بخشی از متن:
چکیده:
با انعقاد عقد وکالت، وکیل و موکل در برابر یکدیگر حق و تکلیف یافته، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسؤولیت های متقابلی می شوند. بدیهی است تحدید حدود قانونی این مسؤولیت ها، در پیشگیری از منازعات احتمالی طرفین عقد وکالت و درنتیجه کاهش حجم پرونده های محاکم قضایی مؤثر است. تعهدات وکیل در برابر موکل یا بطور مستقیم ناشی از عقد وکالت است، یا بطور غیر مستقیم؛ نیز ممکن است منشأ آن، توافق وکیل و موکل در قالب شروط و تعهدات ضمن عقد یا مستقل باشد که در هر حال، ایفاء تعهدات مزبور لازم است. تعهداتی که بطور مستقیم منبعث از عقد وکالت اند، ناشی از ذات عقد مزبور بوده، صرف تحقق یافتن عقد، بدون نیاز به تصریح، موجب مسؤولیت وکیل می شوند. این دسته از تعهدات، در مقاله حاضر با عنوان «تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل» مطرح خواهند شد، در مقابل تعهدات «ثانوی» یا «تبعی» وکیل. اطلاق واژه «ثانوی» یا «تبعی» بر این تعهدات بدین جهت است که به واسطه عدم انجام تعهدات اولیه (اصلی) پدید آمده اند؛ مانند تعهد وکیل به جبران خسارت وارده به موکل در فرض عدم رعایت مصلحت وی که یکی از تعهدات اصلی وکیل می باشد. ( مسؤولیت وکیل در صورت عدم انجام تعهدات مذکور در مقاله ای مستقل بحث خواهد شد).
در این مقاله تلاش بر این است که به لحاظ اهمیت تبیین تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل این موضوع از زوایای مختلف در حقوق ایران نقد و بررسی شده و تا حد امکان در حقوق برخی کشورها خصوصاً مصر و انگلیس مورد مطالعه تطبیقی قرار گیرد.
واژگان کلیدی: وکیل، ایفاء تعهد، تعهدات اصلی وکیل، مورد وکالت، لوازم و مقدمات وکالت
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات تحقیق
گفتار اول: تعاریف وکالت
مبحث اول: وکالت در لغت
مبحث دوم: وکالت از نطر فقهی
گفتار دوم: انواع وکالت و مفاهیم دیگر وکالت
مبحث اول: انواع وکالت
مبحث دوم: مفاهیم وکالت
مبحث سوم: تعهدات وکیل و موکل
گفتار سوم: نظریه وکالت بر ماهیت نمایندگی
مبحث اول: آثار و نتایج نظریة وکالت
مبحث دوم: نقد نظریة وکالت
گفتار چهارم: قلمرو موضوعی عقد وکالت
مبحث اول: محل نزاع و بررسی دیدگاههای موجود
مبحث دوم: ثمرات تبیین قلمرو موضوع عقد وکالت
فصل دوم: رابطه وکیل و موکل در حقوق ایران، فرانسه، انگلیس
گفتار اول: تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل (درحقوق ایران، مصر و انگلیس)
مبحث اول: تعاریف
مبحث دوم: اقسام تعهدات اصلی وکیل
گفتار دوم: عقد وکالت در ایران و فرانسه
نتیجه گیری
فهرست منابع و مأخذ
الف) منابع فارسی
ب) منابع انگلیسی
ج) منابع عربی
بخشی از متن:
چکیده:
در این پروژه ابتدا مفاهیم اساسی و تعاریف بنیادین منطق فازی مطرح می شوند. منطق فازی نوعی تفکر جدید در پیاده سازی و هوشمند نمودن ماشین ها و روبات های صنعتی است که اساس کار آن مانند تصمیم گیری های مغز انسان است. با ظهور این منطق، انقلاب جدیدی در کنترل کننده های هوشمند بوجود آمد. در فصل مقدمه، روند کلی ارائه پروژه و همچنین در مورد منطق فازی، کلیات را خواهیم گفت. در فصل بعد، تاریخچه، مزایا و دلایل استفاده از این نوع منطق و مفاهیم پایه ای مرتبط با منطق فازی را بیان می کنیم. ارتباط آن را با سیستم های کنترل و نحوه کارکرد آن و شمای کلی یک سیستم با کنترل کننده فازی را در فصل بعد معرفی کرده، اجزای آن را به طور خلاصه مرور می کنیم.
