بخشی از متن:
توضیحات:
در این پروژه برای طراحی کامپیوتر پایه از ثبات های ac, tr, dr, pc, dr, ir استفاده می شود. طراحی در نرم افزار max+plus صورت گرفته است.
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
هیچ پدیده خاکی در مقیاس جهانی مخرب تر از فرسایش ناشی از باد و آب نیست. از روزگاران ماقبل تاریخ، بشر زخم تازیانه ی فرسایش خاک را بر پیکر خود به همراه داشته و از پیامد های آن یعنی سوء تغذیه و گرسنگی رنج می برد. تمدن های باستانی با شسته شدن خاک های آنها که زمانی عمیق و حاصلخیز بود و با به جای گذاشتن تپه های غیر حاصلخیز صخره ای دچار فرو پاشی شدند. با مشاهده ی تپه های بایر در هندوستان مرکزی و یا بخش های از یونان، لبنان و سوریه، تصور این امر مشکل است که زمانی در این مناطق جوامع کشاورزی دارای شکوفایی بودند.
فهرست مطالب اصلی:
مقدمه
کلیات وتعاریف
تعاریف فرسایش
هوازدگی
تفاوت هوازدگی وفرسایش
انواع هوازدگی
انواع هوازدگی فیزیکی
مکانیسم تخریب شیمیایی کانیها وسنگ ها
انواع اشکال فرسایش
انواع اشکال فرسایش آبی
اشکال حرکات توده ای
جریان گلی
انواع اشکال ناشی از فرسایش بادی
مشخصات کلی کشور ایران
مشخصات طبیعی
آمار کلی فرسایش خاک کشور ایران
آمارفرسایش آبی در ایران
مهم ترین پیامدهای فرسایش آبی خاک در کشور
میزان فرسایش بادی در ایران
آمار بیابان زایی در ایران
فرسایش یخچالی در ایران
میزان حرکات توده ای در ایران
بخشی از متن:
بخشی از متن:
این مجموعه شامل نمونه سوالات زیر است:
دفترچه اختصاصی رشته ریاضی فیزیک:
ریاضی 40 سوال
فیزیک 35 سوال
شیمی 35 سوال
دفترچه اختصاصی رشته علوم تجربی:
ریاضی 35 سوال
فیزیک 35 سوال
شیمی 35 سوال
دفترچه اختصاصی رشته علوم تجربی:
ریاضی 20 سوال
تاریخ و جغرافیا 30 سوال
علوم اجتماعی 20 سوال
روانشناسی 20 سوال
اقتصاد 15 سوال
بخشی از متن:
توضیحات:
این فایل آموزشی شما را با مفاهیم پایه HTML که مورد نیاز مدیریت وب سایت ها و وبلاگ ها می باشد آشنا میکند.
مقدمه:
آموزش زبان HTML ﺗﻤﺎم ﺻﻔﺤﺎت وب ﺑﺎ ﻧﻮﻋﻲ از HTML ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. ﻟﺬا ﺑﺮای اﻳﺠﺎد وب ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎی ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﻳﺎدﮔﻴﺮی HTML ﺿﺮوری ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ. در اﻳﻦ ﻛﺘـﺎب آﻣﻮزﺷـﻲ ﺳـﻌﻲ ﺷـﺪه اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﻴﺮی ﻣﺜﺎل ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ و دوری از ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ اﺿﺎﻓﻪ ﮔﻮﻳﻲ در ﺳﺮﻳﻌﺘﺮﻳﻦ زﻣﺎن ﻣﻤﻜﻦ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی زﺑﺎن HTML بدون نیاز به برنامه ای کمکی در شما ایجاد گردد.
فهرست مطالب:
مقدمه ای بر وب و HTML
برچسب ها
برچسب های اساسی
قالب بندی متن
حروف
رنگ ها
فونت ها
لینک ها
تصاویر
جدول ها
فهرست ها
فرم ها و داده های ورودی
قابها (frame)
سربرگ
بخشی از متن:
چکیده:
بخشی از متن:
خلاصه:
ارزیابی عملکرد فرآیندی است که از طریق آن مدیران و سرپرستان رفتار کارکنان را مورد مشاهده قرار می دهند تا بازخوردی تشخیصی در مورد نقاط قوت و ضعف آنها تأمین نمایند .منطق پشتوانه فرایند ارزشیابی این است که اگر به کارکنان اطلاعات مرتبط با رفتارهای مثبت و منفی آنها داده شود عملکرد کاریشان بهبود می یابد.
