بخشی از متن:
بخشی از متن:
سیستمهای پایگاه داده ها برای ذخیره کردن اطلاعات به کار می رود. هم سیستمهای بزرگ زررواسیون شرکتهای هواپیمایی و هم دفترچه تلفنی که درجیب شما قراردارد پایگاه دادها محسوب می شوند زیرا از آنها برای ذخیره کردن داده ها و بازیابی اطلاعات استفاده میشود. تا چندین سال پیش سیستمهای بزرگ پایگاه داده ها تنها بر روی کامپیوترهای بزرگ (main frame) کار می کردند. به همین دلیل طراحی پیاده سازی ونگهداری آنها بسیار پر هزینه بود. با به بازارآمدن کامپیوتر ها شخصی (personal computer) قدرتمند و ارزان قیمت فعلی اینک برنامه نویسان می توانند نرم افزارهای لازم برای جمع آوری و ارائه اطلاعات را با هزینه های اندک و در زمان کوتاه تولید کنند.
فهرست مطالب:
مقدمه ای بر بانک اطلاعاتی اکسس
تاریخچه مختصر پایگاه داده ها
شناخت پایگاه داده های اکسس (Access)
معرفی موضوعات برنامه اکسس
طرح ریزی یک پایگاه داده ها
مقدمه ای بر HTML و طراحی وب
مقدمه ای بر Active Server Pages
شروع کار با Active Server Pages
Active Server Pages چیست؟
آشنایی با مدل Client –Server
اسکریپتهای client -side و اسکریپتهای server side
مقدمه ای بر نحوه ایجاد پایگاه داده ها
ایجاد جداول
جدول Customer
جدول factor
جدول prifactor
جدول project
جدول Capacitor
جدول C2P
جدول C2F
Relation Ship
ایجاد ارتباط بین جداول (Relation ship)
ایجاد Query ها
صفحه Glogbal . asa
صفحه index.asp
صفحه Customer. Asp
بخشی از متن:
بخشی از متن:
سیستم کنترل موتور الکترونیکی شامل دستگاههای دریافت کننده ایست که به طور مداوم موقعیت های کاری موتور را ارزیابی می کنند، یک واحد کنترل الکترونیکی(Ecu) است که جداول داده ها و حاسبات کاربردی در ورودی دریافت کننده ( حسگرSensor) را ارزیابی می کند و خروجی را برای دستگاههای راه انداز معین می کند.
این دستگاههای راه انداز توسط Ecu فرمان می گیرند تا در پاسخ به ورودی حسگر، عملی را انجام دهند. هدف استفاده از یک سیستم کنترل موتور الکترونیکی این است که موارد زیر تامین شود: دقت مورد نیاز و سازگاری به منظور کمتر کردن آلودگی خروجی و کم کردن مصرف سوخت، بهینه کردن قابلیت حرکت برای همه موقعیت های کاری، کم کردن آلودگی تبخیری، و تشخیص دادن سیستم وقتی که بد عمل می کند.
فهرست مطالب:
فصل اول: کنترل موتور
1-1-اهداف سیستم های کنترل
2-1-موتورهای احتراق جرقه ای
3-1-موتورهای احتراق تراکمی
فصل دوم: ترمز خودرو
1-2-مقدمه
2-2-مبانی ترمزگیری خودروها
3-2-سیستم های ضد قفل
4-2-سیستم های آینده ترمزگیری خودروها
بخشی از متن:
مقدمه:
آلودگی هوا و تأثیراتی که بر روی سلامتی جسم و روان انسان دارد یکی از مهمترین و جدیدترین معضلاتی است که انسان امروزه با آن دست به گریبان است. و اکنون ما در زمانی زندگی می کنیم که مسئله آلودگی محیط زیست به خاطر رشد سریع جمعیت، صنعت و محدودیتهای منابع طبیعی بیش از پیش مورد توجه همگان واقع شده است و همچنین به شکل یک مسأله قابل لمس مورد توجه عامه قرار گرفته است.
ما در این فصل می خواهیم به شکافتن این مسأله و سؤال اساسی تحقیقمان بپردازیم. و با توجه به اینکه در بیان اهمیت هوا این نکته را می توان بیان داشت که انسان بدون غذا 6 هفته و بدون آب 1 هفته زنده می ماند ولی بدون هوا پس از چند دقیقه خواهد مرد خاطر نشان می کنیم که چرا مسأله ی آلودگی هوا اکنون از اهمیت زیادی برخوردار است و در نهایت به بررسی و تحلیل متغیرها و واژگان اساسی مورد استفاده در متن تحقیق می پردازیم.
