بخشی از متن:
بخشی از متن:
بهداشت مدارس یکى از شاخههاى مهم بهداشت جامعه است. طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، بهداشت مدارش عبارت است از: مجموعه اقداماتی که برای تشخیص، تامین و بالا بردن سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان و کارکنان مدرسه به اجرا در می آید. منظور تعلیمی است که از طریق آن می توان در ایجاد و بهبود عادات و رفتار بهداشتی بهتر دانش آموزان نقش داشت.
فهرست مطالب:
تعریف بهداشت مدارس
تاریخچه بهداشت مدارس
بهداشت مدارس در ایران
اهداف اختصاصی آموزش بهداشت
الزامات بهداشت مدارس
اصول کلی خدمات بهداشت مدارس
وظایف خدمات بهداشت مدارس
تدابیر درمانى و پیگیرى
مبارزه با بیمارىهاى واگیر
سالمسازى محیط مدرسه
خدمات تغذیهاى
الف- غذاى وسط روز در دبستان
ب- برنامههاى کاربردى براى تغذیه
ج- مواد مغذى ویژه
روش های آموزش بهداشت مدارس
نتایج آموزش بهداشت در مدارس
آموزش بهداشت مدارس
الف- بهداشت فردی
ب- بهداشت محیط زیست
ج- زندگى خانواده:
مراقبان بهداشت مدارس
سوابق بهداشتى مدارس
بخشی از متن:
چکیده:
«رشا» و «ارتشا» از جرائم عمومی و داری دو طرف «راشی» و «مرتشی» است. صرف نظر از دیدگاه حقوق جزای اختصاصی و علم جرم شناسی، در این تحقیق به بررسی ماهیت جرم رشوه و این که آیا رشوه اختصاص به باب قضا دارد، آیا رشا و ارتشا یک جرم واحدند و سرانجام اینکه تکلیف مال الرشا چیست پرداخته ایم و پس از بحث و بررسی ها نتیجه گرفته ایم که رشوه اختصاص به باب قضا ندارد، رشا و ارتشا هر کدام یک جرم مستقل است و مال الرشا باید به صاحب آن برگردانده شود؛ هر چند قانونگذار می تواند برای محکوم علیه معادل آن را به عنوان جزای نقدی تعیین کند.
کلید واژه ها: رشا، ارتشا، مال الرشا، راشی، مرتشی، رایش
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: تعاریف، مفاهیم و پیشینه موضوع
مبحث اول: تعاریف
مبحث دوم: پیشینه و تاریخچه
مبحث سوم: مصادیق رشوه
فصل دوم: بررسی رشوه و علل آن از منظر شرعی، فقهی و حقوقی
مبحث اول: ادله شرعی جرم انگاری رشوه
مبحث دوم: علل رشوه از منظر فقهی، حقوقی
فصل سوم: بحث و بررسی پیرامون رشاء و ارتشاء در قانون کیفری ایران
مبحث اول: تاریخچه ارتشاء در حقوق موضوعه ایران
مبحث دوم: شرایط و اوضاء و احوال تحقق جرم ارتشاء طبق قانون کیفری ایران
مبحث سوم: مواد قانونی مربوط به جرم رشاء و ارتشاء در قوانین ایران
مبحث چهارم: نحوه رسیدگی به تخلفات رشوه گیرندگان و مجازاتهای اداری
مبحث پنجم: مجازات های مربوط به رشاء و ارتشاء در قوانین جزایی ایران
مبحث ششم: احکام مربوط به مال الرشا
فصل چهارم: مقایسه، نتیجه گیری و پیشنهادات
مبحث اول: مقایسه قانون مبارزه با رشا و ارتشا در انگلستان و ایران
مبحث دوم: نقاط ضعف قوانین ایران
مبحث سوم: نتیجه گیری
مبحث چهارم: ارائه راهکارها برای پیشگیری از این پدیده
منابع
بخشی از متن:
توضیحات:پروژه محاسبات عددی درس محاسبات بصورت پاورپونت، حاوی درسنامه محاسبه مقادیر ویژه به همراه مثال های متعدد با استفاده از روش پاور متود (power method) در قالب 19 اسلاید
فهرست مطالب:
تعریف مقادیر ویژه غالب
مثال 1: یافتن مقدار ویژه غالب
مثال 2: مقدار تقریبی برای بردار ویژه غالب
محاسبه مقدار ویژه از بردار ویژه
مثال 3: تقریب زدن مقدار ویژه غالب
مثال 4: روش پاور همراه با مقیاس کردن
نکته: همگرایی در Power Method
مثال 5: نرخ همگرایی در Power Method
منبع
بخشی از متن:
توضیحات:
این طرح کارت ویزیت تبلیغاتی جهت معرفی و عرضه لوازم التحریر با فرمت psd، کاملا لایه باز بوده و می توانید هر گونه تغییر مد نظر خود را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، در آن اعمال کنید.
