بخشی از متن:
بخشی از متن:
در روش هزینه یابی سفارش کار ، هر شماره کار به منزله واحد مستقلی تلقی می شود و هزینه اولیه (مواد و دستمزد) و سربار ساخت آن جداگانه محاسبه و در برگ خلاصه هزینه مربوط ثبت می شود بطوری که هویت هر سفارش در سرتاسر دوره تولید مشخص می ماند. در نتیجه امکان دارد که برای مثال، هزینه یک سفارش تکمیل شده با هزینه سفارش تکمیل شده دیگری که همانند آن است تفاوت داشته باشد.
روش هزینه یابی مرحله ای (یا هزینه یابی مراحل عمل) باهزینه یابی سفارش کار تفاوت دارد و در مواردی به کار می رود که تولید به طور مداوم یا به شکل تولید عمده جریان داشته باشد و محصولات از واحدهای مشابه با مشخصات یکسان تشکیل شده باشند که همگی یا هر نوع از آنها از مراحل عمل مشخص و مشترکی می گذرد و به این جهت نمی توان تمایزی بین واحدهای مختلف انواع محصول به منظور هزینه یابی قائل شد و هویت هر یک را جداگانه در نظر گرفت. چه هر واحد در حقیقت جزء تفکیک ناپذیری از یک مرحله عمل است. چون در روش تولید مرحله ای ، محصولات به طور مداوم در یک یا چند مرحله عمل ساخته می شوند هزینه یابی مرحله ای را هزینه یابی پیوسته نیز نامیده اند . با کار برد این روش ، هزینه یابی یک واحد مشخص از محصول ناممکن است و به این جهت می یابد یک دورة زمانی مبنای احتساب هزینه قرار گیرد و جمع هزینه های هر دوره به جمع محصول تولید شده در همان دوره تقسیم شود تا «هزینه متوسط واحد تولید» آن دوره به دست آید.
فهرست مطالب:
هزینه یابی مراحل عمل یا هزینه یابی مرحله ای
روش های هزینه یابی اصولاً برد و نوعند
اصول هزینه یابی و روشهای حسابداری صنعتی
موارد استفاده از هزینه یابی مرحله ای
مشخصات عمومی
هزینه های استاندارد در هزینه یابی مرحله ای
روش ها و ویژگیهای هزینه یابی مرحله ای :
ویژگیهای یک سیستم هزینه یابی مرحله ای به شرح زیر است
جریان گردش محصول
گردش متوالی محصول
گردش موازی محصول
گردش انتخابی محصول
روش های حسابداری هزینه های مواد ، دستمزد و سربار کارخانه
هزینه مواد
هزینه دستمزد
سربار کارخانه
گزارش هزینه تولید
گزارش هزینه تولید هر دایره شامل اقلام زیر است
دایره مخلوط کردن
معادل آحاد تکمیل شده
بهای تمام شده یک واحد کالای ساخته شده
انتقال هزینه های دایره
ضایعات
ضایعات در اولین دایره
دایره تصفیه
اطلاعات و محاسبات مذکور عبارتند از
وقوع ضایعات در دوایری غیر از دایره اول
بهای تمام شده واحدهای ضایع شده را می توان به دو روش محاسبه کرد
انتقال هزینه های دایره تصفیه:
دایره تکمیل و بسته بندی
افت و ضایعات در مراحل عمل
ضایعات مراحل عمل
اصطلاح « قراضه »
مطالب تکمیلی
هزینهیابی برمبنای فعالیت
ارزیابی متوازن
ارزش افزوده اقتصادی
نتیجهگیری
منابع
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
به منظور تبدیل اطلاعات گلخانه ای و آزمایشگاهی موجود در مورد ویروسها به یک تصویر کلی از طبیعت آنها یعنی اکولوژی (از وازه یونانی Oikos یعنی خانه وLogos به معنی سخنرانی)، که همیشه متغیر است نیاز داریم.
ویروسهای گیاهی برای بقاء باید دارای : (1) یک یا چند گونه گیاهی میزبان برای افزایش؛ (2) روشی مؤثر برای انتشار و ایجاد آلودگی در گیاهان میزبان جدید و ( 3) ذخیره ای از گیاهان میزبان مناسب سالم به منظور انتشار بیماری باشند.موقعیت واقعی هر ویروس معین در یک محل خاص یا در مقیاس جهانی، نتیجه برهمکنشهای پیچیده بین بسیاری از عوامل فیزیکی و بیولوژیکی خواهد بود(شکل1، پائین صفحه) درک و شناخت اکولوژی یک ویروس در یک محصول و محل معین، جهت توسعه روشهای مناسب برای کنترل بیماری ویروسی لازم و ضروری است. همانند اغلب پارازیتهای اجباری، عوامل اکولوژیکی عمده ای که باید در نظر گرفته شوند، بیشتر شامل همان روشهایی است که موجب انتشار ویروس از گیاهی به گیاه دیگر شده و نیز راههایی است که سایر عوامل روی انتشار ویروس تأثیر میگذارند.