فهرست مطالب:
مقدمه
۲-۱ بیان مسأله
۳-۱ اهداف
۴-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق
۵-۱ .سئوال یا فرضیات
۶-۱ . تعریف عملیاتی متغیرها
۱-۲ . مقدمه
۲-۲ . تاریخچه تحقیق
۳-۲ . پیشینه عملی
۴-۲ . نظریات
۱-۳ .مقدمه
۲-۳ روش تحقیق
۳-۳ . فنون گرد آوری اطلاعات
۱-۴ مقدمه
۲-۴ فرضیات یا سئوالات تحقیق
دراین بخش به بیان فرضیات مطرح شده در ضمن تحقیق می پردازیم که به شرح زیر می باشد
سؤال ۱ : آلودگی هوا چیست؟
ترکیبات طبیعی هوا
ازت و گازهای نجیب
اکسیژن
گاز کربنیک (اسید کرابنیک)
بخار آب
ازن
پر اکسید ئیدروژن- ئیدروژن دی اکسید
هوای آلوده Air Pollution
تعریف آلودگی هوا
مهمترین آلوده کننده های هوا
شاخص های استاندارد آلودگی PSI Pollution Standard Indices
سؤال دوم : آلاینده های هوا به چند دسته تقسیم می شوند؟
کربن منوکسید Carbon Monoxide
اکسیدهای نیتروژن Nitrogen Oxides
کنترل آلودگی NOx Control of NOx Pollution
«هیدروکربن ها و اکسیدان های فتوشیمیائی»
تشکیل اکسیدان های فتوشیمیایی Formation of Photochemical Oxlxants
غلظت هیدروکربن ها و اکسیدان های فتوشیمیایی
کنترل آلوده کننده های هیدروکربنی و فتوشیمیایی
اکسیدهای سولفور Sulfur Oxides
ذرات معلق: Particulates
طرق از بین رفتن (سرنوشت )ذرات معلق اتمسفری
سوال ۳ : مهمترین کانون های آلودگی هوا کدامند؟.
۳-صنایع.
مواد بیگانه در هوا
آلودگی های ناشی از ذرات دوده و گرده
انیدرید سولفورو
کشتی ها
هواپیماها
سؤال ۴ : آلودگی هوا چگونه روی سلامت انسان تأثیر می گذارد؟
بررسیهای اپیدمیولژی
آلودگی هوا چگونه روی دستگاه تنفسی اثر می گذارد
بیماریهای ناشی از آلودگی هوا
آسم یا تنگی نفس
مردم در روزهای آلودگی بیشتر مایعات بخورند
بیماری های ناشی از هریک از آلاینده های هوا
تأثیرات هیدروکربن ها و اکسیدان های فتوشیمیایی بر روی انسان
اثرات ذرات معلق بر روی انسان Effects of Particulates on Humans
اثرات ذرات معلق بر روی بینایی
تأثیر آلودگی هوا بر سلامت روانی انسان
سوال ۵ : روشهای بی میکروب ساختن هوا و تصفیه آن چیست؟
بی میکروب ساختن هوا
تصفیة هوا
سیکلون Zyklon
صافی پارچه ای
صافی روغنی هوا
کنترل آلودگی هوا به کمک وسایل و تجهیزات
تأثیر آموزش در کاهش آلودگی هوا
سوال ۶ : با توجه به اینکه خودرها سهم عظیمی در آلودگی هوا دارند از چه راههایی می توان مضرات آن ها را کاهش داد؟
سوال ۷ : عمده ترین پیامدهای آلودگی هوا کدامند؟
باران اسیدی
تغییرات شبانه روزی غلظت ازن در سطح زمین
مه دود فتوشیمیایی و ازن تروپوسفری
اثر ازن بر روی سلامتی
خطرات در خانه و محل کار
خطرات در محیط خارجی
تغییرات فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی
نمونه های سلولی برای مطالعة اثرات ازن
جهش ژنی
سرطانهای پوستی
تخریب لایة ازن از کجا آغاز شد؟
آیندة تخریب ازن
اقدامهای جهانی در زمینة حفاظت از لایة ازن
برنامة ایران برای حذف مواد کاهندة لایة ازن (ODSs )
اقدامهای ملی
چگونه به حفاظت لایة ازن کمک کنیم؟
گرمایش جهانی
گازهای گلخانه ای
دی اکسید کربن
متان
بخار آب
اکسید نیتروس
کلروفلوروکربنها (CFCs)
اثرات بر روی انسان
اثرات گرم شدن زمین بر روی سلامتی انسان
آینده
هشدار یونپ دربارة پیامدهای پدیدة گلخانه ای
اقدامهای جهانی برای مقابله با گرمایش جهانی
فعالیتهای بین المللی
۱-۵ مقدمه
۲-۵ . نتیجه گیری
۳-۵ خلاصه
۴-۵ مشکلات تحقیق
۵-۵ . پیشنهادات
منابع تحقیق
بخشی از متن:
چکیده:
هدف در تصویر بردارری 3D مشاهدة ساختار آناتومی به صورت
واقعی می باشد. که این امر توسط سیستم های تصویر برداری 2D، نظیر X-ray
,CT, MR و ... امکان پذیر نبوده است. در این سمینار سعی شده است که این
تکنیک که به طور خاص مربوط به تصاویر اولتراسوند می باشد معرفی گردد. لذا
تکنیک های دریافت و اسکن تصاویر و سپس بازسازی تصویر 3D مورد بحث قرار
خواهند گرفت. سپس جهت ترغیب به ادامه بحث ها مروری بر کار بردهای وسیع این
روش تصویر برداری شده است.
