدیریت منابع انسانی
استراتژیهای رقابتی
استراتژیهای رقابتی: رفتارهای نقش مورد نیاز
استراتژی نوآوری و رفتارهای نقش مورد نیاز
استراتژی ارتقاء کیفیت و رفتارهای نقش مورد نیاز
استراتژی کاهش هزینه و رفتارهای نقش مورد نیاز
نوع شناسی اقدامات مدیریت منابع انسانی
فرضیههای الگوهای استراتژی- مدیریت منابع انسانی
استراتژی نوآوری
استراتژی ارتقاء کیفیت
استراتژی کاهش هزینه
2.5.4 مدل گسترده مفهومی تحقیق
جمع بندی
بخشی از متن:
توضیحات:
این فایل حاوی 23 صفحه از مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیتی می باشد که برای پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد تهیه شده است.
مقدمه:
نظریه ویژگیهای شخصیت یکی از مهمترین زمینه های نظری در بررسی شخصیت است. براساس این نظریه، شخصیت افراد از ویژگی ها و مشخصات وسیعی ساخته شده است. به عنوان نمونه، فرض کنید که خودتان به چه نحوی شخصیت یک دوست نزدیکتان را شرح می دهید. اغلب، تعدادی از خصوصیات او مانند اجتماعی بودن، مهربانی و خونسردی نام میبرید. منظور از «ویژگی» خصوصیت نسبتاً با ثبات است که سبب میشود اشخاص به روش های خاصی رفتار کنند نظریه ویژگیهای شخصیت بر خلاف سایر نظریههای شخصیت مانند نظریههای روانکاوانه و انسان گرایانه، بر تفاوتهای بین افراد تمرکز دارد. ترکیب و تعامل ویژگیهای مختلف است که شخصیت یک فرد را تشکیل میدهد و این برای هر شخص، یگانه و منحصر به فرد است. نظریه خصوصیات فرد بر تعیین و اندازهگیری این ویژگی های فردی شخصیت متمرکز است.
فهرست مطالب:
مقدمه
نظریههای شخصیت
نظریه گوردون آلپورت
نظریه پنج عامل شخصیت
ارزیابی تئوری ویژگیهای شخصیت
افراد مهم در روانشناسی شخصیت
مفهوم تفاوتهای فردی و ویژگیهای شخصیتی در سازمان
کانون کنترل
عزت نفس
قدرتطلبی و اقتدارگرایی
سازگاری با موقعیت
سابقه تحقیق
سوابق داخلی تحقیق
سوابق خارجی تحقیق
منابع
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
در جهان امروز برای رشد بهتر در تجارت، هر سازمان باید برنامه را درست تجزیه و تحلیل و طرحریزی نماید. بنابراین سیستم اطلاعات مدیریتی، طرح های سریع، دقیق و مبتنی بر اطلاعات به موقع و معتبر و کاربردی را فراهم مینماید. هر سازمان به رقابت در سطح جهانی نیاز دارد نه منطقهای٬ لذا ضرورت چنین سیستمی بیشتر احساس می شود. رایانه و فناوری اطلاعات ابعاد دیگری هستند که به آن اضافه شده اند.
فهرست مطالب:
مقدمه
سیستمهای اطلاعات مدیریت (MIS)
تاریخچه MIS
تعریف سیستم اطلاعات مدیریت (MIS)
مفهوم MIS
اهمیت سیستمهای اطلاعات و مدیریت (Management Information System)
مدیریت (Management)
مهارتهای مدیران
اطلاعات (Information)
نسبت داده به اطلاعات
اثرسطوح مدیریت بر MIS
تأثیرسطح مدیریت بر فرم اطلاعات
چگونگی ظهور مدیران در حوزه ها و سطوح مختلف
پنج منبع اصلی اطلاعات مدیریت
سیستم System
زیرسیستمها
اجزای سیستم
طراحی یک سیستم مدیرت اطلاعات
سیستم
تفسیر اطلاعات
تأکیدات MIS
اثرات MIS در عمل
تفکیک سیستمهای MIS
مزایای پیاده سازی MIS
موانع و مشکلات پیاده سازی MIS
ویژگیهای MIS
سطوح امنیت در MIS
مدل کسب و کار MIS
برنامه ریزی استراتژیک
MIS یک از منابع سازمان
یک مدل MIS
سیستم های اطلاعات وظیفه ای
مدل سازی
مدل سازی ریاضی
ملاحظات عوامل انسانی
تاثیرات رفتاری بر طراحی سیستم
کاهش ترس ها
چشم اندازی از MIS
حل مشکل و MIS
نقش مدیریت سیستم اطلاعات در حل مسئله
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
تبلیغات به معنی جمیع فعالیت های اطلاع رسانی است که پس از طی یک چرخه ی ارتباطاتی و ابلاغ صفات و کیفیات و مزیت ها و ... عکس العمل مورد نظر را در خریدار ایحاد نموده و نهایتا تقاضای کالا را افزایش می دهد. به عبارت دیگر تبلیغات عملیاتی است که به قصد ایجاد ارتباط با مصرف کننده و اثر گذاری در وی طراحی شده و برای حلب نظر یا ایحاد انعطاف در رفتار خریدار به نفع کالای مورد نظر صورت می گیرد.
