بخشی از متن:
چکیده:
یکی از مسائلی که امروزه شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند، رشد بی رویه جمعیت و به تبع آن رشد بزهکاری درآن ها است. از دیرباز شناسایی عوامل بروز جرم وسعی در از بین بردن این عوامل مهم ترین راهکار پیشگیری از بروز ناهنجاری ها شناخته شده است. اگرچه برای پیشگیری از وقوع جرایم در شهرها، راهکارهای متفاوتی از سوی دانشمندان و صاحب نظران ارائه شده است ولی بی شک باید اذعان داشت که یکی از عوامل مؤثر در وقوع جرایم عامل محیطی است که موانع یا تسهیلاتی را برای مجرم فراهم می کند. رویکردهای جدید طراحی محیطی بر این است که بتوان از طریق ساختار کالبدی شهر و طراحی محیط های مصنوع از ارتکاب جرائم جلوگیری کرد. این امر از طریق کاهش پتانسیل طبیعی و کالبدی مناطق شهری در جرم خیزی یا کاهش امکان دهی به وقوع جرم ممکن می شود. براین اساس هرگونه اقدامی در ساختار مداخلاتی شهر باید با توجه به این امر صورت گیرد . امروزه کمتر به پتانسیل های بالقوه مناطق شهری و ساختمان ها در کاهش یا جلوگیری از جرائم التفات می شود. این در حالی است که می توان از طریق طراحی محیط شهری یا معماری ساختمان از ارتکاب جرائم شهری جلوگیری به عمل آورد. براین اساس می بایستی طراح شهری یا معمار در فرایند طراحی و جایگزینی فضایی چه در مقیاس سایت شهری یا مقیاس پلان مسکونی و تجاری به این امر توجه کند که از خلق گونه ای از فضا که امکان نظارت عمومی را کم می کندیا نحوه دسترسی به مناطق جرم خیز را افزایش می دهد جلوگیری به عمل آورد.
کلید واژه گان: جرم، پیشگیری، معماری و شهرسازی، فضاهای بدون دفاع
فهرست مطالب:
مقدمه
1-شرح وبیان مسئله
2-سابقه ی تحقیق
3-ضرورت ونوآوری تحقیق
4-سؤال های تحقیق
5-فرضیه های تحقیق
6-هدف هاوکاربردهای تحقیق
7-روش ونحوه ی انجام تحقیق
8-سامان دهی تحقیق
فصل اول: تأثیر محیط بر جرم و نظریات مرتبط
بخش اول-تأثیر محیط برجرم
مبحث اول- تأثیر محیط بر جرم :بررسی سیرمطالعات
گفتار اول- مطالعات مبتنی بر محیط طبیعی
گفتار دوم- مطالعات اکولوژی اجتماعی
گفتار سوم - مطالعات نوین
مبحث دوم ـ تقسیم بندی جرایم بر اساس تأثیر محیط برآنها
گفتار اول- جابجایی جرم
گفتار دوم- بررسی جرایم بر اساس فرصت ارتکاب جرم
1- جرایم کینه توزانه
2 -جرایم فرصت مدارانه
3- جرایم غیر عمدی
بخش دوم ـ نظریات جرم شناسی مرتبط با محیط
گفتار اول ـ نظریات جرم شناسی مرتبط با محیط طبیعی
1- نظریه ی جبرگرایی محیط
2- نظریه ی زیست بوم انسانی
3- نظریه ی ایستایی جامعه کوچک
گفتار دوم-نظریات جرم شناسی مرتبط با فضای طراحی
1- نظریه ی ارتباط جرم با تراکم جمعیت
2- نظریه ی ارتباط جرم با منزلت های اجتماعی واقتصادی
3- نظریه ی طبقه بندی واحدهای مسکونی
4- نظریه های محله
الف- نظریه ی بی سازمانی محله
ب- نظریه ی توانمند سازی محله
ج- نظریه ی بازتولید محله
5- نظریه ی محیط فقر
6- نظریه ی مکان ویژه
7- نظریه ی پنجره های شکسته
8- نظریه ی سفر به جرم (JTC)
9- نظریه ی نمایش جغرافیایی
10- نظریه ی مکان های جرم خیز
11- نظریه ی پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی(CPTED)
الف- قلمروداری
ب- نظارت طبیعی
ج- فعالیت حمایتی
د- کنترل راه ورود
12- نظریه ی فضای قابل دفاع در برابر جرم
13- نظریه ی فرصت
14- نظریه ی انتخاب منطقی
15- نظریه ی فعالیت روزمره
16- نظریه ی الگوی جرم
فصل دوم: شناخت فضاهای غیر قابل دفاع و اصول عملی بر قابل دفاع کردن فضاها
