بخشی از متن:
چکیده:
فروش قلب تپندهی هر کسب و کار زنده و پویاست و به عنوان
یک عامل اساسی در حیات یک سازمان تولیدی یا تجاری مورد توجه خاص شرکتها می
باشد. در واقع فروش، رگ حیات سازمان، احیا کننده روند جاری و تسریع کننده
روند رشد سازمان می باشد ... بروز نقص و اختلال در کار فروش سبب ایجاد وقفه
در تمام فعالیتهای یک کسب و کار خواهد شد. از همین روی عمدهترین دغدغهی
مدیران یک سازمان، سازماندهی و رونق بخشیدن به امر فروش در سازمان است.
آگاهی یافتن از موجودی کالاها یا خدمات آمادهی فروش، تعریف خدمات، نظارت بر صورت وضعیت مشتریان، تهیهی فهرستهای گوناگون از فروش کالا، خدمات، سبد کالا، خریدها و سفارشهای مشتری، فروشهای فصلی و وضعیت سفارشها، از عوامل مهم در افزایش میزان و مبلغ فروش و همچنین تضمین کننده رشد و تعالی سازمان است.
در این پروژه به بررسی سیستم فروش و توضیح کلی از این سیستم پرداخته می شودکه فصل اول ، به تعریف کلیاتی از سیستمهای اطلاعاتی، سیستمهای حسابداری و انواع سیستمهای فروش و تشریح یک از انواع سیستمهای فروش همراه بانمودارهای آن پرداخته می شود، در فصل دوم به تجزیه و تحلیل سیستم فروش، اینکه فروش در واحدهای تجاری به چه صورتهایی انجام می شود و چه ثبتهایی دارد؟ و در فصل سوم هم به بررسی کنترلهای داخلی سیستمها چه به صورت دستی و چه به صورت کامپیوتری می پردازیم.