فهرست مطالب:
مقدمه
نمودارها
فصل اول: اکولوژی ویروسها
اکولوژی ویروسها
عوامل بیولوژیکی
1) خصوصیات ویروسها و گیاهان میزبان آنها
1-1 پایداری فیزیکی و غلظت نهایی ویروسها
1-2 میزان حرکت و انتشار در گیاهان میزبان
1-3 شدت بیماری
1-4 تغییرپذیری و انتخاب نژاد
1-5 دامنه میزبانی
2) انتشار
2-1 ناقلین هوازاد
2-2 ویروسهای خاکزاد
2-3 انتقال با بذر و گرده
2-4 انتقال بوسیله مهره داران
2-5 انتشاردر مسافتهای دور
3) منابع آلودگی
3-1 گیاهان زراعی
3-2 گیاهان وحشی
3-3 علفهای هرز و سایر میزبانهای واسط
3-3-1 علفهای هرز درون محصول
3-3-2 منابع مجاور محصول
3-3-3 منابع دور
3-4 منابع دیگرآلودگی
عملیات باغبانی و کشاورزی
1- عملیاتی که دارای اثرات موضعی است.
1-1 تاریخ کشت
1-2 تناوب زراعی
1-3 عملیات تهیه زمین و کا شت
1-4 اندازه مزرعه
1-5 اندازه گیاهان و تراکم کشت
1-6 همگن بودن گیاه زراعی
1-7 تأثیر گلخانهها
1-8 عملیات گرده افشانی
1-9 نهالستانها به عنوان منابع آلودگی
2- عملیاتی که دارای اثراتی در مقیاس بزرگ میباشند.
2-1 انتخاب گیاهان و اصلاح نبات
2-2 روشهای پیوند زدن
2-3 کشت در مناطق دست نخورده
2-4 جا به جایی محصولات گیاهی به کشورهای دور
2-5 اثر کشت تک محصولی یا تناوب کوتاه مدت بر ویروسها
نتیجه
عوامل فیزیکی
1) بارندگی
2) باد
3) دمای هوا
4) خاک
5) نقش تغییرات فصلی و آب و هوایی در توسعه اپیدمیها
بقا در طول چرخه فصلی
فصل دوم: اپیدمیولوژی
اپیدمیولوژی
1- زمان
2- ویروس و میزبان
3- تعداد منابع آلودگی
4- نوع و تعداد ناقلین
5- مسافت
فصل سوم: ارزیابی خطر و پیشبینی
ارزیابی خطر و پیشبینی
ارزیابی احتمال خطر
پیش بینی
فصل چهارم: نتیجه گیری
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
جنگ نرم در قالب های مختلف مثل: انقلاب مخملی، انقلاب های رنگی (انقلاب نارنجی و...)، عملیات روانی، جنگ رسانه ای و... و با استفاده از ابزار رسانه ای (رادیو، تلویزیون، روزنامه و امثال آن) توانست نظام سیاسی بعضی از کشورها مانند اوکراین، گرجستان، تغییر دهد.
با توجه به غالب بودن جنگ نرم در عصر حاضر، اهمیت، پیچیدگی و صورت های مختلف آن که با استفاده از ابزارهای رسانه ای روز منجر به تغییرات تدریجی و گسترده در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورها می شود باید شناخت درستی از ویژگی ها، خصوصیات، اهداف، ابزارها، تاکتیک ها و راه های مقابله با آن داشته باشیم.
جنگ یکی از دیر پاترین پدیده های جامعه انسانی است و از دیر باز تاکنون جامعه ای را نمی توان یافت که به گونه ای درگیر جنگ نبوده باشد این پدیده برای بشریت دو رویه داشته است، تلخی ها و شیرینی ها، زهرها و پادزهرها، نیش ها و بدبختی هاو نیک بختی ها با این وجود در خصوص علل و انگیزه های آن دیدگاه های ونظریاتی بسیار متفاوت وجود دارد که منجر به تعاریف و تقسیم بندی های متفاوت از هم شده است.