بخش اول ـ شناخت فضاهای غیر قابل دفاع
مبحث اول- فضاهای قابل دفاع:نظریات
گفتار اول ـ نظریه های محققین(CPTED):نسل اول
1- استفاده از تسهیلات رفاهی
2- نظریه ی استفاده از الگوی قدیمی طراحی خیابان ها
3- نظریه ی فضای قابل دفاع
الف ـ قلمرو
ب ـ نظارت
ج ـ تصویر ساختمان
د ـ مجاورت منطقه های مسکونی با دیگر امکانات
4- نظریه توزیع جرم
5- نظریه ی مدیریت افراد ومحیط
گفتار دوم ـ نظریه های محققین(CPTED): نسل دوم
1- نظریه ی معماری عامل تعیین کننده رفتار
2- نظریه ی جامعه ی باز
3- نظریه ی کوچک سازی محله
4- نظریه ی ترکیب فضا
مبحث دوم ـ فضاهای بدون دفاع : مفهوم و انواع
گفتار اول ـ فضاهای بدون دفاع : مفهوم
گفتار دوم ـ فضاهای بدون دفاع : انواع
1- فضاهای غیر قابل دفاع : گونه های مختص شهر
الف ـ گونه ی یک : عدم سازگاری بین فرم، کارکرد و معنی
ب ـ گونه ی دو : زیرگذرها و زیر پل ها
2- فضاهای غیر قابل دفاع : گونه های مختص معماری مسکونی
الف ـ گونه ی سه : نداشتن متولی ( عدم حضور مالک)
ب ـ گونه ی چهار : محله های قدیمی و فرسوده
3- فضاهای غیرقابل دفاع : گونه های مشترک
الف ـ گونه ی پنج : نبود رؤیت بصری (فضاهای گم)
ب ـ گونه ی شش : کنج ها
ج ـ گونه ی هفت : طرح های در دست اجرا یا رها شده
دـ گونه ی هشت: نبود روشنایی
وـ گونه ی نه: فضاهای بدون کارکرد یا دارای کارکرد متناوب
م ـ گونه ی ده: سطوح u وL شکل(عقب نشینی و فرو رفتگی های بدنه)
ی ـ گونه ی یازده : محیط های بی نظم
بخش دوم ـ اصول عملی جهت قابل دفاع نمودن فضاها
مبحث اول ـ قابل دفاع نمودن فضاها : شناخت اصول
گفتار اول ـ قابل دفاع نمودن فضاها : افزایش ریسک ناشی از ارتکاب جرم
1- نظارت طبیعی
الف ـ استفاده ی چند گانه از زمین و مولدهای فعالیت
ب ـ طرح ومنظره ساختمان
ج ـ استفاده از نور و روشنایی
2-کنترل ورودی ها
گفتار دوم ـ قابل دفاع نمودن فضاها : افزایش تلاش برای ارتکاب جرم
مبحث دوم ـ قابل دفاع نمودن فضاها : استفاده از اصول عملی و ضمانت اجراهای ان
گفتار اول ـ اصول عملی طراحی عاری از جرم در سطح خصوصی وعمومی
1 - استفاده عملی از اصول طراحی: سطح خصوصی
الف ـ اصول عملی در ساختمان های مسکونی تک واحدی یا دو واحدی
ب ـ اصول عملی در ساختمان های مسکونی چند واحدی
ج ـ اصول عملی در مناطق تجاری
دـ اصول عملی در بانک ها
2- استفاده عملی از اصول طراحی: سطح عمومی
الف ـ خیابان ها
ب ـ پیاده روها
ج ـ پارک های شهری
ی ـ ایستگاه های اتوبوس و تاکسی
گفتار دوم ـ اصول عملی طراحی عاری از جرم : ضمانت اجراهای قانونی
نتیجه گیری
پیشنهادها
فهرست منابع
چکیده ی انگلیسی
بخشی از متن:
چکیده:
سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک نهاد شبه قضایی در هر سال به ده ها هزار پرونده تخلفات رسیدگی می کند، لیکن تا به حال کمتر به تحلیل قوانین حاکم بر آن و نیز نحوه رسیدگی از لحاظ ماهوی و شکلی پرداخته شده است، هدف عمده این پایان نامه پاسخگویی به سوالات مطروحه و ابهامات موجود میباشد، تا شاید این تلاش قدمی باشد هر چند کوتاه بجهت ایجاد شفافیت در وظایف، اختیارات، نحوه عملکرد شعب سازمان تعزیرات حکومتی که در این صورت به تدریج ورود وکلای محترم دادگستری به پرونده های تعزیرات آسان تر شده و حکومت قانون در شعب این سازمان افزایش خواهد یافت واین سیاست وشیوه مطمئنا منطبق باقوانین و احکام شرعی دراقتصاد هرکشوری سازنده ونقش بسزائی دارد.