متعاقباً تحقق سیستم اولتراسوند 3D
آنژیوگرام 3D و ساخت تصاویر 3D کاروتید شرح داده خواهد شد تا نمونه ای عملی
از این سیستم معرفی گردد. سپس در تکمیل بخشهای قبلی روشهایی که درمقالات
جهت بهبود تصاویر اولتراسوند 3D ارائه شده است، مورد بررسی قرار می گیرد. و
در ادامه مشاهدة زمان واقعی اولتراسوند 3D توسط کامپیوتر، که روشی جدید می
باشد مورد بحث قرار می گیرد وسپس کاربرد اولتراسوند 3D در پزشکی از راه
دور 2 و در نهایت آیندة سیستم اولتراسوند 3D آورده شده اند.
امید است که
این سمینار زمینة تحقیق را برای علاقمندان به روشهای تصویر برداری و بخصوص
تصویر برداری 3D فراهم سازد و دیگر دانشجویان را با این سیستم تصویر
برداری که امروزه بسرعت در حال پیشرفت می باشد و به سمت کاربرد روتین در
پزشکی هدایت می شود، آشنا نموده باشد.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: معرفی اولتراسوند 3D و محدویت های 2 - D UltraSound
فصل دوم: تکنیک های دریافت و اسکن
1-2- دریافت دستی
2-2- موقعیت یاب آکوستیک
3-2- موقعیت یاب بازوی مفصل دار
4-2- سنسور میدان مغناطیسی
5-2- موقعیت یاب های مکانیکی
1-5-2- اسکن خطی
2-5-2- اسکن Fan
3-5-2- اسکن چرخشی
فصل سوم- بازسازی تصویر 3-D
1-3- آرایه های دو بعدی
2-3- تکنیک دید برپایة سطح
3-3- دید چند صفحه ای
4-3- تکنیک بر پایةحجم
فصل چهارم: کاربردهای 3-D UltraSound
1-4- تصویر برداری عروق
2-4- بافت های نرم
3-4- کاردیولوژی
4-4- ارزیابی حجم ران نوزاد نرمال
5-4- خلاصه ای از مزایای کلینیکی اسکن اولتراسوند3D و 4D
فصل پنجم: تحقق سیستم اولتراسوند 3D
1-5- آنژیوگرام اولتراسوند 3D از تصاویر نقش شدة جریان رنگی
2-5- ساخت تصویر اولتراسوند 3D از سرخرگ کاروتید.
3-5- تولید کامپیوتری تصاویر اولتراسوند 3D از سرخرگ کاروتید
فصل ششم: بهبود تصویر 3-D UltraSound
1-6- پنجرة دی کانوولوشن 3-D
2-6- دی کانوولوشن در راستای ارتفاع
3-6- آنالیز اعوجاج هندسی و واریانس آماری در طول،سطح و حجم تصویر اولتراسوند اسکن شده خطی 3-D
فصل هفتم: مشاهده realtime داده اولتراسونیک 3D توسط یک pc استاندارد
فصل هشتم: معرفی سیستم MUSTPAC در پزشکی از راه دور 3-D UltraSound
فصل نهم: آینده 3-D UltraSound
نتیجه گیری
فهرست مراجع
بخشی از متن:
چکیده:
با توجه به اینکه آموزش الکترونیکی (E- Learning) که زیرشاخه ای از آموزش از راه دور می باشد ، در دنیا مقوله ای نو تازه می باشد و مدت زیادی از تولد آن نمی گذرد (حدودا از سال 1998 میلادی)، مباحث و موارد مربوط به آن هنوز کاملا تبیین نگردیده است. و منابع و مآخذ مورد نیاز بسیار ضعیف می باشند. علی الخصوص منابع فارسی زبان . در نتیجه خود بحث آموزش الکترونیکی (E- Learning) جای کار و مالعه فراوانی دارد.