فهرست مطالب:
مقدمه
تعریف جنگ
تقسیم بندی های جنگ
جنگ سخت
جنگ سرد (نیمه سخت)
جنگ نرم
تعریف جنگ نرم
پیشینه تاریخی جنگ نرم
دلایل استفاده از جنگ نرم
تفاوت های جنگ نرم و جنگ سخت
اهداف جنگ نرم
ابزارهای جنگ نرم
چه افراد و تشکل هایی هدف جنگ نرم هستند؟
تاکتیک های جنگ نرم
اصول و روش های مقابله با جنگ نرم
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
توضیحات:
پاسخ کلیه فعالیت های یادگیری کتاب کارآفرینی رشته کاردانش مربوطه به تمامی فصول این کتاب
بخشی از متن:
استعداد، عامل مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت افراد در مشاغل و رشته های انتخابی شان است. بدون داشتن استعداد لازم در یک زمینه یا پیشرفتی حاصل نخواهد شد یا روند آن بسیار کند خواهد بود. بر این اساس آگاهی از میزان و نوع استعداد افراد، کمک شایان توجهی به آنها خواهد کرد تا پیش بینی خوبی از آینده انتخاب خود داشته باشند.
امروزه برای این منظور آزمون های استعداد سنجی وجود دارد که می توانند به فرد کمک کنند استعدادهای واقعی خود را شناسایی کنند. برخی اوقات دیده می شود که استعداد افراد و شناخت های آنها در مورد استعدادهای خود تحت تاثیر احساسات و علائق آنها قرار می گیرد. فرد که به زمینه موسیقی علاقمندی شدیدی دارد ممکن است این علاقه را به حساب استعداد خود در زمینه موسیقی قلمداد کند. شناخت استعدادها از ملزومات اساسی انتخاب شغل است.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشهای مالی و صورتهای حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد. تا افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. به همین دلیل فردی که تحصیلات دانشگاهی ندارد، بیشتر دفتردار است تا حسابدار. چرا که گزارشهای این دسته از افراد مطابق استاندارد نیست و پردازش کافی نمی شود و بیشتر تراز حسابها می باشد. برای مثال یک حسابدار تجربی نمی تواند براحتی بین دارایی کوتاه مدت و بلند مدت تفاوت قائل شود و یا نمی داند که چگونه باید معاملات ارزی را در دفاتر ثبت کرد.
حسابداری به عنوان یک نظام پردازش اطلاعات، داده های خام مالی را دریافت نموده، آنها را به نظم در می آورد.
محصول نهایی نظام حسابداری گزارش ها و صورت های مالی است که مبنای تصمیم گیری اشخاص ذی نفع (مدیران، سرمایه گذاران، دولت و ...) قرار می گیرد.
فهرست مطالب:
تعریف حسابداری
انواع واحد های حسابداری
واحدهای انتفاعی
واحد های تجاری انتفاعی
واحدهای غیر تجاری انتفاعی
موسسات انتفاعی غیر تجاری
رشته تخصصی حسابداری
چرخه حسابداری
اصول مفاهیم حسابداری
آشنایی با حسابداری
بنگاه اقتصادی
رویدادهای اقتصادی یا مالی
تعریف حسابداری
اطلاعات حسابداری
شخصیت حسابداری
رابطه اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری
انواع واحدهای اقتصادی
معادله حسابداری
دارائی ها
حقوق مالی اشخاص
بدهی
سرمایه
انواع دارائی ها
انواع بدهی ها
اهمیت معادله حسابداری
ترازنامه
تجزیه و تحلیل و ثبت رویدادهای مالی
ثبت رویدادهای مالی در حسابها
قاعده ثبت افزایش و کاهش در حسابها
ثبت رویدادهای مالی در مدارک و دفاتر حسابداری
اسناد و مدارک مثبته
سند حسابداری
دفاتر حسابداری
دفتر کل
دفتر معین
حساب های معین
تراز آزمایشی حساب های دفتر کل
درآمد و هزینه
درآمد
ارائه خدمات به صورت نقد
ارائه خدمات به صورت نسیه (درآمد غیر نقدی)
هزینه
صورتحساب سود و زیان
صورتحساب سود و زیان مؤسسه خدماتی
سرمایه گذاری مجدد و برداشت- اصلاح حساب ها
سرمایه گذاری مجدد
برداشت
صورتحساب سرمایه
چرخه حسابداری
ضرورت اصلاح حسابها
ثبت های اصلاحی
تراز آزمایشی اصلاح شده
حساب های دفتر کل
بستن حساب های موقت
تراز آزمایشی اختتامی
حسابداری خرید و فروش
مؤسسه بازرگانی
خرید و فروش کالا
تخفیفات:
هزینه حمل
طبقه بندی و شماره گذاری حساب ها
