بخشی از متن:
توضیحات:
این کتاب حاوی نمونه سوالات حقوق مدنی 6 با پاسخ است که پاسخ صحیح آنها در کنار سوالات نگاشته و نوشته شده است تا امر مطالعه و یاد گیری برای شما عزیزان سهل و آسان بشود. با مطالعه این کتاب موفقیت خود را تضمین خواهید کرد.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
امروزه مهمترین شاخصهای زندگی بشر، حفاظت از منابع تولید است. بشر دریافته است که تبعات و پیامدهای خسارت و زیانهایی که به طبیعت وارد میکند، بمراتب بیشتر از بهرهای است که از آلودن محیط زیست دریافت میکند. از این رو، با بکار بستن امکانات عملی و علمی میکوشد کمترین زیان را به طبیعت وارد آورد. امروزه تولید زباله در شهرهای بزرگ مسئله آفرین شده است.فرایند تولید زباله که خود ناشی از فعالیت انسان شهرنشین مصرفکننده است و هر روز نیز او را به مصرف بیشتر ترغیب میکنند، جزء لاینفک زندگی است. بطوری که بطور متوسط هر انسان شهرنشین روزانه نیم کیلوگرم زباله تولید میکند و چنانچه جمعیت شهرنشین کشور را سی میلیون نفر تخمین زنیم، روزانه معادل پانزده هزار تن زباله تولید میشود که دفع این حجم عظیم زباله، چنانچه بطور اصولی و بهداشتی انجام نشود، معضلات جبران ناپذیر زیست محیطی را بدنبال خواهد داشت.از سوی دیگر چنانچه با دیدگاه مثبت به زباله بنگریم و عبارت طلای کثیف بر آن نهیم، زباله مادهای است ارزشمند و قابل بازیافت.
فهرست مطالب:
بازیافت مواد
استفاده از زباله بعنوان کود گیاهی
کمپوست
تکنولوژی تولید گاز زیستی (بیوگاز) با استفاده از زباله و فاضلاب
بیوگاز
منبع تهیه بیوگاز
محاسن استفاده از بیوگاز
استفاده از ضایعات کارخانههای فراوری مرکبات جهت مصارف غذایی
سیستمهای بازیافت مواد و انرژی
مشخصات مواد
سیستمهای فرآیند و بازیافت
طراحی و ترسیم سیستم
تولید کود ترکیبی (تبدیل هوازی)
مراحل عملیات تهیه کود ترکیبی
هضم بیهوازی
بازیابی محصولات تبدیل گرمای
استفاده از سوختهای حاصل از مواد زاید
تبدیل به گاز
تجزیه مواد به کمک حرارت (پیرولیز)
بخشی از متن:
بخشی از متن:
شغل معلمی یکی از سخت ترین کارها می باشد. معلم با دانش آموزان مختلف که هر کدام فرهنگ، رفتار، استعداد و توان یادگیری متفاوتی دارند، سر و کار داشته و استرس های زیادی را باید تحمل کند. او همزمان کارهای زیادی را باید انجام دهد: تدریس، کنترل و حفظ آرامش دانش آموزان ، مشاوره، ایجاد ارتباط نزدیک و دوستانه با دانش آموزان به خصوص دانش آموزان کم انگیزه و.... کار معلمی فقط یک شغل نیست زیرا با روح، فکر و ذهن انسان ها در ارتباط است. معلم باید مسایل و مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و ... خود را کاملا کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه ای مناسب وارد کلاس درس شود. او نباید اجازه دهد این موارد، ذره ای روی کیفیت کار او در کلاس تاثیر منفی بگذارد.
فهرست مطالب:
معرفی شغل معلم
وظایف معلم
بازارکار و آینده شغلی معلم
منبع
بخشی از متن:
بخشی از متن:
نویسندگان مختلف تعاریف متفاوتی از کسب و کار دارند. در واژه نامه آکسفورد، کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است و در واژه نامه لانگ من، کسب و کار به فعالیت پول در آوردن و تجارتی که از آن پول در آوردن و تجارتی که از آن پول حاصل شود گفته می شود.
کسب و کار به زبان ساده حالتی از مشغولیت است و به طور عام فعالیت هایی از قبیل تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش را به منظور کسب سود در بر می گیرد.