همچنین انطباق قوانین حاکم بر دادرسی در تعزیرات حکومتی با محاکم قضایی و روشن شدن نقاط ضعف و قوت آنها ما را در رسیدن به یک نظام دادرسی کیفری کمک خواهد کرد .تدابیر معمول توسط قانونگذاران ایران در رابطه با حقوق مصرف کنندگان کالا و خدمات با چالشهای اساسی مواجه بوده ،بطوری که هر از چندگاهی با تغییرات کلی و اساسی مواجه می شود، بررسی و تحلیل قوانین حاکم بر بازار در چند دهه گذشته مؤید این امر است که حفظ حقوق مصرف کننده از یک روند قانونگذاری منطقی پیروی نکرده و همیشه دستخوش تحولات گسترده بوده است و این عدم ثبات در زمینه قانون حاکم و نیز مراجع صالحه جهت رسیدگی به تخلفات ارتکابی نمود پیدا می کند، یکی از مشکلات مبتلا به شعب تعزیرات حکومتی این است که منابع اندکی جهت مراجعه و تبعیت از آنها وجود دارد و منابع موجود نیز به دلیل اینکه از بار علمی مناسبی برخوردار نبوده و از روش علمی و معمول علم حقوق بی بهره هستند چندان قابل استناد نمی باشند ، محاکم قضایی علیرغم گذشت نزدیک به یک قرن که از تشکیل آنها می گذرد همچنان در بکارگیری و اجراء قوانین ، چه قوانین قدیمی مثل قانون مدنی و چه قوانین مصوب سالهای اخیر دچار مشکلات عدیده شده و در رسیدگی و صدور آراءبه متون حقوقی که حاصل زحمت علماء حقوق و فقهاء عالیقدر نظیر حضرت امام خمینی (ره) میباشد مراجعه می نمایند ، و خوشبختانه در این زمینه با کمبود منابع قابل اتکاء مواجه نیستند، لیکن در خصوص قوانین تعزیرات حکومتی به دلیل تازگی و مباحث مطروحه و بی مهری برخی از علماء و اساتید حقوق رشد و نموّ آن اندک بوده است، مضاف بر آن تغییر و تحوّلی نیز در این قوانین در جهت اصلاح آنها حاصل نشده است.
بنظرمی رسد سیاستهای کیفری ایران در این زمینه، در حال حاضر مطلوب و مناسب بوده است دستورالعملهایی که به آیین رسیدگی می پردازد نیز وجود دارد و نحوه رسیدگی به جرائم صنفی تقریبا" به صندوق در بسته ای شبیه است که فقط صاحب آن از محتویات موجود در آن با خبر است، اتّخاذ روشهای مختلف و گاهی مغایر با قوانین موضوعه در شعب تعزیرات حکومتی با استناد به بخشنامه های سازمانی، دفاع از متهمین این شعب را برای وکلا و حقوقدانان سخت و تقریباً ناممکن نموده است، این تحقیق بدلیل اهمّیت مطالب مارالذکر سعی خواهد کرد به راهکارهای مناسبی جهت ایجاد روند قانونی و یکنواخت در شعب تعزیرات ارایه نماید و مسلما کمک زیادی در جهت تکمیل اطلاعات دانشجویان عزیز و حتی اساتید و حقوقدانان محترم خواهدنمود.
باتوجه به مراتب گفته شده مطالب این تحقیق درسه فصل کلیات وانواع جرائم ومجازاتهای صنفی وشیوه های رسیدگی به جرائم صنفی تدوین شده که مباحث مطروحه مرتبط باموضوع تحقیق میباشد.
روش تحقیق در پایان نامه حاضر، روش کتابخانه ای است لکن سعی شده است به بررسی و مطالعه کتابها و پایان نامه های موجود، اسناد مکتوب فارسی بپردازم، با اذعان بر اینکه این نوشته خالی از اشکال نبوده و در حد بضاعت اینجانب نوشته شده است.