متاسفانه بسیاری از کلاسها و برنامه های آموزشی که تحت عنوان آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی برگزار می گردند، به دلیل ضعفهای ریشه ای تئوریک و عدم ایجاد زیرساخت های لازم، کارایی لازم را نداشته و به هیچ وجه اهداف اساسی آموزش الکترونیکی را تامین نمی کنند. چرا که برخی از متولیان امور آموزشی فکر می کنند که با تایپ جزوات درسی و قرار دادن آنها در سایت اینترنتی و رفع اشکال اینترنتی و ... می توان آموزش الکترونیکی راه انداخت و بدان افتخار کرد و البته منبع درآمدی هم ایجاد کرد. درصورتی که در آموزش الکترونیکی باید حتی مسایل روانشناسی آموزشی را هم در نظر گرفت.
به همین دلیل در این پروژه که کاربرد آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن می باشد، بیشتر به مباحث بنیادی آموزش الکترونیکی و امکان سنجی پیاده سازی آن در ایران پرداخته شده است. در ابتدابه تاریخچه مختصری از آموزش و استفاده از تکنولوژی در آن پرداخته شده است.
سپس تعریف و تشریحی واضح و کامل از این عنوان و اصطلاحات مختلف آن، به عمل آورده شده. فن آوری های مربوطه و روشهای پیاده سازی آن از دیگر مباحث مورد توجه در این پروژه می باشد. در رابطه با کارایی و یا عدم کارایی و همچنین بررسی بلقوه آن در نیز مطالبی عرضه شده است.
در انتها نیز آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن همراه با ارائه یک نمونه آموزش نرم افزاری درس اقتصاد معدنی مورد بحث قرار گرفته است.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات
۱ - ۱ هدف
فصل دوم: تعاریف و اصطلاحات
۱ - ۲ تاریخچه
۲ - ۲ معرفی
۳ - ۲ تعاریف و اصطلاحات
۴ - ۲ عناصر اصلی
۵ - ۲ دو نوع آموزش از راه دور
۶ - ۲ فرضیات اصلی آموزش از راه دور
فصل سوم: مدیریت و برنامه ریزی
۱ - ۳ برنامه ریزی آموزشی
۲ - ۳ مدیریت آموزشی
فصل چهارم: طراحی آموزش از راه دور
۱ - ۴ زیر ساختهای آموزش مجازی
۱ - ۱ - ۴ بررسی یک نمونه زیرساخت نرم افزاری
۲ - ۴ عناصر طراحی
۳ - ۴ حرکتهای ساختاری
۴ - ۴ حمایت از نوآوری ها
۵ - ۴ ایجاد مطالب برای آموزش از راه دور
۶ - ۴ اهمیت نقش فن آوری در مقوله طراحی
فصل پنجم: چشماندازهای برنامهریزی و مدیریت توسعه فنآوری اطلاعات در نظام رسمی آموزشی ایران
۱ - ۵ بیان مسأله
۲ - ۵ اهمیت برنامهریزی بلندمدت و متمرکز
۳ - ۵ اهداف و رسالت توسعه فنآوری اطلاعات در آموزش و پرورش
۴ - ۵ چشمانداز توسعه فنآوری اطلاعات در آموزش و پرورش
۵ - ۵ دانشگاه آرمانی در هزاره سوم و توسعه اطلاعاتی جامعه دانایی محور
۶ - ۵ آموزش در هزاره سوم
۷ - ۵ بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
۸ - ۵ نگاهی به رابطه فناوری ارتباطات و اطلاعات با آموزش
فصل ششم: بحث و نتیجه گیری؛ ارزشیابی
۱ - ۶ آیا آموزش از راه دور موثر است ؟
۲ - ۶ مزایای دانشگاه مجازی
۳ - ۶ روشهای ارزشیابی
۴ - ۶ ارزیابی های کیفی
۵ - ۶ بررسی اجمالی دو دانشگاه اینترنتی
۵ - ۶ پیشنهادات و نتیجه گیری
فصل هفتم: آموزش الکترونیکی و مهندسی معدن
منابع و ماخذ
فهرست کتاب ها
فهرست سایت های اینترنتی
بخشی از متن:
بخشی از متن: