X
تبلیغات
رایتل
معرفی UML در مکانیزه کردن روال کاری کلینیک تخصصی خون - پروژه ها و تحقیقات دانشجویی
فروشگاه دانلود پروژه ها ،مقاله و تحقیقات دانشجویی - project , computer , book , pdf , word, پروژه , تحقیق , مقاله , کارآموزی , پایان نامه , عمران , کامپیوتر , ساختمان , الکترونیک
معرفی UML در مکانیزه کردن روال کاری کلینیک تخصصی خون
شنبه 6 خرداد 1396 ساعت 09:17 | نوشته ‌شده به دست سامان
معرفی-uml-در-مکانیزه-کردن-روال-کاری-کلینیک-تخصصی-خون
معرفی UML در مکانیزه کردن روال کاری کلینیک تخصصی خون
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 106
حجم فایل: 300
قیمت: : 7000 تومان

بخشی از متن:
چکیده:
در این پروژه ما قصد داشتیم، روال کاری کلینیک تخصصی خون را به صورت مکانیزه درآوریم. البته بخش حسابداری به صورت کامپیوتری بود و ما سیستم پذیرش بیمار و تشکیل پرونده و همچنین اطلاعات مربوط به کارکنان را در نرم افزار طراحی شده لحاظ کردیم.
در این کلینیک تخصصی 4 پزشک فوق تخصص خون مشغول به کارند. یک بخش برای شیمی درمانی و یک آزمایشگاه کوچک برای انجام آزمایشگاه اولیه بیماران می باشد.
این کلینیک در سه طبقه می باشد که طبقه اول بخش شیمی درمانی، طبقه دوم اتاق های ویزیت و طبقه سوم هم آزمایشگاه می باشد.
یک نفر مسئول بخش شیمی درمانی در طبقه اول حاضر است که در صورت لزوم و صلاح دید پزشک به کمک 2 نفر دیگر که تکنسین این بخش هستند به شیمی درمانی بیماران می پردازند. بخش شیمی درمانی دارای 8 تخت برای بیماران است و قابلیت انجام شیمی درمانی برای 8 نفر همزمان را دارد.
در طبقه دوم سه اتاق برای ویزیت بیماران وجود دارد که 4 پزشک در آنها مشغول به فعالیت هستند. دو پزشک به صورت یک روز در میان در این کلینیک کار می کنند و دو پزشک دیگر به صورت هر روز و از ساعت 14 الی ساعت 18 در این کلینیک مشغول به کارند. این کلینیک دارای 2 منشی می باشد که کار رسیدگی به بیماران و تشکیل پرونده را به عهده دارند. در این کلینیک طبق بررسی های انجام شده حدود 000/10 پرونده فعال وجود دارد و بایگانی آنها به صورت سنتی می باشد.
کار تشکیل پرونده به عهده منشی و کار تکمیل آن توسط پزشک مربوطه می باشد. بیمار در هنگام مراجعه اگر هیچ گونه آزمایشی تا به حال انجام نداده  باشد، به بخش آزمایشگاه راهنمایی می شود و از او یک سری آزمایش های کلی گرفته می شود و جواب آزمایشگاه در همان روز آماده و به پزشک تحویل داده می شود.
اگر احتیاج  به بررسی بیشتر باشد به بیمارستان معرفی می شود و کار درمان در بیمارستان ادامه پیدا می کند.
در بخش آزمایشگاه یک سرپرست و 3 تکنسین آزمایشگاه وجود دارند که کلیه امور انجام و جواب دهی به عهده این افراد می باشد. ارتباط بین کلیه بخش های موجود از طریق تلفن داخلی می باشد.
یک حسابدار هم برای رسیدگی به کارهای مالی در طبقه سوم مستقر است که برای انجام کارهای خود از نرم افزارهای موجود استفاده می کند.
ما در این پروژه به مکانیزه کردن پرونده های بیماران پرداختیم. با دریافت کردن اطلاعات از پزشکان و منشی ها به کار درست کردن فرم های ورود اطلاعات پرداختیم. این نرم افزار تحت وب نوشته شده است و امکان اینکه با تغییرات اندکی تبدیل به یک وب سایت هم شود را دارد. به این صورت پزشکان از هر کجا که باشند می توانند به پرونده های بیماران خود دسترسی داشته باشند و این امر برای آنها اهمیت زیادی داشت.
در این نرم افزار از SQL SERVER 2000 و ASP استفاده شده است و برای رابط گرافیکی هم ترجیح دادیم تا از HTML استفاده می کنیم تا خاصیت تبدیل به وب سایت شدن را هم داشته باشد.
این نرم افزار از4 بخش عمده تشکیل شده است:
1- بخش مربوط به تشکیل پرونده توسط منشی
2- بخش تکمیل پرونده توسط پزشک
3- بخش مدیریت اطلاعات بیماران و اطلاعات پایه کارکنان
4- بخش آزمایشگاه
در بخش اول، منشی ها با وارد کردن کلمه عبور مربوط به خود به قسمتی از نرم افزار دسترسی پیدا می کنند  و می توانند که پرونده جدید تعریف کنند.
شماره پرونده به صورت خودکار توسط سیستم درست می شود و پس از کامل کردن پرونده توسط منشی به منشی اعلام می شود، سپس منشی شماره پرونده تشکیل شده را به بیمار می دهد و بیمار به هنگام ورود به اتاق ویزیت آن را به پزشک ارائه می کند.
در بخش دوم پزشک شماره پرونده بیمار را به سیستم وارد می کند و اطلاعاتی را که منشی به سیستم وارد کرده مشاهده می کند و در قسمت مربوط به پزشک، نتایج معاینات و مشاهدات خود را وارد می کند. تمامی فیلدهای طراحی شده، با تایید پزشکان مربوطه صورت گرفته است.
در بخش سوم نرم افزار که قلب نرم افزار است، مدیر سیستم می تواند اطلاعات پایه در مورد تمامی کارکنان و پزشکان مشغول در کلینیک را وارد و ویرایش کند. همچنین می تواند اطلاعات پرونده های بیماران را هم ویرایش کند.
با توجه به صحبت های انجام شده، مدیر سیستم همان پزشکان خواهند بود. بنابراین در این بخش امکان گزارش گیری از پرونده های بیماران را هم قرار داده ایم. این گزارش گیری ها شامل گزارش گیری مبتنی بر سن بیماران، جنسیت آنها، نوع بیماری و نوع و مدت درمان می باشد.
امکان جستجو در پرونده بیماران را هم در این بخش قرار داده ایم تا پزشک بدون داشتن شماره پرونده هم بتواند به بیمار مورد نظر، دسترسی داشته باشد.
در بخش چهارم آزمایشگاه نتایج آزمایش را برای پزشک مربوطه اعلام می کند و این نتایج در همان زمان برای پزشک ارسال می شود. هر آزمایش در یک فیلد بانک اطلاعاتی قرار می گیرد.
در نگاه کلی تر به موضوع، امکان لینک شدن این نرم افزار به یک نرم افزار مالی هم دیده شده است که اگر عملی شود، کلیه کارهای بیمار توسط این نرم افزار انجام خواهد شد و حسابداری هم به صورت خودکار برای هر بیمار اجرا می شود.
با نگاه اولیه پزشکان به طرح نرم افزار، با استقبال مناسبی از طرف ایشان مواجه شدیم و بر آن شدیم که سیستم را جامع تر درست کنیم و در اختیار سایر پزشکان علاقمند هم قرار دهیم.
در این نرم افزار برای برنامه نویسی روی SERVER از زبان ASP و برای برنامه نویسی روی Client از زبان  JAVA SCRIPT استفاده شده است. ضمن اینکه برای گرفتن گزارشات و جستجو در پرونده ها از دستورات SQL استفاده شده است.
واژه های کلیدی: UML، بانک اطلاعاتی، داده ها، کاربران