واژگان کلیدی: تعزیر، صنف، فردصنفی، قرار، رسیدگی، پرونده صنفی
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
الف: بیان مسئله
ب: سوالات اصلی
ج: سوالات فرعی
د: فرضیه های تحقیق
د: اهداف تحقیق
ه: بیشینه تحقیق
ز: روش تحقیق
فصل اول: کلیات
مبحث اول: جرائم و مجازاتهای صنفی وپیشینه تاریخی آن
گفتار اول: رسیدگی به جرائم و مجازاتهای صنفی قبل از انقلاب اسلامی ایران
بند اول: دورانهای باستان، ظهوراسلام
بند دوم: دوران معاصر
گفتار دوم: شیوه رسیدگی به جرائم و مجازاتهای صنفی بعد از انقلاب اسلامی ایران
دوره اول تا نهم : تصویب قانون نظام صنفی و صلاحیتهای رسیدگی
مبحث دوم: صنف
گفتار اول: تعریف صنف
گفتار دوم: انواع صنف - جایگاه فرد صنفی و واحد صنفی
مبحث سوم: مفهوم جرم و مجازاتهای صنفی
گفتار اول: مفهوم جرم صنفی
بند اول: تعریف جرم صنفی
بند دوم: انواع جرائم صنفی
گفتار دوم: مفهوم مجازات
بند اول: تعریف مجازات صنفی
الف :تخلفات تعزیرات حکومتی
ب: تعزیرات حکومتی
بند دوم: انواع مجازات صنفی
مبحث چهارم: تخلفات و جرائم صنفی و مسئولیتها وفق قوانین
گفتار اول: معاونت و مشارکت
بند اول: شرکت در جرم
بند دوم: معاونت در جرم
گفتاردوم: مسئولیت اشخاص درجرائم صنفی
بند اول: مسئولیت اشخاص حقیقی وحقوقی
فصل دوم: انواع جرائم و مجازاتهای صنفی
مبحث اول: فعل فروش
گفتار اول: گرانفروشی
بند اول: عناصر تشکیل دهنده گرانفروشی
الف: عنصر قانونی
ب: عنصر مادی
1- اجزاء عنصر مادی
2- شیوه های ارتکاب عنصر مادی
1/2- مباشرت در گرانفروشی
2/2- مشارکت در گرانفروشی
3/2- معاونت در گرانفروشی
ج: عنصر روانی
گفتار دوم: کم فروشی و تقلب
بند اول: تعریف کم فروشی و تقلب
بند دوم: عناصرتشکیل دهنده کم فروشی
الف: عنصر قانونی
ب: عنصر مادی
ج: عنصر روانی
بند سوم: تقلب وکم فروشی درقانون حمایت ازحقوق مصزف کنندگان
گفتارسوم: فروش اجباری
بنداول: تعریف فروش اجباری
بند دوم: عناصر تشکیل دهنده فروش اجباری
الف: عنصر قانون
ب: عنصر مادی
ج: عنصر روانی
مبحث دوم: جرائم صنفی از حیث اخلال در شبکه توزیع
گفتاراول: احتکار
بند اول: تعریف احتکار
بند دوم: عناصر تشکیل دهنده احتکار
گفتار دوم: اخفاء و امتناع از عرضه کالا
بند اول: تعریف اخفا ع و امتناع از عرضه کالا
بند دوم: عناصر تشکیل دهنده اخفاع و امتناع از عرضه کالا
گفتار سوم: عرضه خارج از شبکه
بند اول: تعریف عرضه خارج از شبکه
بند دوم: عناصرتشکیل دهنده عرضه خارج ازشبکه
مبحث سوم: جرائم صنفی از حیث ترک فعل ( قیمت گذاری)
گفتار اول: عدم درج قیمت
بند اول: تعریف
بند دوم: عناصر تشکیل دهنده عدم درج قیمت
الف: عنصر قانونی
ب: عنصر مادی
ج: عنصر روانی
گفتار دوم: عدم اعلام موجودی کالا
بند اول ـ تعریف
بند دوم: عناصر تشکیل دهنده جرم عدم اعلام موجودی کالا
گفتار سوم : عدم صدور فاکتور
بند اول ـ تعریف عدم صدور فاکتور
بند دوم: عناصر تشکیل دهنده
مبحث چهارم: بررسی جرم قاچاق کالاوارز
گفتار اول: عرضه و فروش کالاهای قاچاق
بنداول: تعریف قاچاق
بند دوم: عناصر تشکیل دهنده جرم عرضه و فروش کالای قاچاق
فصل سوم: شیوه های رسیدگی به جرائم صنفی
مبحث اول: صلاحیت ذاتی، محلی ،شخصی واضافی
گفتار اول: صلاحیت ذاتی در رسیدگی به جرائم صنفی
بند اول: بخش کالا وخدمات
بند دوم: صلاحیتها در قانون تعزیرات حکومتی
بند سوم: صلاحیتها در قانون نظام صنفی
گفتار دوم: صلاحیت محلی در رسیدگی به جرائم صنفی
گفتارسوم: صلاحیتهای شخصی واضافی بنداول:شخصی
بند دوم: اضافی
گفتار چهارم: اختلاف درصلاحیتها
مبحث دوم: مراحل کشف تخلف و تحقیقات مقدماتی
گفتار اول: نحوه اعلام جرم
