بخشی از متن:
توضیحات:
سورس برنامه نمایش بزرگترین مقسوم علیه مشترک دو عدد نوشته شده به زبان فرترن، این برنامه بزرگترین مقسوم علیه مشترک دو عدد را یافته و نمایش می دهد.
بخشی از متن:
توضیحات:
عوامل اول یک عدد، مقسوم علیه هایی از عدد است که این مقسوم علیه ها اول می باشند (یعنی فقط بر خود و عدد 1 بخش پذیرند). این برنامه تمامی عوامل اول یک عدد را یافته و نمایش می دهد که به زبان فرترن نوشته شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
سورس برنامه ایجاد سری فیبوناچی اعداد نوشته شده به زبان فرترن
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
چکیده:
علیرغم قدرت نظری سیستمهای کوانتومی در زمینه پردازش و ارسال اطلاعات، یک مانع بزرگ در مسیر تحقق عملی آنها وجود دارد و آن برهمکنش سیستم کوانتومی با محیط بیرون است که منجر به تغییر ناخواسته اطلاعات میشود. برای غلبه بر مشکل مذکور، کدهای تصحیح خطای کوانتومی طراحی شدهاند. یک دسته خاص از این کدها، کدهای کانولوشنال کوانتومی میباشند که بر حسب نحوه طراحی به دو دسته کدهای CSS (Calderbank-Shor-Steane) و non-CSS تقسیم میشوند. علیرغم اهمیت فراوان کدهای کانولوشنال در تصحیح خطا، فقدان یک مدار کدگذار با قابلیت تحققپذیری عملی، مانعی جدی در بهرهگیری از این کدها میباشد. سه پارامتر در طراحی مدارهای کدگذار کانولوشنال اهمیت دارد: پارامتر اول، میزان حافظه مصرفی کدگذار است؛ زیرا کاهش حافظه باعث کاهش سربار سختافزاری و افزیش سرعت الگوریتم کدبرداری میشود. پارامتر دوم غیرمخرب بودن کدگذار است، تا تعداد محدودی از خطاهای تصحیح نشده به تعداد نامحدودی از کیوبیتهای اطلاعات منتقل نشود و آخرین پارامتر تعداد سطوح مدار است که با زمان تاخیر کدگذاری کیوبیتها ارتباط مستقیم دارد.
از دیدگاه نظری، دو نوع ساختار برای کدگذارهای کدهای کانولوشنال وجود دارد که به ساختارهای استاندارد و ساختارهای pearl-necklace موسوم میباشند. اما کدگذارهای pearl-necklace قابلیت تحققپذیری عملی را ندارند؛ زیرا به منابع نامحدود حافظه نیاز دارند. Grassl و Rotteler الگوریتمی برای کدگذاریِ کدهای کانولوشنال ارائه دادهاند. این الگوریتم در ابتدا فقط برای کدگذاری کدهای CSS طراحی شده بود، ولی در ادامه الگوریتم دیگری برای کدگذاری کدهای non-CSS نیز، توسط Grassl و Rotteler پیشنهاد گردید. کدگذار حاصل از هر دو الگوریتم در ساختار pearl-necklace بوده که قابلیت تحققپذیری عملی را ندارد. در این رساله، برآنیم که شکاف بین نمایش نظری و پیادهسازی عملی این کدگذارها را بیابیم. به این منظور، ابتدا الگوریتمی برای تغییر ساختار کدگذارهای pearl-necklace برای کدهای CSS به کدگذارهای استاندارد ارائه میدهیم. سپس الگوریتم را توسعه داده تا بتوان پیادهسازی عملی کدگذارهای پیچیدهتر pearl-necklace برای کدهای non-CSS را نیز به دست آورد. بررسیهای انجام شده در این رساله نشان میدهد که چندین تحقق عملی با میزان حافظه مصرفی متفاوت برای یک کدگذار pearl-necklace مشخص وجود دارد، که الگوریتم ارائه شده در این رساله تحقق عملی با کمینه حافظه را مییابد. لازم به ذکر است که پیچیدگی این الگوریتم، بر حسب پارامترهای کد، چند جمله ای است.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مفاهیم مقدماتی
2-1- کیوبیت ها و گیت های کوانتومی
2-2- کدهای تصحیح خطای کلاسیک خطی
2-2-1- کدهای تصحیح خطای کلاسیک بلوکی