مفاهیم اساسی حسابداری
هزینهیابی برمبنای فعالیت
ارزیابی متوازن
ارزش افزوده اقتصادی
مفروضات حسابداری
اصول حسابداری
1- اصل بهای تمام شده
2- اصل تحقق درآمد
3- اصل تطابق ( مقابله ) هزینه ها با درآمد
4- اصل افشاء
کاربرد رایانه در حسابداری
اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی
فناوری اطلاعات
نقش فناوری اطلاعات در کارآفرینی
کاربرد کار از راه دور در سازمان ها
روش تهیه گزارشات حسابداری
بخشی از متن:
بخشی از بیان مساله:
تبلیغات به معنای رساندن پیام، خبر یا مطلبی به اطلاع مردم، ابلاغ، موضوع را با انتشار اخبار به وسایل گوناگون در اذهان مردم جاری کردن و پخش اخبار و پیام ها بوده است. (رهبرنیا، مهریزی ثانی 1387)
چند دهه ی اخیر، بستر تحولات عمیق در اقتصاد جهانی بوده که حلقه ی رقابت در عرصه ی تبلیغات را هر روز تنگ تر و پیچیده تر نموده است. امروزه بخش قابل توجهی از ارتباطات روزمره وابسته به تبلیغات می باشد، تبلیغاتی برای به جریان افتادن و پیشرفت ارتباطات، عرضه ی خدمات و کالا و غیره. (رهبرنیا، مهریزی ثانی1387)
امروزه یکی از وظایف گرافیست طراحی آرم یا نشانه است. هر سازمان یا شرکتی در زمان تاسیس در صدد برمیاد که برای خودش یک آرم طراحی کند تا بدین وسیله بتواند هویت و شخصیت اجتماعی خود را به دیگران معرفی کند. چون اصولاً آرم مشخصه اصلی هر سازمان است و حکم امضا و مهر آن را دارد. (وارث، قاضی زاده، 1390)
مردم هم وقتی از یک محصول شناخت پیدا میکنند و یا با خدماتی آشنا میشوند، به محض اینکه نشانه آن سازمان را می بینند اطمینان خودشان را نسبت به اون کالا بدست میاورند. به همین دلیل، آرم، یه فرم و یا یه تصویر گذرا نیست بلکه ممکن است که سالیان زیادی در خدمت یک سازمان قرار بگیرد. بنابراین وقتی میخواهیم یک آرم رو طراحی کنیم باید تمام جنبه های آن را بررسی کنیم. عموما، لوگو ها مخفف اسم یا هدف اون سازمان یا شرکت هستند، چون یک پوستر یا بروشور یا یک صفحه روزنامه یک زمان کوتاهی را به خود اختصاص میدهد و بعد یک تصویر دیگر جای آن را میگیرد ولی آرم یک زمان مشخص و معین ندارد. (پاکباز،1381)
فهرست مطالب:
1- عنوان تحقیق
2- بیان مسأله اساسی
اهمیت و ضرورت مسئله
3-سوابق تحقیق
4- جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق
5- فرضیه های تحقیق
6- اهداف اصلی
7- جامعه آماری
8- فهرست منابع ومآخذ
بخشی از متن:
چکیده:
هدف این پژوهش بررسی نقش انگیزه در ارتباط با سیستم مدیریت پاداش و عملکرد کارکنان در سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی می باشد. متغیر وابسته در این پژوهش عملکرد و متغیر مستقل پاداش و متغیر میانجی انگیزه است. اهمیت این تحقیق لزوم به کار گیری برنامه های کاربردی مدیریت پاداش بعنوان مکانیزمی مؤثر جهت حصول اهدف سازمان می باشد. در این پژوهش با توجه به مدل ارائه شده سه فرضیه مطرح گردیده است که به بررسی موضوع تحقیق می پردازند. روش گردآوری داده ها شامل یک پرسشنامه 27 سوالی است که براساس طیف چهار گانه لیکرت تنظیم شده است. روایی پرسشنامه به تایید استاد راهنما و مشاور رسید و از شاخص آلفای کرونباخ جهت برآورد پایایی استفاده شده است و مقدار آلفای کرونباخ متغیرها به شرح ذیل می باشد: پاداش 78/0، عملکرد 80/0، و انگیزه 81/0 می باشد. جامعه آماری شامل کلیه ی کارکنان شاغل در سازمان امور اقتصادی و دارائی استان مرکزی که از این تعداد یک نمونه80 نفری که با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شده است. برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون دوربین واتسون استفاده شده است. نتیجه پژوهش بیانگر این است که برنامه های کاربردی مدیریت پاداش بر انگیزه کارکنان تاثیر گذاشته و باعث افزایش عملکرد آنها می گردد.