بند اول: ضابطین عام
بند دوم: ضابطین خاص
گفتار دوم: ویژگیهای تحقیقات مقدماتی
بند اول: چگونگی تفهیم اتهام
بند دوم: صدور قرارهای تامین
مبحث سوم: چگونگی تعقیب و صدور حکم
گفتار اول: جهات شروع به رسیدگی به تخلفات صنفی
گفتار دوم: نحوه اعمال تخفیف و تعلیق اجرای حکم
مبحث چهارم: چگونگی تقاضای تجدید نظر خواهی و جهات آن در جرائم صنفی
گفتار اول: دارندگان حق تجدید نظر خواهی و مهلت درخواست آن
گفتاردوم: چگونگی اعتراض به حکم
نتیجه گیری
بیشنهادات
منابع و مآخذ
چکیده انگلیسی
بخشی از متن:
بخشی از متن:
در فیلم ها و سریال های شبکه های ماهواره ای مستقیم و غیر مستقیم فرهنگ عفاف و حجاب که زیر بنای پیشگیری از بسیاری ناهنجاری ها و آسیب های فردی و اجتماعی است هدف گرفته شده است.
الف: حمله مستقیم به حجاب: در این مدل به طور مستقیم در ویژه برنامه ها، مصاحبه ها و جلسات مثلاً کارشناسی اقدام به شبه افکنی در موضوع حجاب نموده و یا با پرداختن به دلایل عدم استفاده از حجاب در مکالمات بین بازیگران سعی در مخدوش نمودن این موضوع و شکستن قداست آن دارند.
ب: ترویج غیر مستقیم بی حجابی: این کار از طریق طراحی بی حجاب نقش های محبوب و اصلی سریال ها و یا الگو پردازی از بازیگران، ورزشکاران و سایر عناصر کلیدی بی حجاب اجتماع صورت می گیرد.
فهرست مطالب:
مقدمه و سابقه
وضعیت کانال های قابل دریافت در ایران
مدیران و گردانندگان شبکه های ماهواره ای فارسی زبان
شبکه فارسی 1
شبکه من و تو
شبکه جم کلاسیک
بهانه های تماشای ماهواره
آسیب های ماهواره
1- رخت بستن ایمان از خانه دل
2- شهوانی شدن محیط اجتماع
3- ترویج خیانت
4- فروپاشی بنیان خانواده و رواج روزافزون طلاق
5- صحنه ها و آموزش های نامناسب برای کودکان
6- ترویج همجنس بازی
7- دوستی با جنس مخالف و ارتباطات قبل از ازدواج
8- شکستن حرمت های موجود بین محارم
9- فروپاشی فرهنگ عفاف و حجاب
10- ترویج بیقیدی و لاابالیگری دینی
11- ترویج بی غیرتی
12- عادت دهی مردم به نگهداری از حیواناتی مثل سگ
13- ترویج مصرف مشروبات الکلی و حتی مواد مخدر
14- گرایش و تمایل به ادیان غیر اسلامی
15- مخالفت سیاسی
16- ترویج مصرفگرایی کاذب
17- ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی
18- ترویج خشونت
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بازاریابی یک فرایند اجتماعی و مدیریتی است که بوسیله آن افراد و گروه ها، نیارها و خواسته های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش با دیگران، تأمین می کنند. این تعریف از بازاریابی بر مفاهیم زیر تأکید دارد: نیازها، خواسته ها و تقاضاها؛ کالاها (محصولات، خدمات و ایده ها)؛ فایده، هزینه و رضامندی؛ مبادله و معاملات؛ روابط و شبکه ها؛ بازارها؛و در نهایت بازاریابان و مشتریان
فهرست مطالب:
اهمیت بازاریابی
فلسفه مدیریت بازاریابی
دیدگاه تولید
دیدگاه محصول
دیدگاه فروش
دید گاه بازاریابی
دیدگاه بازاریابی اجتماعی
بررسی آمیخته بازاریابی
تعیین آمیخته بازاریابی
پیدایش مفهوم p4
بخش بندی بازار
اهمیت بخشبندی بازار
بخشهای بازار چگونه تعریف میشوند؟
مزایای بخشبندی
فرآیند بخشبندی
ایجاد بخشبندی
مبنای بخش بندی بازارهای مصرف
مبنای بخش بندی بازارهای تجاری
هدف قرار دادن بازار
ارزیابی بخش های بازار
انتخاب بخش هایی از بازار
استراتژی تعیین جایگاه در بازار
آگاه کردن مردم از جایگاه موردنظر شرکت
منابع
بخشی از متن:
چکیده:
گزارشی که شما خواننده عزیز در پیش رو دارید گزارشی از دوران کارآموزی کارخانه x بخش خط تولید LCD47 اینچ می باشد که طی این دوره جمع آوری و تدوین گشته است.