2-2-2- کدهای تصحیح خطای کلاسیک کانولوشنال
2-2-3- کد دوگان
2-3- کدهای تصحیح خطای کوانتومی
2-3-1- کدهای تثبیت گر بلوکی کوانتومی
2-3-2- کدهای تثبیت گر کانولوشنال کوانتومی
2-3-3- مقایسه بین کدهای کانولوشنال کوانتومی و کدهای بلوکی کوانتومی
2-4- تاریخچه
فصل سوم: کدگذارهای کدهای کانولوشنال کوانتومی
3-1- نمادگذاری و تعاریف
3-2- ساختارهای کدگذارهای کانولوشنال کوانتومی
3-3- الگوریتم کدگذاری Grassl-Rotteler برای کدهای کانولوشنال کوانتومی
3-3-1 الگوریتم کدگذاری Grassl-Rotteler برای کدهای CSS
3-3-2- الگوریتم کدگذاری Grassl - Rotteler برای کدهای non-CSS
فصل چهارم: تعریف مساله
فصل پنجم: تحقق عملی کدگذارهای pearl-necklace برای کدهای CSS با کمینه حافظه
5-1- تعاریف و نمادها
5-2- الگوریتم پیشنهادی
5-2-1- قید منبع- هدف و قید هدف- منبع
5-2-2- حافظه مورد نیاز برای یک کدگذار CSSدر ساختار pearl-necklace با گیت های CNOT
تک جهته با درجه های نامنفی 58
5-2-3- حافظه مورد نیاز برای یک کدگذار CSS در ساختار pearl-necklace با گیت های CNOT
تک جهته با درجه های نامثبت
5-2-4- حافظه مورد نیاز برای کدگذار pearl-necklace با گیت های CNOT دلخواه
فصل ششم: تحقق عملی کدگذارهای pearl-necklace برای کدهای non-CSS با کمینه حافظه
6-1- تعاریف و نمادها
6-2- انواع مختلف جابجایی ناپذیری و قیدهای اعمالی آنها
6-2-1- جابجایی ناپذیری منبع- هدف
6-2-2- جابجایی ناپذیری هدف- منبع
6-2-3- جابجایی ناپذیری هدف- هدف
6-3- الگوریتم پیشنهادی
فصل هفتم: الگوریتم کارآمد برای یافتن کدگذارهای غیرمخرب کانولوشنال با مقدار کمینه حافظه
7-1- یک کدگذار غیرمخرب با کمینه حافظه برای کد FGG
7-2- الگوریتم پیشنهادی
7-2-1- جمع تثبیت گرها
7-2-2- تأخیر
7-3- غیرمخرب بودن
7-3-1- کدگذارهایی با ماتریس جابجایی حافظهِ مرتبه کامل
7-3-2- کدگذارهایی با ماتریس جابجایی حافظهِ مرتبه غیرکامل
فصل هشتم: جمع بندی و کارهای آتی
مراجع
فهرست جداول
فهرست اشکال
بخشی از متن:
چکیده:
در فضای آموزشی قرن 21 مقوله های سرعت، دقت،مهارت و اطلاعات و فناوری های نوین مطرح است. در این مقاله به بررسی روش های فعال کردن کلاس ریاضی پرداخته شده است که عمدتا تجربه های شخصی نگارنده می باشد و به طور منظم و کنترل شده در کلاس های نگارنده اجرا شده اند و نتایج آن به وسیله ی ارزشیابی های به عمل آمده مورد تایید قرار گرفته است. همچنین برخی از ویژگی های معلمان فعال نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
واژه های کلیدی: کلاس ریاضی، تدریس فعال، معلم خلاق، دانش آموز فعال
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
خاطره یک تجربه
چگونه یک معلم فعال ، پرانرژی و تاثیر گذار باشیم؟
چند مورد از کارهای نامناسب معلم در کلاس
معلم اثر بخش
تشویق
یادآوری
نگهداشتن دانش آموز در فضای یادگیری
جلب توجه
حرکت در بین دانش آموزان
محبت به دانش آموزان
جو سازمانی مدرسه و رهبری و هدایت کلاس درس
رهبری و هدایت کلاس
تنبیه و پیامد های آن
تأثیر انتظارات معلم
افت تحصیلی و روشهای ایجاد انگیزه درسی در دانش آموزان
منظور از افت تحصیلی چیست؟
مهارت های صحیح مطالعه
مشکلات خانوادگی
اظهارات نامناسب در حضور دانش آموزان
دوستان ناباب
غذا و بیماری
کشش به سوی غیر همجنس
تکلیف خانه
محتوای کتب درسی
عوامل ضعف آموزش ریاضی و مشکلات مربوط به آن
نقد و بررسی انواع روش تدریس ریاضی
نقد و خلاصه روش های کلامی (زبانی)