فهرست مطالب:
مفهوم و تعریف کسب و کار
اهداف کسب و کار
طبقه بندی کسب و کار ها
کسب و کار خدماتی
کسب و کار الکترونیکی
کسب و کار خانگی
کسب و کار روستایی
اندازه کسب و کار
تقسیم بندی بنگاه های کوچک و متوسط
چرا کسب و کارهای کوچک ؟
استقلال
فرصت های مالی
خدمت اجتماعی
امنیت شغلی
اشتغال خانوادگی
مفهوم مدیریت
سطوح مدیریت
مهارت های سطوح مدیریت
وظایف مدیریت
1. برنامه ریزی
2. سازماندهی
3. هدایت
الف) رهبری
ب) انگیزش
ج) ارتباطات
4. کنترل
اهداف و ضرورت وجود مدیریت کسب و کار
تفاوت مدیریت در کسب و کارهای کوچک نسبت به کسب و کارهای بزرگ
بخشی از متن:
بخشی از متن:
اهمیت طراحی بسته بندی و نقش بسته بندی به عنوان ابزاری جهت برقراری ارتباط با مصرف کننده و انتخاب مارکهای تجاری دائما در حال رشد می باشد. جهت تحقق اهداف ارتباطی لازم است که اطلا عات کافی در رابطه روانشناسی مصرف کننده توسط تولید کنند گان کسب شود.
این موضوع جهت درک واکنش مصرف کننده نسبت به بسته بندی کالای ضروری لازم است بسته بندی محصولات نوعی علم، هنر و تکنولوژی حمایت از محصولات درمقابل آلودگی و خطرات ناشی از حمل و نقل و ذخیرة مناسب محصولات است
فهرست مطالب:
مقدمه
اهمیت مشخصات بسته بندی
بسته بندی و تصمیم خرید
بسته بندی در نقطة فروش
عملکردها و عناصر بسته بندی
درک مصرف کننده از بسته بندی تولید
طرح بسته بندی دستی
استفاده مشتریان از نشانه های کیفیت کالا
واکنش مصرف کنندگان به بسته بندی کالا
عکس العمل مصرف کنندگان به رنگها
عکس العمل مصرف کنندگان به اشکال
تمایل خرید مصرف کنندگان
رنگ ها و اشکال در برچسب ها
سازماندهی منابع بسته بندی در شرکتهای در حال توسعه
مدل طراحی بسته بندی با استفاده از روش زنجیره تولید
اثرگذاری 70 درصدی بسته بندی در رفتارهای خرید
جایگاه بستهبندی در بازاریابی
کارکردهای بستهبندی
فواید بستهبندی برای جامعه
اثرات زیست- محیطی بستهبندی
بستهبندی بهعنوان تبلیغات جدید
عناصر بستهبندی
عناصر بصری (Visual)
نتیجه گیری
منابع
بخشی از متن:
چکیده:
امروزه که تبادل اطلاعات گسترش یافته یکی از هدف های ارسالهای دیجیتال اطلاعات حفظ امنیت داده ها و محرمانه ماندن پیام ها است. محرمانه ماندن پیام ها در اکثر جاها مهم است خصوصاٌ برای سیستم های تجاری و نظامی که امنیت پنهان سازی در آنها بیشتر است. استیگانوگرافی (Steganography) فرایندی است که در طی آن اطلاعاتی محرمانه را در پوشش اطلاعات عادی دیگر به روشی پنهان و ذخیره کندکه دشمن پی به وجود پیام اولیدر پیام دوم نبرد. استیگانوگرافی از یک واژه یونانی به معنی پوشیده نویسی گرفته شده. بیانگرعلم پنهان کردن اطلاعات است.استیگانوگرافی از 2 واژه یونانی استیگانوس یعنی پوشیده وگرافتوس یعنی نوشتن گرفته شده. برعکس این عمل آنالیزگراستگ است یعنی استخراج اطلاعات. اولین استیگانوگرافی در گذشته به این صورت بوده که متنی می خواستیدپنهان شودتوسط سرکه روی کاغذ می نوشتند وقتی که خشک شدآن رابه فرددوم می دادند تا آن راحرارت دهد و وقتی کاغذحرارت می خورد متن نامرئی نمایان می شد. اما امروزه با گسترش علم کامپیوتر این روش هم پیشرفت کردومی توانیم اطلاعات زیادی را در