همانگونه که در مقدمات آمده است این گزارش شامل بخش هایی است که به بررسی موضوع کارسنجی و زمانسنجی پرداخته شده است و در اصل این شاخه را به عنوان یکی از راهکارهای بهبود بهره وری در سازمان، مورد مطالعه قرار داده است.
در ابتدا بخشی از تاریخچه کارخانه x و تولیدات این شرکت مورد بحث قرار می گیرد. سپس خط تولید و زمان های مورد نیاز آن بررسی شده است و زمانسنجی صورت گرفته است. در آخر نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گرفته و چندین پیشنهاد ارائه داده شده است. امید است که مطالعه این نسخه برای شما خواننده گرامی مفید واقع شود.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه
مقدمه
تعریف موضوع
اهداف انجام پروژه
محدوده زمانی و مکانی
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
تاریخچه مطالعه کار
تعریف مطالعه کار
روش سنجی
کارسنجی
اهداف مطالعه کار
منافع ناشی از مطالعه کار
دامنه مطالعه کار
کارسنجی
هدف کارسنجی
کاربردهای کارسنجی
مراحل کارسنجی
روشهای کارسنجی
نمودار جریان کار
سایر نمودارهای کارسنجی
زمان سنجی
مقدمات زمان سنجی
اهداف زمان سنجی
مراحل اساسی فرایند زمان سنجی
روش کار
مراحل زمان سنجی به روش Stop Watch
تقسیم کار به عناصر موجود در آن
تعیین تعداد سیکل های مورد مشاهده
تعیین ضریب عملکرد
تعیین الونس
فصل سوم: معرفی شرکت و بررسی وضع موجود
معرفی شرکت x
تاریخچه شرکت x
نمودار سازمانی شرکت x
x در یک نگاه
فعالیت اصلی شرکت x
نشانی دفتر مرکز ی شرکت x
نشانی کارخانه
معرفی محصول
مشخصات
ورودی ها و خروجی ها
نمودار فرایند تولید محصول LCD-47V87GP
بررسی خط تولید LCD47V87P
جدول شرح عملیات ایستگاههای کار محصول PKLCD-47V87
نمودار فرایند عملیاتی مونتاژ نهایی LCD HISENSE- 47V87P
انجام عمل کارسنجی
زمان نرمال
فصل چهارم: پیشنهادات
مقدمه
نقاط قوت
نقاط ضعف
پیشنهادات
پیشنهاداتی در خصوص استقرار سازمان(Lay out)
پیشنهاداتی در خصوص امور دفتری و اداری
توصیه هایی جهت بهبود
فصل پنجم: ضمائم
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مفهوم جو سازمانی در دهه شصت متداول و رایج شد، مقدم بر فرهنگ سازمانی است که در اواخر دهه هشتاد رشد و تکامل یافت. جو و فرهنگ سازمانی هر دو مقولاتی هستند که برای توصیف ویژگی های سازمان و واحدهای مربوطه استفاده می شوند.
ریچارد و اشنایدر معتقدند که جو سازمانی به دیدگاههای سازمانی، اقدامات و روشهای رسمی و غیررسمی اطلاق می گردد.
شرمرهورن و جان معتقدند که فرهنگ سازمانی سیستمی از عقاید و ارزشهای مشترک است که رفتار و اعضای سازمان را راهنمایی وهدایت می کند.
جو سازمانی به طور نسبی یک خصوصیت احاطه کننده و در بردارنده برای یک سازمان است و برعکس فرهنگ، خصوصیتی است بطور کامل سازمان را احاطه می کند.