واژههای کلیدی: پاداش، عملکرد، انگیزه و رضایت شغلی
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
2-1- بیان مسئله
3-1- اهمیت وضرورت انجام پژوهش
4-1- فرضیات پژوهش
5-1- اهداف پژهش
6-1- سوال پژوهش
7-1- حدود مطالعاتی پژوهش
8-1- کاربران پژوهش
9-1- تعریف واژه ها و اصطلاحات
1-9-1 پاداش(Reward)
1-1-9-1- پاداش درونی
2-1-9-1- پاداش بیرونی
2-9-1- انگیزش (Motivation)
3-9-1- عملکرد
فصل دوم: مروری بر ادبیات پژوهش
1-2- مقدمه
2-2- پیشینه پژوهش
1-2-2- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران
2-2-2- سابقه ی تحصیلات و مطالعات انجام گرفته در جهان
2-3- مبانی نظری
1-2-3- پاداش
1-1-2-3- سیستم پاداش
2-1-2-3-فرآیند مبادله
3-1-2-3- الگوی توقع
4-1-2-3-مدیریت سیستم های پاداش
5-1-2-3- انواع پاداش
6-1-2-3- پاداش های درونی
7-1-2-3- پاداش بیرونی
8-1-2-3- مبانی اعطای پاداش
9-1-2-3- کارکرد نظام های پرداخت
10-1-2-3- جبران خدمات
2-4- عملکرد
1-2-4- عملکرد شغلی
2-2-4- مفاهیم عملکرد شغلی
3-2-4- ارزیابی عملکرد
4-2-4- نقش پاداش در عملکرد شغل
5-2-4- عوامل تاثیرگذار بر عملکرد سازمانی
2-5- انگیزش
1-2-5- نظریه ی رفتاری انگیزش
2-2-5- تئوری های نیاز
1-2-2-5- الگوی سلسله مراتب نیاز های مازلو
2-2-2-5- تئوری نیاز های مک کلند
3-2-5- تئوری دو عاملی هرزبرگ
4-2-5- تئوری برابری
5-2-5- تئوری انتظار / ارزش
2-6- رضایت شغلی
1-2-6- مفهوم رضایت شغلی
2-2-6- نظریات مربوط به رضایت شغلی
2-7- مدل نظری پژوهش
فصل سوم: روش اجرای پژوهش
1-3- مقدمه
2-3- روش تحقیق
1-2-3- از نظر هدف
2-2-3- از نظر روش
3-3- جامعه آماری
4-3- تعیین حجم نمونه روش نمونه گیری
5-3- روش گردآوری داده ها
6-3- ابزار گردآوری داده ها
1-6-3- روایی ابزار تحقیق
1-7-3- آمار توصیفی
2-7-3- آمار استنباطی
1-8-3- ضرایب همبستگی
1-2-8-3- آماره آزمون
3-2-8-3- تصمیم گیری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
1-4- مقدمه
2-4- توصیف جمعیت شناختی نمونه آماری
1-2-4- اطلاعات مربوط به جنسیت
2-2-4- اطلاعات مربوط به رده سنی
3-2-4- اطلاعات مربوط به میزان تحصیلات
4-2-4- اطلاعات مربوط به سابقه کار
5-2-4- بررسی توصیفی متغیر پاداش مالی
6-2-4- بررسی توصیفی متغیر پاداش درونی
7-2-4- بررسی توصیفی متغیر پاداش غیر مالی
9-2-4- بررسی توصیفی متغیر انگیزه بیرونی
10-2-4- بررسی توصیفی متغیر انگیزه درونی
11-2-4- بررسی توصیفی متغیر عملکرد
3-4- آمار استنباطی
1-3-4-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)
2-3-4- بررسی نرمال بودن خطاها
3-3-4- آزمون دوربین- واتسون
4-4- تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-4-4- آزمون فرضیه اول
3-4-4- آزمون فرضیه سوم
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
1-5- مقدمه
2-5- نتایج حاصل از آزمون فرضیات
1-2-5- نتیجه آزمون فرضیه اول
2-2-5- نتیجه آزمون فرضیه دوم
3-2-5- نتیجه آزمون فرضیه سوم
منابع و ماخذ
پیوست ها
پیوست الف) پرسشنامه
پیوست ب) جداول آماری
چکیده لاتین
فهرست جداول
فهرست اشکال