بین تصاویروصداها قرارداد. استیگانوگرافی ورمزنگاری هر دو برای امنیت اطلاعات هستد اما باهم تفاوت دارند در رمزنگاری پیغام را طوری تغییرمی دهند که برای دیگران نامفهوم باشد در این روش افرادمی دانند که دو طرف به صورت سری باهم در ارتباط هستند اما معنی رمزها را نمی دانند ولی در استیگانوگرافی پیغام کلاًپنهان می شود و هیچ فردی نمی تواند بفهمد که دو طرف باهم به صورت محرمانه پیام رد و بدل می کنند. بهتراست قبل از استیگانوگرافی رمزنگاری کردکه اگرپیغام نمایان شدمفهوم آن مشخص نباشد.رمزگذاری باعث می شود ارتباط مابا امنیت باشد و کسی که کلید رمز را داشته باشد می تواند به اطلاعات پنهان دسترسی پیداکند. پس استیگانوگرافی روشی مطمئن و ایمن است برای محرمانه بودن اطلاعات مگراینکه کسی یک راه برای تشخیص آن پیداکند.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تاریخچه
تعریفی از استیگانوگرافی
یک خرابکاری باعلم استیگانوگرافی
فرمول برای تابع steganography
روش های استیگانوگرافی
روش LSB (کمترین بایت مهم)
روش تزریق
اصطلاحات استگانوگرافی
الگوریتم پنهان کردن متن درتصویر
الگوریتم استخراج متن از تصویر
استیگانوگرافی درصوت
استیگانوگرافی در تصاویر ویدئو
مخفی سازی باالگوریتم دلفی
پنهان کردن با دلفی
عملیات استخراج متن پنهان
ضریب correlation میان2 تصویر
تحلیل عکس ها
الگوریتمLSB
الگوریتم کلونی مورچه
استیگانوگرافی باکلونی مورچه (ACO)
روش جدیدپنهان سازی درعکس ها بافرمت JEPG
نتیجه گیری
مراجع
بخشی از متن:
چکیده:
در دهه 1960میلادی Tsypkin روشی برای ساده کردن مسائل به مسالهای برای تشخیص پارامترهای بهینه معرفی کرد و نخستین بار مسئله اتوماتای یادگیری توسط Tsetlinدر اتحاد جماهیر شوروی مطرح شد Varshavski و Vorontsova بر روی اتوماتای تصادفی کار کردند. کارهای صورت گرفته عبارت بودند از: تئوری بازی، اتوماتای تصادفی در تخمین پارمترها، تشخیص الگو. McLaren روشهای بِروز رسانی خطی و ویژگیهایش و Chandrasekar و Shen روشهای بِروزرسانی غیر خطی را مطرح کردند. اتوماتایک ماشین است برای انجام خودکار یکسری اعمال یا جواب به مجموعه ای از دستورات. اتوماتای یادگیری یک شئ مجرداست که میتوان تعدادی عمل متناهی انجام دهد. اتوماتا ازمجموعه ی اقدام های خود یکی را انتخاب می کند و آنها را بر محیط اعمال میکند. اتوماتا از پاسخی که محیط به آن می دهد اقدام بعدی خودش را انتخاب میکند. نتیجه این کار بهینه عمل کردن اتوماتا است. هر عملی که انتخاب می شود در یک محیط احتمالی بررسی می شود و نتیجه این بررسی سیگنال مثبت یا منفی است که به اتوماتا داده می شود و اتوماتا از این جواب در انتخاب عمل بعدی استفاده می کند در واقع هدف نهایی این است که اتوماتا از بین کارهای خود کارهایی را انتخاب کند که احتمال گرفتن پاداش از محیط را به بیشترین حد خود برساند. یادگیری همان تغییرات ایجاد شده در کارایی یک سیستم بر اساس تجربه های گذشته است.
یادگیری موجودات زنده به دودسته تقسیم می شود:
1 .به شناخت اصول یادگیری موجودات زنده و مراحل آن میپردازند.
2. دنبال ارائه یک روش هستندبرای قراردادن این اصول در یک ماشین.