بخشی از متن:
توضیحات:
نمونه سوالات امتحانات مقاطع مختلف (مقطع سیکل، مقطع دیپلم، مقطع دانشگاهی، پایه هستم) پذیرش حوزه علمیه در سال 94-95 در 42 صفحه
بخشی از متن:
بخشی از متن:
تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی، اثرات مثبت کوتاه مدت و بلند مدت بر قدرت استدلال انتزاعی دارد. معروفترین این مطالعات به نام «اثر موتزارت» است.
در این بررسی دانشجویانی که به یک سونات پیانوی موتزارتگوش داده بودند، هشت نمره بالاتر از گروه کنترل در تست هوش کسب کردند.
در مطالعات دیگر، مهارتهای ذهنی کودکان پیش دبستانی و دبستانی، پس از آموختن موسیقی، پیشرفتهای محسوسی نشان داده است.
توجه دوباره به افزودن موسیقی به برنامه درسی مدارس همچنین متأثر از کار روانشناس معروف «هاوارد گاردنر» است.
این روانشناس در مطالعه مهم خود به نام «چارچوبهای ذهنی محدودیتهای مفاهیم سنتی هوش را به چالش کشیده استو تواناییهای موسیقی را یکی از هفت مبانی هوش شناخته که باید پرورانده و تقویت شود»
بخشی از متن:
چکیده:
هدف این پژوهش بررسی نگرش مدیران مرد نسبت به زنان و سبک مدیریت کارکنان زن در سازمان آموزش و پرورش شهرستان کهگلویه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان است. که تعداد 129 نفراز مدیران بعنوان نمونه آماری انتخاب شد. از پرسشنامه نگرش مردان (محقق ساخته) به عنوان ابزار اندازه گیری تحقیق استفاده گردید. برای اندازه گیری روایی پرسشنامه ها از روش محتوایی و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر 0/84 برآورد گردید. برای تحلیل داده ها از آزمون های آزمون t و سطح معنی داری، همچنین از آزمون آنالیز واریانس و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج در خصوص فرضیه های تحقیق نشان داد که ویژگیهای جسمی و جنسیت زنان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است. (فرضیه دوم)، سقف شیشه ای بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است ( فرضیه پنجم)، بین شاخص های پژوهش بر حسب ویژگی های دموگرافیک (شخصی) کارکنان تفاوت معنی داری وجود دارد (فرضیه ششم)،مسئولیتهای خانوادگی زنان برسبک مدیریت کارکنان زن تاثیری ندارد(فرضیه اول)، زبان وفرهنگ مردانه برسبک مدیریت کارکنان زن تاثیری ندارد (فرضیه سوم)، قدرت مردان درسازمان برسبک مدیریت کارکنان زن تاثیری ندارد (فرضیه چهارم ) بنابراین رابطه معنی داری برای فرضیه اول، سوم و چهارم تائید نگردید.