منطق فازی، یک جهان بینی جدید است که به رغم ریشه داشتن در فرهنگ مشرق زمین با نیازهای دنیای پیچیده امروز بسیار سازگارتر از منطق ارسطویی است. منطق فازی جهان را آن طور که هست به تصویر می کشد. بدیهی است چون ذهن ما با منطق ارسطویی پرورش یافته، برای درک مفاهیم فازی در ابتدا باید کمی تأمل کنیم، ولی وقتی آن را شناختیم، دیگر نمی توانیم به سادگی آن را فراموش کنیم. دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، دنیای مبهمات و عدم قطعیت است. مغز انسان عادت کرده است که در چنین محیطی فکر کند و تصمیم بگیرد و این قابلیت مغز که می تواند با استفاده از داده های نادقیق و کیفی به یادگیری و نتیجه گیری بپردازد، در مقابل منطق ارسطویی که لازمه آن داده های دقیق و کمی است، قابل تأمل است در همین بخش مفاهیم قوانین فازی، موتور استنتاج قوانین فازی، فازی سازها و غیر فازی سازها را معرفی می کنیم. در ادامه به بررسی کاربرد های منطق فازی می پردازیم.
کلمات کلیدی: منطق فازی،کنترل کننده ی هوشمند، منطق ارسطویی، قوانین فازی
فهرست مطالب:
چکیده
1-1- مقدمه
1-2- تاریخچه مجموعه های فازی
1-3- تاریخچه مختصری از نظریه و کاربردهای فازی
2-1- تعریف سیستمهای فازی و انواع آن
2-2- زمینه های تحقیق تئوری فازی
3-2- سیستم های فازی و انواع آن
4-2- چگونگی به کارگیری سیستم های فازی
3-1- انواع سیستمهای فازی
3-1-1- سیستمهای فازی خالص
3-1-2- سیستم فازی تاکاگی- سوگنو و کانگ
3-1-3- سیستمهای فازی با فازیساز و غیر فازی ساز
3-2- زمینه های تحقیق عمده در نظریه فازی
3-3- منطق فازی
3-3-1-ی کی از بینهایت کاربردهای موضوعات ریاضی و فازی
3-3-2- تئوری اشوب
3-4- توضیح منطق فازی
3-5- کاربردها
3-6- انگیزه و اهداف منطق فازی Fuzzy Logic
3-7- منطق فازی Fuzzy Logic در برابر منطق ارسطویی
3-7-1- تا منطق ارسطویى
3-7-2- تا منطق فازى
3-8- مقدمه ای بر سیستم های فازی
3-8-2- استفاده از متغیرهای زبان شناختی به جای اعداد
3-9- کاربرد
3-9-1- منطق فازی در دنیای دیجیتال
3-9-2- بازی با خطا
3-9-3- به کار بردن منطق فازی در سیستم های کنترلی
3-10- متغیرهای زبان شناختی
3-11- منطق فازی و کاربردهای آن در پیاده سازی کنترلر فازی
3-12- تفاوت ها و شباهت های شبکه های عصبی، منطق فازی و الگوریتم ژنتیک
3-13- برآوردی از اقتصاد سیاه در ایران با استفاده از منطق فازی
3-14- بررسی عوامل موثر بر قیمت طلا و ارایه مدل پیش بینی بر مبنای شبکه های عصبی فازی
3-15- طراحی مبتنی بر بدیهیات ابزاری جهت فازبندی و استقرار سیستم تولیدی
3-16- طراحی مدل ریاضی فازی برنامه ریزی نیروی انسانی
3-17- ارزیابی عملکرد با روش امتیازات متوازن از طریق فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی
3-18- طراحی مبتنی بر بدیهیات ابزاری جهت فازبندی و استقرار سیستم تولیدی
3-19- کاربرد استنتاج منطق فازی در مطالعات برنامه ریزی و توسعه منطقه ای
3-20- کاربرد منطق فازی در تبدیل روستا به شهر
3-21- مدل سازی پیش بینی قیمت سهام با رویکرد شبکه های عصبی فازی
3-22- مدل سازی نظام داوری کتاب های علمی دانشگاهی بر اساس منطق فازی
3-23- کاربرد منطق فازی در ساخت ترمز های ضد قفل
3-24- ارزیابی چابکی سازمان با استفاده از منطق فازی
3-25- پردازش تصویر
3-25-1- عناصر سامانه های پردازش تصویر
3-25-2- کاربردهای پردازش تصویر
