بخشی از متن:
بخشی از متن:
کایزن یک مفهوم ژاپنی است که از ترکیب دو واژه KAI به معنی تغییر و ZEN به معنی خوب تشکیل شده است و تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد، ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد.
فهرست مطالب:
مثالی ساده برای درک بهتر معنی کایزن یا بهبود مستمر
کایزن چیست؟
کایزن، روح کیفیت ژاپنی
هدف از تغییر
مدیریت و کایزن
مدل مدیریت کایزن
ایجاد کایزن از روش سیستمی (PDCA) هم امکان پذیر است.
مراحل اجرای کایزن عملی
ده فلسفه اصلی بهبود از طریق کایزن
تطور سازمانی
رویکرد تحول سازمانی
روش بهبود تدریجی - کایزن
روش جهش بزرگ - نوآوری
روش ترکیبی - کایزن و نوآوری
مبانی پایه اجرای کایزن
توالی و ترتیب اجرا
مرحله آماده سازی 5S