کلید واژه ها: ویژگیهای جنسیتی، نگرش، زبان و فرهنگ مردانه، سقف شیشه ای، سبک مدیریت
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه
1-2 بیان مسئله
1-3 ضرورت و اهمیّت پژوهش
1-4 اهداف پژوهش
1-5 فرضیات
1-6 مدل مفهومی تحقیق
1-7متغییر های تحقیق
1-8 روش تحقیق
1-9 جامعه و نمونه آماری
1-10 نمونه آماری
1-11 ابزار سنجش
1-12 تعاریف نظری واژه ها
1-12-1 سبک مدیریت
1-12-2 ویژگیهای جنسیتی
1-12-3 زبان و فرهنگ مردانه
1-12-4 قدرت مردان در سازمان
1-12-5 سقف شیشه ای
1-13 تعاریف عملیاتی واژه ها
1-13-1سبک مدیریت
1-13-2 ویژگیهای جنسیتی
1-13-3 زبان وفرهنگ مردانه
1-13-4 قدرت مردان در سازمان
1-13- 5 سقف شیشه ای
1-14 قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی، موضوعی)
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه
2-2 مدیریت
2-1-2 وظایف مدیریت
2-3 بررسی نگرشی مدیران مرد نسبت به سبک مدیریت کارکنان زن
2-4 وضعیت پست های مدیریتی سازمانها
2-5 نگرش مردان به مدیریت زنان
2-6 نظریه های مدیریت زنان
2-6-1 نظریه های فمینیستی
2-6-2 نظریه کارکردگرایی
2-6-3 نظریه کنش متقابل نمادی
2-7 تفاوت سبک رهبری مردان و زنان
2-7-1 تأثیر سبک رهبری بر جایگاه زنان در سازمانها
2-8 نگرش مدیران مرد نسبت به زنان ومدیریت کارکنان زن
2-9 جامعه ،سازمان ومدیریت کارکنان زن
2-9-1 وضعیت مدیران زن در جامعه ایران
2-9-2 نابرابری های تحصیلی عمده ترین مشکلات صعود زنان به سطوح مدیریت
2-10 مسئولیت خانوادگی زنان ومدیریت کارکنان زن
2-11 ویژگی های جسمی وجنسیت زنان و مدیریت کارکنان زن
2-11-1 تفاوتهای جنسیتی در حوزه مدیریت
2-12 تسلط دیرینه مردان ومدیریت کارکنان زن
2-12-1 عوامل موثر در تسلط دیرینه مردان
عرف و نگرش های کلیشه ای رایج نگرش کلیشه ای درباره زنان و مردان
2-13 زبان وفرهنگ مردانه ومدیریت کارکنان زن
2-13-1 مشکلات تعاملات زبانی مردان و زنان
2-13-2 تأثیر فرهنگ در مکالمات زن و مرد
2-14 قدرت مردان در سازمان ومدیریت کارکنان زن
2-15 سقف شیشه ای و مدیریت کارکنان زن
2-15-1 علت ایجاد سقف شیشه ای
2-15-2 نظریه حصارهای شیشه ای و نظریه سقف شیشه ای
2-15-3 راهبردهای شکستن سقف شیشه ای
2-16 پیشینه ی تحقیق
2-16-2 پیشینه ی داخلی
2-16-1 پیشینه ی خارجی
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه
3-2 روش تحقیق
3-3 جامعه و نمونه آماری
3-4 متغیر های تحقیق
3-5 ابزار جمع آوری اطلاعات
الف: پرسشنامه مشخصات فردی
ب: پرسشنامه نگرش مدیران مرد
3-6 اعتبار و روایی پرسشنامه ها
3-7 چگونگی جمع آوری اطلاعات
3-8 روش های تجزیه و تحلیل
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل های آماری
4-1- مقدمه
4-2- آمار توصیفی
4-3- آمار استنباطی (آزمون فرضیه های تحقیق)
4-3-1- فرضیه ی اول: مسئولیتهای خانوادگی زنان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-2- فرضیه ی دوم: ویژگیهای جسمی و جنسیت زنان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-3- فرضیه ی سوم: زبان و فرهنگ مردانه بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-4- فرضیه ی چهارم: قدرت مردان در سازمان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-5- فرضیه ی پنجم: سقف شیشه ای بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-6- بین شاخص های پژوهش بر حسب ویژگی های دموگرافیک (شخصی) کارکنان تفاوت معنی داری وجود دارد.