3-25-3- آشکار سازی لبه تصویر
4-1- اساس کار کنترل کننده ها
4-2- ساختار کنترل کننده های فازی
4-2-1-فازی سازها
4-2-3-پایگاه قواعد و داده ها
4-2-5-واحد استنتاج
4-3-نافازی سازها
4. فهرست منابع
5. پیوست
چکیده انگلیسی
بخشی از متن:
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد ارزیابی مفاهیم کارآفرینانه، این پرسشنامه بوسیله «براون» و همکارانش برای ارزیابی مفاهیم کارآفرینانه استیونسون (شش بعد) طراحی شده و حاوی 20 سوال است. این شش بعد و ترتیب سوالات به شکل زیر است:
گرایش استراتژیک: 3 سوال
گرایش به منابع: 4 سوال
ساختار مدیریت: 5 سوال
فلسفه پاداش: 3 سوال
رشد گرایی: 2 سوال
فرهنگ کارآفرینانه: 3 سوال
نحوه تفسیر و امتیازبندی و منبع پرسشنامه در درون متن آورده شده است.
بخشی از متن:
چکیده:
با توجه به اهمیت مدیریت استعداد در سازمان، در این مقاله سعی شده است مدلی ارائه گردد که در راستای کمک به بهبود و ارتقای این سیستم گردد.؛ از اینرو پس از مطالعه مدلهای مختلف ارائه شده در زمینه مدیریت استعداد، مدل اوهلی و مدل دیهیک به دلیل داشتن نقاط مشترک انتخاب و پرسشنامه مدیریت استعداد تهیه شده توسط اوهلی، ترجمه و اصلاح و بومی شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به تعداد 1100 نفر است و تعداد 286 نفر طبق جدول مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شده است. سپس در تحلیل عاملی اکتشافی مرتبه دوم، ابعاد جذب استعداد، شناسایی استعداد، ایجاد روابط مثبت و توسعه استعداد بعنوان مؤلفه طرزتفکر استعداد و ابعاد نگهداری استعداد، بکارگیری استعداد و قابلیت عملکردی استعداد بعنوان مؤلفه استراتژی استعداد نامگذاری شدند. پس از شکلگیری فرضیات، جهت آزمون فرضیات از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شده است. نتایج نشان داد که هم طرز فکر استعداد و هم استراتژی استعداد در شکلگیری مدیریت استعداد اثر بسیار زیادی دارند.
نویسندگان:
احمد رضائی، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، گروه مدیریت، علی آباد کتول، ایران
محمد باقر گرجی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، گروه مدیریت، علی آباد کتول، ایران
بخشی از متن:
چکیده:
رشد و توسعه استفاده از اینترنت و خدمات الکترونیکی در صنعت بانکداری دنیا و به ویژه در کشور ما اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. این امر موجب شده تا رقابت تنگاتنگی بین بانک های دولتی و خصوصی برای استفاده از این خدمات به وجود آید که هر یک با ارائه خدمات بهتر سعی می کند مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کند. نحوه ی ارائه خدمات، کیفیت خدمات و ویژگی هایی که درمورد خدمات الکترونیکی بانک ها می توان مدنظر گرفت، از یک سو، ارتباط مستقیم با میزان گرایش و تمایل مشتریان به استفاده از این خدمات داشته، از سویی دیگر، بر میزان رضایت و وفاداری مشتریان بانکداری الکترونیکی مؤثر است. در چنین شرایطی طبیعتا مشتریان این بانک ها نیز برای دریافت خدمات با کیفیت بالاتر انتظارات بیشتری خواهند داشت. در پژوهش حاضر به دنبال مروری بر مدل هایی که در سنجش میزان کیفیت خدمات بانکداری الکترونیکی (مانند اینترنت بانک، موبایل بانک، تلفن بانک و غیره) مورد استفاده قرار میگیرند، بوده و آنها را شناسایی و معرفی کنیم.