ویژگی مهم سیستمهای یادگیر: توانایی بهبود کارایی خود با گذشت زمان است.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
تاریخچه اتوماتای یادگیری
تعریفی از اتومات های یادگیری
اتوماتا
اتوماتای یادگیری تصادفی
یادگیری
ویژگی مهم سیستمهای یادگیر
یادگیری نظارتی
یادگیری تقویتی
مزیت اصلی یادگیری تقویتی
تعریف مجموعه ی اتوماتای یادگیری
ساختار اتوماتا
ساختار ثابت
انواع اتوماتاهای یادگیری با ساختار ثابت
ساختار متغیر
محیط
انواع رفتارهای اتوماتای یادگیری
اتوماتای یادگیری توزیع شده
پیش بینی حرکت کاربران در وب بااتوماتای توزیع شده
اتوماتاچه محدودیت هایی دارد
اتوماتا چه ویژگی هایی دارد
نحوه تشخیص اجتماعات وب بااتوماتای یادگیری سلولی
تعریفی ازاتوماتی سلولی
عملکرداتوماتای سلولی
الگوریتم HITS
ضریب پاداش
ضریب جریمه
خوشه بندی مورچه ها بااتوماتای یادگیری
مزیت خوشه بندی مورچه ها
تفاوت خوشه بندی مورچه ها
نتیجه گیری
مراجع
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
با رشد روز افزون جمعیت افزایش میزان مواد غذایی اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است. تکنولوژی پیشرفته مواد غذایی سبب شده که ما بتوانیم حداکثر استفاده را از تولیدات کشاورزی به عمل آوریم و ضایع شدن محصولات کشاورزی جلوگیری نماییم.
صنعت آبمیوه (آبمیوه نکتار و پوره میوه) نیز یکی از جدید ترین رشته های صنایع غذایی است، علی رغم اینکه به تازگی در ایران معمول گردیده به عنوان یکی از روش های حفاظت و جلوگیری از ضایعات میوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این صنعت از لحاظ تکنیک بسیار پیشرفته و در عمل به متخصصین و کارشناسان مجرب و کار آزموده نیاز مند است، چرا که میوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسیار حساس بوده و ارزش غذایی آنها هنگامی حفظ می شود که بتوانیم به خوبی مراحل مختلف تولید آنها را کنترل و اجرا نماییم . ارزیابی و کنترل قیمت مواد غذایی زمینه مهمی از مطالعه علوم مواد غذایی می باشد. اگر مصرف کنندگان به دلایلی از مصرف آن خودداری کنند بی ارزش خواهد شد . رنگ ، طعم و بافت را می توان بوسیله دستگاههای آزمایشگاهی اندازه گیری کرد . ولی هنوز تجزیه و تحلیل وابسته به حواس انسان به وسیله تست های چشایی مهمترین ابزار اندازه گیری کیفیت مواد غذایی و مقبولیت پذیرش آن می باشد. کیفیت یک مواد غذایی نه تنها به قابلیت خوراکی آن بستگی دارد بلکه ...
فهرست مطالب:
صنعت آبمیوه
مقدمه
محصولات تولید کارخانه
وضعیت بسته بندی
تامین مواد اولیه
تکنولوژی تولید و بسته بندی
تعداد پرسنل
تفاوت آبمیوه
نوشابه بدون گاز
نکتار
سیستم کنترل کیفی
بررسی خط تولید کارخانه
باسکول
سیلو
پرس
پاستورازاسیون
تغلیظ
سالن تتراپک
پاکت سازی
ری اریتور
نحوه گردش کار در انبار
انبار گردانی
روش تجزیه و تحلیل درونی
روند فروش
روند سود
روند سرمایه در گردش
صادرات
استراژی توسعه صادرات
سهام و سرمایه
فروش شرکت
فروش در شرکت شهد ایران
فروش کالا
فروش نسیه
پرسنل بخش واحد فروش شرکت شهد ایران
نقش و ارتباط واحد فروش
اهداف بخش فروش
شرکت سهامی
توزیع نیروی انسانی