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 مقدمه
5-3 بحث و بررسی
توصیف وضعیت
5-4 نتایج آزمون فرضیات
5-4 پیشنهادها
5-4-1 پیشنهادهای کاربردی
5-4-2 پیشنهادهای پژوهشی
5-5 محدودیت های تحقیق
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
بخشی از متن:
چکیده:
در این تحقیق اثرات در نظر گرفتن بلوغ بتن بر میزان کنترل دریفت طبقات با توجه به محدودیت های آیین نامه ای و میزان میلگرد مورد نیاز ستون ها مورد بررسی قرار گرفته است. روش بلوغ بتن علاوه بر تشخیص صحت عملیات اجرایی و مناسب بودن مقاومت بتون در اجرا و در ادامه عملیات اجرائی، می تواند در مرحله قبل از اجرا یعنی در مرحله طراحی نیز مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از روش بلوغ بتون و با تهیه نمودار های مربوطه، علاوه بر کنترل عملکرد بتن اجرا شده بر اساس بلوغ بتن.
و با درک واقعی مقاومت کسب شده در طول زمان، می توان طراحی اولیه و تاثیر آن در ارزیابی سازه را بر این اساس انجام داد که به کاهش هزینه های اولیه عملا منجر می شود. بحث و بررسی این نوع طراحی و ارئه روشهایی برای کاربردی کردن آن در طراحی سازه ها با در نظر گرفتن مقاومت سنین بالاتر بتن از جمله مواردی می باشد که در این پایاننامه مورد تحقیق قرار گرفته است.در این تحقیق با توجه به مقاومتهای فشاری بتن در سنین مختلف بر اساس نتایج آزمایشگاهی شبیه سازی شده با محیط کارگاه، مدل سازی هایی به روش بلوغ بتون انجام گرفته و نتایج حاصل از تحلیل و طراحی با نتایج برای مدل بدون در نظر گرفتن بلوغ بتن مقایسه شده تا مزایای کاربرد روش بلوغ بتون در طراحی ساختمانهای مرتفع و میزان اثر بخشی در مدل سازی سازه های بلند ارزیابی شود. در این تحقیق برای بررسی اثر در نظر گرفتن بلوغ بتن بر طراحی سازه های بلند مرتبه، قاب 18 طبقه سه دهانه در نظر گرفته شده و مدلسازی برای چهار رده مختلف بتن C15، C25، C30 و C35 انجام گرفته است. نتایج حاصله نشان می دهد که با در نظر گرفتن مدل بلوغی می توان میزان دریفت سازه را تا حدود 8 الی 10 درصد کاهش داده و محدودیت آیین نامه ای دریفت طبقات را با حاشیه اطمینان بیشتری برآورد و همچنین با در نظر گرفتن مدل بلوغی می توان میزان آرماتورهای ستون های سازه را بطور متوسط تا حدود 23 درصد کاهش داد.