در بیشتر سازمان ها ارزشیابی عملکرد شیوه ای رسمی است که سالیانه یا هر نیم سال اجرا می شود. این گونه ارزیابی ها اصولا شامل پر کردن یا تکمیل برگه های مقیاس رتبه بندی است که عملکرد کاری کارکنان رامورد ارزیابی قرار می دهد و سرپرستان آنرا انجام می دهند. دامنه ی این مقیاس ها، به لحاظ ظرافت و پیچیدگی، از رویکردهای درجه بندی ساده تا روش های بسیار پیچیده با طرح های بغرنج گسترش دارد. صرف نظر از میزان پیچیدگی رویکرد در هر حال، هدف اصلی ارزیابی عملکرد تأمین بازخورد کارکنان درباره ی اثر بخشی کارشان است.
برای بهبود فرایند ارزیابی، سازمان ها باید بر برنامه های آموزش رتبه بندی کنندگان تأکید نمایند. در این آموزش ها باید اطلاعاتی چون روش های مشاهده رفتار و طریقه های صحیح اجرای مصاحبه های ارزشیابی به افراد داده شود، و همچنین به تدریج آگاهی از خطاهای ذاتی ارزشیابی در برنامه گنجانده شود. علاوه بر اینها سازمان ها باید به طور مداوم شیوه های ارزیابی خود را بازبینی کنند و آنها را به روز نگهدارند و اطمینان داشته باشند که قوانین و مقررات متداول دولت در آنها رعایت می شود.
فهرست مطالب:
فصل اول: پیشینه تحقیق
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
روش گردآوری اطلاعات
فصل دوم: نظام بهسازی منابع انسانی
مقدمه
مدیریت عملکرد (perfomance management)
تعریف ارزیابی عملکرد
طرح ارزشیابی کارکنان
محاسن اعمال مدیریت عملکرد
نظریه های ارزیابی
نظریه اول
نظریه دوم
نظریه سوم
روش های متداول ارزیابی
1-روش درجه بندی ترتیبی
2- روش مقایسه فرد به فرد
3- روش مقیاسی
4- روش توزیع اجباری
5-روش انتخاب اجباری
6-روش فرم ارزیابی
7-روش وقایع حساس
8-روش تجزیه عملیات یا مدیریت بر مبنای هدف
9-روش بررسی داخلی
10-روش تشریحی
11-روش ارزیابی گروهی
مصاحبه های بعد از ارزیابی
شرایط اجرای طرح ارزیابی و مدیریت عملکرد
موانع و محدودیت های ارزیابی عملکرد
1-موانع روانی و رفتاری
2- موانع فنی و اجرائی
روند ارزیابی منابع انسانی
آموزش وپرورش کارکنان و مدیران
1-هدفهای سازمانی
2-هدفهای کارکنان
3-هدفهای اجتماعی
خط مشی ها و مسئولیت آموزشی
وظایف مسئولین آموزش
آموزش و بهسازی کارکنان اجرائی
روشهای اموزش کارکنان اجرائی
آموزش ضمن کار
آموزش استاد – شاگردی
آموزش در شرایط مشابه، قبل از آغاز کار
کارآموزی همراه با آموزش نظری
آموزش مکاتبه ای
دوره های کارآموزی خارج از موسسه
ارزیابی عملکرد برنامه های آموزشی کارکنان اجرائی
آموزش مدیران وسرپرستان
برنامه ریزی آموزش مدیران وسرپرستان
روشهای آموزش و پرورش مدیران و سرپرستان
1-آموزش ضمن خدمت
2-گردش در مسائل مختلف
3-ایفای نقش
4-روش تصمیم گیری
5-خود آموزی
6-آموزش گروهی