نویسندگان:
علی اصغر طهرانی پور، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی سیستم های اطلاعاتی دانشگاه آزاد علی آباد
دکتر حسین یده خانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از متن:
چکیده:
یک عامل بسیار مهم که در موفقیت کسب و کار سازمانها شناخته شده است، رضایت مشتری است. در این راستا عوامل زیادی با رضایت مشتری مرتبط است که یکی آز آنها هوش عاطفی می باشد.لذا در یک سازمان پرسنل بالاخص بازاریابان که در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند بایستی از هوش عاطفی بالایی برخوردار باشند. هدف از پژوهش حاضرتعیین رابطه بین هوش عاطفی بازاریابان با رضایت مشتری در شرکت ایران خودرو است. در این پژوهش، روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نظر روش اجرای تحقیق، همبستگی است. جامعه آماری در این پژوهش را مشتریانی که از نمایندگی های فروش ایران خودرو، وسیله نقلیه خود را خریداری نموده اند، تشکیل می دهند. روش نمونه گیری بصورت تصادفی ساده است که به علت گستردگی جامعه آماری نمونه آماری خود را به صورت تصادفی از میان مشتریان نمایندگی های فروش ایران خودرو از شهر تهران و کرمانشاه انتخاب شده است. لذا حجم نمونه بوسیله جدول کرجسی- مرگان تعداد 368=n برآورد شد. ابزار تحقیق و روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش شامل 2 پرسشنامه محقق ساخته هوش عاطفی بازاریابان و رضایت مشتری است که روایی آن توسط اساتید راهنما و مشاور و چند تن از کارشناس مورد بررسی و نهایتا مورد تائید قرار گرفت. پایایی ابزار پرسشنامه توسط ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید که برابر با 923%=α. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات عبارت بودند از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای آزمون فرضیات و برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که اکثریت مشتریان شرکت ارزیابی مطلوبی از هوش عاطفی بازاریابان داشته اند و در میان مولفه های هوش عاطفی͵ مولفه خودآگاهی در حد متوسط روبه بالا و دیگر مولفه ها در حد متوسط ارزیابی شده است. و اکثریت مشتریان از نحوه تعامل بازاریابان رضایت متوسطی داشته اند. یافته نهایی نشان داد که بین هوش عاطفی و چهار بعد آن رابطه معنی داری با رضایت مشتریان وجود داشت. و از بین ابعاد هوش عاطفی، مدیریت رابطه قویترین و خودآگاهی ضعیفترین رابطه را با رضایت مشتری و دو بعد دیگر رابطه شان با رضایت مشتری در حد متوسط بوده است. در نتیجه با تغییرات در هوش عاطفی بازاریابان و بهبود مهارتهای ارتباطی بالاخص آگاهی بین فردی و همدلی و انعطاف پذیری بیشتر و تعاملات و ارتباطات غیر کلامی قوی تر و موثرتر می تواند منجر به رضایت بیشتر مشتریان از محصول و خدمات شرکت شده و همین امر باعث وفاداری هرچه بیشتر مشتریان به شرکت شده و بالطبع فروش و سودآوری شرکت افزایش می یابد. یافته ها نشان داد که بالا رفتن هوش عاطفی در بازاریابان منجر به رضایت بیشتر مشتریان از شرکت و محصولات و خدمات می شود. بنابراین پیشنهاد می شود که آموزش و فراگیری هوش عاطفی و مهارتهای ارتباطی سرلوحه برنامه زندگی و کاری بازاریابان شرکت قرار گیرد.