کلمات کلیدی: بلوغ مقاومت فشاری بتن، شاخص بلوغی، دما و زمان عمل آوری، منحنی های دما -زمان، منحنی های بلوغ- مقاومت
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه
1-2- روشهای موجود در برآورد مقاومت بتن
1-3- ایرادات و مشکلات روشهای موجود
1-4- اهمیت موضوع مقاومت سنین بالای بتن درسازه های ساختمانی، سد سازی، لاینینگ کانالها و.... با توجه به زمان ساخت و بار های بهره برداری
1-5- اثرات بار گذاری های بلند مدت
1-6- تغییرات حجم در بتن با گذر زمان
1-7- روش بلوغ بتن و ضرورت استفاده از آن
1-8- کاربرد روش بلوغ بتن
1-9- مراحل روش بلوغ
1-10- استاندارد ASTM C 1074-94 در مورد روش بلوغ بتن
1-10-1- واژگان
1-10-2- خلاصه عملیات
1 -10-3- توجهات و کاربرد
1 -10-4- توابع بلوغی
1-10-5- لوازم و وسایل مورد استفاده
1-10-6- روش به دست آوردن رابطه بلوغ ـ مقاومت
1-10-7- عملیات برآورد مقاومت بتن درجا
1-10-8- دقت و اثرات آن
1-11- به دست آوردن دمای مرجع یا انرژی فعال سازی
1-11-1 روش کار
1-11-2- محاسبه دمای مرجع
1-11-3- محاسبه انرژی فعال سازی
1-12- توابع بلوغی
1-12-1- کلیات
1-12-2- فاکتور دما ـ زمان
1-12-3- سن معادل
1-13- مثالی برای محاسبات به روش بلوغ بتن
1-13-1- ثبت دما
1-13-2- محاسبه فاکتور دما زمان
1-13-3- محاسبات سن معادل
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1- برآورد مقاومت سنین اولیه بتن پر مقاومت به کمک روش بلوغ بتن(روش سن معادل)
2-1-1- پیش بینی مقاومت
2-1-2- رابطه تبدیلات سن معادل به روش تابع نرس- سائول
2-1-3- رابطه تبدیلات سن معادل به روش تابع آرهنیوس
2-1-4- مقایسه شاخص های تبدیل سن
2-1-5- روش و برنامه آزمایش عملی برای بررسی چگونگی کاربرد روابط ومقایسه آنها
2-1-6- ارتباط بلوغ با مقاومت و کاربرد آن
2-1-7 پیشبینی مقاومت بتن پر مقاومت
2-2- آزمایش سنجش مقاومت برای بتن حاصل از سیمان پرتلند به روش بلوغ بتن
2-2-1- محتوای ایده بلوغ بتن
2-2-2- روش کار
2-2-3- اعتبارنتایج و معادلات
فصل سوم: مدلسازی و کاربرد روش بلوغ بتن براساس نتایج آزمایشگاهی
3-1- نتایج آزمایشگاهی
3-1-1- مروری بر آزمایشات و نتایج آنها
3-2- کلیات مدلسازی
3-2-1- بارگذاری
3-2-1-1- بارگذاری ثقلی
3-2-1-2- بارگذاری لرزه ای
3-3- مدلسازی قابهای مبنا
3-4- مقایسه مدل مبنا با مدل بلوغی با مشخصات مقاطع یکسان
3-4-1- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C15
3-4-2- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C25
3-4-3- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C30
3-4-4- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C35
3-4-5- نتایج دریفت طبقات در قاب های مبنا برای رده های مختلف بتن
3-4-6- نتایج دریفت طبقات در حالت بلوغی برای رده های مختلف بتن
3-5- مقایسه مقدار آرماتور ستون های مدل مبنا با مدل بلوغی
3-6- بررسی جوابگو بودن مدل بلوغی در حین ساخت
فصل چهارم: بحث نتایج
فصل پنجم: پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ
فهرست اشکال
فهرست جداول
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
پول بعنوان یکی از مهمترین اختراعات بشری منصوب می گردد. این پدیده موجب از میان برداشته شدن مشکلات بوجود آمده از طریق مبادلات پیاپی شده و مبادله را تسریع و تسهیل کرده است. همچنین پول موجب تسریع و تسهیل گردش فعالیتهای اقتصادی، بخصوص گردهم آمدن هرچه آسانتر عوامل تولید باعث توزیع سریعتر و آسانتر کالاها و خدمات تولید شده می گردد. امروزه با توجه به ارتباط بین پول و فعالیتهای اقتصادی، سطح عمومی قیمتها، تولید ناخالص ملی و سایر پارامترهای کلان اقتصادی نقش انکار ناپذیر آن در تغییر شاخصهای کلان اقتصادی مانند تورم، رکود، اشتغال، در آمد سرانه و غیره بسیار حائز اهمیت است. ...