7-آموزش از راه دور و آموزش های آزاد
ویژگی های آموزش از راه دور (DISTANCE LEARNING)
ویژگی های آموزش آزاد (OPEN LEARNING)
8-آموزشهای دانشگاهی مدیریت
آموزش و پرورش مدیران زن
ارزشیابی عملکرد برنامه های آموزشی مدیران
فصل سوم: ارزیابی عملکرد کارکنان
مقدمه
دلایل استفاده از ارزیابی عملکرد
کاربردهای مختلف ارزیابی عملکرد
تعیین ملاکها
داده های مربوط به تولید
داده ها ی مربوط به کارکنان
داده های قضاوتی
شیوه های درجه بندی
مقیاسهای درجه بندی گرافیکی
اشتباه هاله
اشتباهات آسان گیری و سختگیری
اشتباه گرایش مرکزی
روش های رتبه بندی
مقایسه های جفتی
رویدادهای شاخص
فهرست
روش انتخاب اجباری
مدیریت برمبنای هدف
مقیاس های رتبه بندی متکی به رفتار
چه کسی ارزیابی را انجام می دهد؟
سرپرست بلافصل
خود- ارزیابی
ارزشیابی همسالان
ارزشیابی کمیته
ارزشیابی مرئوسان
اجرای ارزشیابی
مرحله برنامه ریزی
جمع آوری اطلاعات (استفاده از دفتر ثبت رفتار)
مرحله مصاحبه
کاهش اضطراب و برقراری رابطه
انتخاب رویکرد مصاحبه
روش گفت و پذیر
گفت و شنود
رویکرد حل مسئله
خطاهای ارزیاب- چند واقع بینی
به کارگیری رتبه بندی کنندگان بی صلاحیت
نوبت ارزیابی عملکرد
راهنمایی هایی که برای ارزیابی شونده در نظر گرفته شده است
ابزارهای ضعیف طراحی شده
دفاع از منتها درجه ها
ارزیابی و قانون
خلاصه
فهرست منابع و مآخذ
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
چکیده:
تنوع مؤسسات و گوناگونی فعالیت های مختلف اقتصادی در پهنه جهان، دانش و حرفه حسابداری را برآن داشته تا در قالب مبانی و اصول عمومی، راه حل های متناسبی را برای نگه داری حساب های فعالیت های گوناگون، به نحوی فراهم آورد که صورت های مالی مؤسسات تصویر گویاتری از نتایج عملیات و وضعیت مالی ارائه دهند. از طرفی، فعالیت های مؤسسات اقتصادی در کشورهای مختلف در بستری از اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی و در محدوده مناسبات حقوقی کشور انجام می شود و این عامل، به نوبه خود، جستجو و یافتن راه حل مناسب و مطلوب را در محدوده راه حل های متعارف در سطح بین المللی الزامی کرده است.
ارجاع طرح های ساخت و ساز ابنیه، تأسیسات و تجهیزات بزرگ از طرف کارفرمایان عمومی و خصوصی به پیمانکاران مختلف، انعقاد قراردادهای بلند مدت پیمانکاری برای اجرای طرح های یاد شده و انجام دادن فعالیت های ساخت و ساز در قالب این قراردادها توسط پیمانکاران، یکی از فعالیت های عمده اقتصادی است که نیازمند روش های مناسب ثبت و ضبط معاملات و فعالیت های مالی، تهیه و تنظیم گزارش های درون سازمانی، اندازه گیری و شناخت درآمد و در نهایت تهیه و ارائه صورت های مالی متناسب برای پیمانکاران و کارفرمایان است.