فهرست مطالب:
چکیده
معرفی UML
نمودارهای Use Case
نمودارهای Sequence (توالی) 
نمودارهای Collaboration 
نمودارهای Class (کلاس) 
نمودارهای حالت (State Transition Diagrams) 
نمودارهای اجزاء (Component Diagrams) 
نمودارهای Deployment 
مروری بر بانک‌های اطلاعاتی 
تعریف بانک اطلاعاتی 
سیستم بانک اطلاعاتی چیست؟
داده‌ها 
سخت افزار 
نـرم‌افـزار 
کـاربـران 
مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی 
انواع بانک‌های 
بانک اطلاعاتی هرمی 
بانک اطلاعاتی شبکه‌ای 
بانک اطلاعاتی رابطه‌ای 
انـواع رابـطه 
طراحی بانک اطلاعاتی 
مقایسه سه نوع بانک اطلاعاتی 
SQL Server 
بانک اطلاعاتی SQL Server
اشیای بانک اطلاعاتی SQL Server
شروع کار با ۲۰۰۰ SQL Server
آشنایی با Enterprise Manager
Microsoft Management Console
آغاز کردن Enterprise Manager
برای آغاز کردن Enterprise Manager
کنترل کردن SQL Server
مدل‌های امنیتی Server SQL 
ثبت کردن یک سرویس دهنده 
برای ثبت کردن یک سرویس‌دهنده 
راه‌اندازی و متوقف کردن یک سرویس‌دهنده 
برای راه‌اندازی یک سرویس دهنده 
برای متوقف کردن یک سرویس دهنده 
برای خاموش کردن یک سرویس‌دهنده 
پایگاه داده سیستم 
Master 
model 
msdb 
Tempdb 
متصل شدن به پایگاه داده و خروج از آن 
خروج از Manager Enterprise 
مدیریت Server SQL 
پشتیبانی و بازیابی پایگاه داده 
تهیه نسخه پشتیبان یک پایگاه داده 
پشتیبان از یک پایگاه داده با استفاده از ویزارد Create Data base Back Up 
بازیابی اطلاعات یک پایگاه داده 
برای بازیابی اطلاعات 
استفاده از ویزارد Database Maintenance Plan 
به منظور ساختن یک برنامه زمان‌بندی برای تهیه یک پشتیبان ماهانه 
ساختن یک پایگاه داده 
ساختن پایگاه‌های داده 
ساختن یک پایگاه داده جدید 
برای ساختن یک پایگاه داده‌ها 
حذف کردن یک پایگاه داده 
ساختن جداول 
آشنایی با انواع داده 
ساختن یک جدول 
برای حذف کردن یک جدول 
تعریف پروژه 
اهداف پروژه 
اصطلاحات جدید
مخاطب مورد نظر شما 
اصطلاحات جدید
اهداف کاربر 
مطالب و وظایف 
وب چگونه کار می‌کند؟ 
ویندوز ۲۰۰۰ 
دسترسی به بانک اطلاعاتی با استفاده ازASP 
زنگ تفریح : انتخاب بانک اطلاعاتی و ODBC 
ایجاد بانک اطلاعاتی و ODBC DSN 
درج رکوردها در بانک اطلاعاتی 
ایجاد یک اتصال به بانک اطلاعاتی 
مفاهیم مقدماتی SQL : درج کردن (Insert) 
مدل‌سازی داده‌ها (Data Modeling) 
تعیین موجودیتها (Entities) 
زنگ تفریح : کلید اصلی (primary key) 
جداول واقعی 
درج داده‌ها 
رسیـدگـی به خـطاها 
تکمیـل فـرم 
فرم‌های چندمنظوره (Multi-Purpose) 
مرتب کردن صفحه با استفاده از جداول HTML 
خـلاصـه 
کاربردهای شبکه های کامپیوتری 
سخت افزار شبکه  
شبکه های محلی 
مدل مرجع TCP/IP 
منابع و ماخذ