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
تعریف پولشویی
تاریخچه پولشویی
انواع پولشویی
مراحل پولشویی
حجم پولشویی در جهان
فصل دوم
جرایم سازمان یافته
پولشویی؛ ساحل نجات جرایم سازمان یافته
پولشویی و اثرات آن بر اقتصاد
تأثیرات پولشویی بر بخش واقعی اقتصاد
الف: فایده بردن مرتکبین پولشویی و متضرر شدن قربانیان آن
ب: پیچیدگی مصرف
ج: پیچیدگی سرمایه گذاری
د: افزایش کاذب قیمت ها
ه: رقابت ناعادلانه
و: تغییر در واردات و صادرات
تأثیرات پولشویی بر بخش عمومی اقتصاد
الف: پایین آمدن سطح رفاه عمومی
ب: ایجاد موانعی برای خصوصی سازی
تاثیر پولشویی بر بخش پولی اقتصاد
الف: تغییر در تقاضای پول، نرخ ارز و نرخ سود بانکی
ب: افزایش نوسانات نرخ ارز و نرخ سود بانکی
تأثیرات پولشویی بر بخش مالی اقتصاد
الف: افزایش اعطای اعتبارات
ب: افزایش جریان ورودی و خروجی سرمایه
ج: افزایش فساد در بخش مالی
آثار پول شویی بر اقتصاد کلان کشورها
زمینه های گسترش پولشویی در افغانستان
اثرات منفی عمده پولشویی بر اقتصاد افغانستان
نکات پیشنهادی
فصل سوم
تعریف فساد
فساد اداری
مصادیق فساد اداری
پولشویی و اثرات آن بر فساد اداری
وضیعت موجود فساد در نظام اداری افغانستان
راهکارهای مبارزه با پول شویی
پیشنهادات جهت مبارزه با پول شویی
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
بخشی از متن:
مقدمه:
زندگی زناشویی یکی از جهانی ترین نهادهای بشری است که از دو نفر با توانایی ها و استعدادهای متفاوت و با نیازها و علایق مختلف و در یک کلام با شخصیت های گوناگون تشکیل شده است (گلدنبرگ و گلدنبرگ ، 2000). یک رابطه زناشویی صمیمی مستلزم آن است که زوجین یاد بگیرند با هم ارتباط برقرار کنند و با هم متفاوت باشند. کسی که در فکر ازدواج است و یا ازدواج میکند، انتظار دارد این زندگی با خوشبختی، سعادت و رضایت همراه باشد و از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرد؛ بدین سبب، آنچه از خود ازدواج مهمتر به شمار میرود، موفقیت در ازدواج یا رضایت مندی زوجین است. رضایت مندی زناشویی وضعیتی است که در آن زن و شوهر از ازدواج با یکدیگر و با همبودن احساس شادمانی و رضایت دارند. رضایتمندی زناشویی را پیامد توافق زناشویی دانسته که رابطة مناسب بین زن و شوهر را توصیف میکند. هنگامیکه زن و شوهر به میزان قابل توجهی از برآوردهشدن نیازها و انتظاراتشان در رابطة زناشویی رضایت داشته باشند، رضامندی زناشویی را گزارش خواهند کرد. آلوجا، و باریو و گارسیا به نقل از هاولت مینویسند: رضامندی زناشویی عبارت است از: برونداد ناشی از مجموعهای از عوامل، نظیر حل تعارض موفقیتآمیز، یا موفقیت در فعالیتهای مرتبط با شادکامیدر فرآیند ازدواج. در واقع، رضامندی زناشویی، یک ارزیابی کلی از وضع فعلی ارتباط ارائه میدهد. همچنین رضایت زناشویی یکی از گستردهترین مفاهیم برای تعیین و نشاندادن میزان شادی و میزان پایداری رابطه است. از منظر دینی، رضامندی زناشویی وضعیتی است که در آن زن و شوهر از ازدواج با یکدیگر و باهم بودن، احساس طمأنینه و آرامش داشته باشند. تحقیقات