مشخصات ماشین آلات تولیدی
منبع
بخشی از متن:
چکیده:
خاک علی رغم مقاومت فشاری خوب، در کشش عملکرد ضعیف و کارایی نامناسبی دارد. برای جبران این ضعف اغلب از مسلح کننده های گوناگون در سازه های خاکی استفاده می کنند. به عنوان مثال استفاده از الیاف مصنوعی در راهسازی با توجه به خصوصیات مقاومتی مطلوب برای کاربردهای مورد نظر در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از جمله این الیاف مصنوعی، پلی اتیلن ها و پروپیلن ها هستند. این محصولات مصالح پلیمری شبکه ای هستند که یکی از مهم ترین کاربردهایشان در مسلح کردن خاک است. همچنین در برخی موارد برای جداسازی دانه های سنگی، با اندازه های بزرگ نیز به کار می روند. در این تحقیق با توجه به اهمیت بالای این مسلح کننده ها، به بررسی رفتار خاک های مسئله دار گچی مسلح با الیاف شبکه شده مربعی شکل با انجام آزمون CBR پرداخته شده است. بدین منظور پس از مروری بر مطالعات گذشتگان در این زمینه و گذری بر تئوری مسئله به بررسی و تحلیل نتایج آزمایش CBR روی خاک های غیر مسلح و مسلح به پلی اتیلن با اندازه و ابعاد مختلف پرداخته شده است. با استفاده از این آزمایش به بررسی مقاومت باربری نمونه های تثبیت شده روی ماسه منطقه با پلی اتیلن مربعی شکل با سایزهای 6، 11 و 16 و درصدهای وزنی مختلف 0.5، 0.75، 1، 1.5 و 2 در درصد رطوبت بهینه، می پردازیم. با افزایش درصدهای وزنی گریدهای مربعی شکل به خاک از 0 تا 2 درصد به تدریج و کمی درصد رطوبت بهینه افزایش پیدا می کند همچنین وزن مخصوص خشک خاک کاهش می یابد. نتایج آزمایش CBR نشان دهنده افزایش بیش از 600 درصدی مقدار CBR خاک در صورت استفاده از گریدهای 11 میلی متری با درصد وزنی 1 نسبت به خاک غیر مسلح می باشد. این در شرایطی است که در صورت استفاده از این گریدهای شبکه شده مربعی شکل به جای گریدهای گسیخته رشدی نزدیک به 50 درصد در مقدار CBR به دست می آوریم.
کلمات کلیدی: آزمایش CBR، الیاف مصنوعی، خاک سگزی، گریدهای بریده شده مربعی شکل
فهرست مطلب:
چکیده
فصل اول: مقدمه
1-1 پیش گفتار
1-2 مسئله اصلی تحقیق
1-3 بیان مسئله
1-4 سوابق مربوطه
1-5 ضرورت انجام تحقیق
1-6 فرضیه تحقیق
1-7 اهداف تحقیق
1-8 هدف کاربردی و بهره وران
1-9 مزیت و جنبه نوآوری پژوهش
1-10 روش تحقیق
1-11 چهار چوب تحقیق
فصل دوم: اصول بهسازی و پایدارسازی خاک و مروری بر پژوهش های گذشته
2-1 مقدمه
2-2 اهداف تثبیت
2-3 تاریخچه تکنیک خاک مسلح
2-3-1 سازه های خاک مسلح امروزی
2-4 روش های تثبیت خاک
2-5 تثبیت فیزیکی خاک
2-6 انواع ژئوسنتتیک ها
2-6-1 ژئوتکستایل ها
2-6-2 ژئوگریدها
2-7 کاربردهای ژئوسنتتیک ها
2-7-1 جداکننده لایه ها
2-7-2 لایه فیلتر کننده
2-7-3 لایه زه کشی کننده
2-7-4 کنترل فرسایش
2-7-5 کاربرد به عنوان قالب انعطاف پذیر
2-7-6 عملکرد به عنوان عایق رطوبتی (ایزولاسیون)
2-7-7 مسلح سازی خاک
2-8 تاثیر عوامل خارجی بر ژئوسنتتیک ها
2-8-1 تاثیر زمان
2 -8-2 تاثیر عوامل محیطی
2-8-3 تاثیر عوامل اجرایی
2-9 مروری بر پژوهش های پیشینیان در زمینه بهسازی خاک
2-9-1 مروری بر پژوهش های پیشینیان بر روی خاک های ماسه ای مسئله دار