دانلود فایل

چاپ این مطلب: کلیک کنید

فروش اینترنتی فایل
(0 لایک)
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد
 
دسته‌ها
ابر برجسب
پاورپوینت ، تحقیق ، طرح توجیهی ، بررسی ، پرسشنامه ، نتایج حاصله از اجرای طرح ، دلایل انتخاب طرح ، دانلود پروژه ، دانلود مقاله ، محاسبات اقتصادی طرح ، توجیه اقتصادی طرح ، کارآفرینی ، آموزش ، بررسی رابطه بین ، بروشور ، کتاب طراحی سیستم های صنعتی ، حل مسائل ، جامعه آماری ، پاور پوینت ، جدول سرمایه گذاری ، بحث و نتیجه گیری ، نرم افزار ، سورس برنامه ، رایگان ، جدول هزینه های ثابت و متغیر طرح ، طرح کارآفرینی ، محاسبات ابری ، روانشناسی و علوم تربیتی ، دانلود تحقیق ، کسب و کار خانگی ، معماری ، پروپوزال ، مکانیک ، DEM ، نقشه مدل رقومی ارتفاعی ، نتیجه گیری ، c++ ، جدول هزینه های جاری طرح ، پروژه آمار ، کامپیوتر و IT ، خلاصه طرح ، نقشه اتوکد ، حسابداری ، جدول هزینه های ثابت ، واقع در استان فارس ، واقع در استان اصفهان ، سرمایه در گردش ، لیست شرکتهای پخش مواد غذایی ، پروژه کارآفرینی ، مدیریت ، مبانی نظری ، هزینه های جاری طرح ، برنامه ، نقشه مدل رقومی ارتفاعی (DEM) ، سرمایه گذاری ثابت طرح ، گزارش کارآموزی ، پایان نامه ، پروژه ، مقاله ، دانلود ،
آمار
بازدیدکنندگان : 146769 فروش اینترنتی فایل filesell
پروژه های دیگر