بخشی از متن:
خلاصة نتایج تحقیق:
حاصل از نتایج ارزشیابی دانش آموزانی که از وسایل آموزشی بهره جسته اند به مراتب از دانش آموزانسی که از وسایل کمک آموزشی استفاده نکرده اند بهتر می باشد. و باعث می شود که دانش آموزان از بکارگیری آنها لذت برده و در محیط آموزشی توجه بیشتری به مواد آموزشی داشته باشند و قدرت ابتکار وخلاقیت آنها افزایش یافته ونتایج کارآیی آنها بهتر می شود و حد بسیار زیادی در روند و رشد تدریس مؤثر است.
پیشنهادات: برای انتخاب شیوه های مناسب آموزشی باید به عوامل نافذ در یادگیری توجه نمود.
روش آماری: رسم جدول فراوانی و درصد گیری و آزمون خی دو.
نتیجة کلی: می توان اذعان نمود که با بررسیهای انجام شده می توان ثابت کرد که کاربرد تکنولوژی آموزشی در تفهیم مطالب تأثیر بسزایی دارد.
فهرست مطالب:
تقدیر و تشکر
تقدیم
چکیده
پیشگفتار
فصل اول: کلیات و مقدمه
مقدمه
موضوع
اهداف تحقیق (کلی و جزئی)
بیان مساله
ضرورت و اهمیت تحقیق
تعریف واژهها و اصطلاحات
فرضیهها
فصل دوم: ادبیات تحقیق
پیشینة نظری، تاریخچة و مفهوم تکنولوژی آموزشی
تاریخچة تکنولوژی آموزشی از آغاز تاکنون
اولین مرحله: استفاده از وسایل آموزشی
دومین مرحله: پیدایش نگرش سیستمی و کاربرد آن در زمینة تعلیم
و تربیت
تکنولوژی آموزشی از بعد دیگر
مباحث محتوایی تکنولوژی آموزشی
سومین مرحله: شکلگیری مفهوم تکنولوژی آموزشی
روابط تکنولوژی با سایرعلوم
تأثیر روانشناسی رفتاری برموضوعات محتوایی تکنولوژی آموزشی
تأثیر روانشناسی برموضوعات محتوایی تکنولوژی آموزشی
مسائل و مشکلات تکنولوژی آموزشی درجهان سوم
تکنولوژی آموزشی درایران
تعاریف و مفاهیم مربوط به تکنولوژی آموزشی
تکنولوژی چیست؟
تعریف تکنولوژی آموزشی
سیستم یادگیری و تدریس
نظام آموزشی
سیستم آموزشی
اهمیت نظریة سیستمها
انتخاب راهبرد آموزشی
سازماندهی فراگیران در گروه
تأثیر فضا و زمان آموزش
دلایل استفاده از مواد و وسایل آموزشی
اصول انتخاب رسانههای مناسب آموزشی
پیشگامان تکنولوژی آموزشی
فواید تکنولوژی آموزشی
تکنولوژی و مشکل تأمین انرژی
روش کلی استفاده از مواد و وسایل
پیشینة تحقیق و نمونههایی از تحقیقات انجام شده در ایران
نتیجهگیری و تحلیل از پیشینه تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق جامعة آماری
نمونة آماری
ابزار اندازهگیری
روشهای جمعآوری اطلاعات و شیوة نمرهگذاری
روش تجزیه و تحلیل آماری
انواع متغیرها
متغیر وابسته
متغیر مستقل