فرهنگ سازمانی با طبیعت، اعتقادات، انتظارات درباره زندگی سازمانی ارتباط پیدا می کند درحالی که جو عبارت است از شاخصی به منظور تعیین این که ایا این باورها و انتظارات تحقق یافته اند.
فهرست مطالب:
تعریف جو سازمانی
تفاوت جو سازمانی با فرهنگ سازمانی
ویژگی های جو سازمانی سالم
بر اساس مدل هالپین و کرافت
جو سازمانی دارای هشت بعد
عوامل موثر بر جو سازمانی
تعریف سکوت سازمانی
ابعاد سکوت
ضرر بزرگ سکوت سازمانی
تاثیر جو سازمانی بر سکوت
نتیجه گیری
بخشی از متن:
بخشی از متن:
گرمای حاصل از واکنش هستهای در محیط راکتور هستهای تولید و پرداخته میشود. بعبارتی در طی مراحلی در راکتور این گرما پس از مهارشدن انرژی آزاد شده واکنش هستهای تولید و پس از خنک سازی کافی با آهنگ مناسبی به خارج منتقل میشود. گرمای حاصله آبی را که در مرحله خنک سازی بعنوان خنک کننده بکار میرود را به بخار آب تبدیل میکند. بخار آب تولید شده، همانند آنچه در تولید برق از زعال سنگ، نفت یا گاز متداول است، بسوی توربین فرستاده میشود تا با راه اندازی مولد، توان الکتریکی مورد نیاز را تولید کند. در واقع، راکتور همراه با مولد بخار، جانشین دیگ بخار در نیروگاههای معمولی شده است.
فهرست مطالب:
نحوه آزاد شدن انرژی هستهای
کاربرد حرارتی انرژی هستهای
سوخت راکتورهای هستهای
مزیتهای انرژی هستهای
شکافت و گداخت
شکاف هسته ای
گداخت هسته ای
اورانیوم
غنی سازی
راکتور هسته ای
چرا انرژی هستهای
بخشی از متن:
توضیحات:
پرسشنامه رشته مدیریت، این پرسشنامه استاندارد حاوی 20 سوال می باشد که بصورت طیف پنج درجه ای لیکرت تنظیم شده است. اگر قصد سنجش توانمندسازی کارکنان در یک سازمان یا شرکت را دارید، می توانید از این پرسشنامه بهره لازم را ببرید.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
مقدمه:
بعد از اختراع کامپیوتر دانشمندان خیلی زود به این نتیجه رسیدند که لازم است راهی ایجاد شود تا اطلاعات موجود بر روی کامپیوترها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر انتقال یابد. راه متداول در آن زمان چاپ کردن اطلاعات یا ذخیره سازی آن روی دیسک و انتقال آن به کامپیوترهای دیگر بود. اما این راه، بادهی کافی نداشته و یک انتقال الکترونیکی لازم بود. این نیاز باعث شد که شبکه های کامپیوتری ساخته شوند. در ساده ترین نوع شبکه کامپیوتری تنها 2 کامپیوتر متصل به یکدیگر وجود دارد که این دو کامپیوتر اطلاعات درون خود را به اشتراک یکدیگر میگذارند.شبکه های کامپیوتری میتوانند بسیار پیچیده تر از آنچه که در این فصل بررسی خواهد شد باشند. اما ما برای آشنایی دقیق با مفاهیم شبکه و اینکه چگونه کار میکند ابتدا به بررسی ساده ترین نوع شبکه ها میپردازیم .مقدماتی که تا کنون در مورد شبکه ارائه شده شامل تعاریف عمومی بوده ومطالب تخصصی را شامل نمیشود. شبکه ای که محدود به یک منطقه کوچک باشد، مثلا یک Site یا یک شبکه محدود در یک ساختمان بطور اختصار LAN نامیده میشود.ساده ترین نوع شبکه با متصل کردن چند کامپیوتر بوسیله کابل های خاصی بوجود می آید. ممکن است یک چاپگر به یکی از کامپیوترها متصل باشد و با استفاده از این سیستم شبکه این چاپگر به اشتراک بقیه کامپیوترها نیز گذاشته میشود. همچنین ممکن است چاپگر مستقیما به شبکه متصل شده باشد. سایر تجهیزات جانبی کامپیوتر نیز میتوانند برای استفاده همه کاربران در یک شبکه به اشتراک گذاشته شوند.هر دستگاه با یک کابل به شبکه اتصال می یابد. دارای یک آدرس یگانه و منحصر به فرد است. که در شبکه با آن آدرسی شناخته میشود. به همین دلیل اطلاعات دقیقا به همان کامپیوتری که مد نظر است فرستاده میشود و خطایی رخ نمی دهد. البته در فصلهای بعدی بیشتر به شرح این موضوع می پردازیم. سرور یا سرویس دهنده شبکه یکی از کامپیوترهای شبکه است که کنترل مرکزی کل شبکه را بر عهده دارد. این کامپیوتر قادر است شبکه را به اشتراک بگذارد مثلا فضای دیسکها، برنامه ها، دسترسی اینترنت، کنترل چاپگرهایی که مستقیما به آن وصل هستند یا به شبکه متصل هستند را به اشتراک میگذارد.