انجام شده در زمینه کاهش اولیه در میزان رضایت زناشویی در دوران اولیه زندگی را ثابت کرده است. این کاهش میزان رضایت زناشویی غالباً به افزایش استرس در طول این دوران مرتبط است، استرس هایی چون کنار آمدن با رسیدن فرزندان به سن جوانی، مراقبت از والدین سالخورده، احساس پوچی، مسائل مالی و بازنشستگی. در روابط زناشویی عوامل متعددی باعث رضایت همسران از یکدیگر می شود. بخشودگی یکی از مهمترین عوامل مؤثر در رضایت زناشویی محسوب می شود. بخشودگی به شکل های مختلفی تعریف شده است. در یکی از معتبرترین تعاریف بخشودگی به عنوان «تغییر میان فردی و اجتماعی مثبت در مقابل خطایی که در حوزه میان فردی قرار دارد» بیان شده است (آلمند، امبرگ، 2007). این تعریف به تغییراتی اطلاق می شود که می تواند تنها دربرگیرنده کاهش در احساسات منفی و یا دربرگیرنده کاهش احساسات منفی همراه با افزایش احساسات مثبت باشد. در هر دو صورت این تغییر ی تغییر مثبت اجتماعی است که هدفش ایجاد تعاملات اجتماعی مثبت تر است. توانایی بخشش همسر می تواند به عامل پابرجایی رابطه و افزایش رضایت زناشویی منجر گردد (باکوس، 2009). افرادی که قادر به بخشش همسر خود هستند اعتقاد بر تقدس رابطه زناشویی خود دارند و این توانایی بخشش همسر به استحکام بیشتر رابطه زناشویی و افزایش رضایت زناشویی می انجامد (ماگیار،2001)؛ لذا این تحقیق به بررسی رابطه بخشش و رضایت زناشویی دانشجویان متاهل دانشگاه پیام نور ................ غرب در سال 1392 می پردازد.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
1-1- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش
1-5- اهداف پژوهش
1-5-1- هدف کلی
1-5-2- اهداف جزئی
فصل دوم: پیشینه و مبانی نظری
2-1- پیشینه خارجی پژوهش
2-1-1- پیشینه خارجی
2-1-2- پیشینه داخلی پژوهش
2-2- بررسی تحقیقات پیشین
2-3- چارچوب نظری
2-3-1- نظریه بخشش
2-3-2- نظریه روان پویایی
2-3-3- مکتب روان پویایی
2-3-4- نظریه دلبستگی
2-3-5- چارچوب نظری مورد استفاده
2-4- مدل تحلیلی پژوهش
2-5- فرضیات پژوهش
2-5-1- فرضیه اصلی
2-5-2- فرضیه های فرعی
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- روش تحقیق
3-2- ابزار گردآوری اطلاعات
3-3- جامعه آماری
3-4- حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
3-5- تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق
3-5-1- رضایتمندی زناشوئی
3-5-2- موضوعات شخصیتی
3-5-3- مدیریت مالی
3-5-4- اوقات فراغت
3-5-5- روابط جنسی
3-5-6- بخشش
3-5-7- درک واقع بینانه
3-5-8- تصدیق خطا
3-5-9- جبران عمل ارتکابی
3-5-10- دلجویی کردن
3-5-11- احساس بهبودی
3-7- پایایی و روایی داده ها
3-7-1- اعتبار
3-7-2- پایایی
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-توصیف داده ها
4-2- تحلیل داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- نتیجه گیری
5-1-1- نتایج جداول توصیفی یک بعدی
5-1-2- پاسخ به فرضیات پژوهش
5-2-پیشنهادهای پژوهش
5-3-محدودیت های پژوهش
5-4- منابع فارسی
5-5- منابع انگلیسی
فهرست جداول