فهرست مطالب:
مسئله ی تحقیق
پیشینه ی تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
متغییر های تحقیق
نوع تحقیق
جامعه ی آماری
نمونه آماری
اصطلاحات و واژه های تحقیق
تعریف تبلیغات
مدیریت محصول و فروش
ترویج فروش و تبلیغات
هزینه تبلیغات
چکیده
هدف تبلیغات
ویژگی تبلیغات
آثار تبلیغات
روشهای تعیین بودجه تبلیغات
مشکلات و تنگناههای تحقیق
سه راهکار روانی در پیامها و تبلیغات برای فروش
منابع تحقیق
بخشی از متن:
چکیده:
هدف از انجام این پژوهش مقایسهی خلق و خوی کودکان نوپا در شیرخوارگاههای مراکز بهزیستی با کودکان نوپای همسال در شرایط عادی بوده است. در این پژوهش سعی کردیم خلق و خوی کودکان نوپا در گروه را از لحاظ چهار مؤلفهی خلق و خو شامل: خلق و خوی منفی، کندی سازگاری با تغییرات، شدت ابزار احساسات و غریبگی کردن را با هم مقایسه کنیم.
جامعهی آماری در این پژوهش، شامل 30 کودک نوپا در شیرخوارگاههای مراکز بهزیستی و 30 کودک نوپای همسال که در شرایط عادی رشد و پرورش می یابند، میباشد. که ما برای دسترسی به آنها، این کودکان را به صورت تصادفی از سه مهد کودک در شمال، جنوب غرب و شرق تهران انتخاب کردیم.
وسیلهی اندازهگیری، آزمون ارزیابی تصویری خلق و خوی، کلارک استورات، فتیز پاتریک و گلدبرگ میباشد. این آزمون که برای اندازهگیری دشواری خلق و خوی کودکان نوپا در سال 2000 میلادی ساخته شده است، خلق و خوی کودکان نوپا را از لحاظ، منفی بودن، کندی سازگاری با تغییرات، شدت ابراز احساسات و غریبگی کردن مورد ارزیابی قرار میدهد. که برای ارزیابی میزان پایایی و اعتبار آزمون در ایران، ابتدا آن را بر روی نمونهای 50 نفری از کودکان نوپای عادی که از سه مهد کودک در شمال، جنوب غرب و شرق تهران به طور تصادفی انتخاب شده بودند اجرا کردیم که میزان اعتبار آزمون 93% درصد بدست آمد که نشان میدهد، آزمون از اعتبار بالایی برخوردار است.
برای گردآوری دادهها، پرسشنامهی ارزیابی تصویری خلق و خو را بین مادران 30 کودک نوپا در شرایط عادی رشد و پرورش مییابند توزیع کردیم و از آنها خواستیم با دیدن هر موقعیت، گزینهی پاسخ را که به صورت تصویری طراحی شده است را علامت بزنند. سپس پرسشنامه بین مربیان 30 کودک نوپا در شیرخوارگاههای مراکز بهزیستی توزیع و اطلاعات لازم گردآوری شد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از شیوههای آمار توصیفی دستهبندی و خلاصه شد و میانگین و انحراف استاندارد آنها محاسبه گردید و در قسمت آمار استنباطی برای بررسی تفاوت گروهها از لحاظ چند متغیر به طور همزمان از تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) استفاده شد.
یافتههای پژوهش نشان داد که دو گروه کودکان نوپا در شیرخوارگاههای مراکز بهزیستی و کودکان نوپا در شرایط عادی از لحاظ سر مؤلفهی خلق و خوی منفی، شدت ابراز احساسات و غریبگی کردن با هم تفاوت معناداری دارند ولی از لحاظ کندی سازگاری با تغییرات تفاوت معناداری بدست نیامد. در خلق و خوی منفی کودکان نوپا در شیرخوارگاهها در مقایسه با گروه همسالانشان خلق و خوی منفی بیشتری داشتند. در زمینهی شدت ابراز احساسات نیز نسبت به گروه کودکان نوپا در شرایط عادی احساساتشان و با شدت بیشتری ابراز میکردند ولی در متغیر غریبگی کردن نتایج نشان داد که کودکان نوپا در شرایط عادی نسبت به گروه کودکان نوپا در شیرخوارگاهها در حضور افراد ناآشنا بیشتر غریبگی میکنند.
فهرست مطالب:
فصل اول: چارچوب پژوهش
1. 1- چکیده
1. 2- مقدمه
1. 3- بیان مسأله
1. 4- اهمیت موضوع
1. 5- هدف پژوهش
1. 6- فرضیههای پژوهش
1. 7- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش
فصل دوم: پیشینهی تحقیق
2. 1- مقدمه
2. 2- تعریف خلق و خوی
2. 3- پیشینهی نظری
2. 4- مؤلفههای خلق و خوی
2. 5- انواع خلق و خو
2. 6- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا
2. 7- عوامل مؤثر در خلق و خو
2. 7. 1- عوامل ژنتیکی
2. 7. 2- عوامل محیطی
2. 7. 2. 1- خانواده
2. 7. 2. 2- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی
2. 7. 2. 3- انواع دلبستگی
2. 7. 3- شیوههای فرزند پروری
2. 7. 3. 1- انواع شیوههای فرزند پروری
2. 7. 4- اصول انضباطی
2. 8- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا
2. 9- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانهروزی
فصل سوم: روش تحقیق
3. 1- مقدمه
3. 2- جامعهی آماری
3. 3- نمونه و روش نمونهگیری
3. 4- ابزار پژوهش
3. 5- روش گردآوری دادهها
3. 6- نوع پژوهش
3. 7- روش آماری
فصل چهارم: یافتههای پژوهش
4. 1- مقدمه
تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای
خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات
تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
بحث و نتیجهگیری فرضیهی دوم پژوهش
بحث و نتیجهگیری فرضیهی سوم پژوهش
بحث و نتیجهگیری فرضیهی چهارم پژوهش
بحث و نتیجهگیری فرضیهی پنجم پژوهش
5. 7- محدودیتهای پژوهش
5. 8- پیشنهادهای پژوهشی
5. 9- پیشنهادهای اجرایی
پرسشنامهی ارزیابی تصویری خلق و خو
منابع فارسی
منابع انگلیسی