فهرست مطالب:
فصل اول: آشنایی با شبکه های کامپیوتری
مقدمه
1-1- تاریخچه ایجاد شبکه
1-2- کاربردهای شبکه
1-3- اجزای شبکه
1-4- ویژگی های شبکه
1-5- تقسیم بندی شبکه
فصل دوم: امنیت شبکه ها
مقدمه
2-1- امنیت چیست ؟
2-2- اقدامات امنیتی
2-2-1- امنیت اطلاعات :گذشته و حال
2-2-2- امنیت اطلاعات در دنیای نوین
2-3- آشنایی با برخی مفاهیم اولیه درامنیت شبکه
2-4- دشواری برقراری امنیت
2-5- انواع و ماهیت حملات
2-6- انواع و ماهیت حملات شبکه ایی
2-7- سرویس های امنیتی
2-8- رمزنگاری
2-9- مدل رمز نگاری
2-10- رمزهای جانشینی
2-11- رمزنگاری جایگشتی
2-12- رمز One-Time Pads (بهم ریزی محتوی پیام)
2-13- اصول اساسی در رمزنگاری
2-13-1- افزونگی
2-13-2- الگوریتمهای رمزنگاری با کلید متقارن
2-14- رمزنگاری DES
2-15- استاندارد پیشرفته رمزنگاری: AES
Rijndael -2-16
2-16-1- حالات رمز
2-16-2- حالت کتابچه رمز
2-16-3- حالت زنجیره سازی بلوکهای رمز
2-16-4- حالت فیدبک رمز
Stream Cipher mode -2-16-2
2-16-6- حالت شمارنده
فصل سوم : امنیت ارتباطات، امنیت شبکه های بیسیم
3-1- امنیت ارتباطات
IPsec -2-3
3-3- امنیت شبکه های بی سیم
3-4- بررسی ضعف امنیتی در شبکه های بی سیم
3-5- شبکه های محلی بی سیم
3-6- امنیت در شبکه های محلی بر اساس استاندارد 11 . 802
3-7- سرویس های امنیتی WEP-Authentication
Authentication 1-7-3
3-7-2- Authentication بدون روز نگاری
3-8 Authentication با روز نگا ری Rc4
3-9- سرویس های امنیتی Integrity, 802,11b - privacy
3-10- ضعف های اولیه امنیتی WEP
3-10-1- استفاده از کلید های ثابت WEP
3-10-2- ضعف در الگوریتم
3-10-3- استفاده از CRC رمز نشده
فصل چهارم: فایروال و طراحی فایروال
مقدمه
4-1- فایروال
4-2- تعریف
4-3- نقش فایروال
4-4- ویژگیهای فایروال
4-5- محدودیتها فایروال
4-6- انواع فایروالها
packet Filter 1-6-5
4-6-2 تصفیه بسته ها
4-6-3 حملات وارد بر Packet Filtering Firewalls
Application -Level -Gatways 5-7
Circuit -Level - Gateway 8 -4
Bastion Host 1-8-4
4-9- پیکربندی فایروالها
Dual -homed Bastion Host 1-9-4
Screened- Subnet - Firewall 2-9-4
4-10- فایروال ها: یک ضرورت اجتناب ناپذیر در دنیای امنیت اطلاعات
4-11 NAT
4-12 فیلترینگ پورت ها
4-13- ناحیه غیرنطامی
4-14- فورواردینگ پورت ها
4-15- بررسی فایروالهای وجود
4-15-1- فایروال های سخت افزاری
4-15-2- فایروال های نرم افزاری
4-16- نحوه پیکربندی بهینه یک فایروال به چه صورت است؟
4-17- آشنائی با مفهوم روتینگ
4-19- استراتژی طراحی شبکه
4-20- برنامه ریزی برای طراحی منطقی شبکه
فصل پنجم: نتیجه گیری
پیشنهادات
نتیجه گیری
منابع فارسی
منابع لاتین
فهرست اشکال