بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
در چند سال گذشته، اصطلاح هوش هیجانی به عنوان عاملی که در درک و پیش بینی عملکرد فردی اهمیت دارد مو رد توجه قرار گرفته است. اصطلاح هوش هیجانی نخستین بار در مقاله ای آکادمیک به وسیله مایر و سالووی (1990 و 1993) به کار برده شد دو سال بعد این اصطلاح به وسیله دانیل گلمن (1995 ) تحت این عنوان به کار برده شد. چرا EQ میتواند فراتر از IQ باشد؟
به دنبال اینها در مجله هفتگی USA اصطلاح هوش هیجانی درج شد. اخیراً آخرین کتاب گلمن تحت این عنوان است «کار و هوش هیجانی » که البته به کار کرد های نیروی انسانی اشاره دارد. (کایر ستید ،1999)
علاوه بر مبحث هوش هیجانی که در مقاله حاضر مورد بررسی قرار می گیرد ، متغیر دیگری در این پژوهش تحت عنوان سبک های یاد گیری وجود دارد. اهمیت این مبحث را به این صورت میتوان روشن کرد که همه پیشرفتها و سیر صعودی بشر امروزی به نحوی به یاد گیری وی مربوط می شود. این بدان معناست که انسان از طریق یادگیری ، رشد فکری می یابد و از طرفی خود یادگیری نیز از رشد فکری تاثیر می پذیرد؛ نتیجتاً میتوان این گونه گفت که پیشرفتهای بشری مدیون رویدادی به نام یادگیری است. ....
فهرست مطالب:
مقدمه
سبکهای یادگیری چیست ؟
ویژگی های اصلی سبکهای شناختی یادگیری
انواع سبکهای شناختی
تاثیر تقویت کننده ها
استفاده از رسانه ها و یادگیری
مطالعات ویتکین و دیگران
انواع سبک های یادگیری بر اساس ادراک های حسی
تکنیک های یادگیری
انواع سبک های یادگیری
سبک های یادگیری شناختی، انواع مختلفی دارند که عبارتند از
سبکهای یادگیری شناختی
سبکهای یادگیری تکانشی و تاملی
مطالعات ویتکین و دیگران
سبکهای یادگیری متنوع و اولویتها
چگونه میتوانیم سبکهای مختلف یادگیری را پوشش دهیم؟
سبکهای یادگیری یونگ
برونگرایی در مقابل درونگرایی
سبک یادگیری برونگرا چیست؟
مشخصات یادگیرندههای برونگرا
سبک یادگیری منطقی چیست؟
مشخصات یادگیرندههای منطقی
مشخصات یادگیرندههای شهودی
مشخصات یادگیرندههای متفکر
مشخصات یادگیرندههای احساسی
مشخصات یادگیرندههای قضاوتی
مشخصات یادگیرندههای ادراکی
سبکهای یادگیری کلب را بشناسیم
سؤالات پرسشنامهی سبکهای یادگیری کلب
سبک یادگیری دیداری
تکنیکهای یادگیری
سبک یادگیری شنیداری
نتیجه گیری
کتابنامه
منابع