حسابداری پیمانکاری یکی از مقولاتی است که مراجع حرفه ای، پژوهشگران و مؤلفان حسابداری در کشورهای پیشرفته از دیرباز به عنوان مقوله خاص در حسابداری به آن پرداخته اند و در کشورهای پیشرفته و هم چنین در سطح بین المللی استاندارهای حسابداری خاصی برای آن وضع شده است. در کشور ما نیز از سالها پیش مبحث حسابداری پیمانکاری در کتاب ها و نشریات گوناگونی مورد بحث قرار گرفته و کوشش شده است در چارچوب روش ها و رویدادهای متداول و استانداردهای حسابداری کشورهای پیشرفته راه حل ها و روش های مناسبی برای نگه داری حساب ها، شناسایی و اندازه گیری سود عملیات پیمانکاری و تهیه و ارائه صورت های مالی مؤسسات پیمانکاری در قالب مناسب حقوقی سازوکارها و الزامات محیطی حاکم بر این فعالیت عمده اقتصادی عرضه می شود.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: اصطلاحات
1-1-پیمان
2-1-کارفرما
3-1-پیمانکار
4-1-قرارداد
5-1-قرارداد پیمانکاری
6-1-حساب تنخواه گردان
7-1-حساب پیش پرداخت
8-1-حساب سپرده حسن انجام کار
9-1-کارگواهی شده
10-1-کار گواهی نشده
11-1-حساب کار گواهی شده
12-1-هزینه های مستقیم
13-1-هزینه های سربار یا بالا سری
فصل دوم: بیان مسئله
1-2-اهداف پروژه
2-2-ارکان اصلی عملیات پیمانکاری
3-2-انواع قراردادهای پیمانکاری
1-3-2-قرارداد مقطوع
2-3-2-قرارداد امانی
3-3-2-قرارداد بر اساس مواد و دستمزد
4-2-ویژگی های صنعت پیمانکاری
5-2-مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکاری
1-5-2-مراحله اول- مطالعاتی مقدماتی طرح
2-1-5-2-مطالعات شناسایی طرح
2-1-5-2-تهیه طرح مقدماتی
2-5-2-مرحله دوم- مطالعاتی تفصیلی طرح
1-2-5-2-تهیه نقشه های تفصیلی
2-2-5-2-تهیه اسناد و مدارک مناقصه
3-5-2-مرحله سوم- اجرای طرح
1-3-5-2-ارجاع کار به پیمانکار
1-1-3-5-2-دعوت از پیمانکاران برای اجرای طرح
2-1-3-5-2-شرکت درمناقصه
3-1-3-5-2-انتخاب پیمانکار
2-3-5-2-انعقاد قرارداد پیمانکار
1-2-3-5-2-گرفتن ضمانت نامه حسن انجام تعهدات
2-2-3-5-2-تنظیم قرارداد پیمانکاری
3-2-3-5-2-ابطال ضمانت نامه در مناقصه
4-2-3-5-2-تسلیم ضمانت نامه پیش پرداخت
5-2-3-5-2-تادیه پیش پرداخت
3-3-5-2-عملیات اجرایی
1-3-3-5-2-ایجاد کارگاه
2-3-3-5-2-تخصیص تنخواه گردان به کارگاه
3-3-3-5-مخارج اجرای طرح
4-3-3-5-2-مخارج اجرای طرح به وسیله کارگاه
4-3-5-2-تنظیم صورت وضعیت موقت کارها
5-3-5-2-پرداخت وجه صورت وضعیت کارها
6-3-5-2-تحویل موقت
1-6-3-5-2-برچیدن کارگاه
2-6-3-5-2-ابطال ضمانت نامه انجام تعهدات
3-6-3-5-2-ابطال ضمانت نامه پیش پرداخت
4-6-3-5-2-تهیه صورت وضعیت قطعی
5-6-3-5-2-تهیه صورت حساب قطعی
6-6-3-5-2-استرداد نصف سپرده حسن انجام کار
7-6-3-5-2-بهره برداری و نگاه داری عملیات موضوع پیمان
7-3-5-2-تحویل قطعی
1-7-3-5-2-استرداد نصف دیگر سپرده حسن انجام کار
6-2-روش های متداول شناسایی سود پیمانکاری
1-6-2-روش کار تکمیل شده
2-6-2-روش درصد پیشرفت کار
1-2-6-2-برآورد کل درامد یا مبلغ پیمان
2-2-6-2-برآورد کل هزینه پیمان
3-2-6-2-برآورد کل سود نا خالص پیمان
4-2-6-2-اندازه گیری میزان پیشرفت کار
5-2-6-2-محاسبه درآمد هزینه و سود نا خالص دوره جاری پیمان
7-2-انتخاب روش شناسایی سود پیمانکاری
8-2-خلاصه مبانی شناسایی درآمد پیمانکاری
9-2-حسابداری زیان ناشی از قراردادهای بلند مدت پیمانکاری
1-9-2-شناسایی زیان دوره جاری پیمان
2-9-2-شناسایی کل زیان پیمان
10-2-روش های شناسایی سود پیمانکاری در سطح جهان
فصل سوم: پیاده سازی مسئله
مثال
فصل چهارم: نتیجه گیری
1-4-نتیجه گیری
2-4-پیشنهادات
فهرست و منابع
عنوان انگلیسی