فهرست مطالب:
چکیده
واژگان کلیدی
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه
1-2 بیان مساله
1-3 اهمیت و ضرورت
1-4 هدف کلی
1-4-1 اهداف فرعی
1-5 سوالات پژوهش
1-6 فرضیه های پژوهش
1-7 تعاریف مفهومی و عملیاتی
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه
2-2 مبانی نظری و مدل ها و تئوریهای مطرح شده در رضایت مشتری
2-2-1 مفهوم رضایت مشتری
2-3 روش های ارزیابی و اندازه گیری رضایت مشتری
2-3-1 مدل فورنل
2-3-2 روش MUSA
2-3-3 بارومترهای رضایت مشتری
2-3-4 شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI)
2-3-5 شاخص رضایت مشتری اروپا (ECSI)
2-4 هوش عاطفی
2- 5 مدل های هوش عاطفی
2-5-1 مدل هوش عاطفی بار-آن
2-5-2 مدل هوش عاطفی گلمن
2-5-3 مدل هوش عاطفی سالووی-مایر
2-5-4 مدل هوش عاطفی هیگز- دلویتز
2-6 پیشگامان هوش عاطفی
2-7 هوش عاطفی در محیط کار
2-5-5 مدل جردن، اشکاناسی، هارتل و هوپر
2-5-6 مدل گلمن، بویاتزیس و ری
2-8 هوش عاطفی و مفهوم شخصیت
2-9 مروری بر مطالعات انجام شده داخلی و خارجی
2-9-1 پیشنه پژوهش در ایران
2-9-2 پیشینه پژوهش در جهان
2-10 مولفه های مستخرجه از ادبیات پژوهش (چارچوب نظری)
2-11 مدل مفهومی
2-4 مدل مفهومی پژوهش
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
3-1 مقدمه
3-2 نوع پژوهش
3-3 جامعه پژوهش
3-4 نمونه پژوهش
3-5 روش نمونه گیری و حجم نمونه
3-6 روش گردآوری داده ها
3-7 ابزار گردآوری داده ها
پرسشنامه هوش عاطفی گلمن (2001)
پرسشنامه رضایت مشتری
3-8 روایی و پایایی ابزار
تفسیر
3-9 روش تجزیه و تحلیل داده ها
3-10 ملاحظات اخلاقی
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه
4-2 نتایج توصیفی تحقیق
بررسی مشخصات عمومی پاسخگویان
1- بررسی وضعیت سن پاسخگویان
2- بررسی نوع جنسیت پاسخگویان
3- وضعیت پاسخگویان بر حسب تحصیلات
4-3 بررسی شاخص های تحقیق
بررسی سنجش شاخص ارزیابی هوش عاطفی بازاریابان
بررسی گویه های سازنده شاخص ارزیابی هوش عاطفی بازاریابان
بررسی سنجش شاخص میزان رضایت از نحوه تعامل بازاریابان
بررسی گویه های سازنده شاخص میزان رضایت از نحوه تعامل بازاریابان
4-4 یافته های استنباطی
بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها
فرضیه اصلی
فرضیه فرعی یک
فرضیه فرعی دو
فرضیه فرعی سه
فرضیه فرعی چهار
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 جمع بندی
5-2 بررسی یافته های پژوهش
5-2-1 بررسی یافته های اصلی پژوهش
5-2-2 بررسی یافته های زمینه ای پژوهش
5-3 بحث و تفسیر
5-4 نتیجه گیری
5-5 محدودیت های پژوهش
5-6 پیشنهاد براساس یافته های پژوهش
5-7 پیشنهاد برای پژوهش های بعدی
مراجع فارسی
مراجع انگلیسی
ضمائم و پیوست ها
پرسشنامه هوش عاطفی
پرسشنامه رضایت مشتری