2-9-2 مروری بر تاثیر استفاده از الیاف طبیعی بر مقاومت خاک
2-9-2-1 مقدمه
2-9-2-2 الیاف طبیعی : کاربردها و مزایا
2-9-3 مروری بر پژوهش های پیشینیان بر روی خاک با استفاده از آزمایش CBR
2-9-3-1 مقدمه
2-9-3-2 آزمایشات صورت گرفته
فصل سوم: معرفی مصالح و چگونگی انجام آزمایشات
3-1 مقدمه
3-2 معرفی مصالح
3-2-1 خاک مورد بررسی
3-2-2 معرفی مواد مورد آزمایش
3-3 آزمایش های مقدماتی
3-3-1 آزمایش تعیین دانه بندی به روش سرند کردن
3-3-2 آزمایش تراکم
3-3-2-1 مقدمه
3-3-2-2 وسایل آزمایش
3-3-2-3 روش انجام آزمایش
3-3-2-4 محاسبات و گزارش
3-3-3 آزمایش CBR یا نسبت باربری کالیفرنیا
3-3-3-1 مقدمه
3-3-3-2 وسایل آزمایش
3-3-3-3 تئوری آزمایش
3-3-3-4 روش اشباع کردن آزمونه ها
3-3-3-5 روش انجام آزمایش
3-3-3-5-1 آزمایش روی نمونه خشک
3-3-3-5-2 آزمایش روی نمونه اشباع
3-3-3-6 تهیه نمونه آزمایش
3-3-3-7 دستگاه CBR
3-3-3-8 آزمایش تعیین CBR خاکها در محل
3-3-3-9 نمونه گیری از خاکهای حساس برای تعیین CBR
3-4 آنالیز واریانس
فصل چهارم: نتایج و تحلیل آزمایشات
4-1- مقدمه
4-2 آزمایش تراکم استاندارد
4-2-1-آزمایش تراکم استاندارد روی خاک خالص
4-2-2 آزمایش تراکم استاندارد روی نمونه خاک های مسلح با گریدهای مربعی شکل
4-2-2-1 آزمایش تراکم استاندارد روی نمونه خاک های مسلح با گریدهای 6 میلی متری
4-2-2-2 آزمایش تراکم استاندارد روی نمونه خاک های مسلح با گریدهای 11 میلی متری
4-2-2-3 آزمایش تراکم استاندارد روی نمونه خاک های مسلح با گریدهای 16 میلی متری
4-2-3 مقایسه نتایج آزمایش تراکم
4-3 نتایج آزمایش CBR
4-3-1-نتایج آزمایش CBRبر روی خاک ماسه گچی سگزی
4-3-2 نتایج آزمایش CBR بر روی نمونه های خاک ماسه ای با درصد و سایزهای مختلف گرید
4-3-3 مقایسه نتایج CBR در نفوذ 5/2 و 5 میلی متر
4-4 مقایسه گریدهای مربعی شکل با گریدهای گسیخته
4-5 مقایسه نتایج آزمایش CBR با نتایج سایر پژوهشگران
4-6 مقایسه نتایج آزمایش CBR با نتایج سایر پژوهشگران در منطقه سگزی
4-7 سوالات اساسی مطرح شده
4-8 نتایج آنالیز واریانس(ANOVA)
4-9 نتایج فصل چهارم
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه
5-2- نتایج پایان نامه ی حاضر
5-2-1- نتایج آزمایش CBR در حالت خشک
5-2-2- نتایج آزمایش CBR در حالت اشباع
5-2-3 نتایج آزمایش CBR و مقایسه افزودن گریدهای مربعی شکل به خاک با گرید گسیخته
5-3- نتایج کلی پژوهش
5-4- پیشنهادات
منابع
فهرست اشکال و نمودارها
فهرست جداول
بخشی از متن:
بخشی از متن:
پناهگاه دشت ناز، زیستگاه یکی از نادرترین گونههای گوزن در جهان، یعنی گوزن زرد ایرانی است و از سال ۱۳۴۶ به صورت محل تکثیر گوزن زرد ایرانى درآمده است. در این پناهگاه ضمن حفاظت و نگهدارى گوزن زرد ایرانى که تعلیف آنها دستى صورت مىگیرد همه ساله تعدادى از گوزنهاى تولید شده را به زیستگاههاى اصلى، یعنى حواشى رودخانه دز و کارون منتقل مىکنند. تعدادى از گوزنهاى این پناهگاه به جزیره اشک در دریاچهٔ ارومیه نیز انتقال داده شدهاند. پیرامون این پناهگاه حصارکشى شده است و گوزنها را از پشت دیوارهاى سیمى مىتوان مشاهده کرد.