محاسن روش اکتشافی از دیدگاه برونر
روش مفهومی
روش فعال
روش الگوریتمی
نقش انگیزش درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان و یادگیری آنها
پیشنهادهایی برای برانگیختن وحفظ توجه و علاقه به یادگیری دردانش آموزان
روش های فعال کردن کلاس ریاضی
روش های نوین تدریس
استفاده از تکنولوژی های آموزشی
استفاده از سرگرمی های ریاضی
تهیه ی بروشور، روزنامه دیواری و پژوهش های دانش آموزی
طراحی و برگزاری مسابقات ریاضی در خارج از کلاس
معرفی دانش آموزان موفق در پایان هر ماه
استفاده از کارت های تشویقی
گروه بندی کردن دانش آموزان
خاطره یک تجربه (دو)
جمع بندی و نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
مقدمه:
رسیدن به اهداف آموزشی که مدارس به عنوان هدف اساسی خود به آنها توجه دارند مستلزم تأمین بهداشت روانی دانش آموزان است. تحقیقات متعدد نشان می دهند که سلامت روانی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنها ارتباط دارد و دانش آموزانی که به نحوی از مشکلات روانی یا از نبود بهداشت روانی مناسب رنج می برند، اغلب با افت تحصیلی مواجه هستند. بنابراین ضروری به نظر می رسد جهت تأمین شرایط مناسب برای نیل به اهداف آموزشی، تربیتی و تضمین سلامت افراد جامعه در سنین مختلف، عوامل بازدارنده آن را مورد بررسی قرار داد.
کلمه ی استرس را به شیوه های مختلف استفاده می کنند بعضی از استرس برای مراجعه به خواسته ها و فشارهایی استفاده می کنند که شخص با آنها روبه روست و گرفتگی و تنش را واکنش مشخصی در برابر آن موقعیت می دانند. برخی دیگر استرس را سطحی از حالات منفی که شخص با آن روبه روست می دانند و دستهٔ سوم معتقدند اگر تقاضا از شخص بیش از توان او باشد. شخص دچار استرس می شود.
فهرست مطالب:
مقدمه
توصیف وضع موجود
جمع آوری شواهد 1
۱ـ مشاهده ی رفتار امیر محمد
۲- مصاحبه با امیر محمد
۳ـ مصاحبه با همکاران
۴ـ مصاحبه با معاون مدرسه خانم سپهوند معاون پایه
۵ـ مصاحبه با مادر دانش آموز
۶ـ مقاله ی در مورد استرس در اینترنت
۱- استرس محیط
۲- بهداشت روانی معلم
۳- اصرار خانواده برای کسب نمره بیشتر
درمان
۱- شناخت منشاء
۲- واداشتن به بیان
۳- واداشتن به اشتغال
۴ـ واداشتن به معاشرت
۵ـ تقویت روحیه
راه حلهای پیشنهادی
اجرای راه حل
گردآوری شواهد 2
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مآخذ
بخشی از متن:
مقدمه:
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس و زیربنای پایه های دیگر است هر چقدر دانش آموز در این پایه قوی باشد در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس هدف من از انجام این پژوهش بر طرف نمودن ضعف املا و تقویت آن در دانش اموزان پایه دوم یکی از مدارس بخش شاهیوند چگنی می باشد. لازم به ذکر است که در این پژوهش از روش مشاهده مستقیم استفاده شده است و مبنای آمارها مصاحبه با والدین اعضای مدرسه اعم از (مدیر مجتمع، معاون آموزشی مدرسه (مدیر مدرسه)، شورای معلمان و ...) بوده است.
فهرست مطالب:
مقدمه
توصیف وضعیت موجود
گردآوری اطلاعات (شواهد 1)
تجزیه و تحلیل اطلاعات
خلاصه یافته های اولیه
اصول و مبانی املا
املا و انواع آن
روش تدریس املا
نکات برجسته روش آموزش املای فارسی
گام اول، انتخاب متن
گام دوم
گام سوم
گام چهارم
راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف
چگونگی اجرای راه جدید
گرد آوری اطلاعات (شواهد 2)
نتیجه گیری
منابع و ماخذ